Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου 2015

Porsche 911 Turbo & 911 Turbo S

Γράφει ο Μανόλης Μαργαρώνης
Ενώ στην Volkswagen παίρνουν δάνειο 20 δις ευρώ για να πληρώσουν τα σπασμένα από το Dieselgate, μια άλλη εταιρεία του ομίλου δείχνει να την νοιάζει μόνο ένα πράγμα, η ταχύτητα. Μετά τη παρουσίαση της facelift 991 και την ανακοίνωση της παραγωγής του Mission E concept, σειρά είχαν οι ανανεωμένες Turbo και η Turbo S σε coupe και convertible εκδόσεις.

Μιας και μιλάμε για Porsche, το αισθητικό κομμάτι του αυτοκινήτου δε θα πιάσει και πολύ χώρο στο παρακάτω κείμενο, αφού ουσιαστικά αν εξαιρέσει κανείς τα φώτα ημέρα LED στη μπροστινή μάσκα και τις ανασχεδιασμένες ζάντες, οι υπόλοιπες αλλαγές θα έκαναν και hardcore fan της 911 να ιδρώσει για να τις βρει.

Στα σημαντικά τώρα, οι Turbo και η Turbo S συνεχίζουν με τον 3.8 6κύλινδρο με τα δύο τούρμπο, αλλά αυτή τη φορά με 20ps περισσότερο στη κάθε έκδοση. Έτσι έχουμε 540ps για την Turbo και 580ps για την Turbo S, νούμερα καθόλου τυχαία αν αναλογιστούμε τους 570ps της Mclaren 570S. Για να επιτευχθεί αυτή η αύξηση ιπποδύναμης, υπάρχουν τροποποιημένοι αυλοί εισαγωγής, νέα ακροφύσια μπεκ, μεγαλύτερη πίεση καυσίμου αλλά και νέα τούρμπο με μεγαλύτερους συμπιεστές.

Οι επιδόσεις φυσικά είναι αστρονομικές με την “αργή” Turbo να θέλει μόλις 3sec για τα 0-100km/h και 2.9sec η Turbo S. Αυτά τα νούμερα, όπως συνηθίζει η Porsche, είναι αρκετά συντηρητικά όποτε να περιμένετε χρόνους Veyron μετά τα 100km/h. Για την όσο το δυνατόν καλύτερη απόκριση γκαζιού, η Porsche εφοδίασε τα νέα της supercar με το “dynamic boost function”. Όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι ή σε οποιαδήποτε αλλαγή φορτίου, η πίεση υπερπλήρωσης παραμένει σταθερή, δίνοντας έτσι στον οδηγό τη καλύτερη δυνατή απόκριση όταν ξαναπατήσει το γκάζι. Αυτό συμβαίνει κρατώντας τη βαλβίδα του γκαζιού ανοιχτή διακόπτοντας την έγχυση του καυσίμου.

Αν και για δυο αυτοκίνητα με τελικές 330km/h και 320km/h αντίστοιχα, οι τιμές κατανάλωσης δεν ενδιαφέρουν και πολύ, η Porsche δηλώνει περήφανα ότι έχουν μειωθεί κατά 0.6lt/100km στα 9.1 και 9.3 για την κάμπριο έκδοση. Στο εσωτερικό τώρα ξεχωρίζει το “GT Sport” τιμόνι από την 918 που είδαμε και στην GT4 το οποίο περιλαμβάνει το “mode switch”. Το “mode switch” ουσιαστικά είναι αντιγραφή του Manettino της Ferrari. Ένας διακόπτης δηλαδή που τον γυρνάει ο οδηγός για να επιλέξει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Οι επιλογές είναι Normal, Sport, Sport Plus και Individual.

Στη μέση όμως του “mode switch” υπάρχει το κουμπί που ενεργοποιεί το “Sport Response”. Με το πάτημα του κουμπιού, το κιβώτιο και ο κινητήρας του αυτοκινήτου ρυθμίζονται έτσι ώστε να δίνουν τη καλύτερη δυνατή απόκριση για 20sec. Η Porsche λέει ότι αυτή η λειτουργία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για προσπεράσεις, βέβαια τα αυτοκίνητα που οι Turbo και Turbo S πρέπει να πιεστούν για να προσπεράσουν είναι μετρημένοι στο δάχτυλο του ενός χεριού.

Τώρα αν ο ιδιοκτήτης της 911 Turbo έχει βαρεθεί να κατατροπώνει supercar στο δρόμο και θέλει να “παίξει” και λίγο στη πίστα αλλά δεν είναι και πολύ καλός οδηγός, η Γερμανική εταιρεία του έχει μια έκπληξη. Με ένα πάτημα στο κουμπί του PSM (Porsche Stability Management) ενεργοποιείται η λειτουργία “PSM Sport”. Ουσιαστικά σε αυτή τη λειτουργία ο οδηγός μπορεί να πλησιάσει περισσότερο τα όρια του αυτοκινήτου με την παρέμβαση του PSM να διατηρείται στο ελάχιστο. Τέλος, η 911 Turbo θα παρουσιαστεί στην επερχόμενη έκθεση του Detroit και θα ξεκινάει από 174.669€ στην αγορά της Γερμανίας.




Περισσότερες φωτογραφίες στο highoctane.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ