Τον γύρο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης κάνουν καρέ από ένα βίντεο που παρουσιάζει πλεούμενα ειδικά σχεδιασμένα και ναυπηγημένα για μια ενδεχόμενη εισβολή της Κίνας στην Ταϊβάν, όπως αναφέρουν οι New York Times.
Πρόκειται για φορτηγίδες, οι οποίες μπορούν να συνδέονται μεταξύ τους ώστε να σχηματίσουν γέφυρα, προσφέρουν στην Κίνα έναν τρόπο για να μεταφέρουν μεγάλο αριθμό οχημάτων και στρατευμάτων στην Ταϊβάν, λύνοντας ένα σημαντικό υλικοτεχνικό πρόβλημα.
Τις τελευταίες εβδομάδες, η Κίνα προβαίνει σε ασυνήθιστους ελιγμούς στα ανοιχτά της νότιας ακτής της, με τρεις ειδικές φορτηγίδες. Τα σκάφη έχουν ενωθεί το ένα πίσω από το άλλο, σχηματίζοντας μια μεγάλη γέφυρα που εκτείνεται από τα βαθύτερα νερά στην παραλία. Πρόκειται για μια προειδοποίηση προς την Ταϊβάν.
Αυτό σημαίνει ότι ο Λαϊκός Απελευθερωτικός Στρατός της Κίνας μπορεί να είναι ένα βήμα πιο κοντά ώστα να μπορέσει να αποβιβάσει δεκάδες χιλιάδες στρατιώτες, με τα όπλα και τα οχήματά τους, στις ακτές της Ταϊβάν, λένε οι ειδικοί. Η ανάπτυξη αυτής της ικανότητας ήταν προτεραιότητα του ηγέτη της Κίνας, Σι Τζινπίνγκ, στην προσπάθειά του να ενσωματώσει την Ταϊβάν — είτε με διαπραγματεύσεις είτε με πόλεμο.
Η Κίνα διεξάγει στρατιωτικές ασκήσεις γύρω από την Ταϊβάν εδώ και χρόνια, ενώ παρατηρήθηκε και νέα αύξηση αυτή την εβδομάδα. Ωστόσο, ακόμη και όταν οι ασκήσεις της Κίνας έχουν ενταθεί και οι πύραυλοι, τα πολεμικά πλοία και τα μαχητικά αεροσκάφη της προελαύνουν, πολλοί ειδικοί αμφιβάλλουν ότι ο κινεζικός στρατός θα μπορούσε να διασχίσει τα στενά της Ταϊβάν με την ταχύτητα και τους αριθμούς που απαιτούνται για μια επιτυχημένη εισβολή. Οι ισχυροί άνεμοι και τα ρεύματα για μεγάλο μέρος του έτους αυξάνουν τους κινδύνους από την προσπάθεια απόβασης.

Εάν οι νέες φορτηγίδες τεθούν σε λειτουργία, θα μπορούσαν να επεκτείνουν τις επιλογές της Κίνας για το πού και πότε θα προσγειωθεί στην Ταϊβάν, καθιστώντας την απειλή του κ. Xi για πιθανή εισβολή πιο εύλογη.Τα σκάφη εθεάθησαν σε ύδατα περίπου 220 μίλια νοτιοδυτικά της Guangzhou, της πόλης όπου κατασκευάστηκαν. Οι φορτηγίδες έχουν αναδιπλούμενα, βαρέως τύπου «πόδια» που λειτουργούν σαν γιγάντια ξυλοπόδαρα. Τα «πόδια» προεξέχουν από το κατάστρωμα κατά τη μεταφορά και χαμηλώνουν, όταν τα σκάφη βρίσκονται στη θέση τους, στον βυθό της θάλασσας για να σταθεροποιήσουν τα σκάφη ενάντια στα κύματα. Στη συνέχεια, οι φορτηγίδες εκτοξεύουν μακριές επεκτεινόμενες γέφυρες, σχηματίζοντας ένα διάδρομο 2.700 ποδιών που συνδέει τα σκάφη μεταξύ τους και συνδέεται με την ακτή.

Εικόνες από ξένους δορυφόρους έδειξαν ότι οι φορτηγίδες κάνουν ασκήσεις με πολιτικά κινεζικά φορτηγά πλοία που θα μπορούσαν να μεταφέρουν οχήματα και ανθρώπους. Η Κίνα παρουσίασε τις φορτηγίδες σε ένα πρόσφατο πρόγραμμα σχετικά με τον στρατιωτικό ανταγωνισμό με την Ταϊβάν, προειδοποιώντας ότι θα μπορούσαν να παίξουν πιθανό ρόλο σε μια επίθεση.
«Αυτός ο εξοπλισμός είναι μια γέφυρα και ένα λιμάνι συνδυασμένα σε ένα», είπε ο Wei Dongxu, σχολιαστής CCTV στην εκπομπή, για τις φορτηγίδες. Μόλις η Κίνα αποκτήσει κυριαρχία στους ουρανούς και τις θάλασσες, είπε, τα πλοία φορτωμένα με στρατιωτικά οχήματα θα μπορούσαν να ελλιμενιστούν στις φορτηγίδες και να ξεφορτώσουν τα οχήματα, επιτρέποντας στον βαρύ εξοπλισμό μάχης να προσγειωθεί χωρίς να αγγίξει το νερό. Είπε για τις φορτηγίδες: «Μόλις εμφανιστούν, αυτό σημαίνει ότι η αποβατική επιχείρηση σημείωσε μια σημαντική νίκη».
Ορισμένοι Αμερικανοί διοικητές και αξιωματούχοι είπαν ότι ο κ. Σι έδωσε εντολή στον Λαϊκό Απελευθερωτικό Στρατό ννα καταλάβει την Ταϊβάν μέχρι το 2027. Ο κ. Σι δεν είπε ότι η Κίνα θα εισέβαλε οπωσδήποτε στην Ταϊβάν και υπάρχει συζήτηση για τις προθέσεις, τον επείγοντα χαρακτήρα και τις δυνατότητες του Πεκίνου.
Η διάσχιση του στενού της Ταϊβάν θα μπορούσε να είναι επικίνδυνη για τις δυνάμεις της Κίνας, ακόμη και με περισσότερες επιλογές για να βγουν στην ξηρά. Οι Ηνωμένες Πολιτείες θα μπορούσαν να στείλουν δυνάμεις για να βοηθήσουν την Ταϊβάν εναντίον της Κίνας, αυξάνοντας τον κίνδυνο πολέμου μεταξύ δύο πυρηνικών δυνάμεων. Πριν από οποιαδήποτε προσπάθεια της Κίνας να προσγειωθεί σε μεγάλους αριθμούς - πιθανώς με τις φορτηγίδες - το πρώτο κύμα στρατευμάτων εισβολής θα μπορούσε να αντιμετωπίσει σκληρές μάχες στα στενά και στην Ταϊβάν.
Αλλά οι τρεις φορτηγίδες αποβίβασης έδειξαν ότι οι ένοπλες δυνάμεις της Κίνας ανέπτυξαν γρήγορα τρόπους για να ξεπεράσουν τα υλικοτεχνικά εμπόδια μιας πιθανής εισβολής, δήλωσε ο J. Michael Dahm, συνταξιούχος αξιωματικός πληροφοριών του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ και συν-συγγραφέας μιας μελέτης για τις νέες φορτηγίδες.
Οι φορτηγίδες λειτουργούν σε σετ των τριών — η μεγαλύτερη φορτηγίδα, με μήκος 607 πόδια, η μικρότερη, 361 πόδια. Τα πόδια των σκαφών, όταν χαμηλώνουν, καρφώνουν τις φορτηγίδες στη θέση τους και μπορούν να ωθήσουν τις γάστρες πάνω και πάνω από το νερό, για σταθερότητα. Κάθε φορτηγίδα έχει επίσης έναν πύργο στο μπροστινό μέρος, ο οποίος μπορεί να τηλεσκοπήσει σε μια γέφυρα, συνδέοντάς τη με την επόμενη φορτηγίδα ή με την ακτή.

Οι φορτηγίδες σχηματίζουν μια προβλήτα στην οποία τα πλοία που παρατάσσονται δίπλα στις φορτηγίδες θα μπορούσαν να εκφορτώσουν οχήματα.
Κινέζοι στρατιωτικοί σχεδιαστές έχουν μελετήσει προσεκτικά προηγούμενους πολέμους που αφορούσαν αμφίβια απόβαση, συμπεριλαμβανομένου του πολέμου της Βρετανίας για την ανακατάληψη των Νήσων Φώκλαντ το 1982 και των αποβιβάσεων της D-Day στη Νορμανδία το 1944.
Η Κίνα μπορεί να απέχει από μια σίγουρη λύση μέχρι την απόβαση στην Ταϊβάν. Ο Λαϊκός Απελευθερωτικός Στρατός φαίνεται πιθανό να δοκιμάσει περαιτέρω τις νέες φορτηγίδες σε μεγαλύτερες στρατιωτικές ασκήσεις, πιθανότατα αργότερα αυτό το έτος, δήλωσε ο Chieh Chung, ερευνητής στο Ινστιτούτο Εθνικής Άμυνας και Έρευνας Ασφάλειας της Ταϊβάν, μια ομάδα χρηματοδοτούμενη από την κυβέρνηση στην Ταϊπέι.

Κατά τη διάρκεια των πρόσφατων ασκήσεων χρειάστηκαν αρκετές ώρες για να ελλιμενιστούν τα μεταφορικά πλοία στην κινητή προβλήτα, ακόμη και με τη βοήθεια ρυμουλκών. Στις 25 Μαρτίου, ένα πλοίο φάνηκε να εγκαταλείπει την προσπάθειά του να δέσει στην προβλήτα όπου ήταν ήδη ελλιμενισμένα δύο άλλα πλοία. Το πέτυχε την επόμενη μέρα και ενώθηκε με ένα μικρό δεξαμενόπλοιο που χρησιμοποιήθηκε για τον ανεφοδιασμό των αυτοκινούμενων φορτηγίδων, καθιστώντας συνολικά τέσσερα πλοία αγκυροβολημένα ταυτόχρονα.
Ο κ. Wang, ο ειδικός στην ανάλυση δορυφορικών εικόνων, είπε ότι στο ναυπηγείο στο Guangzhou που κατασκεύασε τις νέες φορτηγίδες, ένα άλλο σετ τριών πλοίων ήταν σχεδόν έτοιμο και είχε μπει στο νερό για αρχικές δοκιμές.
Πηγή: nytimes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ