Το σύστημα Start/Stop δημιουργήθηκε για να μειώσει την κατανάλωση εντός πόλης και να περιορίσει του ρύπους. Πόσο αθώο είναι όμως τελικά αλλά και πόσα ευρώ μπορεί να εξοικονομήσει;
Πλέον τα εργοστάσια φτιάχνουν τα συμβατικά αυτοκίνητα με πρώτο μέλημα την οικονομία. Τεχνολογία που γεννήθηκε από αυτή την ανάγκη, είναι το σύστημα Start/Stop που εξοπλίζει όλα πλέον τα αυτοκίνητα, ανεξαρτήτως καυσίμου και κυβικών. Πώς όμως λειτουργεί πρακτικά αλλά και πόσο μπορεί να καταπονεί το αμάξι μας;
Ο στόχος είναι απλός. Κάθε φορά που το αυτοκίνητο ακινητοποιείται να απενεργοποιείται ο κινητήρας. Απλό σωστά; Είναι όμως τόσο απλό όταν ο κινητήρας αποτελείται από εκατοντάδες ξεχωριστά μέρη; Για να είναι εφικτή η παρουσία ενός τέτοιου συστήματος, υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις. Ειδική μπαταρία, ενισχυμένη μίζα, δυναμό, αισθητήρες, εγκέφαλοι και ειδική κατασκευή κινητήρα.
Από κει και πέρα για να τεθεί σε λειτουργία το Start/Stop πρέπει να έχουν συμπληρωθεί μία σειρά από διεργασίες, όπως η σωστή θερμοκρασία του ψυκτικού μέσου, η θέση του επιλογέα των ταχυτήτων, η πίεση στο πετάλι του φρένου, η τρέχουσα ηλεκτρική κατανάλωση του οχήματος και οι στροφές του κινητήρα. Γιαυτό ακριβώς πολλές φορές σε φανάρια, βλέπουμε πως άλλοτε το αυτοκίνητο σβήνει και άλλοτε όχι χωρίς να μπορούμε να ξέρουμε τον ακριβή λόγο. Εάν όλα τα παραπάνω δώσουν το τελικό ΟΚ στον εγκέφαλο, αυτός τότε απενεργοποιεί τον κινητήρα πλήρως, διατηρώντας όμως την τάση της μπαταρίας στα 12V ώστε να μην επηρεάζονται άλλα λειτουργικά μέρη όπως τα παράθυρα π.χ.
Πόσα μας γλυτώνει τελικά; Όπως είπαμε και προηγουμένως όλη αυτή η «φασαρία» έχει στόχο την οικονομία. Πόσα όμως ευρώ γλυτώνεις με το σύστημα αυτό; Οι μετρήσεις αποδεικνύουν πως η χρήση του εξοικονομεί από 0.2λτ. μέχρι και 1λτ./100χλμ.
Ας μιλήσουν τα μαθηματικά: Η εξοικονόμηση βενζίνης έχει να κάνει με πολλούς παράγοντες και δεν είναι ίδια τιμή για όλα τα αυτοκίνητα. Από 0.2λτ. μέχρι και 1λτ./100χλμ. μπορεί να εξοικονομηθεί και όπως είναι λογικό την μεγαλύτερη οικονομία την απολαμβάνει το αυτοκίνητο που «καίει» πιο πολύ. Σίγουρα μικρότερο όφελος θα έχει ένα αμάξωμα 1.000 κ.εκ. σε σύγκριση με ένα 2.000 κ.εκ.
Για να το ποσοτικοποιήσουμε, ας πάρουμε θεωρητικά ένα τυπικό σενάριο. Αν ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο με Start-Stop έχει μέση κατανάλωση εντός πόλης 6,2 λίτρα/100 χιλιόμετρα και το αντίστοιχο χωρίς Start-Stop 7 λίτρα/100 χιλιόμετρα και πραγματοποιούν 10.000 χιλιόμετρα/έτος με μέση τιμή βενζίνης 1,5 ευρώ/λίτρο, τότε το κόστος καυσίμου για το συμβατικό όχημα είναι 1.050 ευρώ και για εκείνο με το σύστημα Start-Stop είναι 930 ευρώ, δηλαδή 120 ευρώ λιγότερα χρήματα για καύσιμα/έτος.
Στον τομέα των ρύπων, αποφεύγεται περίπου ένα 4 με 5 % CO2. Το αν αξίζει τελικά ή όχι, το θεωρούμε σχεδόν αυτονόητο. Όσον αφορά τον μύθο που θέλει το σύστημα αυτό να επηρεάζει την ζωή των turbo κινητήρων, κάτι τέτοιο δεν ισχύει καθώς η εξελιγμένη μεταλλουργία που χρησιμοποιείται στα σύγχρονα turbo ή ακόμα και η χρήση κεραμικών υλικών σε αυτά όπου αυξάνουν την θερμική και μηχανική αντοχή του, τα καθιστούν αλώβητα.
Μας κοινοποιήθηκε από το autoagora.gr
Πλέον τα εργοστάσια φτιάχνουν τα συμβατικά αυτοκίνητα με πρώτο μέλημα την οικονομία. Τεχνολογία που γεννήθηκε από αυτή την ανάγκη, είναι το σύστημα Start/Stop που εξοπλίζει όλα πλέον τα αυτοκίνητα, ανεξαρτήτως καυσίμου και κυβικών. Πώς όμως λειτουργεί πρακτικά αλλά και πόσο μπορεί να καταπονεί το αμάξι μας;
Ο στόχος είναι απλός. Κάθε φορά που το αυτοκίνητο ακινητοποιείται να απενεργοποιείται ο κινητήρας. Απλό σωστά; Είναι όμως τόσο απλό όταν ο κινητήρας αποτελείται από εκατοντάδες ξεχωριστά μέρη; Για να είναι εφικτή η παρουσία ενός τέτοιου συστήματος, υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις. Ειδική μπαταρία, ενισχυμένη μίζα, δυναμό, αισθητήρες, εγκέφαλοι και ειδική κατασκευή κινητήρα.
Από κει και πέρα για να τεθεί σε λειτουργία το Start/Stop πρέπει να έχουν συμπληρωθεί μία σειρά από διεργασίες, όπως η σωστή θερμοκρασία του ψυκτικού μέσου, η θέση του επιλογέα των ταχυτήτων, η πίεση στο πετάλι του φρένου, η τρέχουσα ηλεκτρική κατανάλωση του οχήματος και οι στροφές του κινητήρα. Γιαυτό ακριβώς πολλές φορές σε φανάρια, βλέπουμε πως άλλοτε το αυτοκίνητο σβήνει και άλλοτε όχι χωρίς να μπορούμε να ξέρουμε τον ακριβή λόγο. Εάν όλα τα παραπάνω δώσουν το τελικό ΟΚ στον εγκέφαλο, αυτός τότε απενεργοποιεί τον κινητήρα πλήρως, διατηρώντας όμως την τάση της μπαταρίας στα 12V ώστε να μην επηρεάζονται άλλα λειτουργικά μέρη όπως τα παράθυρα π.χ.
Πόσα μας γλυτώνει τελικά; Όπως είπαμε και προηγουμένως όλη αυτή η «φασαρία» έχει στόχο την οικονομία. Πόσα όμως ευρώ γλυτώνεις με το σύστημα αυτό; Οι μετρήσεις αποδεικνύουν πως η χρήση του εξοικονομεί από 0.2λτ. μέχρι και 1λτ./100χλμ.
Ας μιλήσουν τα μαθηματικά: Η εξοικονόμηση βενζίνης έχει να κάνει με πολλούς παράγοντες και δεν είναι ίδια τιμή για όλα τα αυτοκίνητα. Από 0.2λτ. μέχρι και 1λτ./100χλμ. μπορεί να εξοικονομηθεί και όπως είναι λογικό την μεγαλύτερη οικονομία την απολαμβάνει το αυτοκίνητο που «καίει» πιο πολύ. Σίγουρα μικρότερο όφελος θα έχει ένα αμάξωμα 1.000 κ.εκ. σε σύγκριση με ένα 2.000 κ.εκ.
Για να το ποσοτικοποιήσουμε, ας πάρουμε θεωρητικά ένα τυπικό σενάριο. Αν ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο με Start-Stop έχει μέση κατανάλωση εντός πόλης 6,2 λίτρα/100 χιλιόμετρα και το αντίστοιχο χωρίς Start-Stop 7 λίτρα/100 χιλιόμετρα και πραγματοποιούν 10.000 χιλιόμετρα/έτος με μέση τιμή βενζίνης 1,5 ευρώ/λίτρο, τότε το κόστος καυσίμου για το συμβατικό όχημα είναι 1.050 ευρώ και για εκείνο με το σύστημα Start-Stop είναι 930 ευρώ, δηλαδή 120 ευρώ λιγότερα χρήματα για καύσιμα/έτος.
Στον τομέα των ρύπων, αποφεύγεται περίπου ένα 4 με 5 % CO2. Το αν αξίζει τελικά ή όχι, το θεωρούμε σχεδόν αυτονόητο. Όσον αφορά τον μύθο που θέλει το σύστημα αυτό να επηρεάζει την ζωή των turbo κινητήρων, κάτι τέτοιο δεν ισχύει καθώς η εξελιγμένη μεταλλουργία που χρησιμοποιείται στα σύγχρονα turbo ή ακόμα και η χρήση κεραμικών υλικών σε αυτά όπου αυξάνουν την θερμική και μηχανική αντοχή του, τα καθιστούν αλώβητα.
Μας κοινοποιήθηκε από το autoagora.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ