Στο μέλλον τα ψώνια για την επιλογή κάποιου δώρου θα αποκτήσουν μια κυριολεκτικά δημιουργική διάσταση, χάρη σε μια νέα τεχνολογία που ήδη αναπτύσσεται και επιτρέπει στον καθένα να σχεδιάσει και να εκτυπώσει το δικής του έμπνευσης τρισδιάστατο αντικείμενο από σοκολάτα. Η τρισδιάστατη εκτύπωση είναι μια τεχνική που παράγει αντικείμενα μέσω εναπόθεσης (εκτύπωσης) διαδοχικών στρωμάτων μιας οποιασδήποτε πρώτης ύλης (αντί για μελάνι).
Οι καταναλωτές μελλοντικά, με τη νέα ψηφιακή τεχνολογία θα μπορούν να σχεδιάζουν μόνοι τους όχι μόνο σοκολατένια, αλλά πολλά διαφορετικά αντικείμενα, «κομμένα και ραμμένα» στις ανάγκες και στις προτιμήσεις τους. Ο πελάτης χρησιμοποιεί ένα ηλεκτρονικό υπολογιστή για να σχεδιάζει το σοκολατένιο δώρο και μετά μπορεί να το εκτυπώσει σε ένα ειδικό τρισδιάστατο εκτυπωτή, ο οποίος, αντί για μελάνι, χρησιμοποιεί...σοκολάτα.
Η καινοτομική μέθοδος αναπτύσσεται από ερευνητές στη Βρετανία, με επικεφαλής τον δρα Λιανγκ Χάο, των πανεπιστημίων Έξετερ και Μπρουνέλ (Δυτ.Λονδίνου), καθώς και της εταιρίας λογισμικού Delcam. Ήδη αξιοποιείται για τη δημιουργία τρισδιάστατων προϊόντων από μέταλλο και πλαστικό, ενώ τώρα είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται η σοκολάτα.
Η σοκολάτα παρουσιάζει πρόσθετες δυσκολίες, σε σχέση με άλλα υλικά, ως πρώτη ύλη για εκτύπωση, καθώς, μεταξύ άλλων, απαιτεί διαδοχικές φάσεις θέρμανσης και ψύχρανσης. Οι ερευνητές κατάφεραν πάντως να ξεπεράσουν τα εμπόδια, σχεδιάζοντας νέα συστήματα ελέγχου της θερμοκρασίας.
Στο μέλλον, εκτός από καταστήματα που θα μπορούσαν να διαθέτουν το σχετικό εκτυπωτή, θα ήταν επίσης δυνατό οι καταναλωτές, αφού σχεδιάσουν στον υπολογιστή του σπιτιού τους το επιθυμητό σοκολατένιο «γλυπτό», να το «ανεβάσουν» στο διαδίκτυο σε ένα ειδικό ονλάιν κατάστημα, το οποίο θα αναλάβει εκείνο να κάνει την «εκτύπωση» και να στείλει το σοκολατένιο κατασκεύασμα ταχυδρομικά στον χρήστη. Οι πελάτες, που διαθέτουν λίγο χρόνο ή περιορισμένη φαντασία, θα μπορούσαν να αξιοποιούν προϋπάρχοντα σοκολατένια σχέδια άλλων πελατών και να τα τροποποιούν ελαφρά.
Οι ερευνητές, όπως είπε ο δρ Χάο, πιστεύουν ότι κάποια μέρα η σχετική τεχνολογία θα έχει επεκταθεί σε βαθμό που οι καταναλωτές θα μπορούν να σχεδιάζουν και να παράγουν τα δικά τους κοσμήματα ή οικιακά προϊόντα. Τελικά, δεν αποκλείεται πολλά από τα μέχρι σήμερα μαζικά παραγόμενα προϊόντα να αντικατασταθούν από «κατά παραγγελία» προϊόντα που θα σχεδιάζουν και θα εκτυπώνουν οι ίδιοι οι καταναλωτές. Αν αυτό πράγματι συμβεί, τότε θα πρόκειται για μια μείζονα εξέλιξη, με σημαντικές οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις, η οποία μπορεί να φέρει τα πάνω-κάτω σε διάφορες αγορές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ