Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2024

Το τραγικό λάθος των πιλότων σε πτήση από Μάντσεστερ για Κω που θα μπορούσε να καταλήξει σε τραγωδία


Παρολίγον τραγωδία θα συνέβαινε σε πτήση με αεροπλάνο το οποίο ήταν γεμάτο με 193 επιβάτες και το οποίο αναγκάστηκε να κάνει προσγείωση στην Αγγλία πέρυσι, αφού η καμπίνα δεν κατάφερε να συμπιεστεί λόγω του ότι οι πιλότοι παρέβλεψαν διακόπτες-κλειδιά.

Η τραγική περιπέτεια που για λίγο θα μπορούσε να μοιραία συνέβη σε πτήση από Μάντσεστερ για Κω. Οι επιβάτες της Tui Airways κινδύνευσαν από υποξία - έλλειψη οξυγόνου η οποία μπορεί να αποβεί απειλητική για τη ζωή - αφού οι «διακόπτες» είχαν μείνει κλειστοί, εμποδίζοντας έτσι στην καμπίνα να υπάρχει οξυγόνο, σύμφωνα με την έρευνα του βρετανικού κλάδου διερεύνησης αεροπορικών ατυχημάτων στο περιστατικό της 17ης Οκτωβρίου 2023.

Τι συνέβη

Η πτήση απογειώθηκε από το αεροδρόμιο του Μάντσεστερ στο Ηνωμένο Βασίλειο και είχε προορισμό την Κω - αλλά δεν πέρασε το Λίνκολνσαϊρ. Χωρίς τεχνικά προβλήματα μετά την απογείωση, το αεροσκάφος του βρετανικού αερομεταφορέα ξεκίνησε την άνοδό του - πετώντας για 43 λεπτά με την προειδοποίηση έκτακτης ανάγκης «CABIN ALTITUDE» να αναβοσβήνει στο ταμπλό.

Οι πιλότοι ισχυρίστηκαν ψευδώς στους ερευνητές ότι είχαν ενεργοποιήσει τους διακόπτες εξαέρωσης «περίπου 73 δευτερόλεπτα» αφότου είδαν για πρώτη φορά το πρώτο προειδοποιητικό σήμα, σύμφωνα με την έκθεση της AAIB.

Παρέλειψαν επίσης να εφαρμόσουν τα κατάλληλα πρωτόκολλα, τα οποία θα περιλάμβαναν τη χρήση μάσκας οξυγόνου. Και τα δύο συστήματα εξαερισμού του κινητήρα - τα οποία ρυθμίζουν την πίεση της καμπίνας - είχαν μείνει κατά λάθος εκτός λειτουργίας πριν από την αναχώρηση, σύμφωνα με την υπηρεσία.

Όταν συνειδητοποίησαν το πρόβλημα, το πλήρωμα της πτήσης άνοιξε γρήγορα τους διακόπτες εξαέρωσης και προσπάθησε να συνεχίσει το ταξίδι του. Τότε ήταν που στο πιλοτήριο άναψε η ένδειξη «MASTER CAUTION» και αναγκάστηκαν να επιστρέψουν πίσω στο Μάντσεστερ, δήλωσε η AAIB.

Η έκθεση διαπίστωσε ότι οι διακόπτες εξαέρωσης είχαν απενεργοποιηθεί κατά λάθος λόγω συντήρησης πριν από την πτήση. Επιπλέον, το πλήρωμα καμπίνας είχε ευκαιρίες να παρατηρήσει ότι οι διακόπτες ήταν απενεργοποιημένοι, αλλά αμέλησε να το κάνει, αποκάλυψε η έκθεση.

Η έρευνα διαπίστωσε ότι οι αξιωματικοί ήταν «κουρασμένοι» και είχαν κάνει υπερπροσπάθεια κατά την περίοδο της πτήσης, αλλά επέμεναν ότι η κούρασή τους δεν ήταν παράγοντας που συνέβαλε στη δυσλειτουργία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ