Για όλους όσοι χρησιμοποίησαν το αυτοκίνητο, ως κύριο μέσο μεταφοράς στις καλοκαιρινές διακοπές, οι υποχρεώσεις δεν τελειώνουν…
Ακόμα και γι’ αυτούς που δεν κατάφεραν -κυρίως για οικονομικούς λόγους- να κάνουν διακοπές… μακράς διάρκειας, σε κάποιον όμορφο ελληνικό προορισμό, το αυτοκίνητο αποτέλεσε το κύριο μέσο για τις σύντομες αποδράσεις τους.
Μεγαλύτερη ή μικρότερη καταπόνηση, η υποχρέωση του ιδιοκτήτη-οδηγού, μετά το πέρας της καλοκαιρινής άδειας, δεν αλλάζει δραματικά. Όσο επιτακτικός είναι ο τεχνικός έλεγχος και μια σειρά ενεργειών, πριν την αναχώρηση για τον θερινό προορισμό, άλλο τόσο επιβεβλημένο είναι ένα ενδελεχές τσεκ, όταν έρθει η ώρα της επιστροφής στη βάση.
Το αυτοκίνητό μας πρέπει να είναι στην καλύτερη δυνατή κατάσταση για να συνεχίσει να μας εξυπηρετεί στις καθημερινές δραστηριότητές μας. Και αν μάλιστα, η επιστροφή συνοδεύεται και από μεταβολή του καιρού, με την έλευση των πρώτων βροχών, τότε η προσοχή μας πρέπει να είναι ακόμα μεγαλύτερη.
Έλεγχος ελαστικών
Κάνουμε έναν προσεκτικό οπτικό έλεγχο των ελαστικών του οχήματός μας, τόσο στο πέλμα τους όσο και στα πλαϊνά τους. Ιδίως εάν κατά τη διάρκεια των διακοπών μας κινηθήκαμε συχνά σε κακοτράχαλο δρόμο ή χωματόδρομο, χρειάζεται να τα δούμε.
Επίσης, εάν γνωρίζουμε ότι πιέσαμε κάποιο από αυτά σε λακκούβα, εστιάζουμε στο μέρος του ελαστικού που δέχτηκε την καταπόνηση. Ελέγχουμε την πίεσή τους και την επαναφέρουμε στις τιμές που προτείνει κατασκευαστής ελαστικών για την περίπτωση που το όχημα δεν είναι πολύ φορτωμένο.
Έλεγχος υαλοκαθαριστήρων, αλλαγή μάκτρων
Ίσως το πιο συνηθισμένο λάθος που κάνουμε οι περισσότεροι, είναι ότι εξετάζουμε την κατάσταση των υαλοκαθαριστήρων, μόλις αρχίσουν οι βροχερές ημέρες αφού τότε είναι που συνειδητοποιούμε τη μη καλή τους λειτουργία.
Θεωρητικά, λοιπόν, η αντικατάσταση των μάκτρων πρέπει να γίνεται σε ετήσια βάση και αμέσως μετά τους καλοκαιρινούς μήνες, εκτός και αν η φθορά τους απαιτεί να γίνει νωρίτερα.
Η εξήγηση είναι απλή, καθώς τους καλοκαιρινούς μήνες τα μάκτρα επιβαρύνονται από την έκθεσή τους στον ήλιο και από τις υψηλές θερμοκρασίες με αποτέλεσμα να σκληραίνουν η να καίγονται, σε αρκετές των περιπτώσεων και να μην καθαρίζουν αποτελεσματικά τα παρμπρίζ.
Έλεγχος κάτω από το όχημα
Όσο μπορούμε, σκύβουμε κάτω από το όχημα και ελέγχουμε για τυχόν φθορές στους προφυλακτήρες, το πάτωμα και την ανάρτηση, τουλάχιστον μέχρι εκεί που φτάνει το βλέμμα μας ή το χέρι μας, ψηλαφώντας.
Έλεγχος δισκόφρενων
Κάνουμε έναν οπτικό έλεγχο στα δισκόφρενα για τυχόν φθορές σε αυτά. Εάν διαπιστώσουμε κάτι που μας προβληματίζει, προγραμματίζουμε να πάμε το αυτοκίνητό μας στο συνεργείο για διεξοδικό έλεγχο.
Ελέγχουμε τα υγρά του κινητήρα
Διαπιστώνουμε τη στάθμη των λαδιών του κινητήρα, των φρένων, του ψυκτικού υγρού του κινητήρα και του πλυστικού υγρού για το παρμπρίζ. Συγκρίνουμε τη στάθμη τους με αυτή στην οποία ήταν καθένα από αυτά πριν ξεκινήσουμε για τις διακοπές μας.
Αν κρίνουμε ότι σε κάποιο από αυτά έχει μειωθεί περισσότερο από όσο κρίνουμε ως αποδεκτό, απευθυνόμαστε στο συνεργείο μας για πιο ουσιαστικό έλεγχο για τυχόν διαρροή.
Πηγή: newsauto.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ