Παρασκευή, 28 Ιουλίου 2017

GP Ουγγαρίας: Κρίσιμος αγώνας για τη Ferrari!

Η τελευταία παράσταση της F1 πριν την Αυγουστιάτικη καλοκαιρινή ανάπαυλα στην πίστα του Ουγγαρόγινγκ είναι ένας αγώνας κομβικός για την Scuderia (15:00 Ελλάδος, απευθείας ΕΡΤ, COSMOΤΕ).

Απομένουν δυο αγώνες μέσα στο καλοκαίρι και δέκα συνολικά για την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος. Το Ουγγρικό GP που είναι προγραμματισμένο γι' αυτό το Σαββατοκύριακο (29-30/7) στη Βουδαπέστη και το Βελγικό GP (26-27/8). Το Ουγγρικό GP υπάρχει στο πρόγραμμα της F1, ανελλιπώς από το 1986. Φέτος συμπληρώνονται 31 χρόνια διεξαγωγής του. Πρόκειται για ένα ιστορικό αγώνα καθώς εκεί έγινε το πρώτο GP σε χώρα του ‘Σιδηρούν Παραπετάσματος’. Είναι μια χαρακτηριστική διαδρομή που κάποτε ένας πρώην πρωταθλητής περιέγραψε ως μια «υπερμεγέθη πίστα καρτ». Αυτό αποτελεί ένα αντιπροσωπευτικό σχόλιο για τα χαρακτηριστικά της διαδρομής που είναι σφιχτή με συνεχείς αλλαγές πορείας καθώς η μια στροφή διαδέχεται την άλλη. Η μαζεμένη μορφή της την καθιστά πολύ δημοφιλή στους θεατές που μπορούν να βλέπουν σχεδόν όλη την πίστα απ’ όπου κι αν βρίσκονται. Μόνο η Μόντσα και το Μονακό έχουν μεγαλύτερο σερί παρουσιών στο καλεντάρι. Πρόκειται για μια στενή και ενίοτε σκονισμένη πίστα τα δεδομένα της οποίας βρίσκονται πολύ κοντά σ’ αυτά του Μονακό. Ειδοποιός διαφορά οι μπαριέρες.

Το Ουγγρικό GP που θα διεξαχθεί αυτή την Κυριακή είναι ο 11ος αγώνας του πρωταθλήματος. Στους προηγούμενους 10 έχουν κερδίσει 6 φορές οι Mercedes (4 Χάμιλτον, 2 Μπότας) τρεις η Ferrari του Φέτελ και μια η Red Bull (Ρικιάρντο). Η διαφορά στη βαθμολογία ανάμεσα στο Φέτελ και στο Χάμιλτον η ελάχιστη δυνατή ενώ απομένουν 250 βαθμοί να μοιραστούν. Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών αντίστοιχα η Mercedes προηγείται με 55 βαθμούς διαφορά από τη Ferrari ενώ απομένουν ακόμη 430 βαθμοί να μοιραστούν.


Στιγμιότυπο από το περσινό βάθρο

Επισκεφτήκαμε πρόσφατα την πίστα του Ουγγαρόρινγκ καλεσμένοι της Mercedes, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε εκεί την GLΑ 45 AMG. Διαθέτει νέο οδόστρωμα εξαιρετικής ποιότητας, νέα διαμόρφωση κερμπ που αποτρέπει τους οδηγούς να περνούν από πάνω και μια εντυπωσιακή ροή από στροφή σε στροφή που την νιώθεις διαφορετικά οδηγώντας. Ουσιαστικά το μόνο σημείο για προσπέρασμα είναι το τέλος της ευθείας εκκίνησης τερματισμού αλλά ακόμη και εκεί τα πράγματα δεν είναι απλά. Η δεξιά παρατεταμένη που προηγείται της ευθείας δεν διευκολύνει τον οδηγό που θέλει να κολλήσει πίσω από τον προπορευόμενο και να περάσει εκμεταλλευόμενος το DRS. 



Η Ferrari έχει να κερδίσει φέτος από το Μάιο στο Μονακό. Ο Φέτελ είχε κερδίσει για λογαριασμό της Ferrari στη συγκεκριμένη πίστα πρόπερσι ενώ το 2014 είχε κερδίσει ο Ρικιάρντο για την Red Bull. Ο Χάμιλτον πήρε το 2013 την πρώτη του νίκη για τη Mercedes στο Ουγγαρόρινγκ. Η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων τη μεσαία, τη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα. Δεδομένου ότι όλοι έχουν διαλέξει 9-10 σετ πολύ μαλακής γόμας σε σύνολο 13 σετ αναμένεται η μεγιστοποίηση της χρήσης της στον αγώνα. Λογικά θα δούμε στρατηγικές 1 ή και 2 πιτ στοπ. Η λογική λέει πως θα ακολουθήσουν στρατηγική 2 αλλαγών μεγιστοποιώντας τη χρήση της πολύ μαλακής γόμας σε σύνολο 70 γύρων. Πέρυσι ο νικητής Λιούις Χάμιλτον είχε ακολουθήσει στρατηγική 2 αλλαγών. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της πίστας δίνουν μορφή στο πεδίο αντιπαράθεσης: Καθώς είναι δύσκολο να προσπεράσεις μετράει η κατάταξη μετά την 1η στροφή, η στρατηγική και μια πιθανή εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Πιθανά σενάρια στρατηγικής είναι SS/S/SS ή SS/S/S ή SS/SS/S.



Η πίστα βρίσκεται 25km έξω από τη Βουδαπέστη, είναι η 31η φορά που γίνεται εκεί αγώνας χωρίς μεγάλες αλλαγές στη χάραξή της. Ευνοούνται τα μονοθέσια με καλή μηχανική πρόσφυση και απόδοση στις αργές στροφές. Επιπλέον είναι καθοριστικής σημασίας η «καθαρή» αλλαγή κατεύθυνσης στην είσοδο των στροφών. Μόνο τρεις φορές στα 29 χρόνια έχει πιάσει βροχή το 2014 το 2011 και το 2006. Το 2014 κέρδισε ο Ρικιάρντο για λογαριασμό της Red Bull. Το 2006 είχε κερδίσει ο Μπάτον για πρώτη φορά στην καριέρα του, ταυτόχρονα ήταν η πρώτη και μοναδική νίκη της Honda σαν εργοστασιακή ομάδα. Πιθανόν αυτή του η επιτυχία παίζει σημαντικό ρόλο ακόμη και σήμερα για την συνεργασία του με τη McLaren Honda. Ο Μπάτον κέρδισε και το 2011 στην Ουγγαρία μια νίκη επετειακή για τον ίδιο καθότι στο συγκεκριμένο αγώνα συμπλήρωσε 200 συμμετοχές σε GP. Πολυνίκης στη συγκεκριμένη διαδρομή όπου η McLaren έχει κερδίσει τα 6 από τα 11 τελευταία GP είναι ο Λιούις Χάμιλτον. Ο Βρετανός έχει κερδίσει το 2007, το 2009, το 2012, το 2013 και το 2016. Από τους 20 πιλότους που θα εκκινήσουν άλλοι 3 έχουν βρεθεί στο μεσαίο σκαλί του βάθρου. Ο λόγος για τους Ράικονεν (2005) και Αλόνσο (2003) και Φέτελ (2015).




Ferrari, Mercedes και Red Bull έχουν κάνει σχεδόν ίδια επιλογή ελαστικών για την Ουγγαρία.

Μιλώντας για τον τελευταίο αγώνα πριν την καλοκαιρινή ανάπαυλα ο επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε μεταξύ άλλων: «Η πίστα στρώθηκε με νέο οδόστρωμα πριν τον περσινό αγώνα Έχει ενδιαφέρον να δούμε την επίδραση αυτής της αλλαγής ένα χρόνο μετά καθώς η νέα άσφαλτος έχει πλέον ωριμάσει. Πέρυσι είχαμε δει ότι είναι πιο λεία και ταχύτερη από την παλιά επιφάνεια. Οι επιλογές ελαστικών των ομάδων επικεντρώθηκαν στην μαλακή και στην πολύ μαλακή γόμα που προφανώς θα αποτελέσουν και τη βάση της στρατηγικής τους. Παραδοσιακά στην Ουγγαρία η στρατηγική παίζει κυρίαρχο ρόλο καθώς τα προσπεράσματα είναι δύσκολα. Η συλλογή δεδομένων την Παρασκευή και το Σάββατο θα είναι πιο σημαντική απ’ ότι συνήθως καθότι πρόκειται για τη νέα γενιά ταχύτερων μονοθεσίων».

Πρόκειται για μια διαδρομή που έχει μια καλά ισορροπημένη κατανομή όσον αφορά στην πρόσφυση, στο φρενάρισμα και στις πλευρικές καταπονήσεις. Όλα τα φορτία που επενεργούν στο μονοθέσιο είναι σχεδόν ισομεγέθη, αυτό οδηγεί σε ουδέτερο σετάρισμα. Οι ομάδες επιλέγουν μέγιστο αεροδυναμικό φορτίο για να παράγουν όσο το δυνατό μεγαλύτερη πρόσφυση (αεροδυναμικά). Η πίστα έχει στρωθεί από την αρχή και οι υποδομές έχουν βελτιωθεί . Επίσης υπάρχουν νέα κερμπ και νέες περιοχές διαφυγής. Επιπλέον με τη νέα στρώση οδοστρώματος έχουν εξαφανιστεί σε μεγάλο βαθμό οι ανομοιομορφίες. Αυτό λογικά θα οδηγήσει σε ταχύτερους χρόνους. Η ευθεία εκκίνησης – τερματισμού των 700 μέτρων είναι η μοναδική ευθεία της πίστας, με τα ελαστικά να καταπονούνται συνεχώς σε ένα σερί 14 στροφών στο υπόλοιπο μήκος των 3.681m. Το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στο οποίο τα μονοθέσια κινούνται με τέρμα γκάζι είναι τα 10 δευτερόλεπτα. Απαιτείται ακρίβεια στην είσοδο κάθε στροφής αλλά και στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης αλλά το σετάρισμα του εμπρός μέρους δεν πρέπει να επιτείνει τη φθορά των ελαστικών που είναι κρίσιμος παράγοντας στην Ουγγαρία.
GP Ουγγαρίας, 11ος αγώνας

Μήκος πίστας: 4.381km
Ρεκόρ γύρου: 1:19.071 (Μ.Σουμάχερ, Ferrari, 2004)
Αριθμός γύρων: 70
Συνολική απόσταση: 306.630km
Ταχύτητα διέλευσης στα pit: 80 km/h σε δοκιμές και αγώνα.


protothema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ