Ο κορωνοϊός ανέτρεψε τα σχέδια πολλών ζευγαριών που είχαν προγραμματίσει το γάμο τους και ταυτόχρονα πολλών επιχειρήσεων που είχαν κάνει τις προμήθειες τους, τις ετοιμασίες τους και κυρίως είχαν λάβει προκαταβολές από τους πελάτες τους για δεξιώσεις που μέχρι στιγμής η πραγματοποίησή τους είναι στον... αέρα.
Τα κτήματα που διοργανώνουν γάμους και άλλες εκδηλώσεις έχουν υποστεί μεγάλη οικονομική ζημιά και ενώ μία από τις κύριες δραστηριότητές τους είναι η εστίαση, δεν άνοιξαν όπως και τα υπόλοιπα καταστήματα στις 25 Μαΐου.
Χωρίς να είναι επίσημο, έχει ακουστεί από υπουργικά χείλη ότι θα ανοίξουν μέσα στον Ιούνιο αλλά το πλαίσιο λειτουργίας τους και τα πρωτόκολλα ασφαλείας δεν έχουν καθοριστεί.
Οι επιχειρηματίες μόνο να εικάζουν μπορούν με βάση όσα ισχύουν για την υπόλοιπη εστίαση.
Πολλοί έχουν αρχίσει ήδη να κάνουν προετοιμασίες και να σκέφτονται νέες υπηρεσίες για τους πελάτες τους. Άλλοι τηρούν στάση αναμονής μέχρι να δουν τις τελικές αποφάσεις.
«Με αυτή τη λογική δεν μπορούμε να δουλέψουμε, ούτε να κάνουμε προγραμματισμό», λέει στο CNN Greece o Σταμάτης Χρήστου, επιχειρηματίας που έχει το Κτήμα Αριάδνη.
«Αν με ρωτήσει ένας πελάτης αν μπορώ να του κάνω τη δεξίωση θα του πω προς το παρόν δεν είναι σίγουρο αλλά μάλλον “ναι” μετά τις 15 Ιουνίου. Αν με ρωτήσει αν θα μπορούν να χορέψουν οι καλεσμένοι του, θα του πω “δεν ξέρω”. Πώς να κλείσει μετά ο πελάτης δεξίωση και τι μπορώ να του πω εγώ; Έλα και θα δούμε; Έλα και πάρε την ευθύνη εσύ; Καταλαβαίνετε ότι αυτή η καθυστέρηση δεν μας επιτρέπει να κάνουμε προγραμματισμό. Ο Ιούνιος είναι για εμάς ένας ακόμη χαμένος μήνας» καταλήγει ο κ. Χρήστου.
«Μιλάμε όμως για έναν κλάδο που απασχολεί στη σεζόν 40.000 άτομα προσωπικό χωρίς να υπολογίζουμε τα ξενοδοχεία και άλλη κέντρα συνεστιάσεων» λέει με τη σειρά του στο CNN Greece o κ. Χρήστος Παμπαλιάρης, ιδιοκτήτης του κτήματος Le Chevalier και μέλος του ΔΣ του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Κτημάτων και Κέτερινγκ.
«Οι πελάτες μας έχουν προκαταβάλει ένα ποσό, έχουν κλείσει μια ημερομηνία και σήμερα καλούμαστε να δούμε τι θα κάνουμε με αυτές τις προκαταβολές. Στα ξενοδοχεία για τις κρατήσεις δόθηκε voucher. Σε εμάς τίποτα».
«Υπάρχουν αυτή τη στιγμή πελάτες που τα βάζουν με τους επιχειρηματίες ενδεχομένως λόγω άγνοιας, αλλά εμείς αντιμετωπίζουμε ένα τεράστιο πρόβλημα και δεν έχουμε ενημέρωση. Ακούμε αυτά που λένε οι ειδήσεις αλλά οι ειδήσεις έχουν μεγάλη απόσταση από την πραγματικότητα. Ακούμε λοιπόν κάποιες δηλώσεις από πολιτικά πρόσωπα και αρχίζουν μετά να χτυπούν τα τηλέφωνα από τους πελάτες και δεν ξέρουμε τι να τους πούμε και αυτό που θα πούμε να είναι σίγουρο».
Αναφορικά με το θέμα της έγκαιρης ενημέρωσης τόσο ο κ. Παμπαλιάρης όσο και ο κ. Χρήστου, μας δίνουν ένα κοινό παράδειγμα.
Τα κτήματα στους εξωτερικούς χώρους μπορούν να φιλοξενήσουν μεγάλο αριθμό καλεσμένων. Αν λοιπόν ένας πελάτης κλείσει μια δεξίωση για 500 άτομα, και την ημέρα της εκδήλωσης βρέχει, τι θα κάνει ο επιχειρηματίας;
Σε άλλη περίπτωση θα μπορούσε να κάνει το τη δεξίωση στους εσωτερικούς του χώρους. Τώρα όμως δεν μπορεί να προγραμματίσει τίποτα γιατί δεν υπάρχει πλαίσιο για τους εσωτερικούς χώρους για τις εκδηλώσεις.
Με αυτό το δεδομένο οι επιχειρηματίες δεν μπορούν να κλείσουν εκδηλώσεις και να αναλάβουν το ρίσκο.
Ο υπουργός Ανάπτυξης, κ. Άδωνις Γεωργιάδης, δήλωσε ότι θα ανοίξουν μέχρι τις 15 Ιουνίου και οι εσωτερικοί χώροι των επιχειρήσεων εστίασης προφανώς γιατί το υπουργείο διαπίστωσε ότι πολλοί επιχειρηματίες δεν διαθέτουν εξωτερικούς χώρους και επομένως δεν μπορούν να δουλέψουν.
«Αυτή η δήλωση του κ. Γεωργιάδη, καλύπτει και εμάς αλλά μένει να δούμε να υλοποιείται» λέει ο κ. Παμπαλιάρης.
«Επίσης συμβαίνει και το άλλο το παράλογο. Ενώ είμαστε κλειστά τουλάχιστον μέχρι τις 15 Ιουνίου -αν και επίσημα δεν το ξέρουμε- και σίγουρα δεν θα δουλέψουμε μέχρι το τέλος του μήνα γιατί οι εκδηλώσεις που κάνουμε θέλουν μια προετοιμασία και χρόνο στα ζευγάρια να προετοιμαστούν να στείλουν προσκλητήρια κτλ, δεν μπορούμε να μπούμε σε αναστολή. Είμαστε υποχρεωμένοι να πληρώνουμε το προσωπικό μας και να καθόμαστε. Γιατί εμείς έχουμε τον ΚΑΔ της εστίασης και ενώ η εφορία βλέπει ότι είμαστε κλειστοί, η ΕΡΓΑΝΗ δεν το βλέπει. Μας θεωρεί επιχείρηση εστίασης που βάσει νόμου έχει ανοίξει από τις 25 Μαΐου» λέει ο κ. Χρήστου.
«Η αγορά είναι πολύ αβέβαιη και το επόμενο που μπορεί να δούμε είναι εξώσεις. Πολλοί από εμάς δεν είμαστε ιδιοκτήτες αλλά επιχειρηματίες που πληρώνουμε ενοίκια πολύ υψηλά και έχουμε κάνει και μεγάλες επενδύσεις σε αυτούς τους χώρους. Αν δεν δουλέψουμε όπως πριν πολλοί θα έχουν πρόβλημα».
Απ' ευθείας μετάδοση και μενού στο σπίτι
Κάποιοι επιχειρηματίες ωστόσο έχουν ξεκινήσει να κάνουν τα σχέδιά τους για την επόμενη μέρα, παρά το γεγονός ότι όλα είναι ακόμη ρευστά.
Όπως λέει στο CNN Greece η κ. Νάνσυ Καπή, υπεύθυνη πωλήσεων στο κτήμα Casa 28, οι προετοιμασίες γίνονται με βάση όσα ισχύουν σήμερα στην εστίαση δηλαδή, το προσωπικό θα φορά μάσκες, θα υπάρχουν οι αποστάσεις στα τραπέζια, αντισηπτικά παντού και όσο για το θέμα τoυ αν θα μπορούν να χορέψουν οι πελάτες υπάρχει αρκετός χώρος ώστε να χορέψουν με απόσταση.
Όπως λέει η κ. Καπή, υπάρχουν νέες υπηρεσίες που θα προσφερθούν στους πελάτες όπως η μετάδοση με streaming του γάμου και της δεξίωσης και επίσης θα γίνεται διανομή του μενού του γάμου κατ' οίκον σε όσους δεν παραστούν.
Όπως λέει τέλος ο κ. Βαγγέλης Χατζηδάκης, ιδιοκτήτης της εταιρείας «The great photo booth» που παρέχει υπηρεσίες live streaming , οι μεταδόσεις θα γίνονται με πολυκάμερο που θα μπορεί να το βλέπει όποιος δεν παραβρεθεί στο γάμο, στον υπολογιστή του, στο τάμπλετ ή στο κινητό, μέσω ενός συνδέσμου.
Πηγή: CNN Greece
Τα κτήματα που διοργανώνουν γάμους και άλλες εκδηλώσεις έχουν υποστεί μεγάλη οικονομική ζημιά και ενώ μία από τις κύριες δραστηριότητές τους είναι η εστίαση, δεν άνοιξαν όπως και τα υπόλοιπα καταστήματα στις 25 Μαΐου.
Χωρίς να είναι επίσημο, έχει ακουστεί από υπουργικά χείλη ότι θα ανοίξουν μέσα στον Ιούνιο αλλά το πλαίσιο λειτουργίας τους και τα πρωτόκολλα ασφαλείας δεν έχουν καθοριστεί.
Οι επιχειρηματίες μόνο να εικάζουν μπορούν με βάση όσα ισχύουν για την υπόλοιπη εστίαση.
Πολλοί έχουν αρχίσει ήδη να κάνουν προετοιμασίες και να σκέφτονται νέες υπηρεσίες για τους πελάτες τους. Άλλοι τηρούν στάση αναμονής μέχρι να δουν τις τελικές αποφάσεις.
«Με αυτή τη λογική δεν μπορούμε να δουλέψουμε, ούτε να κάνουμε προγραμματισμό», λέει στο CNN Greece o Σταμάτης Χρήστου, επιχειρηματίας που έχει το Κτήμα Αριάδνη.
«Αν με ρωτήσει ένας πελάτης αν μπορώ να του κάνω τη δεξίωση θα του πω προς το παρόν δεν είναι σίγουρο αλλά μάλλον “ναι” μετά τις 15 Ιουνίου. Αν με ρωτήσει αν θα μπορούν να χορέψουν οι καλεσμένοι του, θα του πω “δεν ξέρω”. Πώς να κλείσει μετά ο πελάτης δεξίωση και τι μπορώ να του πω εγώ; Έλα και θα δούμε; Έλα και πάρε την ευθύνη εσύ; Καταλαβαίνετε ότι αυτή η καθυστέρηση δεν μας επιτρέπει να κάνουμε προγραμματισμό. Ο Ιούνιος είναι για εμάς ένας ακόμη χαμένος μήνας» καταλήγει ο κ. Χρήστου.
«Μιλάμε όμως για έναν κλάδο που απασχολεί στη σεζόν 40.000 άτομα προσωπικό χωρίς να υπολογίζουμε τα ξενοδοχεία και άλλη κέντρα συνεστιάσεων» λέει με τη σειρά του στο CNN Greece o κ. Χρήστος Παμπαλιάρης, ιδιοκτήτης του κτήματος Le Chevalier και μέλος του ΔΣ του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Κτημάτων και Κέτερινγκ.
«Οι πελάτες μας έχουν προκαταβάλει ένα ποσό, έχουν κλείσει μια ημερομηνία και σήμερα καλούμαστε να δούμε τι θα κάνουμε με αυτές τις προκαταβολές. Στα ξενοδοχεία για τις κρατήσεις δόθηκε voucher. Σε εμάς τίποτα».
«Υπάρχουν αυτή τη στιγμή πελάτες που τα βάζουν με τους επιχειρηματίες ενδεχομένως λόγω άγνοιας, αλλά εμείς αντιμετωπίζουμε ένα τεράστιο πρόβλημα και δεν έχουμε ενημέρωση. Ακούμε αυτά που λένε οι ειδήσεις αλλά οι ειδήσεις έχουν μεγάλη απόσταση από την πραγματικότητα. Ακούμε λοιπόν κάποιες δηλώσεις από πολιτικά πρόσωπα και αρχίζουν μετά να χτυπούν τα τηλέφωνα από τους πελάτες και δεν ξέρουμε τι να τους πούμε και αυτό που θα πούμε να είναι σίγουρο».
Αναφορικά με το θέμα της έγκαιρης ενημέρωσης τόσο ο κ. Παμπαλιάρης όσο και ο κ. Χρήστου, μας δίνουν ένα κοινό παράδειγμα.
Τα κτήματα στους εξωτερικούς χώρους μπορούν να φιλοξενήσουν μεγάλο αριθμό καλεσμένων. Αν λοιπόν ένας πελάτης κλείσει μια δεξίωση για 500 άτομα, και την ημέρα της εκδήλωσης βρέχει, τι θα κάνει ο επιχειρηματίας;
Σε άλλη περίπτωση θα μπορούσε να κάνει το τη δεξίωση στους εσωτερικούς του χώρους. Τώρα όμως δεν μπορεί να προγραμματίσει τίποτα γιατί δεν υπάρχει πλαίσιο για τους εσωτερικούς χώρους για τις εκδηλώσεις.
Με αυτό το δεδομένο οι επιχειρηματίες δεν μπορούν να κλείσουν εκδηλώσεις και να αναλάβουν το ρίσκο.
Ο υπουργός Ανάπτυξης, κ. Άδωνις Γεωργιάδης, δήλωσε ότι θα ανοίξουν μέχρι τις 15 Ιουνίου και οι εσωτερικοί χώροι των επιχειρήσεων εστίασης προφανώς γιατί το υπουργείο διαπίστωσε ότι πολλοί επιχειρηματίες δεν διαθέτουν εξωτερικούς χώρους και επομένως δεν μπορούν να δουλέψουν.
«Αυτή η δήλωση του κ. Γεωργιάδη, καλύπτει και εμάς αλλά μένει να δούμε να υλοποιείται» λέει ο κ. Παμπαλιάρης.
«Επίσης συμβαίνει και το άλλο το παράλογο. Ενώ είμαστε κλειστά τουλάχιστον μέχρι τις 15 Ιουνίου -αν και επίσημα δεν το ξέρουμε- και σίγουρα δεν θα δουλέψουμε μέχρι το τέλος του μήνα γιατί οι εκδηλώσεις που κάνουμε θέλουν μια προετοιμασία και χρόνο στα ζευγάρια να προετοιμαστούν να στείλουν προσκλητήρια κτλ, δεν μπορούμε να μπούμε σε αναστολή. Είμαστε υποχρεωμένοι να πληρώνουμε το προσωπικό μας και να καθόμαστε. Γιατί εμείς έχουμε τον ΚΑΔ της εστίασης και ενώ η εφορία βλέπει ότι είμαστε κλειστοί, η ΕΡΓΑΝΗ δεν το βλέπει. Μας θεωρεί επιχείρηση εστίασης που βάσει νόμου έχει ανοίξει από τις 25 Μαΐου» λέει ο κ. Χρήστου.
«Η αγορά είναι πολύ αβέβαιη και το επόμενο που μπορεί να δούμε είναι εξώσεις. Πολλοί από εμάς δεν είμαστε ιδιοκτήτες αλλά επιχειρηματίες που πληρώνουμε ενοίκια πολύ υψηλά και έχουμε κάνει και μεγάλες επενδύσεις σε αυτούς τους χώρους. Αν δεν δουλέψουμε όπως πριν πολλοί θα έχουν πρόβλημα».
Απ' ευθείας μετάδοση και μενού στο σπίτι
Κάποιοι επιχειρηματίες ωστόσο έχουν ξεκινήσει να κάνουν τα σχέδιά τους για την επόμενη μέρα, παρά το γεγονός ότι όλα είναι ακόμη ρευστά.
Όπως λέει στο CNN Greece η κ. Νάνσυ Καπή, υπεύθυνη πωλήσεων στο κτήμα Casa 28, οι προετοιμασίες γίνονται με βάση όσα ισχύουν σήμερα στην εστίαση δηλαδή, το προσωπικό θα φορά μάσκες, θα υπάρχουν οι αποστάσεις στα τραπέζια, αντισηπτικά παντού και όσο για το θέμα τoυ αν θα μπορούν να χορέψουν οι πελάτες υπάρχει αρκετός χώρος ώστε να χορέψουν με απόσταση.
Όπως λέει η κ. Καπή, υπάρχουν νέες υπηρεσίες που θα προσφερθούν στους πελάτες όπως η μετάδοση με streaming του γάμου και της δεξίωσης και επίσης θα γίνεται διανομή του μενού του γάμου κατ' οίκον σε όσους δεν παραστούν.
Όπως λέει τέλος ο κ. Βαγγέλης Χατζηδάκης, ιδιοκτήτης της εταιρείας «The great photo booth» που παρέχει υπηρεσίες live streaming , οι μεταδόσεις θα γίνονται με πολυκάμερο που θα μπορεί να το βλέπει όποιος δεν παραβρεθεί στο γάμο, στον υπολογιστή του, στο τάμπλετ ή στο κινητό, μέσω ενός συνδέσμου.
Πηγή: CNN Greece
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ