Παρασκευή 31 Αυγούστου 2012

ΠΩ ΠΩ ΠΩ... 500PS ΑΠΟ 1,6LT (από την Jaguar)

Ναι. Σωστά διαβάσατε. Δεν είναι τυπογραφικό λάθος. Τα νούμερα αφορούν τον νέο πανίσχυρο κινητήρα βενζίνης της Jaguar, ο οποίος θα εκφράζει τον θερμικό εαυτό τουυβριδικού supercar C-X75 όταν αυτό βγει στην παραγωγή (πιθανότατα το 2014).

Στα άρθρα της στήλης που πραγματεύονται συγκεκριμένους κινητήρες, έχει εμβόλιμα αναφερθεί η προσωπική μου εκτίμηση για το που πάνε τα πράγματα σε ότι αφορά τους θερμικούς κινητήρες, οι οποίοι διαισθάνομαι πριν μας εγκαταλείψουν οριστικά, θα είναι όλοι υπερπληρωμένοι και κατά περιπτώσεις ισχυρότατοι, εκτίμηση η οποία βρίσκει πλήρη εφαρμογή στην εξεταζόμενη μηχανή.

313ps/lt
Ο κινητήρας που μελετάται στο παρόν άρθρο έχει χωρητικότητα 1.6lt, 4 κυλίνδρους, είναι 2βάθμια υπερπληρωμένος, έχει συνδυασμό άμεσου ψεκασμού του καυσίμου εντός του θαλάμου καύσεως αλλά και έμμεσου στη σωλήνωση που επικοινωνεί με τις βαλβίδες εισαγωγής και μπορεί να περιστρέφεται ως τις 10.000rpm. Μιλάμε για πολλές υπερβάσεις ταυτόχρονα.

Η μέθοδος υπερπληρώσεως δεν είναι κάτι το πρωτόγνωρο μιας και παρόμοια χρησιμοποιεί και ο όμιλος VW σε ουκ ολίγα μοντέλα του και αποτελείται από συνδυασμό μηχανικού συμπιεστή στροφάλου τύπου Roots για τις χαμηλομεσαίες στροφές και στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων για τις υψηλές. Μέχρι τις 5000rpm περίπου χρησιμοποιείται ο μηχανικός συμπιεστής και από εκεί και πάνω το turbo μέχρι τις στροφές μέγιστης ισχύος, οι οποίες με σχετική ασφάλεια εκτιμώμενες, θα είναι μεταξύ 9500-9800rpm.

Η μέγιστη ισχύς που έχει ανακοινώσει η Jaguar για τον κινητήρα είναι οι 500ps με τη ροπή να είναι άγνωστη. Λογικά όμως θα είναι περίπου στα 45kg.m σε ένα ιδιαίτερα πλατύ εύρος στροφών λόγω των αδιανόητων ρυθμών περιστροφής. Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι ο νέος κινητήρας μας δείχνει την κατεύθυνση των πραγμάτων στον μηχανοκίνητο αθλητισμό αφού στο WRC οι κινητήρες είναι ήδη 4κύλινδροι 1.6lt υπερπληρωμένοι, ενώ στην F1 αναμένεται μια στροφή σε ισχυρότατα υπερπληρωμένους κινητήρες όμοιας χωρητικότητας, 6 κύλινδρους, με περιεχόμενη γωνία θαλάμων καύσεως και με χρήση αμιγούς στροβιλοϋπερπλήρωσης από το 2014.

Η υψηλή συγγένεια με τους μελλοντικούς κινητήρες της F1 είναι ξεκάθαρη από τον ρυθμό περιστροφής των 10.000rpm και από την τρομερή ειδική ισχύ, τα οποία για να επιτευχθούν αμφότερα, απαιτείται η χρήση πανίσχυρων ορυκτών μετάλλων ή και κραμάτων και συνθετικών υλικών.

Η λογική λέει ότι η τρέχουσα σπουδή λογικά θα έχει ευρεία χρήση τιτανίου και ίσως ανθρακονημάτων, ενώ τεχνικά θα είναι σίγουρα σημαντικά υπερτετράγωνη, δηλαδή η διάμετρος του εμβόλου θα είναι αρκετά μεγαλύτερη από τη διαδρομή του, προκειμένου να επιτευχθεί υψηλό “στροφάρισμα” αλλά και να είναι ευχερέστερη η χρήση 4 βαλβίδων/κύλινδρο.

Jaguar C-X75
Το αυτοκίνητο που θα τοποθετηθεί ο ανωτέρω αναφερθείς κινητήρας είχε πρωτοπαρουσιαστεί αρχικά στην διεθνή έκθεση αυτοκίνησης των Παρισίων το 2010. Στο τότε πρωτότυπο, τον ρόλο του θερμικού κινητήρα είχαν 2 αεριοστρόβιλοι ανοιχτού κυκλώματος που περιστρέφονταν στις 80.000 rpm οι οποίοι στην πορεία ορθά εγκαταλείφθηκαν ως προοπτική, αφού μια τέτοια επιλογή ενέχει προβλήματα λόγω χαμηλού βαθμού απόδοσης αλλά και εκκωφαντικού παραγόμενου θορύβου που προφανώς θα καθιστούσε το όχημα παράνομο για χρήση σε δημόσιο δρόμο, εφοδιαζόμενο με τέτοιου είδους τεχνοτροπίες αεροσκάφους.

Στην τρέχουσα μορφή του, το αυτοκίνητο θα διαθέτει επίσης 2 ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη οι οποίοι τροφοδοτούνται από μια συστοιχία μπαταριών, η οποία θα ζυγίζει 200kg ενώ θα επαναφορτίζεται μέσω οικιακού δικτύου ηλεκτρικού ρεύματος, με τη βοήθεια του θερμικού κινητήρα, αλλά και αναγεννητικής πεδήσεως αναλόγως των συνθηκών.

Ο ένας ηλεκτροκινητήρας δίδει την ισχύ του μέσω ενός απλού μειωτήρα στον εμπρόσθιο άξονα ενώ ο άλλος θα δίδει την δική του στον οπίσθιο άξονα σε συνεργασία με τον θερμικό κινητήρα που είναι τοποθετημένος στο κέντρο. Η θερμική μηχανή τέλος, συνδυάζεται με ένα αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων 7+1 σχέσεων μεταδόσεως το οποίο δεν είναι διπλού συμπλέκτη για λόγους μείωσης του βάρους.

Είναι σαφές από τα ανωτέρω ότι το όχημα θα είναι 4κίνητο και λόγω του ότι είναι supercar, θα πρέπει να αναμένουμε και τη χρήση torque vectoring, (συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση ισχύος ανά τροχό ή/και άξονα) κάτι που θα του προσδώσει υψηλότατες δυνατότητες εγκάρσιας επιτάχυνσης στις στροφές. Στα επιμέρους τεχνικά, η συγγένεια με την F1 συνεχίζεται με το αυτοκίνητο να έχει ένα μονοκώκ πλαίσιο από ανθρακονήματα και προφανώς ανάρτηση με διπλά ψαλίδια σε όλους τους τροχούς.

Το όχημα θα έχει επίσης την δυνατότητα να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για μια απόσταση 60km και μέγιστη δυνατότητα επιτάχυνσης 0-100km/h σε περίπου 6sec, ενώ σε πλήρη υβριδική λειτουργία το 0-100sec αναμένεται να είναι υπόθεση 3sec με την τελική ταχύτητα να είναι στα 320km/h. Η παραγωγή του σχεδιάζεται να γίνει σε πολύ περιορισμένους αριθμούς (200 αυτοκίνητα) και η τιμή του αναμένεται να είναι ιδιαίτερα προσιτή!! Στο 1.000.000€ περίπου. Όσοι πιστοί προσέλθετε...

Περισσότερα στο highoctane.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ