Τρίτη 18 Μαρτίου 2025

Θαύμα της μηχανικής: Πώς θα είναι το υποθαλάσσιο τούνελ που θα συνδέει Γερμανία και Δανία


Η Δανία και η Γερμανία βρίσκονται πολύ κοντά στη σύνδεσή τους, με το μεγαλύτερο υποθαλάσσιο τούνελ Fehmarnbelt στον κόσμο.

Η σήραγγα συνδέει οδικώς και σιδηροδρομικώς το Ρόντμπι στην πλευρά της Δανίας με το Πούτγκταρτεν της Γερμανίας και θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ Σκανδιναβίας και Κεντρικής Ευρώπης.

Το τούνελ 18 χιλιομέτρων κάτω από τη Βαλτική Θάλασσα αναμένεται να ανοίξει το 2029. Θα μειώσει τον χρόνο στα ταξίδια από 45 λεπτά που είναι τώρα με το πλοίο, σε μόλις επτά λεπτά με το ηλεκτροκίνητο τρένο. Τα αυτοκίνητα θα μπορούν να διασχίσουν τη Βαλτική Θάλασσα σε 10 λεπτά, στις τέσσερις λωρίδες.

Η διαδρομή με τρένο από το Αμβούργο στην Κοπεγχάγη διαρκεί 4,5 ώρες και με την νέα σήραγγα, μειώνεται στο μισό.


Πρόκειται για ένα από τα πλέον φιλόδοξα, μεγαλεπήβολα και ακριβά έργα υποδομής στην Ευρώπη, με προϋπολογισμό άνω των 8 δισ. ευρώ.

Το Fehmarnbelt, αν και μικρότερο από αυτό της Μάγχης των 50 χιλιομέτρων που συνδέει τη Μεγάλη Βρετανία και τη Γαλλία, θεωρείται το μεγαλύτερο στον κόσμο που κατασκευάζεται με έτοιμα τμήματα σκυροδέματος που βυθίζονται κάτω από το νερό και όχι με διάνοιξη και μηχανήματα.

Το υποβρύχιο τούνελ –μέρος του πιο «πράσινου» κυκλοφοριακού διαδρόμου στην Ευρώπη– θα ενισχύσει τη μεταφορά εμπορευμάτων με ηλεκτρικά τρένα. Η εταιρεία που κατασκευάζει το έργο –Sund & Baelt– κρατική επιχείρηση της Δανίας κάνει λόγο για τη μεγαλύτερη υποβρύχια σήραγγα.

Η σήραγγα θα έχει 89 στοιχεία από σκυρόδεμα, που κατασκευάζονται σε μία ειδική εγκατάσταση στο μεγαλύτερο εργοτάξιο της Βόρειας Ευρώπης, το Ρόεντμπιχαβν. Πρόκειται για βιομηχανική πόλη στο λιμάνι του Λόλαντ, στη νότια ακτή της Δανίας.

Το κόστος, που ανέρχεται στα 4,8 δισ. ευρώ, έχει αναλάβει η Δανία, με τη χώρα να αποφασίζει στο μέλλον και για τα διόδια.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ