Όσο περίεργο κι αν φαίνεται, η Gen Z μπορεί να είναι η νηφάλια γενιά, καθώς τα νούμερα δείχνουν ότι καταναλώνει το ένα τρίτο λιγότερο μπύρα και κρασί από τις προηγούμενες γενιές
Το να είσαι νηφάλιος είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια τάση στο TikTok. Είναι κάτι σαν μια κοινωνική αλλαγή. Και αυτήν την αλλαγή την οδηγούν οι Gen Zers, μια γενιά που κάνει συνειδητή προσπάθεια να μειώσει το αλκοόλ δραστικά. Όσο περίεργο κι αν φαίνεται, η Gen Z μπορεί να είναι η νηφάλια γενιά, καθώς τα νούμερα δείχνουν ότι καταναλώνει το ένα τρίτο λιγότερο μπύρα και κρασί από τις προηγούμενες γενιές.
Αυτή η τάση, που αναφέρεται ως «sober curiosity», παρατηρήθηκε για πρώτη φορά στη Βόρεια Αμερική στις δεκαετίες του 2000 και έχει γίνει από τότε παγκόσμιο φαινόμενο. Σύμφωνα με έρευνα της Gallup, οι ενήλικες στις ΗΠΑ έχουν μειώσει κατά 10% την κατανάλωση αλκοόλ την τελευταία δεκαετία. Είναι πλέον, κάτι σαν επιλογή νέου τρόπου ζωής όπου οι άνθρωποι επαναξιολογούν τη σχέση τους με το αλκοόλ. Βέβαια, στην τάση του «sober curiosity» κάποιοι μπορεί να κόψουν εντελώς το αλκοόλ, ενώ άλλοι είναι περίεργοι για τα οφέλη για την υγεία από τη μείωση της κατανάλωσής του. Γιατί, ας μην ξεχνάμε, πως σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, το αλκοόλ συνδέεται με περισσότερες από 200 παθήσεις υγείας, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου και της ηπατικής νόσου.
«Οι μη αλκοολούχες εναλλακτικές λύσεις, που κάποτε αποτελούσαν μια εξειδικευμένη κατηγορία, γίνονται όλο και περισσότερο mainstream», δήλωσε ο Άλαν Μάιλς, διευθύνων σύμβουλος της NCSolutions. «Οι νεότεροι καταναλωτές εκφράζουν όλο και περισσότερο ενδιαφέρον για πιο υγιεινές επιλογές για "κοινωνική κατανάλωση". Οι μάρκες ποτών έχουν μια πραγματική ευκαιρία να δεσμεύσουν και να οικοδομήσουν την αφοσίωση της μάρκας με την επόμενη γενιά καταναλωτών, εστιάζοντας στον σωστό συνδυασμό δημιουργικότητας, προϊόντος, τοποθέτησης και χρόνου».
Από την πλευρά της, η Τζεν Μπάτσελορ, διευθύνουσα σύμβουλος και ιδρύτρια της Kin Euphorics, πιστεύει ότι η γενιά Z «επαναπροσδιορίζει τι σημαίνει να χαλαρώνεις και να γιορτάζεις, επιλέγοντας εμπειρίες που είναι τόσο προσεκτικές όσο και ουσιαστικές». «Η γενιά Z έχει χαρακτηριστεί ως η "νηφάλια γενιά", αλλά αυτό είναι λίγο λανθασμένο, καθώς μπορεί να υπονοεί ανάρρωση ή μια υπάρχουσα πρόκληση με το αλκοόλ. Αυτό που βλέπουμε προέρχεται περισσότερο από μια θέση αλλαγής και την επιλογή να ζει κανείς διαφορετικά. Η γενιά Z, ηγείται αυτής της αλλαγής, εκτιμώντας την ψυχική ευεξία, τη δημιουργικότητα και τη συνολική ευημερία τους πάνω από τις βραχύβιες επιδράσεις των ποτών».
Πλέον, η τάση έχει γίνει πολύ σημαντική για να την αγνοήσουμε, με αναφορές που διαχέονται στην ποπ κουλτούρα, μεταξύ άλλων στην επιτυχία του Netflix, Emily in Paris. Μια σκηνή δείχνει την Έμιλι Κούπερ να παρουσιάζει μια ιδέα γύρω από τα μη αλκοολούχα ποτά στην προϊσταμένη της στο μάρκετινγκ, Σιλβί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ