Μία παράξενη ιστορία που κρατά εδώ και μισό αιώνα ενώνει την Volvo και την Bόρεια Κορέα σε μία πώληση αυτοκινήτων που δεν είχε την προβλεπόμενη κατάληξη.
Έχοντας αναφερθεί πρόσφατα στην κατάσταση που επικρατεί στην Νότια Κορέα σε ότι αφορά τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην χώρα, είχαμε μιλήσει και για κάποια Volvo τα οποία είχαν ξεμείνει εκεί μέσα από ένα φορτίο που είχε φθάσει στην χώρα.
Ανάμεσα σε αυτές και η Σουηδία, η οποία στα μέσα της δεκαετίας του 60 έχει πλέον σταθεί στα πόδια της και η Volvo βρίσκεται σε φάση επέκτασης των εργασιών της στοχεύοντας σε εξαγωγές σε διάφορες χώρες του κόσμου. Mάλιστα η επιτυχία ήταν αρκετά μεγάλη σε χώρες όπως η Βρετανία, η Γαλλία, οι ΗΠΑ και άλλες με το Made in Sweden να γίνεται συνώνυμο της καλής ποιότητας και της εξελιγμένης τεχνολογίας.
Μέσα στην γενικότερη ευφορία της επιτυχίας, η κυβέρνηση της Σουηδίας και η Volvo αποφάσισαν ότι και η Βόρεια Κορέα ήταν μία καλή εξαγωγική ευκαιρία για να κάνουν δουλειές.
Έβλεπαν μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης στην εκεί αγορά, έστω και αν τα προβλήματα ήταν ήδη εμφανή και η οικονομία βασιζόταν σε εξωτερική βοήθεια. Μάλιστα για να προωθηθούν οι business η Σουηδική κυβέρνηση άνοιξε και πρεσβεία στην Βόρεια Κορέα, η πρώτη από τις δυτικές χώρες που προχώρησε σε τέτοιο βήμα.
Η συμφωνία προέβλεπε την αγορά 1.000 ακριβώς μοντέλων 144 της Volvo. Ο ενθουσιασμός των Σουηδών ήταν μεγάλος, όμως δεν γνώριζαν ότι οι Βορειοκορεάτες δεν είχαν σκοπό να πληρώσουν δεκάρα για τα αυτοκίνητα που θα παραλάμβαναν.
Οι Σουηδοί, καλή τη πίστη, έφτιαξαν και παρέδωσαν τα αυτοκίνητα και τα έστειλαν κιόλας στην Κορέα. Χρειάστηκε ένας χρόνος για να ολοκληρωθεί η διαδικασία, και τα αυτοκίνητα μοιράστηκαν ανάμεσα στα εξέχοντα μέλη του κόμματος και της κυβέρνησης.
To Volvo 144 ήταν ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο για τα δεδομένα της δεκαετίας του 70, όντας ιδιαίτερα αξιόπιστο και λειτουργικό. Ήταν ένα μεγάλο τετράθυρο σεντάν, με 4κύλινδρο κινητήρα, και είχε τεράστια επιτυχία σε αρκετές χώρες του κόσμου.
Στην Βόρεια Κορέα παραδόθηκαν μοντέλα που κατασκευάστηκαν το 1972 και το 1973 και δεκάδες από αυτά συνεχίζουν να κυκλοφορούν στην χώρα η οποία διαθέτει ελάχιστα αυτοκίνητα σε κυκλοφορία.
Παρά το ότι οι Σουηδοί παρέδωσαν το εμπόρευμα, οι Βορειοκορεάτες ποτέ δεν έδωσαν πίσω τα 110 εκατ, ευρώ που ήταν το 1976 η αξία τους. Η Βόρεια Κορέα δεν απάντησε ποτέ στο αίτημα για αποπληρωμή αλλά και οι Σουηδοί δεν το ξέχασαν.
Από τότε μέχρι σήμερα επανέρχονται μία φορά κάθε δύο χρόνια, ζητώντας τα χρήματα, τα οποία σύμφωνα με το Σουηδικό Υπουργείο Εξωτερικών, το ποσό έχει πλέον ανέβει στα 277 εκατομμύρια ευρώ.
Πάντως η σουηδική κυβέρνηση αποφάσισε να ξεχρεώσει η ίδια την Volvo, και να αναλάβει αυτή την πίεση για να πάρει πίσω τα χρήματά της. Κάτι που μάλλον δεν θα γίνει ποτέ, μιας και ο Κιμ έχει άλλα πράγματα για να ανησυχεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ