Τετάρτη 26 Αυγούστου 2015

Driven : Mercedes-Benz CLA 180 CDI Diesel

Γράφει ο Μάνος Ράλλης 
Η Mercedes-Benz CLA μαζί βεβαίως με την Mercedes-Benz A-Class είναι τα δύο πιο καλοπουλημένα μοντέλα της γερμανικής φίρμας στην ελληνική αγορά στα χρόνια της παρουσίας τους. Οι αιτίες πολλές και δεν περιορίζονται μόνο στα της εμφάνισης που είναι αυτό που κάνει μπαμ.

Ανάμεσα στις υπόλοιπες είναι αναμφίβολα η γκάμα των προσφερόμενων κινητήρων που ξεκινά από χαμηλά και φτάνει μέχρι τις ιπποδυνάμεις των 360ps. Τώρα όμως είχαμε για δοκιμή την Mercedes-Benz CLA 180 CDI, την βασική από πλευράς ισχύος και τιμής πετρελαιοκίνητη CLA. Το μοτέρ είναι χωρητικότητας 1461cc, αποδίδει ισχύ 109ps στις 4000rpm με τα αποθέματα ροπής να κυμαίνονται στα 26,4kg.m μεταξύ 1750-2500rpm. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται αποκλειστικά στους εμπρόσθιους τροχούς είτε μέσω μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων είτε μέσω του 7τάχυτου 7G-DCT το οποίο είχαμε κατά τη δοκιμή μας. Το μοτέρ είναι προδιαγραφών ρύπων Euro6 ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 του κυμαίνονται ανάλογα με την εξοπλιστική έκδοση μεταξύ 98-108gr/km.

Το θέμα όμως είναι να δούμε πως συμπεριφέρεται το μοτέρ στο αμάξωμα των 1475kg και πόσο ταιριαστό είναι με τον χαρακτήρα της Mercedes-Benz CLA 180 CDI. Κατά τις εκκινήσεις και τις μικρές επιταχύνσεις μέσα στην πόλη νιώθεις ότι παρά τα 26.4kg.m της ροπής το μοτέρ θέλει λίγο πίεση παραπάνω προκειμένου να κινήσει στους επιθυμητούς ρυθμούς την CLA. Παράλληλα βλέπεις τηνκατανάλωση να αυξάνεται στα 7.5lt/100km ενώ επιπρόσθετα ο 1.5 είναι θορυβώδης και με τραχιά λειτουργία. Κατά την κίνηση όμως στον επαρχιακό δρόμο και ιδίως στον αυτοκινητόδρομο η κατάσταση αλλάζει δραματικά. Η Mercedes-Benz CLA 180 CDI κινείται αθόρυβα εκμεταλλευόμενη την εξαιρετική της αεροδυναμική (έως και 0.25) και την πολύ καλή της ηχομόνωση. Το κιβώτιο με τα τρία προγράμματα λειτουργίας προσφέρει αρκετά γρήγορες αλλαγές ενώ η 7η σχέση εξασφαλίζει ταξίδι με πολύ χαμηλές rpm και ως αποτέλεσμα κατανάλωση ακόμα και κάτω από τα 5lt/100km.

Αν το σύνολο ανταποκρίνεται σε μία Mercedes-Benz; Η απάντηση είναι εξαρτάται. Εξαρτάται από την περιοχή κίνησής σας. Αν δηλαδή τα περισσότερα χιλιόμετρά σας γίνονται σε επαρχιακούς δρόμους και αυτοκινητοδρόμους τότε σαφέστατα ναι. Αν πάλι σκοπεύετε να κινείστε κυρίως στην πόλη τότε η απουσία της ροπής από χαμηλά, ο θόρυβος και η τραχύτητα του κινητήρα θα σας χαλάσουν κάτι από αυτό που θα περιμένατε.

Εκτός του κινητήρα η Mercedes-Benz CLA 180 CDI είναι λίγο έως πολύ γνωστή. Άκρως εντυπωσιακή και ξεχωριστή σιλουέτα που προκαλεί τα βλέμματα σε κάθε της πέρασμα. Η κουπέ σχεδίαση μετριάζει τους χώρους για επιβάτες και αποσκευές ενώ ογκώδη πράγματα, ακόμα και κάθισμα-καρότσι για μωρό, θα σας δυσκολέψουν στη φόρτωσή τους. Το ταμπλό ξεχωρίζει για τους ωραίους αεραγωγούς, τα όμορφα όργανα και το 3άκτινο τιμόνι. Θήκες για ποτήρια, μπουκάλια και άλλα αντικείμενα υπάρχουν ωστόσο η ποιότητα της κατασκευής ορισμένων υλικών θα μπορούσαν να ήταν καλύτερα για Mercedes-Benz.

Συνολικά η Mercedes-Benz CLA 180 CDI είναι ουσιαστικά και πρακτικά η μοναδική πετρελαιοκίνητη επιλογή της CLA με μοτέρ κάτω από το ψυχολογικό όριο των 2000cc. Προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις μαζί με εξαιρετική οικονομία καυσίμου και άνετες διαδρομές. Και όλα αυτά στο μοναδικό αμάξωμα της CLA.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Mercedes-Benz CLA 180 CDI
Κυβισμός : 1461cc
Ισχύς : 109ps/4000rpm
Ροπή : 26.4kg.m/1750-2500rpm
Βάρος : 1475kg
Εκπομπές CO2 : 98-109gr/km
Επιτάχυνση 0-100km : 11.9sec
Τελική Ταχύτητα : 205km/h
Κατανάλωση (μέση) : 3.8-4.2lt/100km
Διαστάσεις : 4630x1777x1432mm
Τιμές & Εξοπλισμός Mercedes-Benz CLA

Τα αυτοκίνητα των δοκιμών του High Octane περιποιείται η Auto Star Detailing.

Περισσότερα στο highoctane.gr που μας το κοινοποίησε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ