Για τις τρεις κυριότερες προκλήσεις στο ψηφιακό τοπίο όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων, μίλησε ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Σπύρος Δουκάκης, στην 88η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Αναφέρθηκε στη διασφάλιση ισότιμης πρόσβασης σε ψηφιακά εργαλεία και πόρους, στον εκσυγχρονισμό των υποδομών και στην προώθηση του ψηφιακού εγγραμματισμού.
Ο κ. Δουκάκης μίλησε, ακόμη, για τις αλλαγές στο μάθημα της Πληροφορικής ενώ εξήγησε τί είναι το Πιστοποιητικό Δεξιοτήτων.
Αναφερόμενος στη συμβολή του υπουργού Παιδείας, Κυριάκου Πιερρακάκη στην ψηφιακή μετάβαση στην Ελλάδα και στο πως αυτή ενσωματώνεται σήμερα στο χώρο της Παιδείας, ο πρόεδρος του ΙΕΠ μίλησε για το πρόγραμμα Ψηφιακής Μέριμνας, το οποίο αναπτύχθηκε σε δύο φάσεις και στο πλαίσιο αυτού, ενισχύθηκαν με ψηφιακό εξοπλισμό μαθητές και εκπαιδευτικοί. «Ήταν ένα πολύ σημαντικό πρόγραμμα που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με προϋπολογισμό που ξεπέρασε τα 150 εκατομμύρια ευρώ», είπε.
Σχετικά με τη σημερινή πραγματικότητα, ο κ.Δουκάκης υπογράμμισε τον εμπλουτισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας με τα διαδραστικά συστήματα μάθησης, που αποτελεί μία από τις 11 αλλαγές, που ανακοινώθηκαν πρόσφατα από τον Πρωθυπουργό και τον υπουργό Παιδείας.
«Οθόνες αφής 75 ιντσών με δυνατότητες χρήσης πίνακα και ταυτόχρονα ολοκληρωμένου υπολογιστή. Τεράστια Tablets είπαν τις προάλλες κάποιοι εκπαιδευτικοί. Η ουσία είναι ότι έχουν εγκατασταθεί 28.504 διαδραστικά συστήματα. Έχει ολοκληρωθεί περίπου το 80% του έργου και αναμένεται η ολοκλήρωση της εγκατάστασης εντός του 2024. Πραγματοποιείται και αυτό στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με προϋπολογισμό που ξεπέρασε τα 150 εκατομμύρια ευρώ. Και αυτό το έργο έρχεται να αντιμετωπίσει και τις τρεις προκλήσεις», είπε χαρακτηριστικά.
Συνέδεσε, μάλιστα, το συγκεκριμένο έργο με άλλα δύο σημαντικά έργα: τη δημιουργία Μητρώου Διδακτικών Βιβλίων και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης Διδακτικών Βιβλίων, μέσω της Συγγραφής, Αξιολόγησης και Ένταξης των βιβλίων σε αυτά - πρόκειται για το λεγόμενο «Πολλαπλό Βιβλίο».
Για την υλοποίηση αυτού του έργου, διατίθενται 30 εκατομμύρια ευρώ με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω του ΕΣΠΑ και αξιοποιούνται πλήρως τα διαδραστικά συστήματα μάθησης. Η ανανέωση των σχολικών βιβλίων είναι ολοκληρωμένη ενώ παρέχεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να επιλέγουν μέσα από ένα σύνολο βιβλίων, τα οποία θα αξιολογούν ως καταλληλότερα για τους μαθητές τους. Επιπλέον, οι ίδιοι οι μαθητές, αποκτούν επιπλέον εκπαιδευτικό υλικό.
Επιμόρφωση 35.000 εκπαιδευτικών εξειδικευμένων στην ειδική αγωγή
Σε ό,τι αφορά το δεύτερο έργο, τίτλος του είναι «Δράσεις Κατάρτισης Εκπαιδευτικών» και υποστηρίζεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. 120.000 εκπαιδευτικοί επιμορφώνονται στα διαδραστικά συστήματα και στο ψηφιακό υλικό των πολλαπλών βιβλίων.
«Επιπλέον, το έργο αυτό προβλέπει την επιμόρφωση 35.000 εκπαιδευτικών εξειδικευμένων στην ειδική αγωγή, τη διαφοροποιημένη διδασκαλία και τη συμπεριληπτική εκπαίδευση, ώστε να στηρίξουμε τους μαθητές και τις μαθήτριες που απαιτείται να τους προσφέρουμε τις ευκαιρίες που δικαιούνται. Το έργο έχει προϋπολογισμό 25 εκατομμύρια ευρώ», δήλωσε ο κ.Δουκάκης.
Συνοψίζοντας, ο πρόεδρος του ΙΕΠ υπενθύμισε ότι τα τρία έργα - διαδραστικά συστήματα, πολλαπλό βιβλίο και κατάρτιση των εκπαιδευτικών – διασφαλίζουν την ισότιμη πρόσβαση σε ψηφιακά εργαλεία και πόρους, τον εκσυγχρονισμό των υποδομών και την προώθηση του ψηφιακού εγγραμματισμού σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.
Σχετικά με τις αλλαγές στο ψηφιακό περιεχόμενο και την αναβάθμιση των προγραμμάτων σπουδών, ο κ.Δουκάκης αναφέρθηκε αρχικά στις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού για τον πλήρη μετασχηματισμό του Ψηφιακού Σχολείου καθώς και την ένταξη του Ψηφιακού Φροντιστηρίου, ως σημαντικότατου εργαλείου για τα παιδιά, τις οικογένειες και τους εκπαιδευτικούς.
Ειδικά για το Ψηφιακό Φροντιστήριο, ο πρόεδρος του ΙΕΠ υπογράμμισε: «Ζωντανό φροντιστήριο για τα παιδιά που ετοιμάζονται για πανελλαδικές εξετάσεις, με πλουσιότατο υλικό προετοιμασίας. Χιλιάδες διαδραστικά βίντεο με περιεχόμενο, την ύλη που διδάσκονται τα παιδιά στο σχολείο. Δίνεται η ευκαιρία μέσα από αυτά τα τρία έργα να έχουν τα παιδιά μας πρόσβαση σε πόρους, σε σύγχρονα διαδραστικά βίντεο και σε άλλα 15000 παιχνιδοποιημένα αντικείμενα, κουίζ, ασκήσεις, καθώς και σε 4000 διαδραστικά ψηφιακά μαθήματα. Και μάλιστα αυτά αναπτύσσονται με έναν τέτοιο τρόπο, ώστε να οδηγούν σε διαφορετικές μαθησιακές διαδρομές τα παιδιά μας ανάλογα με τις ανάγκες τους, όπως αυτές εντοπίζονται μέσω μηχανικής μάθησης και τεχνητής νοημοσύνης».
Την ίδια στιγμή, το υλικό αυτό θα εμπλουτίζει αλλά και θα διαφοροποιεί τη διδασκαλία, παρέχοντας νέα εργαλεία στους εκπαιδευτικούς. Η εμπλοκή των μαθητών θα είναι ενεργή και οι ευκαιρίες μάθησης πολλαπλές. Ο ίδιος, πρόσθεσε το νέο θεσμό των ‘αυτόνομων τάξεων’, με εναρκτήρια φέτος, την τάξη στη Γαύδο. «Σε περιοχές, που δεν υπήρχε η δυνατότητα να δημιουργηθεί γυμνάσιο, αναπτύχθηκε μα δομή με τρεις εκπαιδευτικούς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του ωρολογίου προγράμματος ενώ τα υπόλοιπα θα προσφέρονται εξ αποστάσεως. Όπως και τα κέντρα καινοτομίας που με ένα καλά δομημένο πλαίσιο αναπτύσσει το ΙΤΥΕ-Διόφαντος και η αναβάθμιση του eschool και η εφαρμογή e-parents», είπε.
Ο μετασχηματισμός της εκπαίδευσης, εκτός των ανωτέρω, συντελείται και σε σύνδεση με άλλα, μικρότερης εμβέλειας προγράμματα ΕΣΠΑ, όπως για παράδειγμα, η ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού για τα παιδιά με αναπηρίες, η τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και η εισαγωγική επιμόρφωση εκπαιδευτικών. «Αυτές οι ψηφιακές πρωτοβουλίες δεν μετασχηματίζουν μόνο το εκπαιδευτικό τοπίο, αλλά ευθυγραμμίζονται και με τη στρατηγική της Ελλάδας για τον εκσυγχρονισμό της οικονομίας και την προετοιμασία των νεότερων γενεών για τις μελλοντικές προκλήσεις», κατέληξε ο κ.Δουκάκης.
Οι αλλαγές στο μάθημα της Πληροφορικής και το Πιστοποιητικό Δεξιοτήτων
Σχετικά με το ζήτημα της αναμόρφωσης του μαθήματος της Πληροφορικής, ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), Σπύρος Δουκάκης σημείωσε ότι έχει εγκριθεί από το ΔΣ του ΙΕΠ το συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό για το μάθημα της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο. Το υλικό αυτό, το οποίο εντάσσεται στη δράση «Μαζί για την Εκπαίδευση», έχει αναπτυχθεί υπό την επιστημονική εποπτεία του Καθηγητή ΕΜΠ Νεκτάριου Κοζύρη, 19 Συμβούλων Εκπαίδευσης και των Συμβούλων Πληροφορικής του ΙΕΠ, Κωνσταντίνου Ζέρβα και Όλγας Βλουχάκη. Όπως επισημαίνεται, όλοι οι συμμετέχοντες παρείχαν τις υπηρεσίες τους εθελοντικά.
Εφόσον ολοκληρώθηκε το νέο εκπαιδευτικό υλικό, οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ86 καλούνται να συμμετάσχουν στην ενημερωτική ημερίδα, την οποία διοργανώνει το ΙΕΠ αύριο, Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου, μεταξύ 10:00 με 12:00. Η ημερίδα θα λάβει χώρα στο ΙΕΠ, Αναστασίου Τσόχα 36, Αθήνα, στην αίθουσα 404 του 4ου ορόφου. Η συμμετοχή των Συμβούλων Εκπαίδευσης, μπορεί να γίνει είτε με φυσική παρουσία, είτε διαδικτυακά.
Επιπλέον, τονίζεται ότι θα παρέχεται πιστοποιητικό Πληροφορικής, το οποίο θα εξοπλίζει τους μαθητές «με τις απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες για έναν τεχνολογικά προηγμένο κόσμο», όπως ανέφερε ο κ.Δουκάκης. Στο πιστοποιητικό Πληροφορικής είχε αναφερθεί πρόσφατα και ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, κατά την ανακοίνωση των 11 αλλαγών στα σχολεία. Συγκεκριμένα, είχε πει τα ακόλουθα: «Μαζί με ένα νέο βιβλίο της πληροφορικής που θα εισαχθεί, θα αναπτύξουμε ένα πιστοποιητικό δεξιοτήτων που θα μπορούν οι απόφοιτοι Γυμνασίου να το λάβουν, το οποίο θα πιστοποιεί τις γνώσεις τους όχι σε επίπεδο χρήσης υπολογιστών αλλά σε επίπεδο αλγοριθμικής σκέψης και κώδικα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ