Κυριακή, 9 Ιουλίου 2017

Ποιος πληρώνει την αναδιάρθρωση; Για μία ακόμη φορά απούσα η ηγεσία – Καταγγελία του ΕΚΑ Θεσσαλονίκης

Στις αρχές Φεβρουαρίου που δημοσιεύτηκε το Προεδρικό Διάταγμα 7/2017, έκπληξη μας προκάλεσε η παράγραφος 11 του προοιμίου όπου αναφέρεται «το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού«.



Η πρώτη σκέψη ήταν πως προφανώς πρόκειται για μια αναγκαία «μνημονιακή» διατύπωση. Πως αλλιώς άλλωστε θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί η αναδιάταξη-αναδιοργάνωση, σύσταση και λειτουργία περιφερειακών υπηρεσιών Ελληνικής Αστυνομίας, όπως είναι και ο τίτλος του Προεδρικού Διατάγματος, χωρίς τις απαραίτητες δαπάνες;

Με την δημοσίευση στο ΦΕΚ, το παραπάνω Προεδρικό Διάταγμα, έγινε κυρίαρχο θέμα στις συζητήσεις μεταξύ συναδέλφων. «Δεν πρόκειται να γίνει» ακούγονταν αρκετές φωνές, «οι αντιδράσεις θα είναι πολλές και θα αποτραπεί» λέγανε άλλες, «ακόμη μια αναδιάρθρωση στο πόδι» λέγανε οι παλιοί, κανείς όμως δεν μπορούσε να φανταστεί τι θα συνέβαινε έπειτα από μερικούς μήνες.

Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, στη Θεσσαλονίκη που διακρίνεται για την πρωτοποριακή εφευρετικότητα της, πραγματοποιείται η αναδιάταξη-αναδιοργάνωση χωρίς κανένα δημοσιονομικό κόστος!

Ναι, πολύ καλά διαβάσατε, χωρίς κανένα δημοσιονομικό κόστος!

Το φυσιολογικό είναι να αναρωτηθείτε πώς γίνεται αυτό;

Η κοινή λογική ενός μέσου ανθρώπου δεν μπορεί να το εξηγήσει!

Ας το δούμε όμως με παραδείγματα:

1ο παράδειγμα: Έστω ότι παύει να λειτουργεί μια Αστυνομική Υπηρεσία διότι συγχωνεύεται με μια άλλη (πχ Ανάληψη, Άνω Πόλη, Μενεμένη). Κάποιος πρέπει να μεταφέρει αρχεία, ντουλαπες, υπολογιστές, γραφεία και λοιπά έπιπλα. Ποιος θα το κάνει χωρίς δημοσιονομικό κόστος; Που θα φορτωθούν όλα αυτά ώστε να μεταφερθούν και να ανακατανεμηθούν; Εάν συμβεί ένα ατύχημα θα είναι εργατικό ή κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας και ένεκα αυτής; Οι πολίτες καθ’ όλο το χρονικό διάστημα της μετακόμισης πως θα εξυπηρετούνται;

2ο παράδειγμα: Έστω ότι ιδρύεται μια νέα υπηρεσία (πχ ΤΑ Θέρμης, Θερμαϊκού, Λαγκάδα, Χαλκηδόνας κλπ).
Για να ξεκινήσει να λειτουργεί χρειάζεται μια υποτυπώδη προεργασία, που περιλαμβάνει από βαψίματα, ηλεκτρολογική και τηλεφωνική εγκατάσταση έως καζανάκια και βρύσες για τα μπάνια, μέχρι και καινούριες κλειδαριές για τα γραφεία. Ποιος θα αναλάβει όλα αυτά και μάλιστα χωρίς δημοσιονομικό κόστος;
Ποιος και πως θα μεταφέρει τα απαιτούμενα υλικά; Ποιος θα καθαρίσει όταν δεν υπάρχουν καθαρίστριες;

3ο παράδειγμα: Στο πιο κεντρικό Τμήμα Ασφαλείας της πόλης η ηλεκτρολογική εγκατάσταση χρήζει αλλαγής εδώ και χρόνια και το ρεύμα πέφτει συνεχώς με αποτέλεσμα να προκαλούνται αλυσιδωτά προβλήματα και δυσλειτουργίες. Τώρα που στο υπάρχον κτίριο θα προστεθούν-συγχωνευτούν αλλά 2 Τμήματα Ασφαλείας, έχει γίνει κάποια σχετική ενέργεια;

4ο παράδειγμα: Σε υπηρεσίες που συγχωνεύονται οι χώροι δεν επαρκούν και το αποτέλεσμα θα φανεί σε λιγο καιρό που δεν θα χωράει ούτε το αρχείο τους!

Θα μπορούσαμε να απαριθμήσουμε πολλά ακόμη παραδείγματα, αλλά δεν είναι απαραίτητο. Οι περισσότεροι από εμάς που υπηρετούμε σε Τμήματα τα γνωρίζουμε από πρώτο χέρι και τα έχουμε μεταφέρει και καταγγείλει ουκ ολιγες φορες.

Ως ποτέ όμως θα βασίζονται όλα στο φιλότιμο των συναδέλφων;

Οι αντοχές όλων μας έχουν φτάσει στα όρια τους!

Πώς θα νιώθατε εσείς εάν ερχόσασταν ως πολίτης να εξυπηρετηθειτε και δεν ήταν εφικτό γιατί δεν είχε ρεύμα το κτίριο;

Στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί η αυστηρά γραφειοκρατική στάση της Διοίκησης, που δημιουργεί επιπλέον προβλήματα στις νεοϊδρυθείσες υπηρεσίες, καθώς η στελέχωση τους με προσωπικό δεν έγινε με την αναλογη μελέτη και πρόβλεψη, αλλά ως συνήθως «στο πόδι».

Συγκεκριμένα αρκετές νεοιδρυθείσες υπηρεσίες είναι υποστελεχωμένες, ακόμη και με το μισό προσωπικό και ως εκ τούτου η λειτουργία τους αναμένεται να γίνει μόνο τυπικά, στα χαρτιά, καθώς δεν υπάρχουν συνάδελφοι που να γνωρίζουν πως να βγάζουν ταυτότητες, άδειες εργασίας, κυνηγετικά όπλα, αρχείο, κλπ

Αυτο που προφανώς θα γίνει, είναι πως θα στελεχωθούν από υπηρεσίες άλλων Διευθύνσεων με τις μεταθέσεις που θα πραγματοποιηθούν στα τέλη Ιουλίου!

Είναι όμως αυτό εφικτό; Μήπως έτσι θα αποδυναμωθούν αλλες υπηρεσίες;

Χαρακτηριστικό είναι μάλιστα το γεγονός πως προσωπάρχης κεντρικής υπηρεσίας ανέφερε σε συναδέλφους πως θα μετατεθούν σε νεοϊδρυθείσες υπηρεσίες, αλλά θα γυρίσουν πίσω στη παλιά τους με απόσπαση!!!
Θα γίνει δηλαδή ένα «λογιστικό τρικ» με τις οργανικές τους θέσεις!

Την στιγμή που δεν υπάρχουν χρήματα ούτε για χαρτί Α4, όταν δεν υπάρχουν περιπολικά και πολλά αλλά, πως μπορεί να γίνει μια ουσιαστική αναδιάταξη-αναδιοργάνωση των υπηρεσιών; πως μπορεί όλο αυτό το εγχείρημα να λειτουργήσει και πως να πετύχει;

Είναι δυνατόν να μην υπάρχει καμία απολύτως πρόβλεψη και να επαφίενται όλα στο φιλότιμο των συναδέλφων;

Για μια ακόμη φορά η ηγεσία είναι απούσα!

Μέχρι ποτέ όμως;

Το φιλότιμο των συναδέλφων στερεύει και αυτό σιγά-σιγά!

Ομάδες εργασίας του ΕΚΑ Θεσσαλονίκης, βρίσκονται συνεχώς δίπλα στους συναδέλφους και για οτιδήποτε επιθυμείτε μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για την άμεση παρέμβασή και την ανάδειξη των προβλημάτων, ακόμα και σε επίπεδο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αστυνομικών Υπαλλήλων!


Μας κοινοποιήθηκε από ekathess.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ