Την τελευταία στιγμή, λίγο πριν οι απατεώνες του αφαιρέσουν μεγάλο ποσό από τις καταθέσεις του, ο ακροατής του Status 107,7 αντιλήφθηκε την κατάσταση και τους κατήγγειλε. Ο Γιώργος Βάιος, μιλώντας στην εκπομπή Τάδε Έφη 'Αρης, υπογράμμισε ότι παραλίγο να πέσει θύμα απάτης Spoofing, όπως ονομάζεται, αν και είναι υποψιασμένος, γιατί την ώρα που τον κάλεσαν οι επιτήδειοι ήταν απασχολημένος και μάλιστα του τηλεφώνησαν από τηλεφωνικό αριθμό της Τράπεζας που γνωρίζει.
"Με κάλεσαν, και μου είπαν ότι είναι υπάλληλοι της τράπεζας, ότι βλέπουν κάποιες ύποπτες κινήσεις και πως πρέπει να μπλοκάρουμε τις κάρτες. Μου είπε ότι κάποιος από τη Σιγκαπούρη προσπαθεί να μου αποσπάσει 120ευρω γιατί είχα μια προπληρωμένη κάρτα του παιδιού μου και σκέφτηκα ότι ίσως κάτι έχει συμβεί και τους είπα εντάξει. Μπόρεσε ο απατεώνας να μου αποσπάσει τους κωδικούς του mobile internet, μπήκε από το κινητό του στον λογαριασμό μου και προσπάθησε να πάρει 1.000 ευρώ για να τα βάλει σε μια νέα προπληρωμένη κάρτα δική τους", είπε ο κ. Βάιος και συνέχισε: "Για καλή μου τύχη ήμουν μπροστά σε υπολογιστή, είδα την κίνηση αυτή, έγινα έξαλλος και του ζήτησα να μου δώσει έναν προϊστάμενο. Του έκλεισα τη γραμμή και έπειτα με πήρε κάποιος που έκανε τον προϊστάμενο, σοβαρός και μου είπε θα λυθεί το πρόβλημα. Ευτυχώς εκείνη την ώρα όλα αυτά έγιναν αντιληπτά από την πραγματική τράπεζα και αφού με κάλεσε ο αληθινός υπάλληλος προλάβαμε και δεν μου αφαίρεσαν όλα τα χρήματα".
"Πρέπει ο κόσμος να προσέχει πολύ γιατί με κάλεσαν από τον κανονικό τηλεφωνικό αριθμό της τράπεζας και επειδή ήμουν απασχολημένος λίγο έλειψε να μου αφαιρέσουν χρήματα", κατέληξε ο κ. Βάιος.
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα, με παρόμοιο τρόπο απατεώνες κατάφεραν να αφαιρέσουν όλα τα χρήματα από τους λογαριασμούς γνωστού επιχειρηματία στον Βόλο.
Τα τηλεφωνήματα αυτά, για να γίνουν ακόμη πιο πιστευτά, συνήθως πραγματοποιούνται αμέσως μετά από μία αποτυχημένη τηλεφωνική προσπάθεια εξαπάτησης του ίδιου πελάτη. Στο δεύτερο τηλεφώνημα, οι κακόβουλοι τρίτοι ισχυρίζονται ότι καλούν από την Τράπεζα που εντόπισε την προηγούμενη προσπάθεια εξαπάτησης και καλούν για να προστατεύσουν τον πελάτη.
Καθώς οι τυπολογίες ηλεκτρονικής απάτης «ταξιδεύουν» πολύ γρήγορα από χώρα σε χώρα, η Ένωση Ελληνικών Τραπεζών συστήνει στο συναλλακτικό κοινό να είναι πολύ προσεκτικό όταν δέχεται τέτοιου είδους τηλεφωνήματα.
Συμβουλές
- Να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με τηλεφωνήματα που φαίνεται να προέρχονται από την Τράπεζά σας, αλλά ο συνομιλητής σάς ζητά ευαίσθητα τραπεζικά στοιχεία.
- Να θυμάστε πάντοτε ότι κατά τη διάρκεια μίας γνήσιας επικοινωνίας από την Τράπεζά σας, ακόμη και αν δεν την περιμένετε ή όντως αφορά επαλήθευση συναλλαγών, δεν θα σας ζητηθεί ποτέ να αποκαλύψετε ευαίσθητα τραπεζικά στοιχεία όπως αυτά που περιγράφονται παραπάνω.
- Αν δεχθείτε μία παρόμοια κλήση ή κατά τη διάρκεια μίας κλήσης νιώσετε ότι προσπαθούν να σας εξαπατήσουν, τερματίστε αμέσως την κλήση και καλέστε εσείς στον αριθμό εξυπηρέτησης πελατών της Τράπεζάς σας.
- Να μην πληκτρολογείτε ποτέ «κωδικούς» που σας υποδεικνύουν κατά τη διάρκεια τέτοιων κλήσεων.
- Να διαβάζετε πολύ προσεκτικά ολόκληρα τα μηνύματα που σας στέλνει η Τράπεζά σας με SMS OTP ή Viber OTP και να μην περιορίζεστε στην αναζήτηση και άμεση πληκτρολόγηση του εξαψήφιου κωδικού μίας χρήσης.
Επτά σημεία που πρέπει να προσέχετε σε μία απατηλή κλήση
- Ο καλών δεν σας αφήνει χρόνο να σκεφτείτε, να ζητήσετε περισσότερες πληροφορίες ή να συζητήσετε με κάποιο άλλο μέλος της οικογένειάς σας καθώς «δεν υπάρχει χρόνος». Προσπαθεί, επικαλούμενος τον ίδιο λόγο, να σας αποτρέψει να επικοινωνήσετε εσείς ο ίδιος με την Τράπεζά σας.
- Ζητούν τα στοιχεία της κάρτας σας, ολόκληρο το PIN ή τα συνθηματικά ηλεκτρονικής τραπεζικής σας (user name & password).
- Κατά τη διάρκεια της κλήσης δέχεστε SMS από την Τράπεζά και ο συνομιλητής σας ισχυρίζεται ότι είναι για να ακυρώσετε την απατηλή συναλλαγή. Στην πραγματικότητα δεν χρειάζεται κανένα κωδικός μίας χρήσης για να ακυρώσει η Τράπεζα τυχόν απατηλή συναλλαγή εις βάρος σας.
- Σας ζητούν να μεταφέρετε τα χρήματά σας σε άλλο «ασφαλή» λογαριασμό ή να κάνετε μία «εικονική»/ «δοκιμαστική» συναλλαγή.
- Σας ζητούν να πάτε σε ATM για να κάνετε ανάληψη ή μεταφορά σε λογαριασμό που θα σας υποδείξουν.
- Σας λένε ότι είστε θύμα απάτης και θα στείλουν κάποιο courier στο σπίτι σας για να τους δώσετε την κάρτα σας και το PIN σας ή χρήματα που σας έπεισαν να αναλάβετε από ΑΤΜ για να τα προστατεύσουν.
- Σας καλούν στο σταθερό τηλέφωνο και ζητούν πληροφορίες για τη συσκευή του κινητού σας ή σας προτρέπουν να το απενεργοποιήσετε.
Ακούστε όλη την καταγγελία:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ