Την ύστατη στιγμή ο παγκόσμιος πρωταθλητής μ' έναν μοναδικό γύρο έφερε την RB7 στην pole position κερδίζοντας το Χάμιλτον με διαφορά ενός δεκάτου. Η αυριανή μάχη αναμένεται συγκλονιστική (10:30 αρχίζει η εκπομπή του Alpha και στις 11:00 ο αγώνας, απευθείας) καθώς αναμένεται βροχή.
Από τα ελεύθερα χθεσινά δοκιμαστικά αλλά και τα σημερινά πρωινά ήταν σαφές ότι η μάχη ανάμεσα σε McLaren και Red Bull εξελίσσεται αμφίρροπα.
Παρότι πολλοί έκαναν εικασίες για την "κρυμμένη δυναμική" της RB7, ανάμεσά τους και ο Χάμιλτον, στην πράξη αποδείχτηκε ότι διαφορά δεν υπάρχει και εναπόκειται καθαρά στην οδηγική ικανότητα η επίτευξη του κορυφαίου χρόνου.
Συμπέρασμα το οποίο εύκολα συνάγεται αν δει κανείς τη διαφορά του ενός δεκάτου ανάμεσα στον πρώτο και στον δεύτερο και τη διαφορά των 21 χιλιοστών ανάμεσα στον τρίτο και στον τέταρτο.
H σημερινή μάχη των κατατακτήριων δοκιμών είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και διεξήχθη σε άριστες συνθήκες. Τα σύννεφα διατήρησαν τη θερμοκρασία αέρα κάτω από τους 30 βαθμούς Κελσίου και τη θερμοκρασία οδοστρώματος κάτω από τους 40 βαθμούς Κελσίου, έτσι απέμεινε μόνο η υγρασία να ταλαιπωρεί τους πιλότους.
Στο Q1 τα πράγματα εξελίχθηκαν προβλέψιμα με τους έξι πιλότους των Lotus, Virgin, HRT να αποκλείονται από τη συνέχεια. Παραταύτα στην HRT πανηγύρισαν καθότι πέτυχαν με άνεση χρόνο μέσα στο 107% πράγμα που τους δίνει το δικαίωμα να εκκινήσουν αύριο τον αγώνα έστω και από την τελευταία σειρά.
Ο έβδομος που αποκλείστηκε από το Q1 ήταν ο Παστόρ Μαλντονάντο με τη Williams.
Εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι οι δυο Ferrari χρησιμοποίησαν τη μαλακή γόμα στο Q1 ίσως ενδεικτικό της αμφιβολίας των κόκκινων για την ανταγωνιστικότητα του μονοθεσίου τους. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα στο Q3 να μην έχουν διαθέσιμα 2 φρέσκα σετ και να περιοριστούν τόσο ο Αλόνσο όσο και ο Μάσα σε μια και μόνο προσπάθεια.
Στα αξιοσημείωτα του Q1 το πλαϊνό κάλυμμα που αποκολλήθηκε από την Toro Rosso του Μποεμί . Μιλώντας σχετικά ο αγ. διευθυντής της ομάδας Τζόρτζιο Ασανέλι ξεκαθάρισε: «Δεν ξέρω αν έσπασε κάτι ή απλά δεν είχαμε συνδέσει σωστά το κάλυμμα». Οι δυο Toro Rosso προκρίθηκαν στο Q2
Στο Q2 τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν καλά για τον Μ.Σουμάχερ που για 2η συνεχή φορά βρέθηκε την τελευταία στιγμή εκτός Q3. Μάλιστα ο πιλότος που τον πέταξε έξω δεν ήταν άλλος από τον teammate του Νίκο Ρόσμπεργκ.
Μιλώντας σχετικά ο πολυπρωταθλητής δήλωσε: «Είχαμε κάποια προβλήματα σήμερα με την ενεργοποίηση της πίσω κινητής αεροτομής και αυτό οριοθέτησε τον ταχύτερο μου γύρο και την προσπάθεια εισόδου μου στην τελική δεκάδα. Το μονοθέσιο είναι καλύτερο απ’ ότι φαίνεται και δεν ξέρω γιατί δεν μπορούμε να πάμε πιο γρήγορα. Τώρα πρέπει να επικεντρωθούμε στο τι μπορούμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε τη θέση μας στον αγώνα αύριο».
Αντίστοιχο πρόβλημα με την κινητή πίσω αεροτομή αντιμετώπισε στο Q3 και ο Νίκο Ρόσμπεργκ με αποτέλεσμα η επίδοση του να είναι υποδεέστερη κατά 4 δέκατα σε σχέση μ’ αυτή που είχε πετύχει στο Q2. Όχι ότι αυτό θα βελτίωνε την τελική του θέση…
Στο Q3 βρέθηκαν λοιπόν μια Mercedes και μια Sauber αυτή του Καμούι Κομπαγιάσι που έδωσαν μάχη για την 9η θέση με τον Γερμανό να επικρατεί του Ιάπωνα για 11 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Αντίστοιχα μάχη για την 5η θέση έδωσαν τα Renault και τα Ferrari με τον Αλόνσο να επικρατεί. Απογοητευμένος ο Ισπανός μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας τόνισε: «Τα ελαστικά είναι ίδια για όλους οπότε δεν νομίζω ότι αυτά αποτελούν πρόβλημα. Το μονοθέσιο μας δεν είναι γρήγορο. Στη σημερινή εποχή της F1 η αεροδυναμική παίζει ένα ρόλο 90% στην εξέλιξη και στη βελτίωση που μπορείς να πετύχεις κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Εκεί πρέπει να επικεντρώσουμε την προσοχή μας. Δεν ήμασταν αρκετά γρήγοροι στην Αυστραλία για να δώσουμε μάχη για την pole, το ίδιο συνέβη και εδώ ενώ η Κίνα είναι σε πέντε μέρες οπότε δεν περιμένω κάποια ανατροπή. Απλά πρέπει να σημειώνουμε όσους περισσότερους πόντους γίνεται. Δεν είναι μυστικό ότι πρέπει να βελτιωθούμε» κατέληξε εμφανώς προβληματισμένος ο Ισπανός πρωταθλητής.
Μάχη για την πρώτη θέση έδωσαν οι Red Bull και McLaren. Οι Φέτελ, Γουέμπερ, Χάμιλτον και Μπάτον έκαναν από δυο προσπάθειες και ο χρόνος του Χάμιλτον στην πρώτη εξ αυτών έδειχνε απλησίαστος (1:35.000).
Όμως με το χρονόμετρο να έχει μηδενιστεί ο Βρετανός βελτίωσε την επίδοσή του κατά 26 χιλιοστά του δευτερολέπτου και φάνταζε φαβορί μέχρι τη στιγμή που ο Φέτελ την ύστατη στιγμή πήρε την 2η συνεχόμενη pole για ένα δέκατο.
Πανευτυχής ο poleman δήλωσε: « Ήταν οριακή η διαφορά από τη McLaren οπότε είμαι χαρούμενος που πήρε την πρώτη θέση. Συγχαρητήρια σ’ όλους στην ομάδα, ειδικά σε όσους εργάζονται στο KERS, προσπάθησαν σκληρά από την Αυστραλία και αν δεν το είχαμε σήμερα δεν θα βρισκόμασταν στην πρώτη τριάδα ούτε εγώ ούτε ο Μαρκ».
Από την πλευρά του ο Χάμιλτον που είδε την pole position να γλιστρά από τα χέρια του τόνισε: «Έκανα έναν σχεδόν τέλειο γύρο καθώς έχασα ενάμισι δέκατο στη στροφή 14. Παραταύτα είμαι χαρούμενος που εκκινώ από την πρώτη σειρά. Ελπίζω να κάνω καλή εκκίνηση και να μπορέσω να κοντράρω το Φέτελ στην πρώτη στροφή. Αύριο όλα δείχνουν ότι θα χρειαστούμε 3 πιτ στοπ».
Ο αυριανός αγώνας θα μεταδοθεί απευθείας από τον Alpha. Η μετάδοση θα ξεκινήσει στις 10:30 όπου θα προβληθεί η συγκλονιστική μάχη του Q3 για την pole position πριν την εκκίνηση του αγώνα που είναι προγραμματισμένη για τις 11:00 το πρωί ώρα Ελλάδος.
Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι και η τελική κατάταξη διαμορφώθηκαν ως εξής:
Από τα ελεύθερα χθεσινά δοκιμαστικά αλλά και τα σημερινά πρωινά ήταν σαφές ότι η μάχη ανάμεσα σε McLaren και Red Bull εξελίσσεται αμφίρροπα.
Παρότι πολλοί έκαναν εικασίες για την "κρυμμένη δυναμική" της RB7, ανάμεσά τους και ο Χάμιλτον, στην πράξη αποδείχτηκε ότι διαφορά δεν υπάρχει και εναπόκειται καθαρά στην οδηγική ικανότητα η επίτευξη του κορυφαίου χρόνου.
Συμπέρασμα το οποίο εύκολα συνάγεται αν δει κανείς τη διαφορά του ενός δεκάτου ανάμεσα στον πρώτο και στον δεύτερο και τη διαφορά των 21 χιλιοστών ανάμεσα στον τρίτο και στον τέταρτο.
H σημερινή μάχη των κατατακτήριων δοκιμών είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και διεξήχθη σε άριστες συνθήκες. Τα σύννεφα διατήρησαν τη θερμοκρασία αέρα κάτω από τους 30 βαθμούς Κελσίου και τη θερμοκρασία οδοστρώματος κάτω από τους 40 βαθμούς Κελσίου, έτσι απέμεινε μόνο η υγρασία να ταλαιπωρεί τους πιλότους.
Στο Q1 τα πράγματα εξελίχθηκαν προβλέψιμα με τους έξι πιλότους των Lotus, Virgin, HRT να αποκλείονται από τη συνέχεια. Παραταύτα στην HRT πανηγύρισαν καθότι πέτυχαν με άνεση χρόνο μέσα στο 107% πράγμα που τους δίνει το δικαίωμα να εκκινήσουν αύριο τον αγώνα έστω και από την τελευταία σειρά.
Ο έβδομος που αποκλείστηκε από το Q1 ήταν ο Παστόρ Μαλντονάντο με τη Williams.
Εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι οι δυο Ferrari χρησιμοποίησαν τη μαλακή γόμα στο Q1 ίσως ενδεικτικό της αμφιβολίας των κόκκινων για την ανταγωνιστικότητα του μονοθεσίου τους. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα στο Q3 να μην έχουν διαθέσιμα 2 φρέσκα σετ και να περιοριστούν τόσο ο Αλόνσο όσο και ο Μάσα σε μια και μόνο προσπάθεια.
Στα αξιοσημείωτα του Q1 το πλαϊνό κάλυμμα που αποκολλήθηκε από την Toro Rosso του Μποεμί . Μιλώντας σχετικά ο αγ. διευθυντής της ομάδας Τζόρτζιο Ασανέλι ξεκαθάρισε: «Δεν ξέρω αν έσπασε κάτι ή απλά δεν είχαμε συνδέσει σωστά το κάλυμμα». Οι δυο Toro Rosso προκρίθηκαν στο Q2
Στο Q2 τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν καλά για τον Μ.Σουμάχερ που για 2η συνεχή φορά βρέθηκε την τελευταία στιγμή εκτός Q3. Μάλιστα ο πιλότος που τον πέταξε έξω δεν ήταν άλλος από τον teammate του Νίκο Ρόσμπεργκ.
Μιλώντας σχετικά ο πολυπρωταθλητής δήλωσε: «Είχαμε κάποια προβλήματα σήμερα με την ενεργοποίηση της πίσω κινητής αεροτομής και αυτό οριοθέτησε τον ταχύτερο μου γύρο και την προσπάθεια εισόδου μου στην τελική δεκάδα. Το μονοθέσιο είναι καλύτερο απ’ ότι φαίνεται και δεν ξέρω γιατί δεν μπορούμε να πάμε πιο γρήγορα. Τώρα πρέπει να επικεντρωθούμε στο τι μπορούμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε τη θέση μας στον αγώνα αύριο».
Αντίστοιχο πρόβλημα με την κινητή πίσω αεροτομή αντιμετώπισε στο Q3 και ο Νίκο Ρόσμπεργκ με αποτέλεσμα η επίδοση του να είναι υποδεέστερη κατά 4 δέκατα σε σχέση μ’ αυτή που είχε πετύχει στο Q2. Όχι ότι αυτό θα βελτίωνε την τελική του θέση…
Στο Q3 βρέθηκαν λοιπόν μια Mercedes και μια Sauber αυτή του Καμούι Κομπαγιάσι που έδωσαν μάχη για την 9η θέση με τον Γερμανό να επικρατεί του Ιάπωνα για 11 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Αντίστοιχα μάχη για την 5η θέση έδωσαν τα Renault και τα Ferrari με τον Αλόνσο να επικρατεί. Απογοητευμένος ο Ισπανός μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας τόνισε: «Τα ελαστικά είναι ίδια για όλους οπότε δεν νομίζω ότι αυτά αποτελούν πρόβλημα. Το μονοθέσιο μας δεν είναι γρήγορο. Στη σημερινή εποχή της F1 η αεροδυναμική παίζει ένα ρόλο 90% στην εξέλιξη και στη βελτίωση που μπορείς να πετύχεις κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Εκεί πρέπει να επικεντρώσουμε την προσοχή μας. Δεν ήμασταν αρκετά γρήγοροι στην Αυστραλία για να δώσουμε μάχη για την pole, το ίδιο συνέβη και εδώ ενώ η Κίνα είναι σε πέντε μέρες οπότε δεν περιμένω κάποια ανατροπή. Απλά πρέπει να σημειώνουμε όσους περισσότερους πόντους γίνεται. Δεν είναι μυστικό ότι πρέπει να βελτιωθούμε» κατέληξε εμφανώς προβληματισμένος ο Ισπανός πρωταθλητής.
Μάχη για την πρώτη θέση έδωσαν οι Red Bull και McLaren. Οι Φέτελ, Γουέμπερ, Χάμιλτον και Μπάτον έκαναν από δυο προσπάθειες και ο χρόνος του Χάμιλτον στην πρώτη εξ αυτών έδειχνε απλησίαστος (1:35.000).
Όμως με το χρονόμετρο να έχει μηδενιστεί ο Βρετανός βελτίωσε την επίδοσή του κατά 26 χιλιοστά του δευτερολέπτου και φάνταζε φαβορί μέχρι τη στιγμή που ο Φέτελ την ύστατη στιγμή πήρε την 2η συνεχόμενη pole για ένα δέκατο.
Πανευτυχής ο poleman δήλωσε: « Ήταν οριακή η διαφορά από τη McLaren οπότε είμαι χαρούμενος που πήρε την πρώτη θέση. Συγχαρητήρια σ’ όλους στην ομάδα, ειδικά σε όσους εργάζονται στο KERS, προσπάθησαν σκληρά από την Αυστραλία και αν δεν το είχαμε σήμερα δεν θα βρισκόμασταν στην πρώτη τριάδα ούτε εγώ ούτε ο Μαρκ».
Από την πλευρά του ο Χάμιλτον που είδε την pole position να γλιστρά από τα χέρια του τόνισε: «Έκανα έναν σχεδόν τέλειο γύρο καθώς έχασα ενάμισι δέκατο στη στροφή 14. Παραταύτα είμαι χαρούμενος που εκκινώ από την πρώτη σειρά. Ελπίζω να κάνω καλή εκκίνηση και να μπορέσω να κοντράρω το Φέτελ στην πρώτη στροφή. Αύριο όλα δείχνουν ότι θα χρειαστούμε 3 πιτ στοπ».
Ο αυριανός αγώνας θα μεταδοθεί απευθείας από τον Alpha. Η μετάδοση θα ξεκινήσει στις 10:30 όπου θα προβληθεί η συγκλονιστική μάχη του Q3 για την pole position πριν την εκκίνηση του αγώνα που είναι προγραμματισμένη για τις 11:00 το πρωί ώρα Ελλάδος.
Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι και η τελική κατάταξη διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά |
1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m34.870s |
2. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m34.974s + 0.104 |
3. Mark Webber Red Bull-Renault 1m35.179s + 0.309 |
4. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m35.200s + 0.330 |
5. Fernando Alonso Ferrari 1m35.802s + 0.932 |
6. Nick Heidfeld Renault 1m36.124s + 1.254 |
7. Felipe Massa Ferrari 1m36.251s + 1.381 |
8. Vitaly Petrov Renault 1m36.324s + 1.454 |
9. Nico Rosberg Mercedes 1m36.809s + 1.939 |
10. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m36.820s + 1.950 |
Ο χρόνος εισόδου στο Q3 ήταν: 1m36.811s Διαφορά από 1ο Q2 |
11. Michael Schumacher Mercedes 1m37.035s + 1.466 |
12. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m37.160s + 1.591 |
13. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m37.347s + 1.778 |
14. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m37.370s + 1.801 |
15. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m37.496s + 1.927 |
16. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m37.528s + 1.959 |
17. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m37.593s + 2.024 |
Ο χρόνος εισόδου στο Q2 ήταν: 1m38.163s Διαφορά από 1ο Q1 |
18. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1m38.276s + 1.532 |
19. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m38.645s + 1.901 |
20. Jarno Trulli Lotus-Renault 1m38.791s + 2.047 |
21. Timo Glock Virgin-Cosworth 1m40.648s + 3.904 |
22. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m41.001s + 4.257 |
23. Tonio Liuzzi HRT-Cosworth 1m41.549s + 4.805 |
24. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m42.574s + 5.830 PROTO THEMA |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ