Τρίτη 31 Μαΐου 2022

Ο Χορός στο Αρχαίο Δράμα μέσα από την Τεχνική των Viewpoints με τη Ρεβέκκα Τσιλιγκαρίδου


Studio29A, Στοά Πτολεμαίων 29Α, Θεσσαλονίκη
Παρασκευή 17 με Κυριακή 19 Ιουνίου, 11:00-16:00
κόστος συμμετοχής: 100 ευρώ, 80 ευρώ για φοιτητές και ανέργους

Το εργαστήριο απευθύνεται σε επαγγελματίες και ερασιτέχνες ηθοποιούς, χορευτές, σκηνοθέτες, χορογράφους, παιδαγωγούς και σε όσους έχουν ενδιαφέρον για το αρχαίο δράμα και για νέες προσεγγίσεις στη σκηνική απόδοσή του.

Για περαιτέρω πληροφορίες και κράτηση θέσεων μπορείτε να επικοινωνήσετε στο 6986614274 (Μαριάννα)

Τα Viewpoints είναι μια τεχνική θεατρικού αυτοσχεδιασμού και σκηνικής σύνθεσης που επιτρέπει στους ερμηνευτές να οργανώνουν τη δράση τους γύρω από την κίνηση και τη φωνή λειτουργώντας ως μέλη ενός συνόλου. Δημιουργήθηκαν τη δεκαετία του 1970 από την χορογράφο Mary Overlie και αργότερα υιοθετήθηκαν και εξελίχθηκαν ως θεατρικό εργαλείο από τη σκηνοθέτη Anne Bogard, στο πλαίσιο της ομάδας Siti Company στη Νέα Υόρκη τη δεκαετία του 1990.

Tα Viewpoints έχουν ως στόχο:
α. την εξάσκηση των ηθοποιών
β. την δημιουργία συνόλων/την «γέννηση» της ομάδας
γ. την ανάπτυξη της αντίληψης και χρήσης του σκηνικού χρόνου και χώρου
δ. την αυτοπαρατήρηση της προσωπικής λειτουργίας του ερμηνευτή και την ανάπτυξη της «εν-συναίσθησης»

Ο Χορός αποτελεί ένα από τα δομικά στοιχεία του αρχαίου δράματος, σκηνικός γρίφος συχνά ως προς τη διαχείριση του σήμερα. Τα viewpoints και οι τεχνικές που προσφέρουν για τη σκηνική οργάνωση μεγάλων συνόλων ερμηνευτών μπορούν να γίνουν πολύτιμο εργαλείο σε σκηνοθέτες και ηθοποιούς για την προσέγγιση του χορού στις σύγχρονες παραστάσεις.

Οι συμμετέχοντες θα εκπαιδευτούν σε τεχνικές που οδηγούν στη διαμόρφωση ενός οργανικού Χορού, μιας κοινότητας ερμηνευτών που επικοινωνεί αφουγκραστικά και μιμητικά, δρώντας και αντιδρώντας μέσα από ομαδικά σχήματα, φωνή και χειρονομίες. Μια κοινότητα με κοινό στόχο, κοινή τοπογραφία και σκηνική αρχιτεκτονική, που διατηρεί όμως παράλληλα την προσωπικότητα του καθενός ερμηνευτή, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο το σύνολο.

Το εργαστήριο θα οργανωθεί σε τρεις πεντάωρες συναντήσεις από 17 έως 19 Ιουνίου στις 11:00 π.μ. - 16:00 μ.μ. και θα περιλαμβάνει :

Συντονισμό της ομάδας

Εισαγωγή και εξάσκηση πάνω στα εργαλεία των viewpoints, σε σχέση με το σκηνικό χρόνο (μέσα από τον ρυθμό, τη διάρκεια, την επανάληψη, την κιναισθητική απόκριση) και τον σκηνικό χρόνο χώρο (μέσα από την αρχιτεκτονική των σωμάτων, την τοπογραφία, την απόσταση, το σωματικό σχήμα, και την χειρονομία)

Εφαρμογή των παραπάνω πάνω σε ένα από τα χορικά του Αρχαίου Δράματος, αρχικά μέσα από τη δράση των σωμάτων

Εισαγωγή και εξάσκηση πάνω στα εργαλεία των vocal viewpoints, που εστιάζουν και οργανώνουν τις ποιότητες του τονικού ύψους, της δυναμικής του λόγου, του ρυθμού και της διάρκειας κ.α.

Εφαρμογή των παραπάνω εργαλείων πάνω στο χορικό, που θα οδηγήσουν τους συμμετέχοντες να εμβαθύνουν ηχητικά και νοηματικά στο κείμενο, με σκοπό να το εξερευνήσουν, να το κατανοήσουν, να το αγαπήσουν, να το επεξεργαστούν, να το αμφισβητήσουν και τέλος να το επικοινωνήσουν ως σύνολο, ως ένας χορός με κοινή εμπειρία και στόχο.

Παρουσίαση του τελικού αποτελέσματος.

Βιογραφικό

ΡΕΒΕΚΚΑ ΤΣΙΛΙΓΚΑΡΙΔΟΥ

Γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1980 και σπούδασε Θέατρο στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος το 2000-2003. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος του θιάσου “Κανιγκούντα” που από το 2006 έως το 2013 αποτέλεσε έναν από τους κύριους εκπροσώπους της στροφής του σύγχρονου ελληνικού θεάτρου προς την ομαδικότητα και τη συλλογική δημιουργία. Έχει συνεργαστεί ανάμεσα σε άλλα με το Εθνικό Θέατρο, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, τη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, την ομάδα Baumstrasse, παρουσιάζοντας έργα στην Ελλάδα, τη Νέα Υόρκη, το Παρίσι, τη Χαϊδελβέργη κ.α.

Έχει πολυετή εμπειρία στο Αρχαίο Δράμα, με συμμετοχές ως ηθοποιός στα:“Tραχίνιες” του Σοφοκλή (2004,Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος),“Ιφιγένεια εν Αυλίδι” του Ευριπίδη(2007 ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Λάρισας), “Αίαντας” του Σοφοκλή (2008, Εθνικό Θέατρο), “Ηλέκτρα” του Ευριπίδη (2011 Baumstrasse), “Ιφιγένεια εν Αυλίδι” του Ευριπίδη (2019,Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος), και στην “Ηλέκτρα” του Hofmanstal που παρουσιάστηκε στην Αθήνα (2006) και το Φεστιβάλ της Avignon (2008). Το 2021 συν-σκηνοθέτησε με τον Γ.Φριντζήλα τις “Eυμενίδες” του Αισχύλου (2021, Φεστιβάλ Ελαιώνες).

Εκπαιδεύτηκε στη μέθοδο υποκριτικής, αυτοσχεδιασμού και σύνθεσης των viewpoints με την AnneBogard και τους Siti Company στη Νέα Υόρκη (2006). Aπο το 2006 εργάζεται ως εκπαιδεύτρια viewpoints για την παραγωγή παραστάσεων: “Γένεσις Νο 2” (2009 Θέατρο Τέχνης), “Πόλη-Κράτος” (2010, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση), “Παγκόσμια Ιστορία της Αϋπνίας” (2011, Baumstrasse), “Κύκλοι-Ιστορίες” (2013, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση),“Στη Χώρα μου Λένε ότι το Τσέρνομπιλ είναι Ένα Δέντρο που Μεγαλώνει” (2016, K.E.T.), “Σύντομες Συνεντεύξεις με Απαίσιους Άντρες” (2017, Θέατρο της οδού Κεφαλληνίας).

Έχει διδάξει τη μέθοδο των viewpoints στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος (2017-2020), τη δραματική σχολή του Πειραϊκού Συνδέσμου (2016-2017 σε συνεργ. με τον Π. Δεντάκη), και τη δραματική σχολή Θεοδοσιάδη (2019). Πραγματοποίησε σεμινάρια για ενήλικες στην Αθήνα με θέμα”Eρωτική εξομολόγηση ή ασκήσεις μετέωρης καρδιάς”[2012], πρότζεκτ “Γεωμετρίες” της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση&Locus Athens[2018], Σχολή Χορού Ακτίνα[2021]), τη Θεσσαλονίκη (Θεατρικό Εργαστήριο ΟΜΝΙΑ [2021-2022], Ομάδα Εν Δυνάμει [2021], και την Κοζάνη (Ομάδα Εν Δυνάμει [2021]).

Έχει προσαρμόσει τη μέθοδο viewpoints για παιδιά μέσα από σεμινάρια στην Αθήνα (2014, Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, σε συνεργ. με την Ι. Νικολάου) και τη Θεσσαλονίκη (2018, Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος). Το 2017 σε συνεργ. με τη Θ. Μεταξά, πραγματοποίησε εργαστήριο για ομάδα εφήβων και παρουσίασε την παράστασης “LOGOX” (2017, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση).

Έχει εργαστεί πάνω στην εφαρμογή της μεθόδου των viewpoints στον κινηματογράφο και το 2014 πραγματοποίησε το σεμινάριο «Viewpoints Camera» στο Μουσικό Χωριό Πηλίου και στην Αμοργό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ