Παρασκευή, 14 Ιουλίου 2017

Κατατέθηκε το νομοσχέδιο για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ

Αντιδρά η ΝΔ, ρωτώντας εάν η κυβέρνηση προχωρά με τη σύμφωνη γνώμη των εταίρων

Την επανακρατικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης προβλέπει νομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.

Το σχέδιο νόμου είχε προαναγγείλει το προηγούμενο διάστημα ο αρμόδιος υπουργός, Χρήστος Σπίρτζης, προκαλώντας την αντίδραση της αξιωματικής αντιπολίτευσης και του αρμόδιου τομεάρχη, Κώστα Α. Καραμανλή, ο οποίος αναρωτήθηκε αν η κυβέρνηση προχωρά με την σύμφωνη γνώμη των εταίρων.

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, με τις προωθούμενες διατάξεις «αναδιαρθρώνονται οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και θεσπίζεται γι' αυτές νέο νομικό πλαίσιο. Εισάγονται σημαντικές μεταρρυθμίσεις τόσο για το σχεδιασμό, την οργάνωση, τον έλεγχο και την εποπτεία των αστικών συγκοινωνιών όσο και την εκτέλεση του αστικού συγκοινωνιακού έργου στην Περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης. Ειδικότερα, καταργείται το υφιστάμενο Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), εξαγοράζεται και τίθεται σε εκκαθάριση ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ ΑΕ) και συστήνεται, στα πρότυπα λειτουργίας του ΟΑΣΑ και των θυγατρικών του νέος ρυθμιστικός φορέας, οι «Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλλονίκης ΑΕ» (ΑΣΥΘ ΑΕ)».

Επίσης, στην ίδια έκθεση υπογραμμίζεται ότι «οι αλλαγές κρίνονται αναγκαίες, προκειμένου να υπάρξει προσαρμογή στον ευρωπαϊκό κανονισμό αλλά και «για την προστασία της εθνικής οικονομίας».

Σύμφωνα με την Εκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, οι διατάξεις προκαλούν μεταξύ άλλων:

- Εφάπαξ δαπάνη εκατ. ευρώ από την καταβολή του μετοχικού κεφαλαίου για την σύσταση της ΟΣΕΘ ΑΕ

- Δαπάνη από τη χορήγηση επιδότησης κομίστρου στην ΟΣΕΘ το ύψος της οποίας θα καθοριστεί με ΚΥΑ

- Από την καταβολή τιμήματος στους μετόχους του ΟΑΣΘ για την εξαγορά αυτού από το Ελληνικό Δημόσιο

- Από τη σύσταση προσωποπαγών θέσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και στους λοιπούς κατά περίπτωση εποπτευόμενους φορείς για τη μετάταξη/μεταφορά υπαλλήλων στο πλαίσιο της εσωτερικής κινητικότητας του υπουργείου.

1 σχόλιο:

  1. 2300 ΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ ΓΛΥΤΣΑ ΣΠΙΡΤΖΗ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΟΥ ΕΥΡΥΤΕΡΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΜΕ ΟΡΙΣΜΕΝΟ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΜΕΤΑΤΑΞΗΣ 'Η ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΑ ΓΟΥΣΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ. ΓΛΥΤΣΑ ΣΠΙΡΤΖΗ ΓΕΛΟΙΕ ΥΠΟΥΡΓΑΚΟ ΠΕΣ ΟΤΙ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΒΑΛΕΙΣ ΣΥΡΙΖΑΚΙΑ ΣΤΟΝ ΟΑΣΘ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΚΟΜΜΑΤΙΚΟ ΣΤΡΑΤΟ ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΛΑΤΕΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΙΚΑ ΣΟΥ ΣΧΕΔΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ