O μαγικός κόσμος της Formula 1 βρίσκεται στη Γερμανία και συγκεκριμένα στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ όπου την σήμερα θα διεξαχθεί ο 10ος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος. ο οποίος θα μεταδοθεί απευθείας από τον Alpha, στις 15:00 (στις 14:10 θα ξεκινήσει η εισαγωγική εκπομπή του καναλιού).
Το Νίρμπουργκρινγκ είναι μία πίστα που έχει γράψει ιστορία στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το σύγχρονο σιρκουί των 5.148 km που κατασκευάστηκε το 1984 για το Ευρωπαϊκό Grand Prix λίγα κοινά έχει με τη Nordschleife μήκους 22 km που η φήμη της έχει ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο.
Το θρυλικό βόρειο loop με τα ‘τυφλά’ σαμαράκια και τις χαοτικές κατηφόρες που φιλοξενούσε το Γερμανικό grand prix μέχρι το 1976, έχει παραχωρήσει τη θέση του σε μία τεχνική πίστα, όπου δοκιμάζονται όλες οι παράμετροι ενός μονοθεσίου της F1, συμπεριλαμβανομένων και των ελαστικών.
Υπάρχει μία μεγάλη ποικιλία ταχυτήτων και στροφών, με άφθονα εσάκια και απότομες κλίσεις που βοηθούν τους αγωνιζόμενους να αναπτύξουν υψηλές ταχύτητες στις στροφές. Αυτό σημαίνει ότι σε πολλά σημεία απαιτείται δυνατό φρενάρισμα, ενώ η αντοχή των ελαστικών δοκιμάζεται και στις βίαιες επαφές με τα κερμπ της πίστας.
Η Pirelli θα έχει στη διάθεση των ομάδων την μέση και τη μαλακή γόμα.
Αν και το Νίρμπουργκρινγκ δεν είναι συνδεδεμένο με βροχερές συνθήκες – ο τελευταίος βροχερός αγώνας εκεί ήταν το 2007 – εν τούτοις ο καιρός στην περιοχή Eifel είναι ευμετάβλητος λόγω της ορεινής φύσης του εδάφους.
Αυτό σημαίνει ότι η πίστα μπορεί να είναι άλλοτε στεγνή και άλλοτε βρεγμένη: όπως ακριβώς συνέβη στο ξεκίνημα του Βρετανικού Grand Prix πριν από δύο εβδομάδες στο Σίλβερστον.
Μιλώντας για τον αγώνα της πατρίδας του ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας του πρωταθλήματος Σεμπάστιαν Φέτελ τόνισε: «Ένας από τους στόχους που θέτει κάθε οδηγός της Formula 1, είναι να κερδίσει τον αγώνα της πατρίδας του. Φυσικά, πάντα δίνεις το 100% των δυνατοτήτων σου αλλά εντός έδρας έχεις περισσότερα κίνητρα! Φέτος επιστρέφουμε στο Νίρμπουργκρινγκ, μία από τις καλύτερες και πιο μοντέρνες πίστες. Μου αρέσει ειδικά η ευθεία από τη στροφή Ford μέχρι τη δεξιά φουρκέτα που ακολουθεί. Η στροφή Warsteiner είναι δύσκολη, όπως άλλωστε και η απότομη αριστερή που προηγείται. Το καλύτερο σημείο για προσπέρασμα είναι πριν το chicane NGK chicane, που είναι ένα συνδυασμός πρόκληση αριστερής και δεξιάς στροφής. Η ταχύτητα πέφτει κάτω από τα 100 χιλιόμετρα την ώρα και καθυστερώντας να πατήσεις φρένο, σημαίνει πως θα μπεις στη στροφή πρώτος. Ακούγεται εύκολο αλλά δεν είναι, διότι πρέπει να αποφύγεις τα κερμπ για να μην απογειωθεί το μονοθέσιο σου και χάσεις ξανά τη θέση σου. Το ρόλο του θα παίξει ο καιρός, αφού στη περιοχή αυτή είναι αρκετά ευμετάβλητος», δήλωσε ο 23χρονος πρωταθλητής.
Όπως ίσως γνωρίζετε από το 2009, το γερμανικό Grand Prix εναλλάσσεται ανάμεσα στις πίστες του Νίρμπουργκρινγκ και του Χόκενχάιμ. Στο φετινό αγώνα θα τρέξουν έξι Γερμανοί: Φέτελ, Σουμάχερ, Ρόσμπεργκ, Γκλοκ, Χάιντφελτ και Σούτιλ. Το αεροδυναμικό set – up που απαιτείται οδηγεί τους μηχανικούς να επιλέγουν μέγιστες κλίσεις στις αεροτομές.
Η σειρά εκκίνησης Σστον σημερινό αγώνα:
1. Ουέμπερ, Red Bull Renault
2. Χάμιλτον, McLaren Mercedes
3. Φέτελ, Red Bull Renault
4. Αλόνσο, Ferrari
5. Μάσα, Ferrari
6. Ρόσμπεργκ, Mercedes
7. Μπάτον, McLaren Mercedes
8. Σούτιλ, Force India Mercedes
9. Πετρόφ, Renault
10. Σουμάχερ, Mercedes
11. Χάιντφελντ, Renault
12. ντι Ρέστα, Force India Mercedes
13. Μαλντονά6ο, Williams Cosworth
14. Μπαρικέλο, Williams Cosworth
15. Πέρες, Sauber Ferrari
16. Μπουεμί, Toro Rosso Ferrari
17. Αλγκερσουάρι, Toro Rosso Ferrari
18. Κομπαγιάσι, Sauber Ferrari
19. Κοβαλάινεν, Lotus Renault
20. Γκλοκ, Virgin Cosworth
21. Τσάντχοκ, Lotus Renault
22. ντ’ Aμπρόσιο, Virgin Corworth
23. Λιούτσι, HRT Corworth
24. Ρικιάρντο, HRT Corworth
Το Νίρμπουργκρινγκ είναι μία πίστα που έχει γράψει ιστορία στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το σύγχρονο σιρκουί των 5.148 km που κατασκευάστηκε το 1984 για το Ευρωπαϊκό Grand Prix λίγα κοινά έχει με τη Nordschleife μήκους 22 km που η φήμη της έχει ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο.
Το θρυλικό βόρειο loop με τα ‘τυφλά’ σαμαράκια και τις χαοτικές κατηφόρες που φιλοξενούσε το Γερμανικό grand prix μέχρι το 1976, έχει παραχωρήσει τη θέση του σε μία τεχνική πίστα, όπου δοκιμάζονται όλες οι παράμετροι ενός μονοθεσίου της F1, συμπεριλαμβανομένων και των ελαστικών.
Υπάρχει μία μεγάλη ποικιλία ταχυτήτων και στροφών, με άφθονα εσάκια και απότομες κλίσεις που βοηθούν τους αγωνιζόμενους να αναπτύξουν υψηλές ταχύτητες στις στροφές. Αυτό σημαίνει ότι σε πολλά σημεία απαιτείται δυνατό φρενάρισμα, ενώ η αντοχή των ελαστικών δοκιμάζεται και στις βίαιες επαφές με τα κερμπ της πίστας.
Η Pirelli θα έχει στη διάθεση των ομάδων την μέση και τη μαλακή γόμα.
Αν και το Νίρμπουργκρινγκ δεν είναι συνδεδεμένο με βροχερές συνθήκες – ο τελευταίος βροχερός αγώνας εκεί ήταν το 2007 – εν τούτοις ο καιρός στην περιοχή Eifel είναι ευμετάβλητος λόγω της ορεινής φύσης του εδάφους.
Αυτό σημαίνει ότι η πίστα μπορεί να είναι άλλοτε στεγνή και άλλοτε βρεγμένη: όπως ακριβώς συνέβη στο ξεκίνημα του Βρετανικού Grand Prix πριν από δύο εβδομάδες στο Σίλβερστον.
Μιλώντας για τον αγώνα της πατρίδας του ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας του πρωταθλήματος Σεμπάστιαν Φέτελ τόνισε: «Ένας από τους στόχους που θέτει κάθε οδηγός της Formula 1, είναι να κερδίσει τον αγώνα της πατρίδας του. Φυσικά, πάντα δίνεις το 100% των δυνατοτήτων σου αλλά εντός έδρας έχεις περισσότερα κίνητρα! Φέτος επιστρέφουμε στο Νίρμπουργκρινγκ, μία από τις καλύτερες και πιο μοντέρνες πίστες. Μου αρέσει ειδικά η ευθεία από τη στροφή Ford μέχρι τη δεξιά φουρκέτα που ακολουθεί. Η στροφή Warsteiner είναι δύσκολη, όπως άλλωστε και η απότομη αριστερή που προηγείται. Το καλύτερο σημείο για προσπέρασμα είναι πριν το chicane NGK chicane, που είναι ένα συνδυασμός πρόκληση αριστερής και δεξιάς στροφής. Η ταχύτητα πέφτει κάτω από τα 100 χιλιόμετρα την ώρα και καθυστερώντας να πατήσεις φρένο, σημαίνει πως θα μπεις στη στροφή πρώτος. Ακούγεται εύκολο αλλά δεν είναι, διότι πρέπει να αποφύγεις τα κερμπ για να μην απογειωθεί το μονοθέσιο σου και χάσεις ξανά τη θέση σου. Το ρόλο του θα παίξει ο καιρός, αφού στη περιοχή αυτή είναι αρκετά ευμετάβλητος», δήλωσε ο 23χρονος πρωταθλητής.
Όπως ίσως γνωρίζετε από το 2009, το γερμανικό Grand Prix εναλλάσσεται ανάμεσα στις πίστες του Νίρμπουργκρινγκ και του Χόκενχάιμ. Στο φετινό αγώνα θα τρέξουν έξι Γερμανοί: Φέτελ, Σουμάχερ, Ρόσμπεργκ, Γκλοκ, Χάιντφελτ και Σούτιλ. Το αεροδυναμικό set – up που απαιτείται οδηγεί τους μηχανικούς να επιλέγουν μέγιστες κλίσεις στις αεροτομές.
Η σειρά εκκίνησης Σστον σημερινό αγώνα:
1. Ουέμπερ, Red Bull Renault
2. Χάμιλτον, McLaren Mercedes
3. Φέτελ, Red Bull Renault
4. Αλόνσο, Ferrari
5. Μάσα, Ferrari
6. Ρόσμπεργκ, Mercedes
7. Μπάτον, McLaren Mercedes
8. Σούτιλ, Force India Mercedes
9. Πετρόφ, Renault
10. Σουμάχερ, Mercedes
11. Χάιντφελντ, Renault
12. ντι Ρέστα, Force India Mercedes
13. Μαλντονά6ο, Williams Cosworth
14. Μπαρικέλο, Williams Cosworth
15. Πέρες, Sauber Ferrari
16. Μπουεμί, Toro Rosso Ferrari
17. Αλγκερσουάρι, Toro Rosso Ferrari
18. Κομπαγιάσι, Sauber Ferrari
19. Κοβαλάινεν, Lotus Renault
20. Γκλοκ, Virgin Cosworth
21. Τσάντχοκ, Lotus Renault
22. ντ’ Aμπρόσιο, Virgin Corworth
23. Λιούτσι, HRT Corworth
24. Ρικιάρντο, HRT Corworth
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ