Εσείς που προτιμάτε το καντράν, μέσα ή πάνω από το τιμόνι; Τι αλλάζει στην σχεδίαση των αυτοκινήτων σήμερα;
Πως βλέπετε τον πίνακα οργάνων στο αυτοκίνητό σας; Το πιθανότερο να τον βλέπετε μέσα από το τιμόνι, όμως αυτό αλλάζει. Οι πίνακες αλλάζουν, όπως και τα τιμόνια. Μήπως είναι καλύτερα να τον βλέπετε πάνω από το τιμόνι;
Παραδοσιακά ο πίνακας οργάνων βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, και σχεδιάζεται πάντοτε με στόχο το τιμόνι να μην τον κρύβει. Έτσι στο πάνω άνοιγμα του κύκλου του τιμονιού φαίνεται ο πίνακας, γι αυτό και εξάλλου κανένα τιμόνι δεν έχει ακτίνα στο πάνω μέρος του.
Η θέα του πίνακα έχει μείνει η ίδια τα τελευταία 100 χρόνια, παρότι κατασκευαστές όπως κυρίως η Citroen έκαναν προσπάθειες είτε να κρατήσουν το τιμόνι σε μινιμάλ διαστάσεις, είτε να ενσωματώσουν τον πίνακα με τους μοχλούς φώτων και φλας. Γενικά πειραματισμοί υπήρξαν άπειροι, όμως τώρα τα πράγματα αλλάζουν.
Και ο λόγος που αλλάζουν είναι απλός. Ο πίνακας δεν είναι πλέον ένα συμμάζεμα δύο, τριών τεσσάρων στρογγυλών δεικτών με περιστρεφόμενες βελόνες. Όσο είχες ένα κοντέρ, στροφόμετρο, δύο δείκτες θερμοκρασίας και καυσίμου, και άντε και μία οθόνη-γραμματόσημο για τα υπόλοιπα και τον «υπολογιστή ταξιδίου», όλα ήταν καλά.
Οι πίνακες σήμερα όμως αντικαθίσταται με οθόνες. Και στις οθόνες το μέγεθος μετράει, οπότε δεν μπορεί να τις περιορίσεις στο άνοιγμα του πάνω μέρος ενός τιμονιού. Κάποιοι κατασκευαστές απλά «χώνουν» μία οθόνη περίεργου σχήματος σε δύο αναλογικά στρογγυλά όργανα, όπως είδαμε πριν μερικά χρόνια να ξεκινάει η Audi στο ΤT και πλέον τέτοιον πίνακα να έχει και το καινούργιο Polo.
¶λλοι όμως το πάνε πιο μακριά. Η Peugeot στο νέο 3008 και 5008 και σύντομα σε όλα τα μοντέλα της, έχει μια μεγάλη πλέον οθόνη για πίνακα, και το στρίμωγμα πίσω από το τιμόνι θα την «έθαβε». Τι έκανε; Πρώτα μίκρυνε το τιμόνι σημαντικά, ενώ το έκανε και πιο πολύγωνο και λιγότερο κυκλικό. Δεύτερον, άλλαξε τη θέση του. Το τιμόνι πλέον είναι πιο χαμηλά στα πόδια. Ταυτόχρονα ανέβασε το ταμπλό στην πλευρά του οδηγού και «πέταξε» τον πίνακα οργάνων πάνω από το τιμόνι, στο ύψος των ματιών.
Η εμπειρία είναι μοναδική, και παρότι κι άλλοι κατασκευαστές έχουν βάλει κάποια όργανα ψηλά, πάνω από το τιμόνι, όπως κάνει η Honda με κάποια Civic, η Peugeot άλλαξε ριζικά τη θέση οδήγησης για να το πετύχει ιδανικά.
Εσείς έχετε δει τη διαφορά; Έχετε προσέξει τι σας αρέσει περισσότερο; Να βλέπετε τα όργανα μέσα ή πάνω από το τιμόνι;
Μας κοινοποιήθηκε από το autotriti.gr
Πως βλέπετε τον πίνακα οργάνων στο αυτοκίνητό σας; Το πιθανότερο να τον βλέπετε μέσα από το τιμόνι, όμως αυτό αλλάζει. Οι πίνακες αλλάζουν, όπως και τα τιμόνια. Μήπως είναι καλύτερα να τον βλέπετε πάνω από το τιμόνι;
Παραδοσιακά ο πίνακας οργάνων βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, και σχεδιάζεται πάντοτε με στόχο το τιμόνι να μην τον κρύβει. Έτσι στο πάνω άνοιγμα του κύκλου του τιμονιού φαίνεται ο πίνακας, γι αυτό και εξάλλου κανένα τιμόνι δεν έχει ακτίνα στο πάνω μέρος του.
Η θέα του πίνακα έχει μείνει η ίδια τα τελευταία 100 χρόνια, παρότι κατασκευαστές όπως κυρίως η Citroen έκαναν προσπάθειες είτε να κρατήσουν το τιμόνι σε μινιμάλ διαστάσεις, είτε να ενσωματώσουν τον πίνακα με τους μοχλούς φώτων και φλας. Γενικά πειραματισμοί υπήρξαν άπειροι, όμως τώρα τα πράγματα αλλάζουν.
Και ο λόγος που αλλάζουν είναι απλός. Ο πίνακας δεν είναι πλέον ένα συμμάζεμα δύο, τριών τεσσάρων στρογγυλών δεικτών με περιστρεφόμενες βελόνες. Όσο είχες ένα κοντέρ, στροφόμετρο, δύο δείκτες θερμοκρασίας και καυσίμου, και άντε και μία οθόνη-γραμματόσημο για τα υπόλοιπα και τον «υπολογιστή ταξιδίου», όλα ήταν καλά.
Οι πίνακες σήμερα όμως αντικαθίσταται με οθόνες. Και στις οθόνες το μέγεθος μετράει, οπότε δεν μπορεί να τις περιορίσεις στο άνοιγμα του πάνω μέρος ενός τιμονιού. Κάποιοι κατασκευαστές απλά «χώνουν» μία οθόνη περίεργου σχήματος σε δύο αναλογικά στρογγυλά όργανα, όπως είδαμε πριν μερικά χρόνια να ξεκινάει η Audi στο ΤT και πλέον τέτοιον πίνακα να έχει και το καινούργιο Polo.
¶λλοι όμως το πάνε πιο μακριά. Η Peugeot στο νέο 3008 και 5008 και σύντομα σε όλα τα μοντέλα της, έχει μια μεγάλη πλέον οθόνη για πίνακα, και το στρίμωγμα πίσω από το τιμόνι θα την «έθαβε». Τι έκανε; Πρώτα μίκρυνε το τιμόνι σημαντικά, ενώ το έκανε και πιο πολύγωνο και λιγότερο κυκλικό. Δεύτερον, άλλαξε τη θέση του. Το τιμόνι πλέον είναι πιο χαμηλά στα πόδια. Ταυτόχρονα ανέβασε το ταμπλό στην πλευρά του οδηγού και «πέταξε» τον πίνακα οργάνων πάνω από το τιμόνι, στο ύψος των ματιών.
Η εμπειρία είναι μοναδική, και παρότι κι άλλοι κατασκευαστές έχουν βάλει κάποια όργανα ψηλά, πάνω από το τιμόνι, όπως κάνει η Honda με κάποια Civic, η Peugeot άλλαξε ριζικά τη θέση οδήγησης για να το πετύχει ιδανικά.
Εσείς έχετε δει τη διαφορά; Έχετε προσέξει τι σας αρέσει περισσότερο; Να βλέπετε τα όργανα μέσα ή πάνω από το τιμόνι;
Μας κοινοποιήθηκε από το autotriti.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ