«Κόλαφος» είναι η γνωμοδότηση του ΕΣΡ για το νομοσχέδιο που αφορά τα μέσα ενημέρωσης, το οποίο κατατέθηκε στη βουλή.
Το Συμβούλιο μιλά για ένα σχέδιο νόμου που φαίνεται να έχει συνταχθεί χωρίς να έχει προηγηθεί σοβαρή μελέτη των θεμάτων που προκύπτουν για τη λειτουργία της επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης, ενώ παράλληλα δεν λαμβάνονται υπόψη οι γενικότερες εξελίξεις που επηρεάζουν τα οπτικοακουστικά μέσα, όπως η ανάπτυξη το διαδικτύου και δορυφορικών υπηρεσιών.
Μάλιστα, σημειώνεται ότι περιλαμβάνει υφιστάμενες διατάξεις που χρονολογούνται από το 1995 και αφορούσαν τότε την αναλογική τηλεόραση, αναπαράγοντας μάλιστα προϋπάρχουσες ασάφειες και ερμηνευτικά προβλήματα. Επιπλέον, το ΕΣΡ τονίζει ότι σε όλες τις χώρες που έχουν ολοκληρώσει τη μετάβαση στην ψηφιακή τηλεόραση ζητήματα όπως ο αριθμός των διαθέσιμων αδειών, το είδος των αδειών και η οικονομική βιωσιμότητα της κάθε κατηγορίας σταθμού (πχ ενημερωτικός) προϋποθέτουν μελέτη που διεξάγεται συνήθως από την αρμόδια ρυθμιστική Αρχή και κατόπιν διαβούλευσης, όχι με την κατάθεση νομοσχεδίων. Ακόμη, υπογραμμίζεται ότι σε καμία χώρα της Ε.Ε. δεν γίνεται διάκριση των αδειών σε γενικού περιεχομένου, ενημερωτικού και ψυχαγωγικού.
Αντίθετα, σημειώνει το Συμβούλιο, το νομοσχέδιο ακολουθεί την περπατημένη των προηγούμενων ανεφάρμοστων νόμων, όπου όλες οι αρμοδιότητες ανατίθενται σε υπουργούς, ενώ το ίδιο το Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο περιορίζεται σε γνωμοδοτικό ρόλο.
Το ΕΣΡ τονίζει επίσης ότι σε περίπτωση που επιλεγεί το σύστημα του πλειοδοτικού διαγωνισμού η τιμή εκκίνησης για τις δημοπρατούμενες άδειες θα πρέπει επίσης να διευκρινιστεί από την αρμόδια ρυθμιστική Αρχή, και όχι από τους συναρμόδιους υπουργούς.
Το Συμβούλιο μιλά για ένα σχέδιο νόμου που φαίνεται να έχει συνταχθεί χωρίς να έχει προηγηθεί σοβαρή μελέτη των θεμάτων που προκύπτουν για τη λειτουργία της επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης, ενώ παράλληλα δεν λαμβάνονται υπόψη οι γενικότερες εξελίξεις που επηρεάζουν τα οπτικοακουστικά μέσα, όπως η ανάπτυξη το διαδικτύου και δορυφορικών υπηρεσιών.
Μάλιστα, σημειώνεται ότι περιλαμβάνει υφιστάμενες διατάξεις που χρονολογούνται από το 1995 και αφορούσαν τότε την αναλογική τηλεόραση, αναπαράγοντας μάλιστα προϋπάρχουσες ασάφειες και ερμηνευτικά προβλήματα. Επιπλέον, το ΕΣΡ τονίζει ότι σε όλες τις χώρες που έχουν ολοκληρώσει τη μετάβαση στην ψηφιακή τηλεόραση ζητήματα όπως ο αριθμός των διαθέσιμων αδειών, το είδος των αδειών και η οικονομική βιωσιμότητα της κάθε κατηγορίας σταθμού (πχ ενημερωτικός) προϋποθέτουν μελέτη που διεξάγεται συνήθως από την αρμόδια ρυθμιστική Αρχή και κατόπιν διαβούλευσης, όχι με την κατάθεση νομοσχεδίων. Ακόμη, υπογραμμίζεται ότι σε καμία χώρα της Ε.Ε. δεν γίνεται διάκριση των αδειών σε γενικού περιεχομένου, ενημερωτικού και ψυχαγωγικού.
Αντίθετα, σημειώνει το Συμβούλιο, το νομοσχέδιο ακολουθεί την περπατημένη των προηγούμενων ανεφάρμοστων νόμων, όπου όλες οι αρμοδιότητες ανατίθενται σε υπουργούς, ενώ το ίδιο το Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο περιορίζεται σε γνωμοδοτικό ρόλο.
Το ΕΣΡ τονίζει επίσης ότι σε περίπτωση που επιλεγεί το σύστημα του πλειοδοτικού διαγωνισμού η τιμή εκκίνησης για τις δημοπρατούμενες άδειες θα πρέπει επίσης να διευκρινιστεί από την αρμόδια ρυθμιστική Αρχή, και όχι από τους συναρμόδιους υπουργούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ