Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2020

Έρχονται στη Θεσσαλονίκη ηλεκτρικά λεωφορεία - Σε ποιες άλλες πόλεις θα κυκλοφορούν


Γράφει η Μαρία Μόσχου

Αθήνα, Θεσσαλονίκη αλλά και Λάρισα, Τρίκαλα, Λαμία και Ηράκλειο υποδέχονται τα ηλεκτρικά λεωφορεία, στηρίζοντας πιο «καθαρές» συγκοινωνίες.

Πριν από περίπου ένα χρόνο κανένας δεν θα μπορούσε να φανταστεί πως τα ηλεκτρικά λεωφορεία θα μπουν στην ζωή των Ελλήνων και μάλιστα με επιτυχία.

Η δοκιμαστική κυκλοφορία σε πολλές πόλεις έχει στόχο την σωστή προετοιμασία από άποψης υποδομών, αλλα και τις κατάλληλες λειτουργικές επιλογές οχημάτων -φόρτισης, ώστε η πρωτεύουσα και οι αστικές συγκοινωνίες να μπουν στη νέα εποχή των μεταφορών.

Στην Αθήνα το τρίτο ηλεκτρικό λεωφορείο που ήρθε πραγματοποιεί δοκιμαστικό δρομολόγιο στην γραμμή γραμμή 2 Παγκράτι – Κυψέλη της ΟΣΥ για 2 μήνες. Τα προηγούμενα δύο ήταν κινεζικής κατασκευής από τις εταιρείες BYD και Yutong.

Αυτή τη φορά πρόκειται για το ηλεκτροκίνητο SOLARIS Urbino 12 Electric, ευρωπαϊκής τεχνολογίας, το οποίο κυκλοφορεί δοκιμαστικά για δυο μήνες προκειμένου να διαπιστωθεί εάν ταιριάζει στις ανάγκες της πρωτεύουσας. Οι επιβάτες μετακινούνται στο κέντρο της πόλης χωρίς να καταβάλλουν το αντίτιμο του εισιτηρίου.


Το προφίλ του νέου ηλεκτροκίνητου λεωφορείου

Το Urbino 12 Electric ανήκει στην κατηγορία των 12μετρων χαμηλοδάπεδων λεωφορείων, έχει:
  • τρεις θύρες εισόδου,
  • ηλεκτρική ράμπα στη μεσαία θύρα για τη διευκόλυνση των ΑμΕΑ
  • δυνατοτητα μεταφοράς 30 καθήμενων επιβατών.

Οι δύο ηλεκτροκινητήρες βρίσκονται στον οπίσθιο άξονα του λεωφορείου και είναι συνολικής ισχύος 250 kWh.

Όπως και τα άλλα δυο λεωφορεία (κινεζικής τεχνολογίας) που έχει δοκιμάσει η Ο.ΣΥ. Α.Ε., και αυτό παρέχει:
  • πρόσβαση στους επιβάτες σε θύρες φόρτισης συσκευών USB.
  • σύστημα CCVT με κάμερες και κέντρο ελέγχου στο ταμπλό, για έλεγχο της καμπίνας, της εισόδου-εξόδου των επιβατών και την ασφαλή κίνηση όπισθεν
  • σύστημα πυρανίχνευσης πολλαπλών σημείων.

Η Solaris, πολωνική εταιρεία στο παρελθόν έχει προμηθεύσει στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας σημαντικό αριθμό λεωφορείων. Ακόμα και σήμερα κάποια από τα λεωφορεία που κυκλοφορούν είναι της συγκεκριμένης εταιρείας.

Η πολωνική Solaris είναι ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές συμβατικών αλλά και ηλεκτρικών λεωφορείων στην Ευρώπη. Ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα των ηλεκτρικών λεωφορείων είναι να ανταποκριθούν στις ιδιαίτερες κλιματολογικές συνθήκες της Αθήνας. ειδικότερα έχει να κάνει με τα μεγάλα σε διάρκεια καλοκαίρια που έχει ως αποτέλεσμα μεγάλες καταναλώσεις στις μπαταρίες τους.



Σχεδιασμός για ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη

Η κυβέρνηση σχεδιάζει να πάρει ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, τόσο στην Αθήνα, όσο και στη Θεσσαλονίκη.

Ο σχεδιασμός είναι ο διαγωνισμός για τα νέα λεωφορεία να βγει στον αέρα τους επόμενους μήνες.

Ειδικότερα, στον μεγάλο διαγωνισμό προμήθειας 1.300 λεωφορείων για τις δύο πόλεις, προβλέπεται σημαντικός αριθμός ηλεκτροκίνητων τα οποία επιδοτούνται μάλιστα από κοινοτικούς πόρους.

Στο πλαίσιο αυτό το νέο θεσμικό πλαίσιο για την ηλεκτροκίνηση ενσωματώνει στο εθνικό μας δίκαιο όλες τις πρόσφατες αποφάσεις που έχουν ληφθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

Ειδικότερα από 2 Αυγούστου 2021 το 33% των προμηθειών λεωφορείων θα πρέπει να είναι «καθαρά», δηλαδή μηδενικών ή μειωμένων ρύπων, ενώ από 1η Ιανουαρίου 2026- το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 47%.


10 ηλεκτρικά λεωφορεία αγοράζει ο Δήμος Λαρισαίων

Ο Δήμος Λαρισαίων θα προχωρήσει στην αγορά δέκα ηλεκτρικών οχημάτων, λεωφορείων, πέντε μικρών και πέντε μεγαλύτερων για τη δωρεάν μετακίνηση των συμπολιτών.

Τις σχετικές δηλώσεις έκανε ο Δήμαρχος Λαρισαίων Απόστολος Καλογιάννης στην Επιτροπή Διαβούλευσης για το ΣΒΑΚ


Δύο νέα αμιγώς ηλεκτρικά λεωφορεία απέκτησε το Ηράκλειο

Η επιχείρηση εξηλεκτρισμού των δημοτικών μέσων μεταφοράς στο Ηράκλειο συνεχίζεται, καθώς η δημοτική αρχή προχώρησε στην απόκτηση δύο νέων αμιγώς ηλεκτρικών λεωφορείων.

Πρόκειται για δύο mini-bus τύπου Guliver U530 ESP της ιταλικής εταιρείας Tecnobus. Τα εν λόγω οχήματα:
  • μπορούν να μεταφέρουν 30 άτομα (10 καθήμενοι και 20 όρθιοι),
  • είναι πλήρως εξοπλισμένα με όλες τις σύγχρονες ανέσεις και
  • διαθέτουν ηλεκτρικά αναδιπλούμενη ράμπα για ΑμεΑ.

Τα ηλεκτρικά λεωφορεία της Tecnobus κατασκευάζονται στην Ιταλία και έχουν τη μοναδική δυνατότητα της αφαιρούμενης μπαταρίας και την αντικατάστασή της με άλλη φορτισμένη. Συνέπεα είναι το λεωφορείο να μην χρειάζεται να ακινητοποιηθεί για να φορτίσει.

Με μια πλήρη φόρτιση το μήκους 5,5 μέτρων ηλεκτρικό Guliver U530 ESP μπορεί να καλύψει περί τα 120 χιλιόμετρα.


Πιλοτικά δρομολόγια αυτόνομων ηλεκτρικών μίνι λεωφορείων στη Λαμία

Δύο αμιγώς ηλεκτρικά και αυτόνομα μίνι λεωφορεία (mini-bus) εκτελούν ήδη πιλοτικές διαδρομές στη Λαμία. Τα δύο αυτά οχήματα τέθηκαν σε υπηρεσία στις 4 Νοεμβρίου και εντάσσονται στο πλαίσιο του προγράμματος Fabulos.

Κατά τη διάρκεια της πιλοτικής περιόδου θα δοκιμαστούν σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας δύο πρότυπα αυτόνομα ηλεκτρικά μίνι λεωφορεία, νέα αυτοματοποιημένα συστήματα παρακολούθησης και ελέγχου οχημάτων καθώς και έξυπνες στάσεις λεωφορείων.

Ειδικότερα, τα μίνι λεωφορεία που θα κυκλοφορήσουν πιλοτικά είναι επιπέδου αυτόνομης οδήγησης 4 επιτρέποντας στα οχήματα να κινούνται κατά κανόνα χωρίς την παρέμβαση οδηγού.

Επιπλέον, θα δοκιμαστεί και ένα προηγμένης τεχνολογίας σύστημα διαχείρισης στόλου οχημάτων το οποίο θα επιτρέπει από ένα ειδικά εξοπλισμένο κέντρο ελέγχου, εκτός των άλλων, τον απομακρυσμένο χειρισμό των οχημάτων σε περίπτωση που απαιτείται χειροκίνητη παρέμβαση.

Παράλληλα, οι τέσσερις έξυπνες στάσεις που έχουν τοποθετηθεί επί της πιλοτικής διαδρομής θα παρέχουν στο κοινό χρήσιμες πληροφορίες όπως η εκτιμώμενη ώρα άφιξης και η τρέχουσα θέση του λεωφορείου.

Η πιλοτική εφαρμογή θα διαρκέσει 50 ημέρες, μέχρι το τέλος του χρόνου, υπό τον συντονισμό μιας σύμπραξης τεσσάρων προμηθευτών από την Εσθονία.
Τρίκαλα: Δύο αυτόματα ηλεκτρικά λεωφορεία χωρίς οδηγό

Στην υπογραφή σύμβασης για την κυκλοφορία δύο πλήρως αυτοματοποιημένων ηλεκτρικών λεωφορείων, προχώρησε ο Δήμος Τρικκαίων.

Η πόλη προμηθεύεται αυτά τα λεωφορεία στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος AVINT. Τα λεωφορεία θα μεταφέρουν επιβάτες:
  • από τον σταθμό του υπεραστικού ΚΤΕΛ Τρικάλων (οδός Όθωνος)
  • προς τις εγκαταστάσεις του ΚΤΕΛ,
  • στο Ριζαριό και αντιστρόφως.


Πηγή: moved.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ