Όπως είναι λογικό, στο newsauto.gr ασχολούμαστε με τα ηλεκτροκίνητα οχήματα (μεταξύ άλλων). Όμως, η ηλεκτροκίνηση (ευρύτερη έννοια) δεν περιορίζεται μόνο σε αυτά.
Η προσπάθεια για την εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης έχει αρχίσει να αποδίδει καρπούς, αλλού με γρηγορότερο ρυθμό και αλλού με μικρότερο. Ωστόσο, οι προσπάθειες για την εφαρμογή της και σε άλλα μέσα μεταφοράς, πέραν των επιγείων, έχουν αρχίσει να εντείνονται αναφορικά με την έρευνα και την πειραματική δοκιμή τεχνολογιών.
Ένας από τους τομείς είναι και η αεροπορική βιομηχανία. Με τα ως τώρα δεδομένα, ακούγεται παράξενο να υπάρξει ένα αεροσκάφος το οποίο να χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια για την πρόωσή του.
Όμως, οι αυξανόμενες τιμές των καυσίμων θέτουν μια πολύ μεγάλη πρόκληση σε όσους ασχολούνται με την εξέλιξη των νέων αεροσκαφών και της τεχνολογίας των κινητήρων τους: Τη δημιουργία αυτών που θα παίρνουν ενέργεια από κυψέλες καυσίμου και τη χρήση υδρογόνου για την παραγωγή της απαραίτητης ενέργειας για τη λειτουργία τους.
Αυτό έγινε ήδη εφικτό για μικρών διαστάσεων αεροπλάνων, είτε drone είτε για τη μεταφορά περιορισμένου αριθμού επιβατών σε μικρή απόσταση, τα οποία έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούνται σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. Το ερώτημα είναι εάν και πότε θα υπάρξουν μεγάλα επιβατικά ηλεκτρικά προωθούμενα αεροσκάφη τα οποία να κάνουν πολύωρα δρομολόγια με την ασφάλεια και την επάρκεια ενέργειας, όπως ισχύει για αυτά που χρησιμοποιούμε τώρα για τη μετάβασή μας στον προορισμό μας αεροπορικώς.
Οι κατασκευαστές κάνουν λόγο για αεροπλάνα «μηδενικής εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα» και εκτιμούν ότι αυτά θα αρχίσουν να χρησιμοποιούνται από τις αεροπορικές εταιρείες από τα μέσα της δεκαετίας του 2030 και έπειτα. Με αυτόν τον τρόπο δεν αναφέρονται μόνο στη χρήση ηλεκτροκινητήρων και κυψελών καυσίμου αλλά και στο συνθετικό καύσιμο και βιοκαύσιμο με το οποίο θα λειτουργούν οι παραδοσιακοί αεριωθούμενοι κινητήρες εκείνη την περίοδο.
Χάρη στην εξέλιξη που αναμένουν να υπάρξει ως τότε στην εξέλιξη και παραγωγή του νέου τύπου καυσίμου θα μειωθεί σημαντικά ή και θα μηδενιστεί το ενεργειακό αποτύπωμα άνθρακα, συγκριτικά με ό,τι ισχύει τώρα ανά επιβάτη και ανά διανυόμενο μίλι πτήσης.
Εκτός αυτού, τόσο η Airbus όσο και η αεροπορική εταιρεία ZeroAvia έχουν αρχίσει να κάνουν δοκιμές με αεροσκάφη τα οποία διαθέτουν κυψέλες καυσίμου. Σύμφωνα με όσα δηλώνουν εκπρόσωποί τους, τα ως τώρα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά της προσπάθειάς τους και αναμένουν να υπάρξει σημαντικότερη ανάπτυξη της τεχνολογίας ως το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ