«Συμπολιτεία Θερμαϊκού»: Το λιμάνι της Ν.Μηχανιώνας μετατράπηκε σε στεριά και η διοίκηση Μαυρομάτη σφυρίζει αδιάφορα
Την εξοργιστική αδιαφορία της διοίκησης του δήμου Θερμαϊκού στο φαινόμενο της προσάμμωσης του λιμανιού της Νέας Μηχανιώνας, επισημαίνει η «Συμπολιτεία Θερμαϊκού» σε ερώτηση που κατέθεσε προς τη δημοτική αρχή. Καταγγέλοντας ότι η διοίκηση Μαυρομάτη, ακολουθώντας το παράδειγμα των προηγούμενων διοικήσεων του Δήμου, αφήνει να καταστρέφεται το μεγαλύτερο αλιευτικό λιμάνι της χώρας.
Οι τρεις δημοτικοί σύμβουλοι της «Συμπολιτείας» καλούν τη δημοτική αρχή να προχωρήσει τάχιστα στην αποάμμωση και εκβάθυνση του λιμανιού, καθώς και στην κατασκευή λιμενοβραχίονα αντιπροσαμμωτικής προστασίας, σύμφωνα και με τη μελέτη που εκπόνησε το Εργαστήριο Θαλάσσιας Τεχνικής και Θαλασσίων Έργων του ΑΠΘ και η οποία παραμένει σκονισμένη στα χρονοντούλαπα του Δήμου.
Αναλυτικά, η ερώτηση της «Συμπολιτείας Θερμαϊκού» έχει ως εξής:
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
Π Ρ Ο Σ
Τη διοίκηση του Δήμου Θερμαϊκού
Τείνει να εξαφανιστεί τελείως το λιμάνι της Νέας Μηχανιώνας, καθώς το φαινόμενο της προσάμμωσης παίρνει διαρκώς και μεγαλύτερες διαστάσεις, έχοντας καταστεί μνημείο αδιαφορίας τόσο των προηγουμένων διοικήσεων του Δήμου, όσο και της σημερινής, που σφυρίζουν αδιάφορα, την ώρα που η παραλία, που θα έπρεπε να αποτελεί κίνητρο προσέλκυσης επισκεπτών, μετατράπηκε σε μέσο δυσφήμισης και οι παράκτιοι ψαράδες της περιοχής δυσκολεύονται φοβερά στη δουλειά τους.
Ήδη, όλη σχεδόν η παραλία, από την παλιά προβλήτα μέχρι και λίγο πριν την Ιχθυόσκαλα, έχει μετατραπεί σε αμμουδιά. Την ίδια στιγμή που η αποάμμωση και η εκβάθυνση του λιμανιού, που έπρεπε να είχε γίνει εδώ και καιρό από το δήμο Θερμαϊκού καθυστερούν εξοργιστικά, ενώ το έργο της κατασκευής λιμενοβραχίονα αντιπροσαμμωτικής προστασίας, παραπέμφθηκε από τη διοίκηση Μαυρομάτη στις… καλένδες.
Όπως αναφέρεται σε μελέτη που είχε εκπονήσει το Εργαστήριο Θαλάσσιας Τεχνικής και Θαλασσίων Έργων του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ, η προσάμμωση στο λιμάνι της Νέας Μηχανιώνας, οφείλεται στο ανεμολογικό καθεστώς της περιοχής. Με αποτέλεσμα τη δημιουργία νοτιοανατολικού παράκτιου ρεύματος, το οποίο προκαλεί αποσταθεροποίηση του πυθμένα και μεταφορά λεπτόκοκκου υλικού προς ΝΑ, σε συνδυασμό με τη διάβρωση της αμμώδους ακτής ΒΔ του λιμανιού.
Οι ερευνήτριες του Εργαστηρίου, Ε.Λουκογεωργάκη και Κ.Κομπιάδου, μετά τη μακροχρόνια έρευνα που διενήργησαν, σημείωναν με έμφαση ότι «ο γεφυρωτός παλαιός προβλήτας που αποτελεί την πρώτη γραμμή άμυνας του λιμένα στο προαναφερθέν παράκτιο ρεύμα στερεομεταφοράς, αδυνατεί να ανακόψει τη δίοδο του υλικού στο εσωτερικό της λιμενολεκάνης, όπου εμφανίζονται έντονα φαινόμενα προσάμμωσης. Η επακόλουθη μείωση των βαθών, καθίσταται απαγορευτική για την ασφαλή προσέγγιση και πρόσδεση των σκαφών στο παραλιακό κρηπίδωμα. Επομένως η υλοποίηση κατάλληλων παράκτιων τεχνικών έργων προστασίας, θεωρείται αναγκαία».
Ως ένα τέτοιο απαραίτητο τεχνικό έργο που θα αποτρέπει στο μέλλον παρόμοια φαινόμενα προσάμμωσης, το Εργαστήριο Θαλάσσιας Τεχνικής και Θαλασσίων Έργων του ΑΠΘ, προτείνει την κατασκευή λιμενοβραχίονα «αντιπροσαμμωτικής προστασίας», όπως τον χαρακτηρίζει, μήκους 230 μέτρων, ο οποίος χωροθετείται βόρεια του υφιστάμενου παλιού προβλήτα, σε μέση απόσταση περίπου 70 μέτρων από αυτόν και θα αποτελέσει το μέτρο αντιμετώπισης της υφιστάμενης κατάστασης.
Σύμφωνα πάντα με τις ερευνήτριες Ε.Λουκογεωργάκη και Κ.Κομπιάδου «ο αντιπροσαμμωτικός βραχίονας θα λειρτουργεί αποτελεσματικά αφενός ανακόπτοντας πλήρως την είσοδο υλικού στο εσωτερικό του λιμένα και αφετέρου προκαλώντας αποθέσεις στην παράκτια περιοχή ανάντη (στην επάνω πλευρά) του προτεινόμενου έργου και σε απόσταση έως τα 200 μέτρα περίπου βόρειά του».
Κατόπιν όλων αυτών ρωτάμε τη διοίκηση του Δήμου Θερμαϊκού εάν προτίθεται:
1. Να προβεί αμέσως και πριν μπούμε στη θερινή περίοδο, στην αποάμμωση και εκβάθυνση του λιμανιού της Νέας Μηχανιώνας.
2. Να συντάξει το ταχύτερο μελέτη και να την υλοποιήσει για την κατασκευή του λιμενοβραχίονα αντιπροσαμμωτικής προστασίας, εντάσσοντας το έργο σε κάποιο πρόγραμμα ή με ίδιους πόρους, δεδομένου ότι αποτελεί έργο ζωής για τη Νέα Μηχανιώνα.
Οι ερωτώντες δημοτικοί σύμβουλοι της «Συμπολιτείας Θερμαϊκού»
Σπύρος Κουζινόπουλος
Θοδωρής Ζδούκος
Γιάννης Τσακμάκας
Την εξοργιστική αδιαφορία της διοίκησης του δήμου Θερμαϊκού στο φαινόμενο της προσάμμωσης του λιμανιού της Νέας Μηχανιώνας, επισημαίνει η «Συμπολιτεία Θερμαϊκού» σε ερώτηση που κατέθεσε προς τη δημοτική αρχή. Καταγγέλοντας ότι η διοίκηση Μαυρομάτη, ακολουθώντας το παράδειγμα των προηγούμενων διοικήσεων του Δήμου, αφήνει να καταστρέφεται το μεγαλύτερο αλιευτικό λιμάνι της χώρας.
Οι τρεις δημοτικοί σύμβουλοι της «Συμπολιτείας» καλούν τη δημοτική αρχή να προχωρήσει τάχιστα στην αποάμμωση και εκβάθυνση του λιμανιού, καθώς και στην κατασκευή λιμενοβραχίονα αντιπροσαμμωτικής προστασίας, σύμφωνα και με τη μελέτη που εκπόνησε το Εργαστήριο Θαλάσσιας Τεχνικής και Θαλασσίων Έργων του ΑΠΘ και η οποία παραμένει σκονισμένη στα χρονοντούλαπα του Δήμου.
Αναλυτικά, η ερώτηση της «Συμπολιτείας Θερμαϊκού» έχει ως εξής:
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
Π Ρ Ο Σ
Τη διοίκηση του Δήμου Θερμαϊκού
Τείνει να εξαφανιστεί τελείως το λιμάνι της Νέας Μηχανιώνας, καθώς το φαινόμενο της προσάμμωσης παίρνει διαρκώς και μεγαλύτερες διαστάσεις, έχοντας καταστεί μνημείο αδιαφορίας τόσο των προηγουμένων διοικήσεων του Δήμου, όσο και της σημερινής, που σφυρίζουν αδιάφορα, την ώρα που η παραλία, που θα έπρεπε να αποτελεί κίνητρο προσέλκυσης επισκεπτών, μετατράπηκε σε μέσο δυσφήμισης και οι παράκτιοι ψαράδες της περιοχής δυσκολεύονται φοβερά στη δουλειά τους.
Ήδη, όλη σχεδόν η παραλία, από την παλιά προβλήτα μέχρι και λίγο πριν την Ιχθυόσκαλα, έχει μετατραπεί σε αμμουδιά. Την ίδια στιγμή που η αποάμμωση και η εκβάθυνση του λιμανιού, που έπρεπε να είχε γίνει εδώ και καιρό από το δήμο Θερμαϊκού καθυστερούν εξοργιστικά, ενώ το έργο της κατασκευής λιμενοβραχίονα αντιπροσαμμωτικής προστασίας, παραπέμφθηκε από τη διοίκηση Μαυρομάτη στις… καλένδες.
Όπως αναφέρεται σε μελέτη που είχε εκπονήσει το Εργαστήριο Θαλάσσιας Τεχνικής και Θαλασσίων Έργων του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ, η προσάμμωση στο λιμάνι της Νέας Μηχανιώνας, οφείλεται στο ανεμολογικό καθεστώς της περιοχής. Με αποτέλεσμα τη δημιουργία νοτιοανατολικού παράκτιου ρεύματος, το οποίο προκαλεί αποσταθεροποίηση του πυθμένα και μεταφορά λεπτόκοκκου υλικού προς ΝΑ, σε συνδυασμό με τη διάβρωση της αμμώδους ακτής ΒΔ του λιμανιού.
Οι ερευνήτριες του Εργαστηρίου, Ε.Λουκογεωργάκη και Κ.Κομπιάδου, μετά τη μακροχρόνια έρευνα που διενήργησαν, σημείωναν με έμφαση ότι «ο γεφυρωτός παλαιός προβλήτας που αποτελεί την πρώτη γραμμή άμυνας του λιμένα στο προαναφερθέν παράκτιο ρεύμα στερεομεταφοράς, αδυνατεί να ανακόψει τη δίοδο του υλικού στο εσωτερικό της λιμενολεκάνης, όπου εμφανίζονται έντονα φαινόμενα προσάμμωσης. Η επακόλουθη μείωση των βαθών, καθίσταται απαγορευτική για την ασφαλή προσέγγιση και πρόσδεση των σκαφών στο παραλιακό κρηπίδωμα. Επομένως η υλοποίηση κατάλληλων παράκτιων τεχνικών έργων προστασίας, θεωρείται αναγκαία».
Ως ένα τέτοιο απαραίτητο τεχνικό έργο που θα αποτρέπει στο μέλλον παρόμοια φαινόμενα προσάμμωσης, το Εργαστήριο Θαλάσσιας Τεχνικής και Θαλασσίων Έργων του ΑΠΘ, προτείνει την κατασκευή λιμενοβραχίονα «αντιπροσαμμωτικής προστασίας», όπως τον χαρακτηρίζει, μήκους 230 μέτρων, ο οποίος χωροθετείται βόρεια του υφιστάμενου παλιού προβλήτα, σε μέση απόσταση περίπου 70 μέτρων από αυτόν και θα αποτελέσει το μέτρο αντιμετώπισης της υφιστάμενης κατάστασης.
Σύμφωνα πάντα με τις ερευνήτριες Ε.Λουκογεωργάκη και Κ.Κομπιάδου «ο αντιπροσαμμωτικός βραχίονας θα λειρτουργεί αποτελεσματικά αφενός ανακόπτοντας πλήρως την είσοδο υλικού στο εσωτερικό του λιμένα και αφετέρου προκαλώντας αποθέσεις στην παράκτια περιοχή ανάντη (στην επάνω πλευρά) του προτεινόμενου έργου και σε απόσταση έως τα 200 μέτρα περίπου βόρειά του».
Κατόπιν όλων αυτών ρωτάμε τη διοίκηση του Δήμου Θερμαϊκού εάν προτίθεται:
1. Να προβεί αμέσως και πριν μπούμε στη θερινή περίοδο, στην αποάμμωση και εκβάθυνση του λιμανιού της Νέας Μηχανιώνας.
2. Να συντάξει το ταχύτερο μελέτη και να την υλοποιήσει για την κατασκευή του λιμενοβραχίονα αντιπροσαμμωτικής προστασίας, εντάσσοντας το έργο σε κάποιο πρόγραμμα ή με ίδιους πόρους, δεδομένου ότι αποτελεί έργο ζωής για τη Νέα Μηχανιώνα.
Οι ερωτώντες δημοτικοί σύμβουλοι της «Συμπολιτείας Θερμαϊκού»
Σπύρος Κουζινόπουλος
Θοδωρής Ζδούκος
Γιάννης Τσακμάκας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ