Ο Γκρέγκορι Φάιθ, πέρασε τα περισσότερα χρόνια της ζωής του ως ελεγκτής ασφαλείας του εθνικού φορέα μεταφορών των ΗΠΑ (National Transportation Safety Board). Κλήθηκε από το Wired να απαντήσει σε ερωτήσεις χρηστών του Twitter (X) επί αεροπορικών ατυχημάτων και δυστυχημάτων.
Η πρώτη ήταν «ποια είναι η πιο ασφαλής θέση για να καθίσει κάποιος σε ένα αεροσκάφος». Απάντησε «αυτή που έχει άμεση πρόσβαση σε έξοδο. Στα “φτερά” ή σε κοντινή απόσταση στην μπροστινή έξοδο ή σε αυτήν στo πίσω μέρος. Μετρήστε τις θέσεις μεταξύ της δικής σας και της εξόδου που υπάρχει μπροστά και πίσω σας, καθώς δυστυχώς τα αεροπορικά ατυχήματα δεν συμβαίνουν όταν τα αεροσκάφη είναι σε ευθεία. Ενδέχεται να μην μπορείτε να σταθείτε όρθιοι και να χρειαστεί να συρθείτε. Το να ξέρετε τη θέση σας σε συνάρτηση με την πιο κοντινή έξοδο είναι ό,τι καλύτερο μπορείτε να κάνετε».
Τι λέει ένας πιλότος στους επιβάτες, όταν το αεροπλάνο πρόκειται να συντριβεί; Συμβαίνει ό,τι βλέπουμε στις ταινίες ή κάτι άρδην διαφορετικό;
«Σε μια όχι και τόσο επικίνδυνη κατάσταση μια από τις ανακοινώσεις που ενδέχεται να ακούσετε είναι ότι «κυρίες και κύριοι έχουμε μια κατάσταση, ένα πρόβλημα με τη μηχανή. Όλα είναι υπό έλεγχο. Θα κάνουμε εκτροπή».
Σε μια πιο επείγουσα, μια πιο καταστροφική συνθήκη ίσως να μην ακούσετε τίποτα από τον πιλότο ή το πλήρωμα, πέραν του «προετοιμαστείτε για πρόσκρουση». Δεν θα ακούσετε κάτι περισσότερο γιατί η προτεραιότητά τους είναι να προσπαθήσουν να εμποδίσουν το ατύχημα».
Πώς μπορεί ένα σμήνος πουλιών να ρίξει ένα αεροπλάνο;
«Το μέγεθος των πουλιών είναι αυτό που μετράει. Έχουν συμβεί πολλά σχετικά περιστατικά. Το πιο πρόσφατο έγινε ταινία με τίτλο A Miracle on the Hudson. Το αεροσκάφος είχε μόλις ‘σηκωθεί’ από το LaGuardia και έπεσε πάνω σε σμήνος χηνών (10 κιλών έκαστη), στα 3.000 πόδια.
Οι μηχανές που έχουν φτιαχτεί για να αντέχουν τις προσκρούσεις με πτηνά έως ένα σημείο, τα ‘ρούφηξαν’. Κάθε χήνα που χτύπησε στο μπροστινό αεροσκάφος ήταν σαν μπάλα του μπόουλινγκ να πέφτει με ταχύτητα 190 χιλιομέτρων την ώρα. Το αεροπλάνο έγινε ένα τεράστιο ανεμόπτερο. Στο πιλοτήριο έπρεπε να αποφασίσουν αν θα προχωρήσουν σε προσθαλάσσωση».
Σε ποιο στάδιο της πτήσης συμβαίνουν τα περισσότερα ατυχήματα;
«Στην απογείωση και την προσγείωση. Σπανίως προκύπτουν συμβάντα σε σταθερή κίνηση σε υψόμετρο. Όλα λειτουργούν όπως πρέπει και το αεροπλάνο τυπικά είναι στον αυτόματο πιλότο.
Στην απογείωση, είσαι βαρύς, χαμηλά και αργός και βάζεις τη μεγαλύτερη πίεση στις μηχανές.
Στην προσγείωση είσαι ελαφρύτερος όπως πλησιάζεις στο έδαφος. Αν υπάρξει το όποιο καιρικό φαινόμενο, όπως μια διάτμηση ανέμου, μειώνεται το ποσοστό της ασφάλειάς σου».
Εάν είμαστε τόσο κοντά στο έδαφος και δεν πάμε γρήγορα, λογικά θα επιβιώσουμε, σωστά;
«Ναι. Οι πιθανότητες είναι περισσότερες, αλλά επίσης θα έχετε περισσότερες πιθανότητες και εν πτήσει. Τα σύγχρονα αεροσκάφη έχουν συγκεκριμένες ζώνες κατάρρευσης -ζώνες που σπάνε για να απορροφήσουν την ενέργεια».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ