Αντιμέτωπη με μεγάλες αντιδράσεις για τον τρόπο πληρωμής των τελών κυκλοφορίας η κυβέρνηση, εξετάζει μια σειρά από αλλαγές που θα ισχύσουν από το 2015.
Το θέμα είναι μείζον, καθώς τα κρατικά έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας ξεπερνούν ετησίως το 1 δισ. ευρώ.
Ωστόσο οι μαζικές καταθέσεις πινακίδων κυκλοφορίας μείωσαν τα έσοδα, με αποτέλεσμα το οικονομικό επιτελείο να εξετάζει το σενάριο σε όσα ΙΧ γίνει άρση ακινησίας, οι κάτοχοί του να μην καταβάλουν ολόκληρο το τίμημα των τελών του έτους, αλλά μόνο των υπολειπόμενων μηνών.
Τμηματική μηνιαία καταβολή
Αν κάποιος πχ προβεί σε άρση ακινησίας του οχήματός του τον Ιούνιο θα καταβάλει μόνο το 50% του τιμήματος των ετήσιων τελών του οχήματός του.
Παράλληλα το ίδιο σενάριο εξετάζεται και για τα καινούρια αυτοκίνητα, ώστε να μην υπάρχουν διακυμάνσεις στα τέλη κάθε έτους εξαιτίας της διπλής καταβολής των τελών από τους νέους ιδιοκτήτες.
Ανάμεσα στα σενάρια που έχουν πέσει στο τραπέζι του υπουργείου Οικονομικών περιλαμβάνονται ακόμη τα εξής:
* Διατήρηση του υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας ανάλογα με τους εκπεμπόμενους ρύπους για οχήματα που ταξινομήθηκαν από το Νοέμβριο του 2010 και μετά.
Μείωση του ορίου ρύπων
Ωστόσο, υπάρχει η εισήγηση για μείωση του ορίου ρύπων κάτω από το οποίο δεν καταβάλλονται τέλη.
Σήμερα το όριο είναι 100 γραμμάρια διοξείδιο του άνθρακα και οι εισηγήσεις προβλέπουν τη μείωσή του στα 90 ή και στα 80 γραμμάρια.
* Καταβολή τελών κυκλοφορίας με το μήνα. Ο ιδιοκτήτης του ΙΧ θα μπορεί να κυκλοφορήσει το όχημα με το μήνα αλλά και καταβάλει πολύ υψηλότερα τέλη από ότι αν τα πλήρωνε για όλο το έτος.
Εφόσον προκαταβάλει τα τέλη για όλο το έτος θα έχει σημαντική έκπτωση.
Το «Ολλανδικό μοντέλο»
* Καταβολή τελών με βάση τα διανυόμενα χιλιόμετρα με εγκατάσταση συσκευής GPS σε όλα τα οχήματα όπως ακριβώς λειτουργεί και το «Ολλανδικό μοντέλο». Τα τέλη θα υπολογίζονται με το γινόμενο των ετήσιων χιλιόμετρων (που καταγράφονται μέσω συσκευής GPS) και του συντελεστή 0,03 (ετήσια διανυθέντα χλμ. επί 0,03€).
* Σύνδεση των τελών κυκλοφορίας με την λιανική τιμή πώλησης του οχήματος προκειμένου να καταβάλουν υψηλότερα τέλη όσοι έχουν οχήματα μεγάλης αξίας.
Ωστόσο οι μαζικές καταθέσεις πινακίδων κυκλοφορίας μείωσαν τα έσοδα, με αποτέλεσμα το οικονομικό επιτελείο να εξετάζει το σενάριο σε όσα ΙΧ γίνει άρση ακινησίας, οι κάτοχοί του να μην καταβάλουν ολόκληρο το τίμημα των τελών του έτους, αλλά μόνο των υπολειπόμενων μηνών.
Τμηματική μηνιαία καταβολή
Αν κάποιος πχ προβεί σε άρση ακινησίας του οχήματός του τον Ιούνιο θα καταβάλει μόνο το 50% του τιμήματος των ετήσιων τελών του οχήματός του.
Παράλληλα το ίδιο σενάριο εξετάζεται και για τα καινούρια αυτοκίνητα, ώστε να μην υπάρχουν διακυμάνσεις στα τέλη κάθε έτους εξαιτίας της διπλής καταβολής των τελών από τους νέους ιδιοκτήτες.
Ανάμεσα στα σενάρια που έχουν πέσει στο τραπέζι του υπουργείου Οικονομικών περιλαμβάνονται ακόμη τα εξής:
* Διατήρηση του υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας ανάλογα με τους εκπεμπόμενους ρύπους για οχήματα που ταξινομήθηκαν από το Νοέμβριο του 2010 και μετά.
Μείωση του ορίου ρύπων
Ωστόσο, υπάρχει η εισήγηση για μείωση του ορίου ρύπων κάτω από το οποίο δεν καταβάλλονται τέλη.
Σήμερα το όριο είναι 100 γραμμάρια διοξείδιο του άνθρακα και οι εισηγήσεις προβλέπουν τη μείωσή του στα 90 ή και στα 80 γραμμάρια.
* Καταβολή τελών κυκλοφορίας με το μήνα. Ο ιδιοκτήτης του ΙΧ θα μπορεί να κυκλοφορήσει το όχημα με το μήνα αλλά και καταβάλει πολύ υψηλότερα τέλη από ότι αν τα πλήρωνε για όλο το έτος.
Εφόσον προκαταβάλει τα τέλη για όλο το έτος θα έχει σημαντική έκπτωση.
Το «Ολλανδικό μοντέλο»
* Καταβολή τελών με βάση τα διανυόμενα χιλιόμετρα με εγκατάσταση συσκευής GPS σε όλα τα οχήματα όπως ακριβώς λειτουργεί και το «Ολλανδικό μοντέλο». Τα τέλη θα υπολογίζονται με το γινόμενο των ετήσιων χιλιόμετρων (που καταγράφονται μέσω συσκευής GPS) και του συντελεστή 0,03 (ετήσια διανυθέντα χλμ. επί 0,03€).
* Σύνδεση των τελών κυκλοφορίας με την λιανική τιμή πώλησης του οχήματος προκειμένου να καταβάλουν υψηλότερα τέλη όσοι έχουν οχήματα μεγάλης αξίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ