H Lexus σαν εταιρεία αποτελεί την εναλλακτική λύση, στους τρεις Γερμανούς κατασκευαστές αυτοκινήτων κύρους (BMW-Audi-Mercedes-Benz). Οι δε “F” εκδόσεις των διαφόρων μοντέλων που παράγει, αποτελούν την μηχανολογική αφρόκρεμα της ιαπωνικής τεχνοτροπίας που ακολουθεί η Toyota. Το RC αποτελεί το καινοφανές coupé της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ωστόσο εδώ θα μελετήσουμε την απολύτως κορυφαία έκδοση RC-F.
Κινητήρας – Μετάδοση – Επιδόσεις
Η Toyota ως γνωστόν δεν τα πάει ιδιαίτερα καλά με τους υπερπληρωμένους κινητήρες σε ότι αφορά τις εφαρμογές βενζίνης, οπότε για να παραχθεί η ισχύς επιπέδου υπεραυτοκινήτου, απαιτούνται κυβικά και επαρκής ρυθμός περιστροφής, ρυθμός περιστροφής που εξασφαλίζεται εν γένει από υπερτετράγωνη αρχιτεκτονική. Πράγματι, όλα τα ανωτέρω στοιχεία απαντώνται στον κινητήρα του Lexus RC-F.
Πρόκειται για έναν πλήρως αλουμινένιο (κεφαλή κυλίνδρων και σώμα) 8κύλινδρο φυσικής αναπνοής, με περιεχόμενη γωνία κάθετη, άμεσου και έμμεσου ψεκασμού (γεωμετρική συμπίεση στο 12.3:1), κύκλου Otto και Atkinson αναλόγως φορτίου, 4 εκκεντροφόρους επικεφαλής που ελέγχουν 32 βαλβίδες με μεταβλητό χρονισμό, χωρητικότητας 4969 κυβικών εκατοστών και τέλος, διάμετρο εμβόλου 94 mm με διαδρομή 89.4 mm, αναλογία που εξασφαλίζει την υπερτετράγωνη αρχιτεκτονική. Με δεδομένο ότι δεν χρησιμοποιείται υπερπλήρωση, για την βελτίωση του βαθμού απόδοσης του κινητήρα χρησιμοποιείται ο κύκλος Atkinson στα χαμηλά φορτία, κάτι που εφαρμόζει η Toyota κατά κόρον στα υβριδικά της μοντέλα. Εκεί όμως υπάρχει υποβοήθηση από ηλεκτροκινητήρες για να παράξει το όχημα την απαραίτητη πρόωση. Εφόσον εδώ δεν υφίστανται ηλεκτροκινητήρες, επελέχθη απλά η αύξηση της χωρητικότητας.
Η ειδική ισχύς στο Lexus RC-F είναι στους 94ps/lt και η συνολική στους 467ps στις 7100rpm, ενώ η μέγιστη ροπή στρέψης είναι στα 53.72kg.m σε ένα στενό εύρος μεταξύ 4800-5600 rpm. Αν και τα νούμερα σε απόλυτο μέγεθος δεν είναι άσχημα, εν τούτοις απέχουν αρκετά από τους κορυφαίους κινητήρες φυσικής αναπνοής που χρησιμοποιούνται σήμερα, πχ της Ferrari ή της Porsche. Αυτή η ισχύς παραλαμβάνεται αποκλειστικά από τον οπίσθιο άξονα μέσω ενός αυτομάτου κιβωτίου με μετατροπέα ροπής της Aisin, 8+1 σχέσεων μεταδόσεως. Στην πιο άμεση λειτουργία του λογισμικού του επιτυγχάνει αλλαγές εντός 100ms, νούμερο εξαιρετικό για κιβώτιο με μετατροπέα ροπής. Για την διαχείριση της πρόσφυσης υφίσταται ένα κλασικό ελεγχόμενο διαφορικό διαίσθησης ροπής TORSEN και κατά προαίρεση, σύστημα torque vectoring, το οποίο στέλνει την βέλτιστη για τις συνθήκες ροπή σε κάθε τροχό ανεξάρτητα από την γωνία της πεταλούδας. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις του Lexus RC-F, το τυπικό 0-100km/h λαμβάνει χώρα εντός 4.5sec, ενώ η τελική ταχύτητα είναι στα 272km/h, ηλεκτρονικά περιορισμένη.
Επιμέρους Τεχνικά
Το πλαίσιο του Lexus RC-F είναι κατασκευασμένο από μείγμα χαλύβων διαφόρων ιδιοτήτων, ωστόσο χρησιμοποιείται και αλουμίνιο σε μέρη της ανάρτησης, το καπό και στους προφυλακτήρες, ενώ το συνολικό βάρος του οχήματος είναι στα 1780kg. Η επιλογή των υλικών είναι συνειδητή, ώστε να μην εκτοξευθεί το κόστος του αυτοκινήτου σε αστρονομικά επίπεδα (αν χρησιμοποιούντο για παράδειγμα ίνες άνθρακα στο πλαίσιο, αν και διατίθενται προαιρετικά για την οροφή του οχήματος). Η κατανομή των μαζών είναι ελαφρά εμπροσθοβαρής, με 55% στον εμπρόσθιο άξονα και 45% στον οπίσθιο, παρόλο που το Lexus RC-F λόγω κατασκευαστικής τεχνοτροπίας (κινητήρας εμπρός-παραλαβή ισχύος πίσω), ενδεχομένως να μπορούσε να διαθέτει απολύτως συμμετρική κατανομή των μαζών μεταξύ των αξόνων, κάτι που μάλλον αποδείχθηκε αδύνατον λόγω του βαρέος V8 που διαθέτει το όχημα.
Σε ότι αφορά την ανάρτηση, η Lexus δεν έχει λαθέψει χρησιμοποιώντας διπλά ψαλίδια στον εμπρόσθιο άξονα και έναν άξονα πέντε συνδέσμων (οι πέντε σύνδεσμοι είναι ότι πιο κοντινό υπάρχει στα διπλά ψαλίδια) στον οπίσθιο, εξασφαλίζοντας τα δυναμικά χαρακτηριστικά που απαιτούνται για την κατηγορία του οχήματος. Το σύστημα πέδησης του Lexus RC-F είναι κατασκευασμένο από συμβατικά μέταλλα, ωστόσο δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία για την αποτελεσματικότητά του (τουλάχιστον σε δημόσιο δρόμο). Μπροστά έχουμε αεριζόμενους δίσκους 381mm οι οποίοι συνεργάζονται με σιαγόνες 6 εμβόλων ενώ πίσω υπάρχουν επίσης αεριζόμενοι δίσκοι με διάμετρο 345mm και σιαγόνες τεσσάρων εμβόλων. Η δε αεροδυναμική απόδοση κρίνεται ικανοποιητική για την κατηγορία του Lexus RC-F, με συντελεστή οπισθέλκουσας στο 0.33, ενώ χαμηλή αναμένεται και η μετωπική επιφάνεια.
Συμπεράσματα – Ανταγωνισμός
Το Lexus RC-F έχει τις προδιαγραφές ενός ικανού οχήματος, ωστόσο διατηρώ τις επιφυλάξεις μου για τον κινητήρα. Προκειμένου η Toyota να μειώσει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα, έχει προχωρήσει σε ασύλληπτης πολυπλοκότητας μέτρα, όπως το να λειτουργεί ο κινητήρας σε δύο κύκλους, ενώ η λύση είναι προφανής, δηλαδή η ισχυρή υπερπλήρωση σε συνδυασμό με μείωση της χωρητικότητας.
Δυστυχώς για την Lexus, οι διβάθμια υπερπληρωμένοι κινητήρες που χρησιμοποιούν οι Audi, BMW και Mercedes-Benz στα αντίστοιχης κατηγορίας οχήματα που διαθέτουν, είναι συγκρίσιμοι σε ισχύ ή και ισχυρότεροι, με ξεκάθαρη υπεροχή σε ροπή είτε αυτή αφορά το στροφικό εύρος είτε το απόλυτο μέγεθος. Σαν να μην έφτανε αυτό, είναι και καθαρότεροι και περισσότερο φειδωλοί στην κατανάλωση καυσίμου. Η Lexus έχει κάνει ήδη μια πολύ καλή αρχή κατασκευάζοντας έναν ιδιαίτερα προηγμένο κινητήρα 2lt με υπερπλήρωση στην βενζίνη, είναι απόλυτη ανάγκη για αυτήν, η τεχνοτροπία αυτή να ακολουθηθεί και στα κορυφαία μοντέλα της. Στην εποχή που ακόμα και η Ferrari κατασκευάζει βαριά υπερπληρωμένους κινητήρες, η Lexus οφείλει να ακολουθήσει…
Κινητήρας – Μετάδοση – Επιδόσεις
Η Toyota ως γνωστόν δεν τα πάει ιδιαίτερα καλά με τους υπερπληρωμένους κινητήρες σε ότι αφορά τις εφαρμογές βενζίνης, οπότε για να παραχθεί η ισχύς επιπέδου υπεραυτοκινήτου, απαιτούνται κυβικά και επαρκής ρυθμός περιστροφής, ρυθμός περιστροφής που εξασφαλίζεται εν γένει από υπερτετράγωνη αρχιτεκτονική. Πράγματι, όλα τα ανωτέρω στοιχεία απαντώνται στον κινητήρα του Lexus RC-F.
Πρόκειται για έναν πλήρως αλουμινένιο (κεφαλή κυλίνδρων και σώμα) 8κύλινδρο φυσικής αναπνοής, με περιεχόμενη γωνία κάθετη, άμεσου και έμμεσου ψεκασμού (γεωμετρική συμπίεση στο 12.3:1), κύκλου Otto και Atkinson αναλόγως φορτίου, 4 εκκεντροφόρους επικεφαλής που ελέγχουν 32 βαλβίδες με μεταβλητό χρονισμό, χωρητικότητας 4969 κυβικών εκατοστών και τέλος, διάμετρο εμβόλου 94 mm με διαδρομή 89.4 mm, αναλογία που εξασφαλίζει την υπερτετράγωνη αρχιτεκτονική. Με δεδομένο ότι δεν χρησιμοποιείται υπερπλήρωση, για την βελτίωση του βαθμού απόδοσης του κινητήρα χρησιμοποιείται ο κύκλος Atkinson στα χαμηλά φορτία, κάτι που εφαρμόζει η Toyota κατά κόρον στα υβριδικά της μοντέλα. Εκεί όμως υπάρχει υποβοήθηση από ηλεκτροκινητήρες για να παράξει το όχημα την απαραίτητη πρόωση. Εφόσον εδώ δεν υφίστανται ηλεκτροκινητήρες, επελέχθη απλά η αύξηση της χωρητικότητας.
Η ειδική ισχύς στο Lexus RC-F είναι στους 94ps/lt και η συνολική στους 467ps στις 7100rpm, ενώ η μέγιστη ροπή στρέψης είναι στα 53.72kg.m σε ένα στενό εύρος μεταξύ 4800-5600 rpm. Αν και τα νούμερα σε απόλυτο μέγεθος δεν είναι άσχημα, εν τούτοις απέχουν αρκετά από τους κορυφαίους κινητήρες φυσικής αναπνοής που χρησιμοποιούνται σήμερα, πχ της Ferrari ή της Porsche. Αυτή η ισχύς παραλαμβάνεται αποκλειστικά από τον οπίσθιο άξονα μέσω ενός αυτομάτου κιβωτίου με μετατροπέα ροπής της Aisin, 8+1 σχέσεων μεταδόσεως. Στην πιο άμεση λειτουργία του λογισμικού του επιτυγχάνει αλλαγές εντός 100ms, νούμερο εξαιρετικό για κιβώτιο με μετατροπέα ροπής. Για την διαχείριση της πρόσφυσης υφίσταται ένα κλασικό ελεγχόμενο διαφορικό διαίσθησης ροπής TORSEN και κατά προαίρεση, σύστημα torque vectoring, το οποίο στέλνει την βέλτιστη για τις συνθήκες ροπή σε κάθε τροχό ανεξάρτητα από την γωνία της πεταλούδας. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις του Lexus RC-F, το τυπικό 0-100km/h λαμβάνει χώρα εντός 4.5sec, ενώ η τελική ταχύτητα είναι στα 272km/h, ηλεκτρονικά περιορισμένη.
Επιμέρους Τεχνικά
Το πλαίσιο του Lexus RC-F είναι κατασκευασμένο από μείγμα χαλύβων διαφόρων ιδιοτήτων, ωστόσο χρησιμοποιείται και αλουμίνιο σε μέρη της ανάρτησης, το καπό και στους προφυλακτήρες, ενώ το συνολικό βάρος του οχήματος είναι στα 1780kg. Η επιλογή των υλικών είναι συνειδητή, ώστε να μην εκτοξευθεί το κόστος του αυτοκινήτου σε αστρονομικά επίπεδα (αν χρησιμοποιούντο για παράδειγμα ίνες άνθρακα στο πλαίσιο, αν και διατίθενται προαιρετικά για την οροφή του οχήματος). Η κατανομή των μαζών είναι ελαφρά εμπροσθοβαρής, με 55% στον εμπρόσθιο άξονα και 45% στον οπίσθιο, παρόλο που το Lexus RC-F λόγω κατασκευαστικής τεχνοτροπίας (κινητήρας εμπρός-παραλαβή ισχύος πίσω), ενδεχομένως να μπορούσε να διαθέτει απολύτως συμμετρική κατανομή των μαζών μεταξύ των αξόνων, κάτι που μάλλον αποδείχθηκε αδύνατον λόγω του βαρέος V8 που διαθέτει το όχημα.
Σε ότι αφορά την ανάρτηση, η Lexus δεν έχει λαθέψει χρησιμοποιώντας διπλά ψαλίδια στον εμπρόσθιο άξονα και έναν άξονα πέντε συνδέσμων (οι πέντε σύνδεσμοι είναι ότι πιο κοντινό υπάρχει στα διπλά ψαλίδια) στον οπίσθιο, εξασφαλίζοντας τα δυναμικά χαρακτηριστικά που απαιτούνται για την κατηγορία του οχήματος. Το σύστημα πέδησης του Lexus RC-F είναι κατασκευασμένο από συμβατικά μέταλλα, ωστόσο δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία για την αποτελεσματικότητά του (τουλάχιστον σε δημόσιο δρόμο). Μπροστά έχουμε αεριζόμενους δίσκους 381mm οι οποίοι συνεργάζονται με σιαγόνες 6 εμβόλων ενώ πίσω υπάρχουν επίσης αεριζόμενοι δίσκοι με διάμετρο 345mm και σιαγόνες τεσσάρων εμβόλων. Η δε αεροδυναμική απόδοση κρίνεται ικανοποιητική για την κατηγορία του Lexus RC-F, με συντελεστή οπισθέλκουσας στο 0.33, ενώ χαμηλή αναμένεται και η μετωπική επιφάνεια.
Συμπεράσματα – Ανταγωνισμός
Το Lexus RC-F έχει τις προδιαγραφές ενός ικανού οχήματος, ωστόσο διατηρώ τις επιφυλάξεις μου για τον κινητήρα. Προκειμένου η Toyota να μειώσει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα, έχει προχωρήσει σε ασύλληπτης πολυπλοκότητας μέτρα, όπως το να λειτουργεί ο κινητήρας σε δύο κύκλους, ενώ η λύση είναι προφανής, δηλαδή η ισχυρή υπερπλήρωση σε συνδυασμό με μείωση της χωρητικότητας.
Δυστυχώς για την Lexus, οι διβάθμια υπερπληρωμένοι κινητήρες που χρησιμοποιούν οι Audi, BMW και Mercedes-Benz στα αντίστοιχης κατηγορίας οχήματα που διαθέτουν, είναι συγκρίσιμοι σε ισχύ ή και ισχυρότεροι, με ξεκάθαρη υπεροχή σε ροπή είτε αυτή αφορά το στροφικό εύρος είτε το απόλυτο μέγεθος. Σαν να μην έφτανε αυτό, είναι και καθαρότεροι και περισσότερο φειδωλοί στην κατανάλωση καυσίμου. Η Lexus έχει κάνει ήδη μια πολύ καλή αρχή κατασκευάζοντας έναν ιδιαίτερα προηγμένο κινητήρα 2lt με υπερπλήρωση στην βενζίνη, είναι απόλυτη ανάγκη για αυτήν, η τεχνοτροπία αυτή να ακολουθηθεί και στα κορυφαία μοντέλα της. Στην εποχή που ακόμα και η Ferrari κατασκευάζει βαριά υπερπληρωμένους κινητήρες, η Lexus οφείλει να ακολουθήσει…
Περισσότερα στο highoctane.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ