30.05 - 26.06.2014 | K&K Showroom Δευ. - Παρ. 5:00 μ.μ. - 9:00 μ.μ. | Σαβ. 11:00 π.μ.. - 2:00 μ.μ.
Ατομική Έκθεση : Δημήτρης Μιχάλαρος | Μετατροπές / Εντυπώσεις
Εγκαίνια: Παρασκευή 30.05.2014, 19:30
επιμέλεια έκθεσης : Παναγής Κουτσοκώστας
* Η έκθεση έχει περιεχόμενο κατάλληλο για άτομα άνω των 18 ετών.
---------------------------------
* Διάλεξη : Πέμπτη 19 Ιουνίου, 19:00-21:00
θέμα: «Μετατροπές και Εντυπώσεις: Μεταφράζοντας το Μέσον.
Ομιλητές:
Δημήτρη Μιχάλαροs,εικαστικός-επιμελητήs
Παναγής Κουτσοκώσταs,επιμελητής της έκθεσης, ιστορικός τέχνης-μουσειολόγος
-------------------------------------------------------------------
Exhibition Curator, Art historian, museologist ,May 2014
Ατομική Έκθεση : Δημήτρης Μιχάλαρος | Μετατροπές / Εντυπώσεις
Εγκαίνια: Παρασκευή 30.05.2014, 19:30
επιμέλεια έκθεσης : Παναγής Κουτσοκώστας
* Η έκθεση έχει περιεχόμενο κατάλληλο για άτομα άνω των 18 ετών.
---------------------------------
* Διάλεξη : Πέμπτη 19 Ιουνίου, 19:00-21:00
θέμα: «Μετατροπές και Εντυπώσεις: Μεταφράζοντας το Μέσον.
Ομιλητές:
Δημήτρη Μιχάλαροs,εικαστικός-επιμελητήs
Παναγής Κουτσοκώσταs,επιμελητής της έκθεσης, ιστορικός τέχνης-μουσειολόγος
-------------------------------------------------------------------
Δημήτρης Μιχάλαρος | Μετατροπές / Εντυπώσεις
Στη σύγχρονη διαδικτυακή πραγματικότητα υποκείμενα, αντικείμενα και οι αξιακές μεταξύ τους αρχές φαίνεται πως αποκτούν και μία δεύτερη οντολογική υπόσταση, αυτήν που σήμερα αναγνωρίζουμε ως ψηφιακή. Στερεότυπα που αφορούν στη σχέση τεχνικής και αντιγράφου διαρρηγνύονται και επαναπροσδιορίζονται μέσα στη σφαίρα της κυβερνοτεχνολογίας και του κυβερνοχώρου, μία πραγματικότητα που εδράζεται στην έννοια της τεχνικής αναπαραγωγής καθώς και της άμεσης κυκλοφορίας και μετάδοσης της πληροφορίας, μεταλλάσσοντας κάθε έννοια χρόνου, χώρου, αποστάσεων, τεχνικής αναπαραγωγής, κυκλοφορίας και διάδοσης της εικόνας. Και αν η τεχνική αναπαραγωγή έδωσε τεράστια ώθηση στην κυκλοφορία της πληροφορίας και στη μαζική διάδοση, τότε το διαδίκτυο ως μέσον δίνει πρωτόγνωρες προεκτάσεις στην οπτική αντίληψη του θεατή και στην αισθητηριακή ολοκλήρωση του καλλιτέχνη.
Ο Δημήτρης Μιχάλαρος στα διαδικτυακά ψηφιακά του τυπώματα μετατρέπει την παραδοσιακή τεχνική σε εφαλτήριο νέων καταγραφών και εντυπώσεων. Η ηλεκτρονική μήτρα του είναι το λογισμικό προγραμματισμού και το διαδίκτυο γίνεται το προνομιακό πεδίο άσκησης των ψηφιακών του εκτυπώσεων σε οθόνες και προβολικά συστήματα. Η γλώσσα προγραμματισμού των έργων του μέσα από την απευθείας εγγραφή πηγαίου κώδικα και με τις παραμετροποιήσεις που δέχεται από τον ίδιο τον καλλιτέχνη, μαζί με τα δυαδικά ψηφία και τα επάλληλα ψηφιακά στρώματα, είναι ταυτόχρονα αφηγήσεις και επικαλύψεις ηδονοβλεψίας, μετατροπής της όψης του ιδιωτικού και του φαντασιακού σε δημόσιο και δυνητικό. Οι αλγοριθμικές αναπαραστάσεις και οι αλιευμένες εικόνες από το διαδίκτυο και το προσωπικό αρχείο σπουδών και έρευνας του καλλιτέχνη, δημιουργούν αναπαραγωγές που χρησιμοποιούνται για να μεταφράζουν και να μεταφράζονται από το ένα μέσο στο άλλο σε γραμμικούς κώδικες και εικονοστοιχεία. Ο Μιχάλαρος διαπλέκει αντιφατικές εικόνες και παράγει κατακερματισμένη πληροφορία, διασπώντας το βλέμμα με βίαιες ασυνέχειες που φαίνονται πως παίζουν στα όρια του σφάλματος. Αυτή η επιτήδευση εκθρονίζει την εικονική μαθητεία που έχει αποκτήσει ο σύγχρονος θεατής, ο οποίος έχει συνηθίσει να βλέπει διαχρονικά συγχρονισμένες εικόνες σε σύνδεση.
Η κουκκίδα και οι γραμμοσκιάσεις της χαρακτικής δανείζονται ως τεχνική για να αποδώσουν χροιά στο ψηφιακό αντίτυπο, μόνο που στο έργο του Μιχάλαρου η αναπαραγωγή καταλήγει σε ένα πανομοιότυπο εικαστικό αντίγραφο: το υποκειμενικό χειρωνακτικό ύφος του καλλιτέχνη γίνεται συμφυές με την αντικειμενική σύλληψη της εικόνας από τον περιηγητή (browser) και κατεπέκταση την οθόνη του υπολογιστή και την παρουσίασή του στον θεατή. Οι μικρές αποκλίσεις και οι εξαναγκασμένες αλλοιώσεις που δημιουργούνται από τους διαφορετικούς περιηγητές στην τελική εκτύπωση του έργου σχολιάζουν τη βιαιότητα των εταιρειών λογισμικού που ασκούν στην καθημερινή πρακτική της όρασης, μανιπουλάροντας την αισθητική των χρηστών του διαδικτύου. Η αποκλειστική κατοχή του ψηφιακού έργου και κάθε περιορισμένου αντιτύπου σε διαδικτυακή μορφή καταδεικνύει τη συμβολική εξέλιξη των τεχνικών εργαλείων και της ταχύτητας των νέων μέσων, ενώ η ταυτόχρονη παρουσία και παρουσίασή του στον κυβερνοχώρο λειτουργεί όχι ως χωρικός περιορισμός, αλλά ως ένας νέος επαυξημένος ορίζοντας.
Παναγής Κουτσοκώστας
Επιμελητής έκθεσης
Ιστορικός τέχνης, μουσειολόγος
Μάιος 2014
* Στο πλαίσιο της έκθεσης Μετατροπές / Εντυπώσεις θα πραγματοποιηθεί διάλεξη την Πέμπτη 19 Ιουνίου, 19:00-21:00 στον χώρο της έκθεσης με ομιλητές τον εικαστικό-επιμελητή, Δημήτρη Μιχάλαρο και τον επιμελητή της έκθεσης, ιστορικό τέχνης-μουσειολόγο, Παναγή Κουτσοκώστα, με θέμα: «Μετατροπές και Εντυπώσεις: Μεταφράζοντας το Μέσον
Στη σύγχρονη διαδικτυακή πραγματικότητα υποκείμενα, αντικείμενα και οι αξιακές μεταξύ τους αρχές φαίνεται πως αποκτούν και μία δεύτερη οντολογική υπόσταση, αυτήν που σήμερα αναγνωρίζουμε ως ψηφιακή. Στερεότυπα που αφορούν στη σχέση τεχνικής και αντιγράφου διαρρηγνύονται και επαναπροσδιορίζονται μέσα στη σφαίρα της κυβερνοτεχνολογίας και του κυβερνοχώρου, μία πραγματικότητα που εδράζεται στην έννοια της τεχνικής αναπαραγωγής καθώς και της άμεσης κυκλοφορίας και μετάδοσης της πληροφορίας, μεταλλάσσοντας κάθε έννοια χρόνου, χώρου, αποστάσεων, τεχνικής αναπαραγωγής, κυκλοφορίας και διάδοσης της εικόνας. Και αν η τεχνική αναπαραγωγή έδωσε τεράστια ώθηση στην κυκλοφορία της πληροφορίας και στη μαζική διάδοση, τότε το διαδίκτυο ως μέσον δίνει πρωτόγνωρες προεκτάσεις στην οπτική αντίληψη του θεατή και στην αισθητηριακή ολοκλήρωση του καλλιτέχνη.
Ο Δημήτρης Μιχάλαρος στα διαδικτυακά ψηφιακά του τυπώματα μετατρέπει την παραδοσιακή τεχνική σε εφαλτήριο νέων καταγραφών και εντυπώσεων. Η ηλεκτρονική μήτρα του είναι το λογισμικό προγραμματισμού και το διαδίκτυο γίνεται το προνομιακό πεδίο άσκησης των ψηφιακών του εκτυπώσεων σε οθόνες και προβολικά συστήματα. Η γλώσσα προγραμματισμού των έργων του μέσα από την απευθείας εγγραφή πηγαίου κώδικα και με τις παραμετροποιήσεις που δέχεται από τον ίδιο τον καλλιτέχνη, μαζί με τα δυαδικά ψηφία και τα επάλληλα ψηφιακά στρώματα, είναι ταυτόχρονα αφηγήσεις και επικαλύψεις ηδονοβλεψίας, μετατροπής της όψης του ιδιωτικού και του φαντασιακού σε δημόσιο και δυνητικό. Οι αλγοριθμικές αναπαραστάσεις και οι αλιευμένες εικόνες από το διαδίκτυο και το προσωπικό αρχείο σπουδών και έρευνας του καλλιτέχνη, δημιουργούν αναπαραγωγές που χρησιμοποιούνται για να μεταφράζουν και να μεταφράζονται από το ένα μέσο στο άλλο σε γραμμικούς κώδικες και εικονοστοιχεία. Ο Μιχάλαρος διαπλέκει αντιφατικές εικόνες και παράγει κατακερματισμένη πληροφορία, διασπώντας το βλέμμα με βίαιες ασυνέχειες που φαίνονται πως παίζουν στα όρια του σφάλματος. Αυτή η επιτήδευση εκθρονίζει την εικονική μαθητεία που έχει αποκτήσει ο σύγχρονος θεατής, ο οποίος έχει συνηθίσει να βλέπει διαχρονικά συγχρονισμένες εικόνες σε σύνδεση.
Η κουκκίδα και οι γραμμοσκιάσεις της χαρακτικής δανείζονται ως τεχνική για να αποδώσουν χροιά στο ψηφιακό αντίτυπο, μόνο που στο έργο του Μιχάλαρου η αναπαραγωγή καταλήγει σε ένα πανομοιότυπο εικαστικό αντίγραφο: το υποκειμενικό χειρωνακτικό ύφος του καλλιτέχνη γίνεται συμφυές με την αντικειμενική σύλληψη της εικόνας από τον περιηγητή (browser) και κατεπέκταση την οθόνη του υπολογιστή και την παρουσίασή του στον θεατή. Οι μικρές αποκλίσεις και οι εξαναγκασμένες αλλοιώσεις που δημιουργούνται από τους διαφορετικούς περιηγητές στην τελική εκτύπωση του έργου σχολιάζουν τη βιαιότητα των εταιρειών λογισμικού που ασκούν στην καθημερινή πρακτική της όρασης, μανιπουλάροντας την αισθητική των χρηστών του διαδικτύου. Η αποκλειστική κατοχή του ψηφιακού έργου και κάθε περιορισμένου αντιτύπου σε διαδικτυακή μορφή καταδεικνύει τη συμβολική εξέλιξη των τεχνικών εργαλείων και της ταχύτητας των νέων μέσων, ενώ η ταυτόχρονη παρουσία και παρουσίασή του στον κυβερνοχώρο λειτουργεί όχι ως χωρικός περιορισμός, αλλά ως ένας νέος επαυξημένος ορίζοντας.
Παναγής Κουτσοκώστας
Επιμελητής έκθεσης
Ιστορικός τέχνης, μουσειολόγος
Μάιος 2014
* Στο πλαίσιο της έκθεσης Μετατροπές / Εντυπώσεις θα πραγματοποιηθεί διάλεξη την Πέμπτη 19 Ιουνίου, 19:00-21:00 στον χώρο της έκθεσης με ομιλητές τον εικαστικό-επιμελητή, Δημήτρη Μιχάλαρο και τον επιμελητή της έκθεσης, ιστορικό τέχνης-μουσειολόγο, Παναγή Κουτσοκώστα, με θέμα: «Μετατροπές και Εντυπώσεις: Μεταφράζοντας το Μέσον
Dimitris Micharalos solo exhibition @ Kalos&Klio showroom | 30.05.2014
Transformations / Impressions
Digital Engravings Exhibition
In contemporary online reality subjects, objects and the ethics governing them seem to adopt an additional ontological status, that what is today recognized as digital.
Patterns regarding the relationship between technique and reproductions are disrupted and redefined within cyber technology and cyberspace, a reality by-product of the notion of technical reproduction, instant circulation and broadcasting of information, transforming thus any notion of time, space, distance, technical reproduction, circulation and transmission of image. Allowing that technical reproduction gave a boost to information circulation and its mass dissemination, the internet as a medium paves new paths to the visual perception of viewers as well as to the artist’s sensory realization.
In his online digital prints, Dimitris Michalaros, transforms the traditional technique into a starting point for new documentations and impressions. His electronic matrix is the programming software and internet is the adopted environment for his digital printings in monitors and projectors. The programming language of his works through the immediate source code programming and customized by the artist along with bits and overlapping digital layers become at the same time narrations and a pretext of voyeurism, transforming everything private and imaginary to public and potential.
Algorithmic and reproduction images both taken from the internet and the artist’s personal archive of studies and research are used to create reproduction that are used in order to translate and be translated from one medium to another in linear codes and pixels. Michalaros is interweaving incongruous images and creates fragmented information, disrupting thus the vision with violent discontinuities which seem to keep swinging at the edge of an error. This certain artificiality bans the visual discipline of contemporary viewers, who are used to come across synchronized and coordinated images.
Dots and hatchings from engraving are used as a technique in order to give texture to the digital copy, however in Michalaros’ works reproduction results to an invariable visual copy. The artist’s subjective physical style blends with the objective perception of the image by the browser and therefore by the monitor and its presentation to the viewer. Minor deviations and enforced alterations resulting from the use of various browsers at the final printing/ presentation of the work, act as a comment to the software companies brutality that manipulate the users’ every day vision along with their aesthetics. Owning exclusively a digital work of art or a limited copy in a digital form showcases the evolution of technical tools and the speed of new mediums, while it’s concurrent existence and presentation on the internet does not place spatial limits but opens a new augmented horizon.
Panagis Koutsokostas
Transformations / Impressions
Digital Engravings Exhibition
In contemporary online reality subjects, objects and the ethics governing them seem to adopt an additional ontological status, that what is today recognized as digital.
Patterns regarding the relationship between technique and reproductions are disrupted and redefined within cyber technology and cyberspace, a reality by-product of the notion of technical reproduction, instant circulation and broadcasting of information, transforming thus any notion of time, space, distance, technical reproduction, circulation and transmission of image. Allowing that technical reproduction gave a boost to information circulation and its mass dissemination, the internet as a medium paves new paths to the visual perception of viewers as well as to the artist’s sensory realization.
In his online digital prints, Dimitris Michalaros, transforms the traditional technique into a starting point for new documentations and impressions. His electronic matrix is the programming software and internet is the adopted environment for his digital printings in monitors and projectors. The programming language of his works through the immediate source code programming and customized by the artist along with bits and overlapping digital layers become at the same time narrations and a pretext of voyeurism, transforming everything private and imaginary to public and potential.
Algorithmic and reproduction images both taken from the internet and the artist’s personal archive of studies and research are used to create reproduction that are used in order to translate and be translated from one medium to another in linear codes and pixels. Michalaros is interweaving incongruous images and creates fragmented information, disrupting thus the vision with violent discontinuities which seem to keep swinging at the edge of an error. This certain artificiality bans the visual discipline of contemporary viewers, who are used to come across synchronized and coordinated images.
Dots and hatchings from engraving are used as a technique in order to give texture to the digital copy, however in Michalaros’ works reproduction results to an invariable visual copy. The artist’s subjective physical style blends with the objective perception of the image by the browser and therefore by the monitor and its presentation to the viewer. Minor deviations and enforced alterations resulting from the use of various browsers at the final printing/ presentation of the work, act as a comment to the software companies brutality that manipulate the users’ every day vision along with their aesthetics. Owning exclusively a digital work of art or a limited copy in a digital form showcases the evolution of technical tools and the speed of new mediums, while it’s concurrent existence and presentation on the internet does not place spatial limits but opens a new augmented horizon.
Panagis Koutsokostas
Exhibition Curator, Art historian, museologist ,May 2014



Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ