Και όμως υπάρχουν συνήθειες και εξαρτήσεις που το πρόστιμο που προβλέπεται είναι ιδιαίτερα τσουχτερό…
Και εφόσον, δυστυχώς, δεν μπορούμε να καταλάβουμε εμείς πως πρέπει να σεβαστούμε τους δίπλα μας και κυρίως τους ανήλικους, έρχονται οι νόμοι να μας επιβάλλουν… σεβασμό.
Στην Ελλάδα, όπως και σε πολλές άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο νόμος έχει θεσπιστεί για την προστασία των πολιτών από τους κινδύνους του παθητικού καπνίσματος.
Τα τελευταία χρόνια, πολλές χώρες έχουν εντείνει τη νομοθεσία τους για το κάπνισμα, καθιστώντας το περισσότερο περιοριστικό. Στην Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια, υπάρχει απαγόρευση του καπνίσματος σε όλους τους κλειστούς δημόσιους χώρους.
Όσον αφορά το κάπνισμα μέσα στο αυτοκίνητο, όταν μέσα σ’ αυτό βρίσκονται ανήλικοι κάτω των 12 ετών (αλήθεια γιατί όχι κάτω των 18;), ο νόμος το απαγορεύει ρητά.
Σε περίπτωση παράβασης, τα πρόστιμα μπορεί να φτάνουν τα 1.500 ευρώ. Εφόσον μάλιστα το όχημα είναι δημόσιας χρήσης, το πρόστιμο φτάνει τα 3.000 ευρώ.
Τώρα το αν τηρούνται αυτοί οι νόμοι, τουλάχιστον στα Ιδιωτικής χρήσης οχήματα είναι ένα ζήτημα. Όμως, αλήθεια, πρέπει να έρθει το πρόστιμο για να σεβαστούμε την υγεία ενός παιδιού που μετακινούμε με το αυτοκίνητό μας;
Τι ισχύει σε άλλες χώρες της Ευρώπης:
Ηνωμένο Βασίλειο: Υπάρχει απαγόρευση καπνίσματος σε αυτοκίνητα όπου υπάρχουν παρόντες κάτω των 18 ετών. Τα πρόστιμα για τους παραβάτες φτάνουν μόλις τις 50 λίρες.
Γαλλία: Επίσης απαγορεύει το κάπνισμα σε αυτοκίνητα με παιδιά κάτω των 12 ετών. Τα πρόστιμα μπορούν να φτάσουν τα 68 ευρώ.
Ιταλία: Απαγορεύει το κάπνισμα σε αυτοκίνητα σε περίπτωση παρουσίας ανηλίκων ή εγκύων. Τα πρόστιμα κυμαίνονται από 500 έως 5.000 ευρώ.
Σε γενικές γραμμές, η τάση στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι η ενίσχυση της προστασίας των ανηλίκων και των ευάλωτων ομάδων από τον κίνδυνο του παθητικού καπνίσματος.
Πολλές χώρες έχουν θεσπίσει περιοριστικούς κανονισμούς που αφορούν το κάπνισμα σε αυτοκίνητα, ειδικά όταν παρευρίσκονται παιδιά ή άλλα ευάλωτα άτομα.
Πηγή: newsauto.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ