Αναμμένο κλιματιστικό, κατεβασμένα τζάμια, ξεφούσκωτα λάστιχα, σχάρες ή ποδήλατα, υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα, είναι μόνο μερικά απ όσα λέμε ότι έχουν επίπτωση στην κατανάλωση. Κάποια είναι αλήθεια, κάποια είναι μύθος. Εσείς ποια νομίζετε πως κάνουν διαφορά;
Για να δούμε τι πραγματικά επηρεάζει αρνητικά την κατανάλωση θα πρέπει να γίνει ένα διεξοδικό τεστ, σε ελεγχόμενο περιβάλλον με αποτελέσματα που μπορούν να επαναληφθούν. Αν και κατά καιρούς γίνονται τέτοιες δοκιμές, αρκετοί διατηρούν επιφυλάξεις και επιμένουν σε αυτά που νομίζουν. Για να δούμε.
Τι λέτε για τη λειτουργία του κλιματιστικού για παράδειγμα; Θα περίμενε κανείς ότι αφού λειτουργεί με την ισχύ του κινητήρα θα έχει επίπτωση στην κατανάλωση. Συχνά μάλιστα σε κατ ιδίαν συζητήσεις η αναφορά στην κατανάλωση γίνεται με την συμπλήρωση «με αναμμένο τον κλιματισμό». Τι λέτε;
Αυτό που δείχνουν οι δοκιμές είναι πως γενικά στο ταξίδι το κλιματιστικό δεν επηρεάζει σημαντικά, πάνω δηλαδή από 1-2% την κατανάλωση. Της αλλάζει όμως τα φώτα στην πόλη, στο σταμάτα ξεκίνα και στο φανάρι. Εκεί η κατανάλωση μπορεί να αυξηθεί και 12%.
Τα ανοιχτά παράθυρα; Περιμένει κανείς να έχουν τον αντίστροφο αντίκτυπο με αυτό του κλιματισμού. Δηλαδή υψηλή κατανάλωση στο ταξίδι λόγω της αύξησης των αεροδυναμικών τριβών, χαμηλή μέσα στην πόλη λόγω χαμηλής ταχύτητας (και άρα μικρής αεροδυναμικής αντίστασης). Φαίνεται όμως πως η σχεδίαση των νέων μοντέλων δεν επιτρέπει ριζική αλλαγή στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου, και ακόμη και με τέρμα κάτω τα παράθυρα στο ταξίδι η κατανάλωση είναι περίπου 1% αυξημένη. Στα νέα μοντέλα.
Για αυτή την παρότρυνση να ελέγχετε τα λάστιχα κάθε 15 μέρες, τι λέτε; Είναι τα ξεφούσκωτα λάστιχα αιτία αύξησης της κατανάλωσης (πέραν της αυξημένης φθοράς τους); Για λάστιχα που έχουν χάσει το ένα τρίτο της πίεσής τους, μπορεί να δείτε και αύξηση κατά 5% στην κατανάλωση, ενώ δημιουργούνται και άλλοι κίνδυνοι φυσικά, στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου ή ακόμη και από το υπερβολικό ζέσταμα της γόμμας τους.
Αυτό που είναι εύκολα αντιληπτό είναι η αυξημένη ταχύτητα. Αφού η αεροδυναμική αντίσταση σκαρφαλώνει ραγδαία όσο αυξάνεται η ταχύτητα, ο κινητήρας απαιτεί πολλαπλάσια ισχύ για να ανταπεξέλθει. Από τα 100 στα 130 χλμ./ώρα ταξίδι, η διαφορά μπορεί να αυξηθεί μέχρι 20% στην κατανάλωση. Από εκεί και πάνω όμως, τα πράγματα ξεφεύγουν. Σε μετρήσεις που κάναμε η κατανάλωση στα 180χλμ/ωρα, ήταν διπλάσια από ότι στα 140χλμ/ωρα.
Από την άλλη, το βάρος, πέντε ενήλικες και αποσκευές, δεν κάνει μεγάλη διαφορά στο ταξίδι, κάνει όμως όταν υπάρχουν ανηφόρες και συχνό σταμάτα ξεκίνα στην κίνηση. Εκείνο που «σκοτώνει» την κατανάλωση είναι ότι βάζουμε στην οροφή. Οι σχάρες λιγότερο, οι μπαγκαζιέρες περισσότερο, και ακόμα περισσότερο τα ποδήλατα.
Εσείς ποια από αυτά ακολουθείτε ή για ποια αμφιβάλετε και έχετε τη δική σας άποψη; Πως προσέχετε την κατανάλωση του αυτοκινήτου σας και τελικά ποιους μύθους ακούτε συνέχεια για αλήθειες;
Μας κοινοποιήθηκε από το autotriti.gr
Για να δούμε τι πραγματικά επηρεάζει αρνητικά την κατανάλωση θα πρέπει να γίνει ένα διεξοδικό τεστ, σε ελεγχόμενο περιβάλλον με αποτελέσματα που μπορούν να επαναληφθούν. Αν και κατά καιρούς γίνονται τέτοιες δοκιμές, αρκετοί διατηρούν επιφυλάξεις και επιμένουν σε αυτά που νομίζουν. Για να δούμε.
Τι λέτε για τη λειτουργία του κλιματιστικού για παράδειγμα; Θα περίμενε κανείς ότι αφού λειτουργεί με την ισχύ του κινητήρα θα έχει επίπτωση στην κατανάλωση. Συχνά μάλιστα σε κατ ιδίαν συζητήσεις η αναφορά στην κατανάλωση γίνεται με την συμπλήρωση «με αναμμένο τον κλιματισμό». Τι λέτε;
Αυτό που δείχνουν οι δοκιμές είναι πως γενικά στο ταξίδι το κλιματιστικό δεν επηρεάζει σημαντικά, πάνω δηλαδή από 1-2% την κατανάλωση. Της αλλάζει όμως τα φώτα στην πόλη, στο σταμάτα ξεκίνα και στο φανάρι. Εκεί η κατανάλωση μπορεί να αυξηθεί και 12%.
Τα ανοιχτά παράθυρα; Περιμένει κανείς να έχουν τον αντίστροφο αντίκτυπο με αυτό του κλιματισμού. Δηλαδή υψηλή κατανάλωση στο ταξίδι λόγω της αύξησης των αεροδυναμικών τριβών, χαμηλή μέσα στην πόλη λόγω χαμηλής ταχύτητας (και άρα μικρής αεροδυναμικής αντίστασης). Φαίνεται όμως πως η σχεδίαση των νέων μοντέλων δεν επιτρέπει ριζική αλλαγή στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου, και ακόμη και με τέρμα κάτω τα παράθυρα στο ταξίδι η κατανάλωση είναι περίπου 1% αυξημένη. Στα νέα μοντέλα.
Για αυτή την παρότρυνση να ελέγχετε τα λάστιχα κάθε 15 μέρες, τι λέτε; Είναι τα ξεφούσκωτα λάστιχα αιτία αύξησης της κατανάλωσης (πέραν της αυξημένης φθοράς τους); Για λάστιχα που έχουν χάσει το ένα τρίτο της πίεσής τους, μπορεί να δείτε και αύξηση κατά 5% στην κατανάλωση, ενώ δημιουργούνται και άλλοι κίνδυνοι φυσικά, στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου ή ακόμη και από το υπερβολικό ζέσταμα της γόμμας τους.
Αυτό που είναι εύκολα αντιληπτό είναι η αυξημένη ταχύτητα. Αφού η αεροδυναμική αντίσταση σκαρφαλώνει ραγδαία όσο αυξάνεται η ταχύτητα, ο κινητήρας απαιτεί πολλαπλάσια ισχύ για να ανταπεξέλθει. Από τα 100 στα 130 χλμ./ώρα ταξίδι, η διαφορά μπορεί να αυξηθεί μέχρι 20% στην κατανάλωση. Από εκεί και πάνω όμως, τα πράγματα ξεφεύγουν. Σε μετρήσεις που κάναμε η κατανάλωση στα 180χλμ/ωρα, ήταν διπλάσια από ότι στα 140χλμ/ωρα.
Από την άλλη, το βάρος, πέντε ενήλικες και αποσκευές, δεν κάνει μεγάλη διαφορά στο ταξίδι, κάνει όμως όταν υπάρχουν ανηφόρες και συχνό σταμάτα ξεκίνα στην κίνηση. Εκείνο που «σκοτώνει» την κατανάλωση είναι ότι βάζουμε στην οροφή. Οι σχάρες λιγότερο, οι μπαγκαζιέρες περισσότερο, και ακόμα περισσότερο τα ποδήλατα.
Εσείς ποια από αυτά ακολουθείτε ή για ποια αμφιβάλετε και έχετε τη δική σας άποψη; Πως προσέχετε την κατανάλωση του αυτοκινήτου σας και τελικά ποιους μύθους ακούτε συνέχεια για αλήθειες;
Μας κοινοποιήθηκε από το autotriti.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ