Κριτική στο νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ασκεί ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδηγών. Με επιστολή του προ ημερών ο Σύλλογος Εκπαιδευτών οδηγών διατύπωσε τις παρακάτω απορίες σχετικά με τον νέο Κ.Ο.Κ.:
«1. Αρχικά προωθήθηκε και ψηφίστηκε από τη Βουλή ένα σχέδιο νόμου, το οποίο δεν τέθηκε πρώτα σε δημόσια διαβούλευση.
2. Η Τροποποίηση του ΚΟΚ είναι στην ουσία ένα περιορισμένο face lift χωρίς να αγγίζει δομικά στοιχεία του νόμου 2696/1999!
3. Οι αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αφορούν όλη την κοινωνία αλλά το συγκεκριμένο σχέδιο δεν αγγίζει καν το ζήτημα της μη μηχανοκίνητης κινητικότητας.
4. Βασικές διατάξεις για το μέλλον της κινητικότητας, η οποία είναι πλέον εδώ, δεν υπάρχουν.
5. Η θεσμοθέτηση του Διπλώματος Κινητικότητας και η εκπαίδευση προς τούτο, ως υποχρεωτικό μάθημα σε όλη την εκπαιδευτική διαδικασία παραμένει ζητούμενο.
6. Η πρόταση για μείωση του ορίου ταχύτητας σε 30 χλμ/ώρα στο τοπικό δίκτυο και 40 χλμ/ώρα στους συλλεκτήριους δρόμους παραμένει στα αζήτητα.
7. Για τα πρόστιμα πάλι τα ίδια. Δεν υπάρχει η επανένταξη του παραβάτη οδηγού στην ΚτΚ παρακολουθώντας μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής από πιστοποιημένα προς τούτο κέντρα.
8. Δεν καθορίζονται άξονες για την αξιολόγηση των ηλικιωμένων οδηγών. Ποιος θα αξιολογεί τους ηλικιωμένους οδηγούς και με ποια προσόντα;
9. Η απαίτηση για την αλλαγή της Περιοδικής Κατάρτισης ανά έτος και θεματική ενότητα, παραμένει ζητούμενο για όλους τους επαγγελματίες οδηγούς.
10. Η απαίτηση για ειδική κατάρτιση των οδηγών ΜΜΜ σε ειδικές συνθήκες περιβάλλοντος περνάει μόνο μέσα από ιατρικές εξετάσεις και όχι μέσα από έλεγχο των αντιληπτικοκινητικών δεξιοτήτων και χαρακτηριστικών που έχουμε προτείνει.
11. Οι σχολές για την πιστοποίηση μεταφοράς επικίνδυνων φορτίων παραμένουν στην διαδικασία της στείρας νομοθεσίας απαλλαγής και όχι της ενεργητικής συμμετοχής του οδηγού στην ΚτΚ.
Και...
Τι θα γίνει με την αλλαγή του τρόπου εξέτασης και αξιολόγησης των υποψηφίων οδηγών; Μήπως τελικά έχουμε να κάνουμε με ένα εξωραϊσμό του σημερινού άθλιου συστήματος και όλα μέλι-γάλα;
Την επιστολή υπογράφουν οι:
Ο Πρόεδρος
Άρης Ζωγράφος
Και ο Γ. Γραμματέας
Λευτέρης Μιχελάκης»
Σε όλα τα παραπάνω, αξίζει να προστεθεί το σοβαρό θέμα της χρήσης του τηλεφώνου την ώρα της οδήγησης το οποίο ο Κ.Ο.Κ. το αντιμετωπίζει συμβιβαστικά επιτρέποντας υπό προϋποθέσεις την χρήση του, ενώ είναι γνωστό σε όλους όσους ασχολούνται σοβαρά με την οδική ασφάλεια, πως η οδήγηση και η τηλεφωνική συνομιλία (όπως και αν αυτή γίνεται), είναι ασυμβίβαστες ενέργειες που πολλαπλασιάζουν Χ4 την πιθανότητα εμπλοκής σε ατύχημα. Πόσο δε μάλλον, η χρήση των «έξυπνων» τηλεφώνων για SMS & e mail.
«1. Αρχικά προωθήθηκε και ψηφίστηκε από τη Βουλή ένα σχέδιο νόμου, το οποίο δεν τέθηκε πρώτα σε δημόσια διαβούλευση.
2. Η Τροποποίηση του ΚΟΚ είναι στην ουσία ένα περιορισμένο face lift χωρίς να αγγίζει δομικά στοιχεία του νόμου 2696/1999!
3. Οι αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αφορούν όλη την κοινωνία αλλά το συγκεκριμένο σχέδιο δεν αγγίζει καν το ζήτημα της μη μηχανοκίνητης κινητικότητας.
4. Βασικές διατάξεις για το μέλλον της κινητικότητας, η οποία είναι πλέον εδώ, δεν υπάρχουν.
5. Η θεσμοθέτηση του Διπλώματος Κινητικότητας και η εκπαίδευση προς τούτο, ως υποχρεωτικό μάθημα σε όλη την εκπαιδευτική διαδικασία παραμένει ζητούμενο.
6. Η πρόταση για μείωση του ορίου ταχύτητας σε 30 χλμ/ώρα στο τοπικό δίκτυο και 40 χλμ/ώρα στους συλλεκτήριους δρόμους παραμένει στα αζήτητα.
7. Για τα πρόστιμα πάλι τα ίδια. Δεν υπάρχει η επανένταξη του παραβάτη οδηγού στην ΚτΚ παρακολουθώντας μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής από πιστοποιημένα προς τούτο κέντρα.
8. Δεν καθορίζονται άξονες για την αξιολόγηση των ηλικιωμένων οδηγών. Ποιος θα αξιολογεί τους ηλικιωμένους οδηγούς και με ποια προσόντα;
9. Η απαίτηση για την αλλαγή της Περιοδικής Κατάρτισης ανά έτος και θεματική ενότητα, παραμένει ζητούμενο για όλους τους επαγγελματίες οδηγούς.
10. Η απαίτηση για ειδική κατάρτιση των οδηγών ΜΜΜ σε ειδικές συνθήκες περιβάλλοντος περνάει μόνο μέσα από ιατρικές εξετάσεις και όχι μέσα από έλεγχο των αντιληπτικοκινητικών δεξιοτήτων και χαρακτηριστικών που έχουμε προτείνει.
11. Οι σχολές για την πιστοποίηση μεταφοράς επικίνδυνων φορτίων παραμένουν στην διαδικασία της στείρας νομοθεσίας απαλλαγής και όχι της ενεργητικής συμμετοχής του οδηγού στην ΚτΚ.
Και...
Τι θα γίνει με την αλλαγή του τρόπου εξέτασης και αξιολόγησης των υποψηφίων οδηγών; Μήπως τελικά έχουμε να κάνουμε με ένα εξωραϊσμό του σημερινού άθλιου συστήματος και όλα μέλι-γάλα;
Την επιστολή υπογράφουν οι:
Ο Πρόεδρος
Άρης Ζωγράφος
Και ο Γ. Γραμματέας
Λευτέρης Μιχελάκης»
Σε όλα τα παραπάνω, αξίζει να προστεθεί το σοβαρό θέμα της χρήσης του τηλεφώνου την ώρα της οδήγησης το οποίο ο Κ.Ο.Κ. το αντιμετωπίζει συμβιβαστικά επιτρέποντας υπό προϋποθέσεις την χρήση του, ενώ είναι γνωστό σε όλους όσους ασχολούνται σοβαρά με την οδική ασφάλεια, πως η οδήγηση και η τηλεφωνική συνομιλία (όπως και αν αυτή γίνεται), είναι ασυμβίβαστες ενέργειες που πολλαπλασιάζουν Χ4 την πιθανότητα εμπλοκής σε ατύχημα. Πόσο δε μάλλον, η χρήση των «έξυπνων» τηλεφώνων για SMS & e mail.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ