Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2016

Την δική της πρόταση νόμου για τη ρύθμιση του ραδιοτηλεοπτικού τοπίου κατέθεσε σήμερα η Νέα Δημοκρατία, υπογραμμίζοντας ότι «είναι αυτονόητο ότι όλα όσα περιέχονται στην παρούσα πρόταση κατατίθενται με την επιφύλαξη της έκδοσης της απόφασης του ΣτΕ, μολονότι η συγκεκριμένη πρόταση έχει άλλη αρχιτεκτονική και φιλοσοφία, η οποία είναι απολύτως σύμφωνη με τις συνταγματικές διατάξεις».

Όπως τονίζει το κόμμα «στόχος της πρότασης της Νέας Δημοκρατίας είναι η ρύθμιση του ραδιοτηλεοπτικού τοπίου στη χώρα, η διασφάλιση της πολυφωνίας και της ποιοτικής και αντικειμενικής ενημέρωσης των πολιτών, η οικοδόμηση ενός υγιούς επιχειρηματικού περιβάλλοντος, η διαφάνεια, η αποτροπή σχέσεων "διαπλοκής" και ολιγοπωλιακών πρακτικών στα Μέσα Ενημέρωσης και η διασφάλιση των χιλιάδων θέσεων εργασίας ή ακόμη και η δημιουργία πολλών νέων.

Συνεχίζει, υπογραμμίζοντας ότι ''η πρόταση νόμου καταργεί πλήρως το «νόμο Παππά» (Κεφ. Α΄ του ν.4339/2015) και τους απαράδεκτους αριθμητικούς περιορισμούς των τηλεοπτικών αδειών (4 άδειες) που αυτός εισήγαγε, και αξιοποιεί πλήρως τις δυνατότητες του ψηφιακού φάσματος, δημιουργώντας προϋποθέσεις περαιτέρω ανάπτυξης της τηλεοπτικής αγοράς και αναβάθμισης του τηλεοπτικού περιεχόμενου.

Και αυτό χωρίς να δημιουργούνται ανυπέρβλητα εμπόδια στην πρόσβαση των παρόχων, το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει σε καθεστώς ολιγοπωλίου που θα περιόριζε εξ' ορισμού την πολυφωνία''.

Όπως προσθέτει η ΝΔ, η πρότασή της ''επαναφέρει στο σύνολό τους τις αρμοδιότητες που ο συνταγματικός νομοθέτης έχει αναθέσει στο ΕΣΡ, το οποίο αδρανοποίησε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ για να χειραγωγήσει την ενημέρωση, το οποίο και εξουσιοδοτεί για να ορίσει τον αριθμό των εθνικών και περιφερειακών αδειών, κατόπιν δημόσιας διαβούλευσης, ενώ αφαιρεί τη λογική του πλειοδοτικού διαγωνισμού και εισάγει ξεκάθαρη αδειοδοτική διαδικασία με αντικειμενικά και διαφανή κριτήρια, έναντι ενός τιμήματος, ενιαίου για όλους τους παρόχους υφιστάμενους και νέους, και ενός περιοδικού τέλους χρήσης του φάσματος, που ορίζονται από το Ε.Σ.Ρ., το οποίο συνεκτιμά τις πραγματικές συνθήκες και ανάγκες της αγοράς και καταργεί τη λογική καταβολής διαφορετικού τιμήματος για το ίδιο αγαθό και για την ίδια διάρκεια χρήσης του''.

Εξάλλου, συνεχίζει η Νέα Δημοκρατία, βάζει τέλος στην επικυριαρχία του υπουργού Επικρατείας επί των ραδιοτηλεοπτικών Μέσων και εισάγει διαφανείς αδειοδοτικές διαδικασίες που διενεργούνται αποκλειστικά από το Ε.Σ.Ρ., συμβατές με το εθνικό και ενωσιακό πλαίσιο, με πολλαπλάσια οικονομικά οφέλη για το ελληνικό Δημόσιο, όχι με λογικές πλειοδοτικού διαγωνισμού τύπου "καζίνο", αλλά με λογικές δημοκρατικής αξιοποίησης του δημόσιου αγαθού της χρήσης του φάσματος για την εκπομπή τηλεοπτικού σήματος».

Αναλυτικά η πρόταση της Νέας Δημοκρατίας έχει ως εξής:
  • Καταργεί τα άρθρα 1 έως 15 του ν.4339/2015 (νόμος Παππά).
  • Αναθέτει στο Ε.Σ.Ρ. τον καθορισμό του αριθμού όλων των ειδών τηλεοπτικών αδειών, μετά από δημόσια διαβούλευση, και προβλέπει την πλήρη αξιοποίηση του ψηφιακού φάσματος, αναγνωρίζοντας τη δυνατότητα στην Ανεξάρτητη Αρχή να ζητά τη μη δεσμευτική γνώμη της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.), αλλά και τεχνικές γνώμες ανεξάρτητων εμπειρογνωμώνων.
  • Αναθέτει την αποκλειστική αρμοδιότητα χορήγησης των αδειών παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης στο Ε.Σ.Ρ., όχι με πλειοδοτικό διαγωνισμό, αλλά με ξεκάθαρη αδειοδοτική διαδικασία, βάσει αντικειμενικών και διαφανών κριτηρίων, έναντι ενός τιμήματος, ενιαίου για όλους τους παρόχους, υφιστάμενους και νέους, και ενός περιοδικού τέλους χρήσης του φάσματος. Το ύψος του τιμήματος και του περιοδικού τέλους ορίζεται από το ΕΣΡ.
  • Καταργεί τη στρεβλή λογική καταβολής διαφορετικού τιμήματος για το ίδιο αγαθό και για την ίδια διάρκεια χρήσης του.
  • Δίνει τη δυνατότητα στο ΕΣΡ να παρεκτείνει τον αριθμό των χορηγούμενων αδειών, εφόσον η ζήτηση καλύψει το υφιστάμενο όριο, και αυξηθεί η τεχνική δυνατότητα, που θα επιτρέπει την έκδοση νέων αδειών.
  • Ορίζει δεκαετή χρονική διάρκεια των αδειών παρόχων περιεχομένου.
  • Ορίζει ότι η πρόσκληση ενδιαφέροντος πρέπει να περιλαμβάνει τις ελάχιστες τεχνικές προδιαγραφές ανά κατηγορία της αιτούμενης άδειας λειτουργίας, που αφορούν τον τεχνολογικό εξοπλισμό και την κτηριακή υποδομή, ενώ δίνει τη δυνατότητα σε όσους δεν κατέχουν τον αναγκαίο εξοπλισμό, να δεσμεύονται ότι μπορούν να τον αποκτήσουν εντός έξι (6) μηνών από τη χορήγηση της άδειας, συνυποβάλλοντας πλήρη τεκμηρίωση για τη δυνατότητα αυτή και σχετικές προπαρασκευαστικές ενέργειες.
  • Ορίζει ότι στην πρόσκληση ενδιαφέροντος του ΕΣΡ, καθορίζονται αναλυτικά η ελάχιστη διάρκεια του προγράμματος που υποχρεούται να μεταδίδει ημερησίως ο υποψήφιος προς αδειοδότηση κάθε κατηγορίας, το ελάχιστο περιεχόμενο σε δελτία ειδήσεων και σε εκπομπές λόγου, τέχνης, πολιτισμού και θεάτρου, τηρουμένων των διατάξεων των άρθρων 17 και 18 του π.δ. 109/2010 για την προώθηση των ευρωπαϊκών έργων, συμπεριλαμβανομένων και των ανεξαρτήτων παραγωγών. Επίσης, πρέπει να περιλαμβάνει δεκαετές επιχειρηματικό πλάνο και σχετική μελέτη βιωσιμότητας υπογεγραμμένη από τρεις ορκωτούς ελεγκτές, και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.
  • Απαγορεύει τη συμμετοχή υποψηφίων που τελούν υπό πτώχευση ή πτωχευτικό συμβιβασμό ή έχουν υπαχθεί στην προπτωχευτική διαδικασία του άρθρου 99 του Πτωχευτικού Κώδικα ή ανάλογη διαδικασία προβλεπόμενη από το Δίκαιο της χώρας στην οποία έχουν την έδρα τους, καθώς επίσης και σε όσους τελούν υπό εκκαθάριση και υπό αναγκαστική διαχείριση.
  • Εισάγει αυστηρές προϋποθέσεις στους υποψηφίους που πρέπει να είναι ασφαλιστικά, φορολογικά και τραπεζικά ενήμεροι και να προσκομίσουν τα σχετικά πιστοποιητικά κατά την υποβολή της δήλωσής τους. Ειδικά ως προς την δανειακή τους κατάσταση, οφείλουν να προσκομίσουν πρόσφατη βεβαίωση - τραπεζική ενημερότητα, με όλα τα στοιχεία της σύμβασης, του ύψους του χορηγηθέντος δανείου, του υπολοίπου του, των εγγυήσεων και τυχόν εξασφαλίσεών του (εμπράγματων ή μη), καθώς και της ομαλής εξυπηρέτησής του ή περί της μη λήψης δανείου και όλα τα σχετικά παραστατικά.
  • Αποτρέπει την υπερσυγκέντρωση επιρροής, καθώς εισάγει απαγόρευση συγκέντρωσης ελέγχου, που προβλέπονται στα άρθρα 3 και 5 παρ. 1 του ν. 3592/2007 για την λειτουργία του ελεύθερου ανταγωνισμού στο χώρο των Μέσων Ενημέρωσης.
  • Προβλέπει ότι άδεια μπορούν να λάβουν ανώνυμες ή υπό σύσταση ανώνυμες εταιρείες της ημεδαπής ή της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή κοινοπραξίες ή υπό σύσταση κοινοπραξίες, που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στον τομέα των Μέσων Ενημέρωσης και έχουν ως εταιρικό σκοπό την παροχή υπηρεσιών επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης.
  • Ορίζει ως ελάχιστο καταβεβλημένο μετοχικό κεφάλαιο των υποψηφίων για τη χορήγηση άδειας εθνικής εμβέλειας το ποσό των δώδεκα εκατομμυρίων (12.000.000) ευρώ για τη χορήγηση άδειας παρόχου περιφερειακής εμβέλειας ποσό μέχρι τριών εκατομμυρίων (3.000.000) ευρώ. Προβλέπει, επίσης, ότι τα ίδια κεφάλαια δεν μπορούν να υπολείπονται του ελάχιστου καταβεβλημένου κεφαλαίου, ενώ το σύνολο των μετοχών πρέπει να είναι ονομαστικοποιήμενες.
  • Ορίζει ότι οι μέτοχοι των εταιριών, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, καθώς και οι νόμιμοι εκπρόσωποι των εταιρειών που συμμετέχουν στη διαδικασία αδειοδότησης πρέπει να μην έχουν καταδικαστεί με αμετάκλητη δικαστική απόφαση για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, για δωροδοκία, απάτη ή νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, καθώς επίσης, και να μην έχουν καταδικαστεί με αμετάκλητη δικαστική απόφαση για κακούργημα και σε οποιαδήποτε ποινή για υπεξαίρεση, εκβίαση, πλαστογραφία, ψευδορκία και δόλια χρεοκοπία.
  • Προβλέπει επίσης ασυμβίβαστο των στελεχών τηλεοπτικών σταθμών σε επιχειρήσεις ερευνών της ραδιοτηλεοπτικής αγοράς και σε διαφημιστικές επιχειρήσεις.
  • Ορίζει ότι οι υποψήφιοι προς αδειοδότηση, υπόκεινται σε έλεγχο για τη διαφάνεια του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των επιχειρήσεων Μ.Μ.Ε. που λειτουργούν στην ημεδαπή, εφόσον αυτοί αποκτούν εισόδημα στην ημεδαπή, ενώ πρέπει να είναι πραγματικοί δικαιούχοι των οικονομικών μέσων που διέθεσαν για τη συμμετοχή τους στο κεφάλαιο της υποψήφιας εταιρείας, συμπεριλαμβανομένων και των δανείων που αποκτήθηκαν από αναγνωρισμένους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, το οποίο θα πρέπει να προκύπτει τόσο από τις φορολογικές δηλώσεις, όσο και από τραπεζικά έγγραφα τραπεζικών καταθέσεων για άμεσα διαθέσιμα ποσά.
  • Προβλέπει περιορισμούς μεταξύ της ιδιότητας του ιδιοκτήτη, εταίρου, βασικού μετόχου, μέλους οργάνου διοίκησης ή διευθυντικού στελέχους, με τις αντίστοιχες ιδιότητες σε επιχείρηση που συνάπτει δημόσιες συμβάσεις.
  • Προβλέπει ότι ο έλεγχος της προέλευσης και της επάρκειας των πόρων που θα διαθέσουν οι υποψήφιοι για την άδεια, στο σύνολο της χρονικής περιόδου της, διεξάγεται από την Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και της Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας και Ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης εντός δεκαπέντε (15) ημερών από τον χρόνο που θα περιέλθει ο σχετικός φάκελος στην Αρχή από το Ε.Σ.Ρ. Η έκθεση της Αρχής σχετικά με την προέλευση και την επάρκεια των πόρων που θα διαθέσει κάθε υποψήφιος για την άδεια κοινοποιείται στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής των Ελλήνων.
  • Προβλέπει, επίσης, ότι 15 ημέρες μετά τη λήψη της άδειας, η επιχείρηση οφείλει να καταθέσει εγγυητική επιστολή αναγνωρισμένου πιστωτικού ιδρύματος ύψους ενός εκατομμυρίου (1.000.000) ευρώ, η οποία παραμένει σε ισχύ καθ' όλη τη διάρκεια της άδειας.
  • Τέλος, προβλέπει έλεγχο προϋποθέσεων από το Ε.Σ.Ρ. κάθε Δεκέμβριο σε όλα τα αδειοδοτημένα κανάλια, σχετικά με την πλήρωση των προϋποθέσεων του νόμου και ιδίως των ασφαλιστικών και φορολογικών, καθώς και εξαντλητικό έλεγχο των οικονομικών μέσων, σε περίπτωση που απαιτηθούν περαιτέρω οικονομικά μέσα για τη στήριξη της επιχείρησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ