Σαν σήμερα το 1926, η Θεσσαλονίκη έκανε ένα τολμηρό βήμα που έμελλε να την καθιερώσει ως την «πρωτεύουσα» του εμπορίου και της επιχειρηματικότητας στα Βαλκάνια. Η πρώτη Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ) άνοιξε τις πύλες της χάρη στο όραμα του Νικόλαου Γερμανού, ενός εμπνευσμένου και ακούραστου επιχειρηματία, που πίστευε ότι η πόλη του θα μπορούσε να γίνει ο «σταυροδρόμι» της Ευρώπης με την Ανατολή.
Με το που ξεκίνησε, η Έκθεση κατέκτησε αμέσως τις εντυπώσεις: συμμετείχαν 600 εκθέτες από 19 χώρες, ενώ πάνω από 100.000 επισκέπτες πέρασαν τις πύλες της, αριθμός-ρεκόρ για την εποχή. Κάτι που λίγοι ξέρουν, όμως, είναι ότι το πρώτο περίπτερο της Έκθεσης δεν φιλοξενούσε εμπορεύματα, αλλά… ένα ολόκληρο τμήμα αρχαιολογικών ευρημάτων που μεταφέρθηκαν από το Μουσείο της Ακρόπολης, για να δώσουν στους επισκέπτες μια πρώτη γεύση της «αίγλης» της Ελλάδας.
Από τότε, η ΔΕΘ αναπτυσσόταν συνεχώς, φιλοξενώντας τα πρώτα δείγματα τεχνολογικών επιτευγμάτων, όπως τηλεοράσεις, ηλεκτρικά ψυγεία και… το πρώτο αυτοκίνητο της Chrysler που εμφανίστηκε στην Ελλάδα. Η ΔΕΘ λειτουργεί εδώ και 98 χρόνια με στόχο να συνδέει λαούς, ιδέες και κουλτούρες σε ένα πολύχρωμο, εμπορικό «πανηγύρι» που κάθε χρόνο μεταμορφώνει τη Θεσσαλονίκη σε κέντρο διεθνούς ενδιαφέροντος.
Ακόμα και σήμερα, η ΔΕΘ δεν είναι απλώς μια εμπορική έκθεση. Είναι το «βαρόμετρο» για την οικονομία και την πολιτική σκηνή της χώρας, με τους Έλληνες πρωθυπουργούς να χρησιμοποιούν τη σκηνή της για τις πιο σημαντικές ομιλίες τους, σηματοδοτώντας τις κατευθύνσεις που θα ακολουθήσει η χώρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ