Οι μεγάλες καθυστερήσεις σε πολλά αεροδρόμια που παρατηρήθηκαν το Πάσχα αποτελούν έναν προάγγελο του τι πρόκειται να συμβεί τις επόμενες εβδομάδες, αναφέρει το Bloomberg
Η μεγαλύτερη απειλή για το φετινό καλοκαίρι δεν είναι ούτε η Covid-19, ούτε ο πόλεμος στην Ουκρανία, ούτε ο πληθωρισμός και το κύμα ακρίβειας. Ο κίνδυνος ελλοχεύει στις ελλείψεις εργαζομένων, οι οποίες δεν παρατηρούνται μόνο στα ελληνικά νησιά, αλλά σ’ όλη την Ευρώπη.
Καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων στα αεροδρόμια, μεγάλο μποτιλιάρισμα στα λιμάνια και κοσμοσυρροή στα τρένα που συνδέουν τη Βρετανία με τη Γαλλία, δυσκολεύουν τα ταξίδια των Ευρωπαίων από τον κρύο Βορρά στον ηλιόλουστο Νότο της Ευρώπης.
Εκατομμύρια τουρίστες, σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, καλούνται να ξεπεράσουν μια σειρά εμποδίων προκειμένου να φθάσουν στις παραλίες της Μεσογείου, καθώς οι ελλείψεις σε προσωπικό πυροδοτούν μεγάλα προβλήματα.
Η πανδημία του κορωνοϊού, οι μαζικές απολύσεις των προηγούμενων ετών και το διετές «πάγωμα» του τουριστικού κλάδου έστρεψαν πολλούς εποχικούς εργαζόμενους σε άλλους κλάδους, ενώ η τάχιστη ανάκαμψη της οικονομίας οδήγησε πολλούς υπαλλήλους στην παραίτηση, προς τέρψιν μιας καλύτερης θέσης εργασίας.
Όλα αυτά έχουν δημιουργήσει πολλαπλά κενά στη στελέχωση των ταξιδιωτικών και τουριστικών εταιρειών, σε μια περίοδο μάλιστα, κατά την οποία η ανάγκη και η ζήτηση για καλοκαιρινές διακοπές έχει επανέλθει σχεδόν στα επίπεδα του 2019.
Οι μεγάλες καθυστερήσεις σε πολλά αεροδρόμια που παρατηρήθηκαν το Πάσχα αποτελούν έναν προάγγελο του τι πρόκειται να συμβεί τις επόμενες εβδομάδες, με τις αεροπορικές εταιρείες να δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στην υψηλή επιβατική κίνηση.
Δεν είναι λίγες όσες αναγκάζονται να κόψουν δρομολόγια, λόγω της έλλειψης προσωπικού τόσο στο έδαφος όσο και στα αεροπλάνα, κάτι που δυσκολεύει την εξεύρεση ενός εισιτηρίου και ανεβάζει περαιτέρω το κόστος για τους πελάτες.
«Πρόκειται για ένα πισωγύρισμα των αεροπορικών εταιρειών, όπως της British Airways και της Easyjet, οι οποίες αναγκάζονται να μειώσουν τη χωρητικότητα, μην κεφαλαιοποιώντας πλήρως την τεράστια αύξηση της ζήτησης» υποστηρίζει ο John Strickland, αναλυτής της JLS Consulting, ο οποίος μιλάει στο Bloomberg.
Δεν είναι τυχαίο ότι πρόσφατα η EasyJet αποφάσισε να καταργήσει τις τελευταίες θέσεις των αεροπλάνων της, ώστε να μην υποχρεούται να διαθέτει τέσσερις αεροσυνοδούς, αλλά τρεις.
Τα προβλήματα στα αεροδρόμια
Οι αεροπορικές αρχές της Ευρώπης προέβλεψαν στις αρχές Απριλίου ότι η καλοκαιρινή κίνηση θα αγγίξει τουλάχιστον το 90% των προ-πανδημίας επιπέδων. Αυτό, όμως, πέραν των αναμφισβήτητων ωφελειών, προκαλεί «πονοκέφαλο» στις διοικήσεις των ευρωπαϊκών αεροδρομίων.
Κι αυτό, διότι οι ελλείψεις σε υπαλλήλους συνεπάγονται μεγάλο «μποτιλιάρισμα» στους διαδρόμους απογείωσης και προσγείωσης. Χαρακτηριστικές είναι οι εικόνες στο αεροδρόμιο του Μάντσεστερ, όπου οι καθυστερήσεις για ορισμένες πτήσεις φθάνουν τις επτά ώρες. Το πρόβλημα δε, εντοπίζεται και στον τομέα των αποσκευών, καθώς αρκετοί ταξιδιώτες που επιστρέφουν στη χώρα τους, καλούνται να περιμένουν έως και τρεις ώρες έως ότου να παραλάβουν τα πράγματά τους. Γι’ αυτό, δεν είναι λίγοι όσοι επιστρέφουν την επόμενη ημέρα στο αεροδρόμιο για τις βαλίτσες τους.
Το αεροδρόμιο του Χίθροου, το οποίο ήταν το δημοφιλέστερο ταξιδιωτικό hub της Ευρώπης στην προ-πανδημίας εποχή, αντιμετωπίζει ένα άλλο πρόβλημα. Αυτό των ελλείψεων προσωπικού στον τομέα της ασφάλειας και του καθαρισμού.
Τα ίδια προβλήματα παρατηρούνται και σ’ άλλες περιοχές της Ευρώπης, όπως στην Ολλανδία, ενώ χάος επικρατεί και στο θαλάσσιο πέρασμα μεταξύ Αγγλίας και Γαλλίας, το οποίο χρησιμοποιείται για όσους Άγγλους θέλουν να ταξιδέψουν με το αυτοκίνητό τους.
Την ίδια ώρα, η Eurostar, η οποία διαχειρίζεται τη σιδηροδρομική σύνδεση των δύο ακτών της Μάγχης, έχει ήδη εκπέμψει SOS για τον περιορισμό αριθμό υπαλλήλων στα σύνορα Γαλλίας – Ηνωμένου Βασιλείου, κάτι που οδηγεί σε μεγάλες ανατροπές στο χρονοδιάγραμμα των δρομολογίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ