Μικρομεσαία
Η κατηγορία οχημάτων με τον υψηλότερο ανταγωνισμό από όλες. Κοινό τεχνικό χαρακτηριστικό όλων των εκπροσώπων αυτής ότι κινητήρας και κιβώτιο ταχυτήτων εδράζονται εμπρός, με την παραλαβή της ισχύος να λαμβάνει χώρα στην πλειοψηφία, στον εμπρόσθιο άξονα, όμως υφίστανται και επιλογές 4κίνησης και οπίσθιας κίνησης.
Η κατηγορία οχημάτων με τον υψηλότερο ανταγωνισμό από όλες. Κοινό τεχνικό χαρακτηριστικό όλων των εκπροσώπων αυτής ότι κινητήρας και κιβώτιο ταχυτήτων εδράζονται εμπρός, με την παραλαβή της ισχύος να λαμβάνει χώρα στην πλειοψηφία, στον εμπρόσθιο άξονα, όμως υφίστανται και επιλογές 4κίνησης και οπίσθιας κίνησης.
Στον τομέα των αναρτήσεων η τελευταία μόδα που εφαρμόζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες με τις ευέλικτες πλατφόρμες, επιτρέπει την χρήση ανεξάρτητης και μη ανεξάρτητης διάταξης στο ίδιο μοντέλο ανάλογα με την αποδιδόμενη ισχύ.
Ξεκινώντας με τον όμιλο VW εμφανίζεται η πολυδιαφημισμένη πλατφόρμα MQB στα Golf, A3, Octavia, Leon. Στις επικεφαλής φίρμες του ομίλου (VW, Audi) το κατώφλι της ανεξάρτητης αναρτήσεως είναι οι 120ps και στις Seat, Skoda οι 151ps. Κάτω από αυτά τα όρια λοιπόν συναντούμε ημιάκαμπτους άξονες και πάνω από αυτά άξονες 4 συνδέσμων, με μια εξαίρεση στις τετρακίνητες εφαρμογές που διαθέτουν ανεξάρτητες αναρτήσεις ανεξαρτήτως ισχύος. Σε ότι αφορά τους κινητήρες, υπάρχει μια μεγάλη γκάμα υπερπληρωμένων μηχανών σε βενζίνη και πετρέλαιο με επιλογή που τραβά την προσοχή τον νέο 1.4 TSI με δυνατότητα απενεργοποίησης των 2 μεσαίων θαλάμων καύσεως.
Οι Κορεάτες συμμετέχουν και αυτοί, με τα ιδιαίτερα αναβαθμισμένα Hyundai i30 και Kia Cee’d, τα οποία έχουν ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλες τις εκδόσεις, ωστόσο στις εφαρμογές βενζίνης είναι σαφής η έλλειψη περισσότερων επιλογών, κυρίως υπερπληρωμένων, αν και η Kia βρίσκεται στην σωστή κατεύθυνση με τον αξιολογότατο κινητήρα 1.6lt με υπερπλήρωση που διαθέτει στο pro_Cee’d GT. Η Alfa Romeo με την Giulietta, επίσης αξιόλογος παίκτης στην κατηγορία με πολύ ικανούς κινητήρες σε βενζίνη και πετρέλαιο και ανεξάρτητες αναρτήσεις ανεξαρτήτως επιλεχθείσας έκδοσης. Η Mercedes-Benz με την A-Class δίνει το “παρών” με πολύ αξιόλογους κινητήρες, αποκλειστικά υπερπληρωμένους, ανεξάρτητες αναρτήσεις παντού και εξαιρετικές αεροδυναμικές αποδόσεις, βασική επιδίωξη για κάθε Mercedes-Benz και παραλαβή ισχύος εμπρός στις πλείστες των περιπτώσεων.
Το Ford Focus, επίσης εξαιρετικό με αξιόλογους κινητήρες και φυσικά ανεξάρτητες αναρτήσεις παντού, χαρακτηριστικό που άλλωστε εισήγαγε στην κατηγορία. Η Opel διαθέτει το Astra με πάρα πολύ καλούς κινητήρες, αλλά δυστυχώς με ημιάκαμπτο άξονα σε όλες τις εκδόσεις, ενώ το ίδιο συμβαίνει και για την Honda με το νέο Civic, το οποίο επιπρόσθετα διαθέτει έναν εξαιρετικό diesel στα 1.6lt, αλλά δυστυχώς αποκλειστικά κινητήρες φυσικής αναπνοής στην βενζίνη, κάτι που όμως αναμένεται να αλλάξει σύντομα. Η Toyota διαθέτει το Auris με μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα υβριδική έκδοση και απλώς επαρκή diesel, με χαρακτηριστικό που τραβά την προσοχή, τον εξοπλισμό με διπλά ψαλίδια στις εκδόσεις των 1.6lt και την υβριδική, που είναι η ανώτερη γεωμετρία ανάρτησης που υπάρχει. Η Peugeot πρόσφατα άλλαξε πλατφόρμα στο 308, με αποτέλεσμα να ελαφρύνει κατά μέσο όρο πάνω από 100kg, με εκτεταμένη χρήση αλουμινίου σε διάφορα μέρη, ενώ σε ότι αφορά τις αναρτήσεις, αν και παραμένει βασική επιλογή ο ημιάκαμπτος άξονας, ενδεχομένως να δούμε ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς σε κάποια κορυφαία εκδοχή του μοντέλου αφού η EMP2 προβλέπει κάτι τέτοιο.
Στην κορυφή της κατηγορίας, η BMW 1-Series, με κινητήρα εμπρός, παραλαβή ισχύος πίσω, εξαιρετικό ζύγισμα, αλουμινένιες, ανεξάρτητες αναρτήσεις παντού, εξαιρετικούς κινητήρες εν γένει σε βενζίνη και πετρέλαιο, προεξάρχοντος εκείνου της 125D ο οποίος αποτελεί τον καλύτερο 2lt πετρελαιοκινητήρα στον κόσμο με διβάθμια υπερπλήρωση και εξαιρετικά νούμερα ροπής και ισχύος. Μοναδικό μειονέκτημα, τα runflat ελαστικά.
Κορυφή: Bmw 1-Series
Μικρομεσαία GTI
Επέκταση της προηγούμενης κατηγορίας, όπου γίνεται πραγματική σφαγή, με τις ιπποδυνάμεις να έχουν ξεφύγει σε επίπεδα αδιανόητα πριν από μερικά χρόνια. Η Opel διαθέτει το Astra OPC το οποίο είναι ισχυρότατο, με έναν εξαιρετικό κινητήρα 2lt και παραλαβή ισχύος εμπρός μέσω ελεγχόμενου διαφορικού, όμως ο ημιάκαμπτος άξονας για τέτοιας κατηγορίας αυτοκίνητο δεν μπορεί να αγνοηθεί εύκολα. Ο όμιλος VW διαθέτει τα δίδυμα Golf R και S3, τα οποία είναι πανίσχυρα με κινητήρα 2lt ισχυρά υπερπληρωμένο και τετρακίνητα με συμπλέκτη Haldex και ανεξάρτητες αναρτήσεις παντού. Το Ford Focus ST επίσης συμμετέχει στην κατηγορία με έναν ελαφρώς μετριοπαθέστερο κινητήρα από τα προαναφερθέντα, αλλά εξαιρετικό στήσιμο και φυσικά ανεξάρτητες αναρτήσεις παντού. Η BMW διαθέτει την M135i με 6κύλινδρο εν σειρά μονοβάθμια υπερπληρωμένο κινητήρα 3lt και κατά προαίρεση παραλαβή ισχύος σε όλους τους τροχούς.
Στην κορυφή της κατηγορίας η Mercedes-Benz A45 AMG, η οποία διαθέτει τον ισχυρότερο υπερπληρωμένο κινητήρα 2lt στον κόσμο με 360ps, ελέω βαρύτατης υπερπληρώσεως, τετρακίνηση και επιδόσεις υπεραυτοκινήτου.
Κορυφή: Mercedes-Benz A45 AMG
Μεσαία
Εισερχόμεθα πλέον σε κατηγορία με ξεκάθαρα οικογενειακό προασανατολισμό. Σε ότι αφορά τα μηχανολογικά, η παραλαβή της ισχύος λαμβάνει χώρα είτε εμπρός, είτε πίσω, είτε και στους 4 τροχούς. Οι αναρτήσεις είναι σε όλα τα μοντέλα ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς, ενώ οι αεροδυναμικές αποδόσεις, εν γένει είναι καλύτερες από της προηγούμενης κατηγορίας, των μικρομεσαίων.
Ιδιαίτερα αξιόλογη η προσπάθεια της Volvo με το S60 και πολύ ικανούς κινητήρες σε βενζίνη (εξαιρετικός ο 2lt με διβάθμια υπερπλήρωση) και πετρέλαιο και παραλαβή ισχύος εμπρός ή σε όλους τους τροχούς. Ο όμιλος VW διαθέτει τα A4 και Passat με πολύ καλούς κινητήρες και παραλαβή ισχύος εμπρός ή σε όλους τους τροχούς, τα οποία είναι ιδιαίτερα αξιόλογα με μεγάλη γκάμα υπερπληρωμένων κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου. H Opel με το πολύ καλό Insignia, συμμετέχει και αυτή στην κατηγορία, με παραλαβή ισχύος εμπρός και στους 4 τροχούς και ισχυρούς υπερπληρωμένους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Highlight ο 2lt bi-turbo diesel. Η Mercedes-Benz με την C-Class δεν θα μπορούσε να λείπει από την κατηγορία, με συμμετρική κατανομή των μαζών ελέω κινητήρα-κιβωτίου μπροστά, παραλαβή της ισχύος πίσω και παραδοσιακά εξαιρετική αεροδυναμική απόδοση, η οποία όμως οσονούπω αντικαθίσταται με την νέα γενιά που δείχνει ιδιαίτερα υποσχόμενη. H Toyota με το Avensis, με δυστυχώς αναιμικούς κινητήρες φυσικής αναπνοής στην βενζίνη αλλά με highlight τα διπλά ψαλίδια στον οπίσθιο άξονα, που είναι το μοναδικό αυτοκίνητο στην κατηγορία που τα διαθέτει.
Στην κορυφή της κατηγορίας η άρτι αφιχθείσα BMW 3-Series, η οποία διαθέτει ζύγισμα εφάμιλλο της C-Class, εξαιρετικούς κινητήρες σε βενζίνη και πετρέλαιο και ιδιαίτερα εξελιγμένες αναρτήσεις 5 συνδέσμων στον οπίσθιο άξονα. Μειονέκτημα και εδώ τα ελαστικά runflat.
Κορυφή: BMW 3-Series
Μη εξωτικά coupé
Ξεκινάμε από την Peugeot με το RCZ το οποίο διαθέτει έναν αξιολογότατο κινητήρα υπερπληρωμένο 1.6lt σε διάφορες διαμορφώσεις, μας απογοητεύει όμως λόγω του ημιάκαμπτου άξονα. H Audi συμμετέχει με το TT που πλέον έχει τα χρονάκια του, το οποίο διαθέτει πολύ καλούς και κατά περιπτώσεις πανίσχυρους κινητήρες και πλαίσιο σε μεγάλο βαθμό αλουμινένιο.
Οι Ιάπωνες δίνουν επίσης το “παρών” με τα δίδυμα GT86 και BRZ από Toyota και Subaru αντίστοιχα, με κίνηση πίσω, εξαιρετική κατανομή των μαζών, ελεγχόμενα διαφορικά και διπλά ψαλίδια στους οπίσθιους άξονες. Και ενώ τα έκαναν όλα σωστά, μας απογοήτευσαν με τους επίπεδους 2lt κινητήρες φυσικής αναπνοής, οι οποίοι υποφέρουν από έλλειμμα ροπής. Κρίμα, γιατί τα αυτοκίνητα με έναν ισχυρά υπερπληρωμένο κινητήρα, θα ήταν ικανότατα.
Στην κορυφή της κατηγορίας, η Alfa Romeo 4C με μονοκώκ πλαίσιο από ανθρακονήματα!, κινητήρα στην μέση, παραλαβή ισχύος πίσω και αποκλειστικά 6τάχυτο ξηρό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, η οποία σε τεχνικές προδιαγραφές είναι αλλού, αλλά δυστυχώς και σε τιμή.
Κορυφή: Alfa Romeo 4C
Supercars
Κατηγορία που αφορά ελαχίστους επί του πρακτέου, αλλά πολλούς στο ονειρικό επίπεδο. Ξεκινάμε από την Ferrari με την 458 Italia και την κορυφαία Speciale, με αλουμινένιο πλαίσιο, τον καλύτερο ατμοσφαιρικό κινητήρα του πλανήτη, το ηλεκτρονικό διαφορικό με επιρροές από την F1 και ένα αστραπιαίο σε αλλαγές, κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Η Audi με το R8, με κινητήρες φυσικής αναπνοής τοποθετημένους στο κέντρο, όπως και η Ferrari, πλαίσιο από χωροδικτύωμα αλουμινίου, τετρακίνηση και κιβώτια διπλού συμπλέκτη, σίγουρα έχει τα εχέγγυα να ερίζει για τον θρόνο της κατηγορίας. Η Aston Martin με κινητήρες εμπρός (V8,V12) και κίνηση πίσω δίνει το “παρών” στην κατηγορία με διάφορα παρεμφερή μοντέλα όπως DB9, Vantage και Vanquish. Η Mercedes-Benz με την εντυπωσιακή αν και υπό κατάργηση SLS AMG, η οποία διαθέτει έναν κινητήρα φυσικής αναπνοής 6.2lt V8 και μια εξαιρετική ηλεκτρική εκδοχή με 4 ηλεκτροκινητήρες, 1 για κάθε τροχό, δεν περνά απαρατήρητη.
Εξαιρετικά ικανή επίσης η Porsche με την 911 η οποία διαθέτει κινητήρα πίσω, παραλαβή ισχύος πίσω ή σε όλους τους τροχούς κατά περίπτωση, αξιόλογη αεροδυναμική απόδοση για την κατηγορία και τον καλύτερο κινητήρα βενζίνης του κόσμου αυτήν την στιγμή, τον διβάθμια υπερπληρωμένο με μεταβλητή γεωμετρία πτερυγώσεως των στροβίλων, 3.8lt, που εφοδιάζει την 911 Turbo. Οι Αμερικάνοι συμμετέχουν και αυτοί από την μεριά τους, με την Corvette και παραδοσιακούς V8 κινητήρες φυσικής αναπνοής και μηχανικά υπερπληρωμένους με συμπιεστή Roots κατα περίπτωση, οι οποίοι είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, αλλά και κάποιες περίεργες επιλογές στις αναρτήσεις οι οποίες συνδυάζουν εγκάρσια φύλλα ελατηρίων!! με διπλά ψαλίδια.
Στην κορυφή της κατηγορίας το Nissan GT-R με πλαίσιο, το οποίο είναι κατασκευασμένο από συνδυασμό συνθετικών υλικών, αλουμινίου και ατσαλιού με ακαμψία συγκρίσιμη με τανκ. Επίσης διαθέτει διβάθμια υπερπληρωμένο κινητήρα 3.8lt, την πιο εξελιγμένη τετρακίνηση σε αυτοκίνητο παραγωγής, ένα ταχύτατο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και την απολύτως καλύτερη αεροδυναμική απόδοση, από όλα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας και με διαφορά. Κερασάκι στην τούρτα το Nismo GT-R το οποίο ενισχύει τα χαρακτηριστικά επιδόσεων του ιαπωνικού υπεραυτοκινήτου.
Κορυφή: Nissan GT-R
Hypercars
Το everest της αυτοκίνησης. Ελάχιστα οχήματα παγκοσμίως μπορούν να χαρακτηριστούν Hypercars. Από την Ferrari, η La Ferrari και η F12 Berlinetta, το Pagani Huayra, το Koenigsegg Agera, η Lamborghini Aventador, η McLaren P1 και τέλος η Porsche 918 Spyder απαρτίζουν την κατηγορία. Αμιγώς θερμικά είναι το Agera, η F12, η Aventador, και το Huayra με τα υπόλοιπα να είναι υβριδικά. Σε ότι αφορά τις τεχνικές προδιαγραφές, αυτές βρίσκονται στην απόλυτη κορυφή. Πλαίσια μονοκώκ από εξωτικά υλικά, κεραμικά φρένα, ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα, απίστευτα ισχυροί κινητήρες κ.ο.κ. Ωστόσο επειδή βρισκόμαστε σε τέτοια υψηλά επίπεδα, οι διαφορές μεταξύ των οχημάτων είναι πολύ μικρές. Λόγω του ότι πρέπει να εκλέξουμε κάποιο από όλα, αυτό μάλλον θα ήταν η Porsche 918 Spyder, κυρίως γιατί βασίζεται περισσότερο από όλους τους ανταγωνιστές στην κατηγορία, στην ηλεκτρική προώθηση και την συνεπαγόμενη υπεροχή στην μετάδοση με το torque vectoring.
Κορυφή: Porsche 918 Spyder
Ξεκινώντας με τον όμιλο VW εμφανίζεται η πολυδιαφημισμένη πλατφόρμα MQB στα Golf, A3, Octavia, Leon. Στις επικεφαλής φίρμες του ομίλου (VW, Audi) το κατώφλι της ανεξάρτητης αναρτήσεως είναι οι 120ps και στις Seat, Skoda οι 151ps. Κάτω από αυτά τα όρια λοιπόν συναντούμε ημιάκαμπτους άξονες και πάνω από αυτά άξονες 4 συνδέσμων, με μια εξαίρεση στις τετρακίνητες εφαρμογές που διαθέτουν ανεξάρτητες αναρτήσεις ανεξαρτήτως ισχύος. Σε ότι αφορά τους κινητήρες, υπάρχει μια μεγάλη γκάμα υπερπληρωμένων μηχανών σε βενζίνη και πετρέλαιο με επιλογή που τραβά την προσοχή τον νέο 1.4 TSI με δυνατότητα απενεργοποίησης των 2 μεσαίων θαλάμων καύσεως.
Οι Κορεάτες συμμετέχουν και αυτοί, με τα ιδιαίτερα αναβαθμισμένα Hyundai i30 και Kia Cee’d, τα οποία έχουν ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλες τις εκδόσεις, ωστόσο στις εφαρμογές βενζίνης είναι σαφής η έλλειψη περισσότερων επιλογών, κυρίως υπερπληρωμένων, αν και η Kia βρίσκεται στην σωστή κατεύθυνση με τον αξιολογότατο κινητήρα 1.6lt με υπερπλήρωση που διαθέτει στο pro_Cee’d GT. Η Alfa Romeo με την Giulietta, επίσης αξιόλογος παίκτης στην κατηγορία με πολύ ικανούς κινητήρες σε βενζίνη και πετρέλαιο και ανεξάρτητες αναρτήσεις ανεξαρτήτως επιλεχθείσας έκδοσης. Η Mercedes-Benz με την A-Class δίνει το “παρών” με πολύ αξιόλογους κινητήρες, αποκλειστικά υπερπληρωμένους, ανεξάρτητες αναρτήσεις παντού και εξαιρετικές αεροδυναμικές αποδόσεις, βασική επιδίωξη για κάθε Mercedes-Benz και παραλαβή ισχύος εμπρός στις πλείστες των περιπτώσεων.
Το Ford Focus, επίσης εξαιρετικό με αξιόλογους κινητήρες και φυσικά ανεξάρτητες αναρτήσεις παντού, χαρακτηριστικό που άλλωστε εισήγαγε στην κατηγορία. Η Opel διαθέτει το Astra με πάρα πολύ καλούς κινητήρες, αλλά δυστυχώς με ημιάκαμπτο άξονα σε όλες τις εκδόσεις, ενώ το ίδιο συμβαίνει και για την Honda με το νέο Civic, το οποίο επιπρόσθετα διαθέτει έναν εξαιρετικό diesel στα 1.6lt, αλλά δυστυχώς αποκλειστικά κινητήρες φυσικής αναπνοής στην βενζίνη, κάτι που όμως αναμένεται να αλλάξει σύντομα. Η Toyota διαθέτει το Auris με μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα υβριδική έκδοση και απλώς επαρκή diesel, με χαρακτηριστικό που τραβά την προσοχή, τον εξοπλισμό με διπλά ψαλίδια στις εκδόσεις των 1.6lt και την υβριδική, που είναι η ανώτερη γεωμετρία ανάρτησης που υπάρχει. Η Peugeot πρόσφατα άλλαξε πλατφόρμα στο 308, με αποτέλεσμα να ελαφρύνει κατά μέσο όρο πάνω από 100kg, με εκτεταμένη χρήση αλουμινίου σε διάφορα μέρη, ενώ σε ότι αφορά τις αναρτήσεις, αν και παραμένει βασική επιλογή ο ημιάκαμπτος άξονας, ενδεχομένως να δούμε ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς σε κάποια κορυφαία εκδοχή του μοντέλου αφού η EMP2 προβλέπει κάτι τέτοιο.
Στην κορυφή της κατηγορίας, η BMW 1-Series, με κινητήρα εμπρός, παραλαβή ισχύος πίσω, εξαιρετικό ζύγισμα, αλουμινένιες, ανεξάρτητες αναρτήσεις παντού, εξαιρετικούς κινητήρες εν γένει σε βενζίνη και πετρέλαιο, προεξάρχοντος εκείνου της 125D ο οποίος αποτελεί τον καλύτερο 2lt πετρελαιοκινητήρα στον κόσμο με διβάθμια υπερπλήρωση και εξαιρετικά νούμερα ροπής και ισχύος. Μοναδικό μειονέκτημα, τα runflat ελαστικά.
Κορυφή: Bmw 1-Series
Μικρομεσαία GTI
Επέκταση της προηγούμενης κατηγορίας, όπου γίνεται πραγματική σφαγή, με τις ιπποδυνάμεις να έχουν ξεφύγει σε επίπεδα αδιανόητα πριν από μερικά χρόνια. Η Opel διαθέτει το Astra OPC το οποίο είναι ισχυρότατο, με έναν εξαιρετικό κινητήρα 2lt και παραλαβή ισχύος εμπρός μέσω ελεγχόμενου διαφορικού, όμως ο ημιάκαμπτος άξονας για τέτοιας κατηγορίας αυτοκίνητο δεν μπορεί να αγνοηθεί εύκολα. Ο όμιλος VW διαθέτει τα δίδυμα Golf R και S3, τα οποία είναι πανίσχυρα με κινητήρα 2lt ισχυρά υπερπληρωμένο και τετρακίνητα με συμπλέκτη Haldex και ανεξάρτητες αναρτήσεις παντού. Το Ford Focus ST επίσης συμμετέχει στην κατηγορία με έναν ελαφρώς μετριοπαθέστερο κινητήρα από τα προαναφερθέντα, αλλά εξαιρετικό στήσιμο και φυσικά ανεξάρτητες αναρτήσεις παντού. Η BMW διαθέτει την M135i με 6κύλινδρο εν σειρά μονοβάθμια υπερπληρωμένο κινητήρα 3lt και κατά προαίρεση παραλαβή ισχύος σε όλους τους τροχούς.
Στην κορυφή της κατηγορίας η Mercedes-Benz A45 AMG, η οποία διαθέτει τον ισχυρότερο υπερπληρωμένο κινητήρα 2lt στον κόσμο με 360ps, ελέω βαρύτατης υπερπληρώσεως, τετρακίνηση και επιδόσεις υπεραυτοκινήτου.
Κορυφή: Mercedes-Benz A45 AMG
Μεσαία
Εισερχόμεθα πλέον σε κατηγορία με ξεκάθαρα οικογενειακό προασανατολισμό. Σε ότι αφορά τα μηχανολογικά, η παραλαβή της ισχύος λαμβάνει χώρα είτε εμπρός, είτε πίσω, είτε και στους 4 τροχούς. Οι αναρτήσεις είναι σε όλα τα μοντέλα ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς, ενώ οι αεροδυναμικές αποδόσεις, εν γένει είναι καλύτερες από της προηγούμενης κατηγορίας, των μικρομεσαίων.
Ιδιαίτερα αξιόλογη η προσπάθεια της Volvo με το S60 και πολύ ικανούς κινητήρες σε βενζίνη (εξαιρετικός ο 2lt με διβάθμια υπερπλήρωση) και πετρέλαιο και παραλαβή ισχύος εμπρός ή σε όλους τους τροχούς. Ο όμιλος VW διαθέτει τα A4 και Passat με πολύ καλούς κινητήρες και παραλαβή ισχύος εμπρός ή σε όλους τους τροχούς, τα οποία είναι ιδιαίτερα αξιόλογα με μεγάλη γκάμα υπερπληρωμένων κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου. H Opel με το πολύ καλό Insignia, συμμετέχει και αυτή στην κατηγορία, με παραλαβή ισχύος εμπρός και στους 4 τροχούς και ισχυρούς υπερπληρωμένους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Highlight ο 2lt bi-turbo diesel. Η Mercedes-Benz με την C-Class δεν θα μπορούσε να λείπει από την κατηγορία, με συμμετρική κατανομή των μαζών ελέω κινητήρα-κιβωτίου μπροστά, παραλαβή της ισχύος πίσω και παραδοσιακά εξαιρετική αεροδυναμική απόδοση, η οποία όμως οσονούπω αντικαθίσταται με την νέα γενιά που δείχνει ιδιαίτερα υποσχόμενη. H Toyota με το Avensis, με δυστυχώς αναιμικούς κινητήρες φυσικής αναπνοής στην βενζίνη αλλά με highlight τα διπλά ψαλίδια στον οπίσθιο άξονα, που είναι το μοναδικό αυτοκίνητο στην κατηγορία που τα διαθέτει.
Στην κορυφή της κατηγορίας η άρτι αφιχθείσα BMW 3-Series, η οποία διαθέτει ζύγισμα εφάμιλλο της C-Class, εξαιρετικούς κινητήρες σε βενζίνη και πετρέλαιο και ιδιαίτερα εξελιγμένες αναρτήσεις 5 συνδέσμων στον οπίσθιο άξονα. Μειονέκτημα και εδώ τα ελαστικά runflat.
Κορυφή: BMW 3-Series
Μη εξωτικά coupé
Ξεκινάμε από την Peugeot με το RCZ το οποίο διαθέτει έναν αξιολογότατο κινητήρα υπερπληρωμένο 1.6lt σε διάφορες διαμορφώσεις, μας απογοητεύει όμως λόγω του ημιάκαμπτου άξονα. H Audi συμμετέχει με το TT που πλέον έχει τα χρονάκια του, το οποίο διαθέτει πολύ καλούς και κατά περιπτώσεις πανίσχυρους κινητήρες και πλαίσιο σε μεγάλο βαθμό αλουμινένιο.
Οι Ιάπωνες δίνουν επίσης το “παρών” με τα δίδυμα GT86 και BRZ από Toyota και Subaru αντίστοιχα, με κίνηση πίσω, εξαιρετική κατανομή των μαζών, ελεγχόμενα διαφορικά και διπλά ψαλίδια στους οπίσθιους άξονες. Και ενώ τα έκαναν όλα σωστά, μας απογοήτευσαν με τους επίπεδους 2lt κινητήρες φυσικής αναπνοής, οι οποίοι υποφέρουν από έλλειμμα ροπής. Κρίμα, γιατί τα αυτοκίνητα με έναν ισχυρά υπερπληρωμένο κινητήρα, θα ήταν ικανότατα.
Στην κορυφή της κατηγορίας, η Alfa Romeo 4C με μονοκώκ πλαίσιο από ανθρακονήματα!, κινητήρα στην μέση, παραλαβή ισχύος πίσω και αποκλειστικά 6τάχυτο ξηρό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, η οποία σε τεχνικές προδιαγραφές είναι αλλού, αλλά δυστυχώς και σε τιμή.
Κορυφή: Alfa Romeo 4C
Supercars
Κατηγορία που αφορά ελαχίστους επί του πρακτέου, αλλά πολλούς στο ονειρικό επίπεδο. Ξεκινάμε από την Ferrari με την 458 Italia και την κορυφαία Speciale, με αλουμινένιο πλαίσιο, τον καλύτερο ατμοσφαιρικό κινητήρα του πλανήτη, το ηλεκτρονικό διαφορικό με επιρροές από την F1 και ένα αστραπιαίο σε αλλαγές, κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Η Audi με το R8, με κινητήρες φυσικής αναπνοής τοποθετημένους στο κέντρο, όπως και η Ferrari, πλαίσιο από χωροδικτύωμα αλουμινίου, τετρακίνηση και κιβώτια διπλού συμπλέκτη, σίγουρα έχει τα εχέγγυα να ερίζει για τον θρόνο της κατηγορίας. Η Aston Martin με κινητήρες εμπρός (V8,V12) και κίνηση πίσω δίνει το “παρών” στην κατηγορία με διάφορα παρεμφερή μοντέλα όπως DB9, Vantage και Vanquish. Η Mercedes-Benz με την εντυπωσιακή αν και υπό κατάργηση SLS AMG, η οποία διαθέτει έναν κινητήρα φυσικής αναπνοής 6.2lt V8 και μια εξαιρετική ηλεκτρική εκδοχή με 4 ηλεκτροκινητήρες, 1 για κάθε τροχό, δεν περνά απαρατήρητη.
Εξαιρετικά ικανή επίσης η Porsche με την 911 η οποία διαθέτει κινητήρα πίσω, παραλαβή ισχύος πίσω ή σε όλους τους τροχούς κατά περίπτωση, αξιόλογη αεροδυναμική απόδοση για την κατηγορία και τον καλύτερο κινητήρα βενζίνης του κόσμου αυτήν την στιγμή, τον διβάθμια υπερπληρωμένο με μεταβλητή γεωμετρία πτερυγώσεως των στροβίλων, 3.8lt, που εφοδιάζει την 911 Turbo. Οι Αμερικάνοι συμμετέχουν και αυτοί από την μεριά τους, με την Corvette και παραδοσιακούς V8 κινητήρες φυσικής αναπνοής και μηχανικά υπερπληρωμένους με συμπιεστή Roots κατα περίπτωση, οι οποίοι είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, αλλά και κάποιες περίεργες επιλογές στις αναρτήσεις οι οποίες συνδυάζουν εγκάρσια φύλλα ελατηρίων!! με διπλά ψαλίδια.
Στην κορυφή της κατηγορίας το Nissan GT-R με πλαίσιο, το οποίο είναι κατασκευασμένο από συνδυασμό συνθετικών υλικών, αλουμινίου και ατσαλιού με ακαμψία συγκρίσιμη με τανκ. Επίσης διαθέτει διβάθμια υπερπληρωμένο κινητήρα 3.8lt, την πιο εξελιγμένη τετρακίνηση σε αυτοκίνητο παραγωγής, ένα ταχύτατο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και την απολύτως καλύτερη αεροδυναμική απόδοση, από όλα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας και με διαφορά. Κερασάκι στην τούρτα το Nismo GT-R το οποίο ενισχύει τα χαρακτηριστικά επιδόσεων του ιαπωνικού υπεραυτοκινήτου.
Κορυφή: Nissan GT-R
Hypercars
Το everest της αυτοκίνησης. Ελάχιστα οχήματα παγκοσμίως μπορούν να χαρακτηριστούν Hypercars. Από την Ferrari, η La Ferrari και η F12 Berlinetta, το Pagani Huayra, το Koenigsegg Agera, η Lamborghini Aventador, η McLaren P1 και τέλος η Porsche 918 Spyder απαρτίζουν την κατηγορία. Αμιγώς θερμικά είναι το Agera, η F12, η Aventador, και το Huayra με τα υπόλοιπα να είναι υβριδικά. Σε ότι αφορά τις τεχνικές προδιαγραφές, αυτές βρίσκονται στην απόλυτη κορυφή. Πλαίσια μονοκώκ από εξωτικά υλικά, κεραμικά φρένα, ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα, απίστευτα ισχυροί κινητήρες κ.ο.κ. Ωστόσο επειδή βρισκόμαστε σε τέτοια υψηλά επίπεδα, οι διαφορές μεταξύ των οχημάτων είναι πολύ μικρές. Λόγω του ότι πρέπει να εκλέξουμε κάποιο από όλα, αυτό μάλλον θα ήταν η Porsche 918 Spyder, κυρίως γιατί βασίζεται περισσότερο από όλους τους ανταγωνιστές στην κατηγορία, στην ηλεκτρική προώθηση και την συνεπαγόμενη υπεροχή στην μετάδοση με το torque vectoring.
Κορυφή: Porsche 918 Spyder
Περισσότερα στο http://www.highoctane.gr/sbj.aspx?sbj=4255
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ