Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016

Driven: Smart ForFour 1.0 71ps

Γράφει ο Μάνος Ράλλης
Η 3η γενιά του Smart επαναφέρει στο προσκήνιο μία διαφορετική έκδοση που γνωρίσαμε στην 1η γενιά αλλά χάσαμε εντελώς στην 2η. Ο λόγος βεβαίως για το Smart ForFour, την 4θέσια έκδοση του λιλιπούτειου αυτοκινήτου που δεν τα πήγε τόσο καλά από εμπορικής πλευράς.
Έτσι σε αυτήν τη γενιά η Smart δίνει μία ακόμα ευκαιρία προσπαθώντας για την καθιέρωση.

Αν στην 1η γενιά η συνεργασία για το Smart ForFour ήταν με την Mitsubishi και το Colt τώρα έχει επιλεγεί η Renault και το νέο Twingo. Η εν λόγω πλατφόρμα μάλιστα αποτελεί τη βάση και του Smart ForTwo 3ης γενιάς. Όλα αυτά συνηγορούν στη μετακόμιση του Smart ForFour από την κατηγορία B στην κατηγορία A καθώς πλέον έχει μικρότερες διαστάσεις (μήκος 3395mm) και ουσιαστικά και πρακτικά αποτελεί ένα 4θέσιο city car. Πιο κοντά στη φιλοσοφία της Smart δηλαδή.

Σχεδιαστικά το Smart ForFour σαφώς και υιοθετεί τη σχεδιαστική γραμμή του ForTwo κάτι που είναι θετικό καθώς ενσωματώνει νεανικά στοιχεία, προσοχή στη λεπτομέρεια ενώ ενώ η διχρωμία στο πίσω μέρος μοιάζει με τη γνωστή διαφοροποίηση στον κλωβό ασφαλείας του ForTwo. Στο εσωτερικό η εικόνα είναι αναμφίβολα η πλέον ξεχωριστή που μπορεί να συναντήσει κανείς σε αυτοκίνητο της κατηγορίας. Όχι τόσο ιδιαίτερη όσο στο παρελθόν αλλά και πάλι μοναδική.

Ξεχωρίστο το 3άκτινο τιμόνι, ωραίος ο πίνακας οργάνων με την πολυλειτουργική οθόνη στο κέντρο, σωστή η μετακόμιση του στροφομέτρου και του ρολογιού στα αριστερά του οδηγού, άκρως ενδιαφέροντα τα χειριστήρια του κλιματισμού. Τη διαφορά όμως κάνει η 2χρωμία στην έκδοση της δοκιμής (Proxy) με συνδυασμό λευκού γαλάζιου (θέλει προσοχή να μην λερωθεί) και πλήρη εξοπλισμό (μέχρι και πανοραμική ανοιγόμενη οροφή). Σαφώς όμως υπάρχουν στοιχεία από την Renault τα οποία ξενίζουν. Ο επιλογέας του μηχανικού 5τάχυτου κιβωτίου μετρά περισσότερα από 10 χρόνια χρήσης σε μοντέλα της Renault όπως και οι διακόπτες για τις πόρτες, τους καθρέπτες και τα παράθυρα. Μάλιστα τα τελευταία βρίσκονται πιο πίσω από ότι περιμένεις και διπλώνεις το χέρι για να τους χρησιμοποιήσεις. Εργονομικό φάουλ και η απουσία ανοίγματος των πίσω θυρών. Συμβαίνει σχεδόν σε όλες τις προτάσεις της κατηγορίας αλλά πρέπει να αναφερθεί.

Από πλευράς χώρων το Smart ForFour λαμβάνει πολύ καλό βαθμό για όλους τους επιβάτες τόσο για τα πόδια όσο και το κεφάλι τους. Μάλιστα η 2θέσια πίσω διάταξη αφήνει χώρο για ένα πολύ εύχρηστο χώρο με θήκες και ποτηροθήκες ανάμεσα στους δύο επιβάτες. Μπροστά υπάρχουν δύο θήκες για ποτήρια πίσω από τον επιλογέα ενώ και οι θήκες στις πόρτες έχουν σωστή χωρητικότητα. Δύσκολα ωστόσο θα βολέψετε το smartphone σας. Αν είναι 5 ιντσών ή μεγαλύτερο δεν χωρά ούτε στις ποτηροθήκες ούτε στο πρόσθετο σύστημα που προσφέρει η εταιρία. Αν πάλι έχετε με μικρότερη οθόνη τότε θα σας κρύβει τα μπουτόν και τις ενδείξεις του ηχοσυστήματος. Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα…

Από τη στιγμή που το Smart ForFour χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα με το νέο Renault Twingo έτσι πολλά είναι και τα κοινά στο μηχανολογικό τομέα. Έτσι ο κινητήρας βρίσκεται στο πίσω μέρος με τα αποθέματα ροπής να καταλήγουν επίσης στον πίσω άξονα. Στην εν λόγω περίπτωση είχαμε για δοκιμή τοSmart ForFour με τον 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα των 999cc. Αποδίδει ισχύ 71ps και ροπή 9.2kg.m ενώ συνδυάζεται με μηχανικό 5τάχυτο κιβώτιο (προαιρετικά υπάρχει και αυτόματο). Στην πράξη το μοτέρ αποδεικνύεται στο μεγαλύτερο μειονέκτημα του αυτοκινήτου. Οι επιδόσεις που εξασφαλίζει (0-100km/h σε 15.9sec, τελική ταχύτητα 151km/h) είναι κάτω του μέσου όρου ενώ και η λειτουργία του δεν είναι ικανοποιητική. Χαρακτηρίζεται ως τραχιά ενώ φέρει και κραδασμούς στο εσωτερικό. Εκτός των προαναφερθέντων αποδεικνύεται και λαίμαργος στην αμόλυβδη με τη μέση κατανάλωση κατά τηδοκιμή του Smart ForFour να κυμαίνεται κοντά στα 9lt/100km.

Στο δρόμο ωστόσο το Smart ForFour είναι σαφέστατα βελτιωμένο. Η φιλοσοφία της ανάρτησης του πίσω άξονα (άξονας de Dion, ελικοειδή ελατήρια) δεν είναι η καλύτερη δυνατή και φέρνει κάποιες ταλαντώσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες ωστόσο εδώ είναι τα θετικά από τη συνεργασία με την Renault. Το αυτοκίνητο είναι πολύ πιο σταθερό και ευθύβολο στο δρόμο, στρίβει πολύ καλύτερα, προβλέψιμα και με περισσότερη ασφάλεια. Το γεγονός ότι είναι πισωκίνητο δε σημαίνει ότι επιτρέπει το άνοιγμα της ουράς. Τόσο το κράτημα είναι καλό ενώ επιπρόσθετα τα ηλεκτρονικά παραμονεύουν. Στα σταθώ στο γεγονός ότι - επιτέλους - οι επιτόπιες μανούβρες γίνονται στο τσακ μπαμ.

Συνολικά το Smart ForFour είναι ένα διαφορετικής φιλοσοφίας αυτοκίνητο από τον προκάτοχό του. Πλέον απευθύνεται σε αυτούς που λατρεύουν το Smart και όσα αυτό πρεσβεύει αλλά χρειάζονται τέσσερις θέσεις. Και αυτός άλλωστε είναι ο πιο βασικός λόγος για να το αποκτήσει κάποιος. Απλά αν είναι να το αποκτήσετε δώστε το κάτι παραπάνω και επιλέξτε το μοτέρ των 898cc με την υπερτροφοδότηση και τους 90ps. Κάνουν τη διαφορά.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Smart ForFour 1.0 71ps
Κυβισμός : 999cc
Ισχύς : 71ps/6000rpm
Ροπή : 9.2kg.m/2850rpm
Βάρος : 975kg
Εκπομπές CO2 : 97/km
Επιτάχυνση 0-100km : 15.9sec
Τελική Ταχύτητα : 151km/h
Κατανάλωση (μέση) : 4.2lt/100km
Διαστάσεις : 3395x1665x1554mm
Τιμές & Εξοπλισμός Smart ForFour

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες στο ειδικό highoctane.gr που μας το κοινοποίησε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ