«Φωτιά» έχουν πάρει οι Διευθύνσεις Μεταφορών αλλά και τα κατά τόπους γραφεία των Νομαρχών που έχουν επωμιστεί το χρέος να λαμβάνουν τις αιτήσεις των πολιτών που επιθυμούν να κατοχυρώσουν μία άδεια ταξί. Ήδη έχουν κατατεθεί για άδειες ταξί πάνω από 2.000 αιτήσεις!!!
Οι πολίτες φαίνεται ότι βλέπουν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την αγορά παρά το γεγονός ότι με βάση τον ευρωπαϊκό μέσο όρο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ήδη κυκλοφορούν πολύ περισσότερα ταξί από αυτά που χρειάζονται για να καλύψουν την κίνηση.
Την ίδια στιγμή οι ιδιοκτήτες ταξί προειδοποιούν με έγγραφό τους τον υπουργό Υποδομών Γ. Ραγκούση με απεργία διαρκείας από την ερχόμενη Δευτέρα σε περίπτωση που μέχρι αύριο Παρασκευή δεν υπάρξει νέα συνάντηση των δύο πλευρών και διαβεβαίωση ότι οι όροι και προϋποθέσεις που θα ληφθούν για την απελευθέρωση του κλάδου θα είναι στο πλαίσιο του Προεδρικού Διατάγματος που δεν υπεγράφη από τον κ. Ραγκούση.
Την διαμάχη των δύο πλευρών φαίνεται ότι πυροδότησε χθες γνωμοδότηση του εισαγγελέα Ρεθύμνου σύμφωνα με την οποία η απελευθέρωση του κλάδου δίνει τι δικαίωμα στα υφιστάμενα ταξί να μην δεσμεύονται πλέον από την προηγούμενη νομοθεσία βάση της οποία μπορούν να δραστηριοποιούνται σε συγκεκριμένη περιοχή.
Αυτό ελλοχεύει τον κίνδυνο να μείνουν χωρίς «κάλυψη» πολλές περιοχές που είναι απομακρυσμένες ενώ παράλληλα θα προκαλέσει «χάος» στις περιοχές με αυξημένη τουριστική κίνηση.
Την ίδια στιγμή πληθαίνουν οι πληροφορίες οι οποίες θέλουν μεγαλοεπιχειρηματίες να ετοιμάζονται να ιδρύσουν camp taxi με τα οποία θα εξυπηρετούν περιοχές «φιλέτα».
Μιλώντας στην «Η» ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ταξί κ. Θ. Λυμπερόπουλος τόνισε ότι ο εισαγγελέας μπορεί να αποφάσισε ότι βάση του Νόμου 3919/2011 (Αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας, κατάργηση αδικαιολόγητων περιορισμών στην πρόσβαση και άσκηση επαγγελμάτων) το επάγγελμα απελευθερώνεται πλήρως ωστόσο ο κλάδος των ταξί απαιτεί εφαρμοστικούς νόμους.
«Ο χρόνος που αναγράφεται στο νόμος και προβλέπει πλήρη απελευθέρωση από τις 2 Ιουλίου είναι ενδεικτικός και θέλει προσδιορισμούς και κριτήρια», δήλωσε ο κ. Λυμπερόπουλος και συνέχισε: «το θέμα είναι πλέον ηθικό. Εμείς θα ματώσουμε αλλά ο υπουργός θα υποφέρει», είπε χαρακτηριστικά τονίζοντας ότι όλα θα εξαρτηθούν από την απάντηση που αναμένεται να δώσει σήμερα στη Βουλή ο κ. Ραγκούσης σε ερώτηση βουλευτή Κώστα Μαρκόπουλου.
Μάλιστα σε περίπτωση που δεν υπάρξει μια θετικής εξέλιξη οι ιδιοκτήτες ταξί απειλούν ακόμα και με αποκλεισμούς σε λιμάνια και αεροδρόμια της χώρας στην «καρδιά» του καλοκαιριού που η επιβατική κίνηση κορυφώνεται.
Σήμερα μάλιστα ιδιοκτήτες ταξί που πρόσκεινται σε αριστερές παρατάξεις οργανώνουν στις 10 π.μ. στις οδούς Σπ. Πάτση & Καβάλας συγκέντρωση και πορεία με τα αυτοκίνητα τους στο Υπ. Μεταφορών.
Ο κλάδος στην Ελλάδα
Για κατακόρυφη πτώση της τιμής της αδείας τους αλλά και πτώση περίπου 40% στα έσοδά τους κάνουν λόγο οι αυτοκινητιστές ταξί. Την τελευταία διετία η τιμή της άδειας ταξί έχει πέσει κάτω από τα 100.000 ευρώ (από περίπου 250.000!!!).
Υπενθυμίζεται ότι σήμερα κυκλοφορούν περίπου 29.500 ταξί, εκ των οποίων τα 13.500 στην Αθήνα, αριθμός πολύ υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Σε όλα τα κράτη της Ε.Ε. ο αριθμός των ταξί κυμαίνεται από 1,3 έως 2 ανά 1.000 κατοίκους. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ο σχετικός δείκτης στη Ρώμη είναι 2,1/1.000 κατοίκους, στο Βερολίνο 2/1.000, στο Μιλάνο 1,6/1.000, στις Βρυξέλλες 1,5/1.000, στη Στουτγάρδη 1,3/1.000. Η Ελλάδα βρίσκεται σαφώς πιο πάνω από άλλες ευρωπαϊκές χώρες σε ό,τι αφορά στον αριθμό των ταξί.
Τι προέβλεπε το ΠΔ
Αδειες 7θέσιων και 9θεσιων ταξί, έκδοση νέων αδειών αν αυτό προκύπτει από τον αριθμό των κατοίκων μιας περιοχής αλλά και την τουριστική κίνηση, άρση του περιορισμού για την κατοχή αριθμού αδειών ταξί από ένα φυσικό πρόσωπο ή μία εταιρεία και σύσταση νέων εταιρειών προέβλεπε το ΠΔ που τελικά δεν υπεγράφη από τον κ. Ραγκούση.
Οι αλλαγές που πρότεινε το ΠΔ αφορούσαν:
- Καθιέρωση αλγορίθμου βάσει πληθυσμιακών και οικονομικών κριτηρίων για τον αριθμό των ταξί ανά 1.000 κατοίκους. Προβλέπεται η κυκλοφορία δυόμισι ταξί ανά 1.000 κατοίκους για την Αθήνα και δύο ταξί ανά 1.000 κατοίκους για όλη την υπόλοιπη χώρα (χωρίς ωστόσο κατάργηση υφιστάμενων αδειών).
- Δημιουργία δύο τύπων αδειών ταξί στην Αθήνα, ώστε να υπάρχουν τα συμβατικά ταξί και τα προμισθωμένα (πριβέ) χωρίς ταξίμετρο, όπως συμβαίνει στην Αγγλία και τη Γερμανία.
- Μετατροπή με κίνητρα ορισμένων αδειών σε ταξί έως 9 θέσεων ή μίνι βαν, τα οποία θα λειτουργούν χωρίς ταξίμετρο και βάσει τιμοκαταλόγου.
- Για τα ταξί της επαρχίας προτείνεται να διατηρηθούν οι έδρες τους, αλλά να μεταφερθεί η αρμοδιότητα στους δήμους για να καθορίζουν τα όρια μετακίνησης των ταξί.
- Εκσυγχρονισμό του κανονισμού λειτουργίας των ταξί, με στόχο τη δημιουργία μετοχικών εταιρειών.
Πηγή: Ημερησία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ