Μικρός κινητήρας που «πιέζεται» ή μεγαλύτερος που είναι «άνετος»; Οι κατασκευαστές το ανακοινώνουν, όμως εσείς τι νομίζετε πως καίει περισσότερο;
Υπάρχει σαφής εικόνα άραγε για το τι καίει κάθε αυτοκίνητο; Οι κατασκευαστές ανακοινώνουν καταναλώσεις αλλά αυτές οι μετρήσεις γίνονται με συγκεκριμένο τρόπο και σε ελεγχόμενο περιβάλλον που τις κάνουν να απέχουν από την πράξη. Βέβαια, τον τελευταίο χρόνο κάποιοι κατασκευαστές άρχισαν το χορό της αποκάλυψης των καταναλώσεων σε πραγματικές συνθήκες, όμως μέχρι να υιοθετηθεί από όλους τι γίνεται; Όταν λοιπόν διαλέγετε κινητήρα, φοβάστε πως ένας μικρός θα πιέζεται και θα καίει παραπάνω από έναν μεγαλύτερο που θα είναι «άνετος»;
Δυστυχώς δεν υπάρχει τρόπος να προκύψει μία κατανάλωση που να είναι σίγουρο και εγγυημένο ότι θα την πετύχει και όποιος αγοράσει και χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο. Γιατί το πόσο καίει εξαρτάται από τις οδηγικές συνθήκες και ακόμη περισσότερο από τις οδηγικές συνήθειες. Είναι πολύ συνηθισμένο ένα αυτοκίνητο που το μοιράζονται δύο οδηγοί να καίει σημαντικά διαφορετικά από τον έναν στον άλλο.
Όμως πέραν αυτών των λογικών αποκλίσεων υπάρχει το θέμα του μάρκετιγνκ που έχει καθιερώσει την εικόνα ότι ένα αυτοκίνητο με μικρότερο κινητήρα θα καίει λιγότερο από το ίδιο με έναν μεγαλύτερο. Υπάρχει όμως και μια άλλη λογική, της «πιάτσας», που λέει ότι το μικρότερο μοτέρ θα πιέζεται και έτσι θα καίει παραπάνω από το μεγαλύτερο που θα πηγαίνει «ρελαντί».
Η αλήθεια είναι πως ένα μοτέρ που πηγαίνει συνέχεια τέρμα γκάζι θα κάψει περισσότερο καύσιμο. Περισσότερο όμως από τι; Από ένα άλλο μεγαλύτερο που θα πηγαίνει χαλαρά; Αν το «ζυγίσουμε» λίγο το πράγμα, αυτό που ισχύει είναι πως για να κινήσεις ένα αυτοκίνητο με συγκεκριμένη ταχύτητα θα πρέπει να καταναλώσεις ένα συγκεκριμένο ποσό ενέργειας.
Aρα σε έναν ιδανικό κόσμο δε θα είχε διαφορά ο κινητήρας, αφού μικρός και μεγάλος θα πρόσφεραν τόση ενέργεια ώστε να κινείται το αυτοκίνητο με τον ίδιο τρόπο. Και αυτό πάνω κάτω ισχύει και στην πράξη παρά τις διαφορές και τις απώλειες.
Γιατί ένας μικρός κινητήρας μπορεί να πιέζεται συχνά, όμως ακόμη και πιεσμένος προσφέρει λίγη ενέργεια (επιταχύνει πιο αργά το αυτοκίνητο). Αντίθετα ο «χαλαρός» μεγαλύτερος με λίγο γκάζι εκσφενδονίζει το αυτοκίνητο προς τα εμπρός. Μπορεί η ιδέα μας να είναι πως το κάνει εύκολα όμως για να το πετύχει προσφέρει μεγάλη ποσότητα ενέργειας που κάπως πρέπει να την δημιουργήσει. Αυτό το κάνει καίγοντας βενζίνη.
Aρα πρόκειται για ακόμη ένα κλισέ, όπως αυτό που θέλει τα «βαριά» αυτοκίνητα να «πατάνε» καλύτερα. Αφού η κατανάλωση είναι ανάλογη της ισχύος που παράγει ένα μοτέρ, είναι μάλλον βέβαιο ότι ανάμεσα σε δύο κινητήρες, ο πιο ισχυρός θα καίει περισσότερο. Βέβαια μετά μπαίνει ο παράγων οδηγός, το στιλ, το πόσο γκάζι πατάει, το πόσο νωρίς το αφήνει και πόσο οικολογικά-οικονομικά οδηγεί, που «καπελώνει» όλες αυτές τις θεωρίες.
Εσείς λοιπόν τι λέτε; Μένετε στο κλισέ του «πιεσμένου» κινητήρα ή γνωρίζετε πως ότι δίνεις σε βενζίνη παίρνεις σε επιδόσεις; Και τελικά το θεωρείται σημαντικό ή πιστεύετε πως ο τρόπος οδήγησης είναι τόσο σημαντικός που κάνει το όλο κλισέ δευτερεύον;
Μας κοινοποιήθηκε από το autotriti.gr
Υπάρχει σαφής εικόνα άραγε για το τι καίει κάθε αυτοκίνητο; Οι κατασκευαστές ανακοινώνουν καταναλώσεις αλλά αυτές οι μετρήσεις γίνονται με συγκεκριμένο τρόπο και σε ελεγχόμενο περιβάλλον που τις κάνουν να απέχουν από την πράξη. Βέβαια, τον τελευταίο χρόνο κάποιοι κατασκευαστές άρχισαν το χορό της αποκάλυψης των καταναλώσεων σε πραγματικές συνθήκες, όμως μέχρι να υιοθετηθεί από όλους τι γίνεται; Όταν λοιπόν διαλέγετε κινητήρα, φοβάστε πως ένας μικρός θα πιέζεται και θα καίει παραπάνω από έναν μεγαλύτερο που θα είναι «άνετος»;
Δυστυχώς δεν υπάρχει τρόπος να προκύψει μία κατανάλωση που να είναι σίγουρο και εγγυημένο ότι θα την πετύχει και όποιος αγοράσει και χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο. Γιατί το πόσο καίει εξαρτάται από τις οδηγικές συνθήκες και ακόμη περισσότερο από τις οδηγικές συνήθειες. Είναι πολύ συνηθισμένο ένα αυτοκίνητο που το μοιράζονται δύο οδηγοί να καίει σημαντικά διαφορετικά από τον έναν στον άλλο.
Όμως πέραν αυτών των λογικών αποκλίσεων υπάρχει το θέμα του μάρκετιγνκ που έχει καθιερώσει την εικόνα ότι ένα αυτοκίνητο με μικρότερο κινητήρα θα καίει λιγότερο από το ίδιο με έναν μεγαλύτερο. Υπάρχει όμως και μια άλλη λογική, της «πιάτσας», που λέει ότι το μικρότερο μοτέρ θα πιέζεται και έτσι θα καίει παραπάνω από το μεγαλύτερο που θα πηγαίνει «ρελαντί».
Η αλήθεια είναι πως ένα μοτέρ που πηγαίνει συνέχεια τέρμα γκάζι θα κάψει περισσότερο καύσιμο. Περισσότερο όμως από τι; Από ένα άλλο μεγαλύτερο που θα πηγαίνει χαλαρά; Αν το «ζυγίσουμε» λίγο το πράγμα, αυτό που ισχύει είναι πως για να κινήσεις ένα αυτοκίνητο με συγκεκριμένη ταχύτητα θα πρέπει να καταναλώσεις ένα συγκεκριμένο ποσό ενέργειας.
Aρα σε έναν ιδανικό κόσμο δε θα είχε διαφορά ο κινητήρας, αφού μικρός και μεγάλος θα πρόσφεραν τόση ενέργεια ώστε να κινείται το αυτοκίνητο με τον ίδιο τρόπο. Και αυτό πάνω κάτω ισχύει και στην πράξη παρά τις διαφορές και τις απώλειες.
Γιατί ένας μικρός κινητήρας μπορεί να πιέζεται συχνά, όμως ακόμη και πιεσμένος προσφέρει λίγη ενέργεια (επιταχύνει πιο αργά το αυτοκίνητο). Αντίθετα ο «χαλαρός» μεγαλύτερος με λίγο γκάζι εκσφενδονίζει το αυτοκίνητο προς τα εμπρός. Μπορεί η ιδέα μας να είναι πως το κάνει εύκολα όμως για να το πετύχει προσφέρει μεγάλη ποσότητα ενέργειας που κάπως πρέπει να την δημιουργήσει. Αυτό το κάνει καίγοντας βενζίνη.
Aρα πρόκειται για ακόμη ένα κλισέ, όπως αυτό που θέλει τα «βαριά» αυτοκίνητα να «πατάνε» καλύτερα. Αφού η κατανάλωση είναι ανάλογη της ισχύος που παράγει ένα μοτέρ, είναι μάλλον βέβαιο ότι ανάμεσα σε δύο κινητήρες, ο πιο ισχυρός θα καίει περισσότερο. Βέβαια μετά μπαίνει ο παράγων οδηγός, το στιλ, το πόσο γκάζι πατάει, το πόσο νωρίς το αφήνει και πόσο οικολογικά-οικονομικά οδηγεί, που «καπελώνει» όλες αυτές τις θεωρίες.
Εσείς λοιπόν τι λέτε; Μένετε στο κλισέ του «πιεσμένου» κινητήρα ή γνωρίζετε πως ότι δίνεις σε βενζίνη παίρνεις σε επιδόσεις; Και τελικά το θεωρείται σημαντικό ή πιστεύετε πως ο τρόπος οδήγησης είναι τόσο σημαντικός που κάνει το όλο κλισέ δευτερεύον;
Μας κοινοποιήθηκε από το autotriti.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ