Τι πρέπει να κάνουμε ώστε να αντιμετωπίσουμε μία πιθανή δυσλειτουργία των κλειδαριών στις πόρτες του αυτοκινήτου μας; Τι πρέπει να προσέξουμε;
Ένα από πιο συχνά φαινόμενα που παρουσιάζεται σε ένα παλαιό ή μη αυτοκίνητο είναι το κόλλημα των κλειδαριών στις πόρτες του. Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες είναι η χαμηλή θερμοκρασία του περιβάλλοντος, που παγώνει το μηχανισμό, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να κλειδώσουν ή ξεκλειδώσουν οι πόρτες. Έτσι, το αποτέλεσμα είναι να ασκούμε μεγαλύτερη δύναμη ώστε να "γυρίσει" το κλειδί, με κίνδυνο να σπάσει το μεταλλικό μέρος μέσα στην κλειδαριά, η οποία μετά χρειάζεται αντικατάσταση. Ας δούμε λοιπόν τι μπορούμε να κάνουμε, ώστε να μη βρεθούμε σε αυτή τη δυσάρεστη θέση.
Τι θα χρειαστούμε;
Για τη λίπανση των σημείων αυτών μπορούμε να προμηθευτούμε ένα σπρέι γράσο από κάποιο κατάστημα με αξεσουάρ αυτοκινήτου ή εργαλείων γενικής χρήσης. Καλό είναι να μην επιλέξουμε γράσο σε στερεή μορφή, διότι δε θα μπορεί να εισχωρήσει στις μικρές οπές που διαθέτουν οι κλειδαριές, ώστε να τις λιπάνει.
Ηλεκτρικές κλειδαριές
Πλέον, τα περισσότερα αυτοκίνητα διαθέτουν ηλεκτρικές κλειδαριές, οι οποίες λειτουργούν με τηλεχειρισμό. Αυτό, βέβαια, δε σημαίνει ότι δε χρειάζονται την ανάλογη λίπανση επειδή λειτουργούν αυτόματα. Σε περίπτωση που η κλειδαριά της πόρτας έχει κολλήσει, το ηλεκτρικό μοτέρ, που είναι υπεύθυνο για το κλείδωμα και το ξεκλείδωμα, βρίσκει αντίσταση, με αποτέλεσμα να "ζορίζεται" και στο τέλος να καίγεται, έχοντας το ανάλογο κόστος.
Σημείο ασφάλισης πόρτας
Ο κάθε κατασκευαστής τοποθετεί σε αυτό το σημείο στερεό γράσο, το οποίο με την πολυκαιρία αλλά και τις υψηλές θερμοκρασίες λιώνει. Έτσι, καλό είναι να ψεκάσουμε και εκεί μία μικρή ποσότητα. Το ίδιο ισχύει και για το ανάλογο σημείο της πόρτας του χώρου αποσκευών.
Τα σημεία τα οποία χρειάζονται λίπανση δεν είναι μόνο οι κλειδαριές στις πόρτες. Ανάλογο πρόβλημα κολλήματος του μηχανισμού μπορούμε να αντιμετωπίσουμε και με την κλειδαριά που ασφαλίζει το καπό, αλλά και με αυτή του χώρου αποσκευών. Ας δούμε όμως πιο συγκεκριμένα τα σημεία.
Ο ομφαλός είναι το σημείο όπου εισχωρεί το κλειδί. Επειδή όμως στα περισσότερα αυτοκίνητα υπάρχει ένα μικρό μεταλλικό κάλυμμα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την άκρη του κλειδιού, ώστε να το ανοίξουμε και να εισχωρήσει το σπρέι λίπανσης.
Καπό κινητήρα. Η λίπανση της κλειδαριάς του καπό δεν επιβαρύνει τη λειτουργία της ντίζας, που την συνδέει με τον ανάλογο μοχλό στην καμπίνα. Όταν σε αυτό το σημείο δεν υπάρχει λιπαντικό μέσο, τότε οι μεγαλύτερες δυνάμεις ασκούνται στην ντίζα, η οποία συνδέεται με το μοχλό ανοίγματος του καπό στην καμπίνα, με αποτέλεσμα να κόβεται. Μία μικρή ποσότητα λιπαντικού σπρέι θα το επαναφέρει στην αρχική του κατάσταση.
Ένα από πιο συχνά φαινόμενα που παρουσιάζεται σε ένα παλαιό ή μη αυτοκίνητο είναι το κόλλημα των κλειδαριών στις πόρτες του. Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες είναι η χαμηλή θερμοκρασία του περιβάλλοντος, που παγώνει το μηχανισμό, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να κλειδώσουν ή ξεκλειδώσουν οι πόρτες. Έτσι, το αποτέλεσμα είναι να ασκούμε μεγαλύτερη δύναμη ώστε να "γυρίσει" το κλειδί, με κίνδυνο να σπάσει το μεταλλικό μέρος μέσα στην κλειδαριά, η οποία μετά χρειάζεται αντικατάσταση. Ας δούμε λοιπόν τι μπορούμε να κάνουμε, ώστε να μη βρεθούμε σε αυτή τη δυσάρεστη θέση.
Τι θα χρειαστούμε;
Για τη λίπανση των σημείων αυτών μπορούμε να προμηθευτούμε ένα σπρέι γράσο από κάποιο κατάστημα με αξεσουάρ αυτοκινήτου ή εργαλείων γενικής χρήσης. Καλό είναι να μην επιλέξουμε γράσο σε στερεή μορφή, διότι δε θα μπορεί να εισχωρήσει στις μικρές οπές που διαθέτουν οι κλειδαριές, ώστε να τις λιπάνει.
Ηλεκτρικές κλειδαριές
Πλέον, τα περισσότερα αυτοκίνητα διαθέτουν ηλεκτρικές κλειδαριές, οι οποίες λειτουργούν με τηλεχειρισμό. Αυτό, βέβαια, δε σημαίνει ότι δε χρειάζονται την ανάλογη λίπανση επειδή λειτουργούν αυτόματα. Σε περίπτωση που η κλειδαριά της πόρτας έχει κολλήσει, το ηλεκτρικό μοτέρ, που είναι υπεύθυνο για το κλείδωμα και το ξεκλείδωμα, βρίσκει αντίσταση, με αποτέλεσμα να "ζορίζεται" και στο τέλος να καίγεται, έχοντας το ανάλογο κόστος.
Σημείο ασφάλισης πόρτας
Ο κάθε κατασκευαστής τοποθετεί σε αυτό το σημείο στερεό γράσο, το οποίο με την πολυκαιρία αλλά και τις υψηλές θερμοκρασίες λιώνει. Έτσι, καλό είναι να ψεκάσουμε και εκεί μία μικρή ποσότητα. Το ίδιο ισχύει και για το ανάλογο σημείο της πόρτας του χώρου αποσκευών.
Τα σημεία τα οποία χρειάζονται λίπανση δεν είναι μόνο οι κλειδαριές στις πόρτες. Ανάλογο πρόβλημα κολλήματος του μηχανισμού μπορούμε να αντιμετωπίσουμε και με την κλειδαριά που ασφαλίζει το καπό, αλλά και με αυτή του χώρου αποσκευών. Ας δούμε όμως πιο συγκεκριμένα τα σημεία.
Ο ομφαλός είναι το σημείο όπου εισχωρεί το κλειδί. Επειδή όμως στα περισσότερα αυτοκίνητα υπάρχει ένα μικρό μεταλλικό κάλυμμα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την άκρη του κλειδιού, ώστε να το ανοίξουμε και να εισχωρήσει το σπρέι λίπανσης.
Καπό κινητήρα. Η λίπανση της κλειδαριάς του καπό δεν επιβαρύνει τη λειτουργία της ντίζας, που την συνδέει με τον ανάλογο μοχλό στην καμπίνα. Όταν σε αυτό το σημείο δεν υπάρχει λιπαντικό μέσο, τότε οι μεγαλύτερες δυνάμεις ασκούνται στην ντίζα, η οποία συνδέεται με το μοχλό ανοίγματος του καπό στην καμπίνα, με αποτέλεσμα να κόβεται. Μία μικρή ποσότητα λιπαντικού σπρέι θα το επαναφέρει στην αρχική του κατάσταση.
Μας κοινοποιήθηκε από autoagora.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ