Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2015

Τα κινητά που άλλαξαν το ρου της ιστορίας

Από τα πρώτα, τεράστια σε μέγεθος, κινητά τηλέφωνα έως τα σούπερ-λεπτοκαμωμένα smartphones του σήμερα, τα κινητά τηλέφωνα έχουν αλλάξει δραματικά τα τελευταία χρόνια.
Κατά τη διάρκεια των δεκαετιών, ο καθένας είχε στην κατοχή του ένα κινητό τηλέφωνο της αρεσκείας του ή ακόμα και κάποιο που «μισούσε». Οι κατασκευαστές πειραματίζονταν με τα χρόνια για να αναδείξουν την επόμενη πρωτοποριακή συσκευή, από κινητά με συρόμενο πορτάκι μέχρι και οθόνες αφής.
Τώρα, η αγορά των κινητών είναι πιο έντονα αγωνιστική από ποτέ, με πάνω από 1,7 δισ. αποστολές το 2014.
Το CNBC ρίχνει μια ματιά σε μερικά από τα πιο εμβληματικά κινητά τηλέφωνα των τελευταίων 30 χρόνων...

Motorola DynaTAC 8000X (1984)

«Καμία λίστα δεν θα ήταν πλήρης χωρίς το DynaTAC επειδή ήταν το πρώτο εμπορικά διαθέσιμο κινητό τηλέφωνο το 1984», δήλωσε στο CNBC ο Μπεν Γουντ, επικεφαλής της έρευνας στο CCS Insight.
Σχεδιασμένο από τον Rudy Krolopp και εποπτευόμενο από τον Martin Cooper, αυτό το τεράστιο τηλέφωνο ζύγιζε σχεδόν 1 κιλό, προσέφερε μόλις μισή ώρα ομιλίας ανά φόρτιση και πωλούνταν έναντι 3.995 δολαρίων.
Όμως, η συσκευή έγινε το σύμβολο της δεκαετίας του '80 και έγινε ακόμα πιο δημοφιλής από τον περιβόητο χαρακτήρα της «Wall Street», Gordon Gekko.

Nokia 3310 (2000)

Ένα κεφάλαιο στην ιστορία των κινητών, το Nokia 3310 ήταν εξαιρετικά δημοφιλές, πουλώντας πάνω από 100 εκατομμύρια μονάδες.
Γνωστό για την αξιοπιστία του και το παιχνίδι «φιδάκι», η μικρή συσκευή, που κόστιζε περίπου 199 δολάρια ήταν απλή και εύκολη στη χρήση.
«Είχε μεγάλη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, ήταν εύκολο στη χρήση και πολύ ισχυρό», δήλωσε ο Γουντ.
Το τηλέφωνο των 133 γραμμαρίων απευθυνόταν κυρίως σε νεανικό κοινό.

BlackBerry 6230 (2003)

Αυτό ήταν μια μεγάλη επιτυχία για την BlackBerry: μια συσκευή που προωθήθηκε στην αγορά των καταναλωτών εστιάζοντας κυρίως στις επιχειρήσεις.
Στο απόγειό της, οι άνθρωποι αγάπησαν το πληκτρολόγιο QWERTY του Blackberry και τη λειτουργικότητα του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Οι σχολιαστές σημειώνουν ότι η Blackberry είδε τη συσκευή ως επιχειρηματικό εργαλείο και δεν αναζητούσε ενεργά να αξιοποιήσει τους καταναλωτές λιανικής το 2003, όταν η συσκευή βγήκε στην αγορά.
Το Blackberry δεν αναζητούσε να γίνει καταναλωτικό προϊόν, οι καταναλωτές βρήκαν το Blackberry.
Η συσκευή με οθόνη 2,6 ιντσών, ζύγιζε 136 γραμμάρια και η μπαταρία του θα μπορούσε να χειριστεί μέχρι και 5 ώρες χρόνο ομιλίας».

Motorola Razr V3 (2004)

Ακραίο, δυναμικό και κομψό, το Motorola Razr V3, συνδύαζε τη μόδα και την τεχνολογία.
«Αυτή ήταν η πρώτη φορά που οι εταιρείες συνειδητοποίησαν ότι οι συσκευές ήταν είδη μόδας και ότι έπρεπε να σχεδιάζονται καλά», δήλωσε στο CNBC μέσω τηλεφώνου, ο Ντάνιελ Gleeson, ανώτερος αναλυτής κινητών της IHS.
Η συσκευή ξεκίνησε όταν η Motorola ήταν στην πρώτη γραμμή της βιομηχανίας κινητής τηλεφωνίας, αλλά και «έσπειρε και τους σπόρους» της παρακμής της, είπε ο Gleeson. Η εταιρεία, η οποία ανήκει τώρα στη Lenovo, έγινε πάρα πολύ εξαρτώμενη από την επιτυχία αυτού του μοντέλου.
Η κάμερα του τηλεφώνου ήταν σε θέση να βγάζει φωτογραφίες σε ανάλυση 640x480 και κόστιζε περίπου 500 δολαρίων.

Sony Ericsson W880 (2007)

Αυτό το τηλέφωνο ήταν σχετικό με τη μουσική, με το Sony Walkman να είναι ένα βασικό χαρακτηριστικό της συσκευής.
Ένα δελτίο τύπου είχε αναφέρει ότι θα μπορούσε να χωρέσει μέχρι και 900 ολόκληρα μουσικά κομμάτια στη μνήμη του 1GB και ήταν εξοπλισμένο και με μια φωτογραφική μηχανή 2 megapixel.
Ήταν ένα από τα πιο λεπτά τηλέφωνα της Sony Ericsson, με μόλις 9,4 χιλιοστά πάχος.
Η τιμή του κινούνταν στα 215 δολάρια.

Nokia N95 (2007)

Αυτό το τηλέφωνο καθιέρωσε την κυριαρχία της Nokia, αλλά αποτέλεσε και την αρχή της σταθερής παρακμής της.
Είχε ό,τι ήθελε ο κόσμος: μια οθόνη 2,6 ιντσών, διάρκεια ζωής της μπαταρίας του χρόνου ομιλίας έξι-ώρες και μια κάμερα 5-megapixel.
Κόστιζε περίπου 320 δολάρια και ήταν η «πυραμίδα» της επιτυχίας της Nokia, είπε ο Wood, αλλά επίσης και το σημείο που το «στέμμα ξέπεσε».
«Ήταν μπροστά από την εποχή του. Τα αποκαλυπτήρια έγιναν σε λαμπερές εκδήλωσεις στη Νέα Υόρκη το 2006 και θεωρήθηκε ως «υπολογιστής πολυμέσων », είπε ο Wood στο CNBC.

iPhone (2007)

Το smartphone της Apple, άλλαξε τον τρόπο που είχαν σχεδιαστεί όλες οι συσκευές μέχρι τότε.
«Το iPhone είναι ένα από τα πιο ριζοσπαστικά κομμάτια της τεχνολογίας που έχουμε δει τα τελευταία 10 χρόνια», σημείωσε ο Wood. «Ξαφνικά η Apple όρισε το κυρίαρχο σχέδιο για τα smartphone».
Πολλά από τα smartphones που κυκλοφόρησαν μετά το 2007, είχαν παρόμοια σχέδια με το iPhone: ήταν ορθογώνια με οθόνες αφής.
Κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2014, η Apple είχε 19,85% του μεριδίου της παγκόσμιας αγοράς, ακριβώς πίσω από τη Samsung που είχε το 20,01%, οδηγούμενη κυρίως από τα iPhone 6 και 6 Plus.
Το αρχικό iPhone είχε οθόνη 3,5 ιντσών, μια κάμερα 2 megapixel και κοστολογούνταν στα 499 δολάρια.

Samsung Galaxy S2 (2011)

Αυτή ήταν η απάντηση της Samsung στο iPhone και η συσκευή που πήγε στην κορυφή της αγοράς των smartphone.
«Το Galaxy S2, ήταν η 'ανακάλυψη της στιγμής' για τη Samsung, όταν πραγματικά εκτοξεύθηκε», είπε ο Gleeson.
Με μια οθόνη 4,3 ιντσών, η Samsung ρύθμισε την τάση για μεγαλύτερες οθόνες, ένας από τους κύριους λόγους για την επιτυχία του τηλεφώνου και κάτι που οι περισσότεροι κατασκευαστές smartphone κάνουν τώρα. Η μεγαλύτερη οθόνη των IPhones, ήταν μια άμεση απάντηση σε αυτό.
Η συσκευή «έτρεξε» το λειτουργικό σύστημα Android της Google και ήταν εξοπλισμένο με μια κάμερα 8-megapixel. Κόστιζε περίπου 529 δολάρια όταν κυκλοφόρησε.
Το 2010, η Samsung είχε πουλήσει περίπου 25 εκατομμύρια smartphones, αλλά το 2011 η Νότια Κορέα, ο γίγαντας ηλεκτρονικών ειδών, ώθησε το ποσοστό αυτό σε 95 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με την IHS.
Από τότε, η Samsung έχει δει το μερίδιο αγοράς της, αρκετά μακριά από την Apple και πολλά από τα κινεζικά smartphone να παίζουν επίσης, δυνατά στην αγορά.

Xiaomi Mi Note (2015)

Μπορεί να φαίνεται παράξενο που υπάρχει αυτό το κινητό στη λίστα, αλλά ο αντίκτυπος που η εταιρεία είχε στην αγορά των smartphone, δεν μπορεί να αγνοηθεί.
Από το πουθενά, η Xiaomi εκτόπισε τη Samsung από την κορυφή της αγοράς της Κίνας και έγινε ο πέμπτος μεγαλύτερος πωλητής smartphone στον κόσμο το 2014. Εκπληκτική πορεία για μια εταιρεία που ήταν σχετικά άγνωστη στο κοινό της Δύσης το 2013.
Συχνά ονομάζεται «η Apple της Κίνας», όταν η εταιρεία συγκρίνει τον εαυτό της με την αντίπαλο της από τις ΗΠΑ.
Η Xiaomi Mi Note διαθέτει οθόνη 5,7 ιντσών και κάμερα 13 megapixel,. Η έκδοση 16 gigabyte πωλείται για περίπου 370 δολάρια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ