Τις δυνατότητες αξιοποίησης του σιδηροδρόμου για τις δραστηριότητες του δήμου Θεσσαλονίκης έθεσαν χθες στον Πρόεδρο του Δ.Σ. και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κύριο Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο, ο επικεφαλής της παράταξης ‘’ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ – Οικολογία στην Πράξη’’, του Δήμου Θεσσαλονίκης, Χρήστος Μάτης και ο Γιώργος Μπλιώνης, στέλεχος της παράταξης και συντονιστής της Γραμματείας της Πολιτικής Κίνησης των Οικολόγων –Πράσινων στη Θεσσαλονίκη.
Συγκεκριμένα ετέθησαν τα εξής θέματα, που η παράταξή μας θεωρεί προτεραιότητες για τη Θεσσαλονίκη και προτείνει να ενταχθούν στην ατζέντα του Δήμου:
1. Η χρησιμοποίηση του σιδηροδρόμου για τις οργανωμένες εκδρομές που διοργανώνουν οι φορείς του Δήμου Θεσσαλονίκης, όπως τα ΚΑΠΗ
Ο κ. Ζηλιασκόπουλος απάντησε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θέλει να μπορεί να είναι χρήσιμη σε τέτοιες δραστηριότητες και θα ήταν χαρά της να παράσχει τη βοήθεια της
2. Η αξιοποίηση του εξοπλισμού του Οργανισμού σε κλινάμαξες, στο πλαίσιο του τουριστικού ανοίγματος, που προωθεί ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης με την αγορά της Κωνσταντινούπολης.
Ο κ. Ζηλιασκόπουλος είπε ότι οι κλινάμαξες μπορούν να διατεθούν για τη σύνδεση Θεσσαλονίκης – Κωνσταντινούπολης, και είναι έτοιμος να κάνει τη σχετική συνεννόηση με το αντίστοιχο τουρκικό δίκτυο
3. Η επαναδραστηριοποίηση των κλιναμαξών προς Αθήνα.
Η θέση του κ. Ζηλιασκόπουλου είναι ότι ο χρόνος πλέον ανάμεσα στις δύο πόλεις είναι μικρός και δεν προσφέρεται, όμως αυτό θα μπορούσε να ενταχθεί στο πλαίσιο της αναβάθμισης της Θεσσαλονίκης ως σιδηροδρομικού κόμβου, με διασυνδέσεις από και προς τις άλλες βαλκανικές πρωτεύουσες, Σκόπια, Βελιγράδι, Σόφια, Βουκουρέστι και Κωνσταντινούπολη. Στο πλαίσιο αυτό, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορούσε να αναλάβει τη μεταφορά τουριστών από τις βαλκανικές χώρες προς τις ακτές της Πιερίας και της Χαλκιδικής.
4. Η χρησιμοποίηση του δικτύου του Οργανισμού για τη μεταφορά των ανακυκλώσιμων υλικών προς τα κέντρα διαλογής, που βρίσκονται εκεί που υπάρχει γραμμή.
Ο κ. Ζηλιασκόπουλος είπε ότι ο Οργανισμός έχει εγκαταστάσεις στη Θεσσαλονίκη, είτε στη Μενεμένη, είτε στον εμπορικό σταθμό, όπου θα μπορούσαν να συλλέγονται τα ανακυκλώσιμα υλικά και να μεταφέρονται στο κέντρο διαλογής εφόσον αυτό είναι κοντά στο δίκτυο του.
5. Η αξιοποίηση του σιδηροδρόμου στο πλαίσιο της προώθησης του Οικοτουρισμού για τη μετάβαση σε σημαντικές περιβαλλοντικά περιοχές, όπως οι υγρότοποι που ενδιαφέρουν και σχολεία
Θέση του διευθύνοντος συμβούλου είναι ότι ο Οργανισμός μπορεί να έχει τέτοιες υπηρεσίες και με χαρά θα εξυπηρετήσει ένα κοινό που ενδιαφέρεται για τέτοιες δραστηριότητες. Παράλληλα διαβεβαίωσε ότι καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια να συνεχίσει να λειτουργεί η γραμμή Θεσσαλονίκη – Φλώρινα.
Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης με τον κ. Ζηλιασκόπουλο, ο Χρήστος Μάτης δήλωσε :
«Είναι γνωστό ότι η ενίσχυση του σιδηροδρόμου είναι επιλογή μας γιατί είναι ένα μέσο μεταφοράς φιλικό προς τα περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό θέσαμε στον κ. Ζηλιασκόπουλο συγκεκριμένες προτάσεις, που μπορούν να είναι χρήσιμες στη Θεσσαλονίκη, τουριστικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά.
Τουριστικά ο σιδηρόδρομος είναι πολύ πιο ευχάριστος από τη μετάβαση οδικώς, περιβαλλοντικά δεν επιβαρύνει, ενώ οικονομικά κοστίζει πολύ λιγότερο. Η μετακίνηση από και προς την Κωνσταντινούπολη και τις άλλες βαλκανικές μεγαλουπόλεις, όπως και οι εντός Ελλάδας εκδρομές, θα προσελκύσουν νέους επιβάτες, θα είναι πιο άνετες και θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας.
Η μεταφορά των ανακυκλώσιμων υλικών με τρένο θα γλυτώσει το δήμο από τα έξοδα των καυσίμων και το ήδη επιβαρυμένο περιβάλλον μας από περαιτέρω επιβάρυνση. Ο εξοπλισμός υπάρχει, έμπειρο προσωπικό υπάρχει διαθέσιμο και κυρίως υπάρχει ανάγκη για συλλογικές λύσεις.
Ήδη ενημέρωσα κατ’ αρχήν τον κύριο Δήμαρχο και τη Δευτέρα θα του παρουσιάσουμε αναλυτικά τις απαντήσεις του κ. Ζηλιασκόπουλου»
Δελτίο Τύπου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ