«Κάθε θαύμα τρεις ημέρες». Λέει ο θυμόσοφος ελληνικός λαός. Στην Ελλάδα της κρίσης ακόμη και τα θαύματα δείχνουν να μπαίνουν στη μέγγενη, αφού πλέον δεν κρατούν ούτε καν τρεις ημέρες. Δεν πρόλαβε να …ξεφουρνίσει η ΔΕΗ τη διαφημιστική καμπάνια, με την οποία υπόσχεται στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις εκπτώσεις στα τιμολόγια του ρεύματος από το 2015, και ήδη όχι μόνο κάηκε το «ψωμί», αλλά ο θησαυρός αποδείχθηκε –κυριολεκτικά- άνθρακες.
Η τηλεοπτική καμπάνια της ΔΕΗ, με πρωταγωνιστή τον φούρναρη της γειτονιάς, που δηλώνει ευχαριστημένος γιατί η επιχείρηση του μειώνει το τιμολόγιο ρεύματος, αλλά και οι αντίστοιχες που παίζουν σε ραδιόφωνα και τηλεοράσεις, μάλλον σε στάχτη στα μάτια παραπέμπουν. Γιατί μπορεί αρκετοί να είδαν το «τυράκι», αλλά κανείς δεν μπορεί εύκολα να δει τη φάκα.
Μπορεί η ΔΕΗ στην επίσημη ανακοίνωσή της, να διαφημίζει «τιμολογιακές μειώσεις για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις» και «σημαντικά εμπορικά κίνητρα μέσω νέας εκπτωτικής πολιτικής από τις αρχές Ιανουαρίου 2015», ωστόσο, το σχετικό …παραμύθι έχει και «κακό δράκο».
Για να μπορέσει κάποιος εταιρικός πελάτης να τύχει των διαφημιζόμενων εκπτώσεων θα πρέπει να έχει –σε ετήσια βάση- κατανάλωση ρεύματος άνω του 1GWh. Για τους γνωρίζοντες, τη συγκεκριμένη κατανάλωση, ακόμη και 40 χρόνια φούρναρης να είναι ο επαγγελματίας, δύσκολα θα την πετύχει, αφού, ακόμη και ο πιο παραγωγικός φούρνος, δεν καταναλώνει πάνω από 50 MW. Οι δε διαφημιζόμενες εκπτώσεις αφορούν -στην καλύτερη περίπτωση- επιχειρήσεις με κατανάλωση άνω των 1.000 MW σε ετήσια βάση.
Πώς αλλιώς μπορεί να εκληφθεί όλο αυτό το επικοινωνιακό πυροτέχνημα της ΔΕΗ παρά ως εμπαιγμός προς τους μικροεπιχειρηματίες, που ενώ έχουν «καεί στον χυλό» αυξήσεων μέχρι και 50% στα τιμολόγια, «φυσάνε και το γιαούρτι», με εκπτώσεις που αφενός κυμαίνονται στα επίπεδα του 5% και αφετέρου δεν αφορούν παρά μια μειοψηφία επαγγελματιών, που καναταναλώνουν άνω των 1.000 MW;
Άντε να συγχωρήσουμε τη ΔΕΗ, που αν και μονοπώλιο, επιλέγει μέσα από διαφημιστικά σποτ να μας πείσει να προτιμήσουμε αυτή έναντι του ανταγωνισμού (ποιου ανταγωνισμού αλήθεια όταν η περιβόητη απελευθέρωση της αγοράς παραμένει στα χαρτιά).
Άντε να είμαστε καλοπροαίρετοι και να μην ανοίξουμε την κουβέντα για τη χρονική συγκυρία που επιλέγει η ΔΕΗ να κάνει τις όποιες μειώσεις στους επιχειρηματίες (έξι χρόνια τώρα, από την έναρξη της κρίσης, ψήνονται από επανωτά ηλεκτροσόκ, τώρα επιλέγει η ΔΕΗ να δείξει τη γενναιοδωρία της;).
Αλλά την ωμή παραπλάνηση του παραγωγικού δυναμικού της χώρας, που σιγοψήνεται από την αρχή της κρίσης στο καζάνι των απανωτών αυξήσεων, καμία διαφημιστική «αδεία» δεν μπορεί να την επιτρέψει.
Και εδώ έρχονται οι δεύτερες σκέψεις για τη σκοπιμότητα αυτής της καμπάνιας και το «timing» της. Μήπως, με αυτή την καμπάνια, που φαντάζομαι έχει και υψηλό media spending που λεν και οι ειδικοί, η ΔΕΗ επιχειρεί να «τροφοδοτήσει» τα μέσα με ...σιωπή, για να συνεχίσει ανενόχλητη τις μονοπωλιακές πρακτικές της;
Από όποια γωνιά κι αν το δεις, αθέμιτη πρακτική εμφανίζεται...
Νικ. Αρ.
Η τηλεοπτική καμπάνια της ΔΕΗ, με πρωταγωνιστή τον φούρναρη της γειτονιάς, που δηλώνει ευχαριστημένος γιατί η επιχείρηση του μειώνει το τιμολόγιο ρεύματος, αλλά και οι αντίστοιχες που παίζουν σε ραδιόφωνα και τηλεοράσεις, μάλλον σε στάχτη στα μάτια παραπέμπουν. Γιατί μπορεί αρκετοί να είδαν το «τυράκι», αλλά κανείς δεν μπορεί εύκολα να δει τη φάκα.
Μπορεί η ΔΕΗ στην επίσημη ανακοίνωσή της, να διαφημίζει «τιμολογιακές μειώσεις για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις» και «σημαντικά εμπορικά κίνητρα μέσω νέας εκπτωτικής πολιτικής από τις αρχές Ιανουαρίου 2015», ωστόσο, το σχετικό …παραμύθι έχει και «κακό δράκο».
Για να μπορέσει κάποιος εταιρικός πελάτης να τύχει των διαφημιζόμενων εκπτώσεων θα πρέπει να έχει –σε ετήσια βάση- κατανάλωση ρεύματος άνω του 1GWh. Για τους γνωρίζοντες, τη συγκεκριμένη κατανάλωση, ακόμη και 40 χρόνια φούρναρης να είναι ο επαγγελματίας, δύσκολα θα την πετύχει, αφού, ακόμη και ο πιο παραγωγικός φούρνος, δεν καταναλώνει πάνω από 50 MW. Οι δε διαφημιζόμενες εκπτώσεις αφορούν -στην καλύτερη περίπτωση- επιχειρήσεις με κατανάλωση άνω των 1.000 MW σε ετήσια βάση.
Πώς αλλιώς μπορεί να εκληφθεί όλο αυτό το επικοινωνιακό πυροτέχνημα της ΔΕΗ παρά ως εμπαιγμός προς τους μικροεπιχειρηματίες, που ενώ έχουν «καεί στον χυλό» αυξήσεων μέχρι και 50% στα τιμολόγια, «φυσάνε και το γιαούρτι», με εκπτώσεις που αφενός κυμαίνονται στα επίπεδα του 5% και αφετέρου δεν αφορούν παρά μια μειοψηφία επαγγελματιών, που καναταναλώνουν άνω των 1.000 MW;
Άντε να συγχωρήσουμε τη ΔΕΗ, που αν και μονοπώλιο, επιλέγει μέσα από διαφημιστικά σποτ να μας πείσει να προτιμήσουμε αυτή έναντι του ανταγωνισμού (ποιου ανταγωνισμού αλήθεια όταν η περιβόητη απελευθέρωση της αγοράς παραμένει στα χαρτιά).
Άντε να είμαστε καλοπροαίρετοι και να μην ανοίξουμε την κουβέντα για τη χρονική συγκυρία που επιλέγει η ΔΕΗ να κάνει τις όποιες μειώσεις στους επιχειρηματίες (έξι χρόνια τώρα, από την έναρξη της κρίσης, ψήνονται από επανωτά ηλεκτροσόκ, τώρα επιλέγει η ΔΕΗ να δείξει τη γενναιοδωρία της;).
Αλλά την ωμή παραπλάνηση του παραγωγικού δυναμικού της χώρας, που σιγοψήνεται από την αρχή της κρίσης στο καζάνι των απανωτών αυξήσεων, καμία διαφημιστική «αδεία» δεν μπορεί να την επιτρέψει.
Και εδώ έρχονται οι δεύτερες σκέψεις για τη σκοπιμότητα αυτής της καμπάνιας και το «timing» της. Μήπως, με αυτή την καμπάνια, που φαντάζομαι έχει και υψηλό media spending που λεν και οι ειδικοί, η ΔΕΗ επιχειρεί να «τροφοδοτήσει» τα μέσα με ...σιωπή, για να συνεχίσει ανενόχλητη τις μονοπωλιακές πρακτικές της;
Από όποια γωνιά κι αν το δεις, αθέμιτη πρακτική εμφανίζεται...
Νικ. Αρ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ