Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2024

Έρχονται νέα μέτρα για να περιοριστούν οι προσφορές στo ράφι που κρύβουν ανατιμήσεις


Αν και μετά την επιβολή του μέτρου για τη μείωση των παροχών των προμηθευτών προς τους λιανεμπόρους και τη μετατόπιση του οφέλους στην τιμή τιμοκαταλόγου επήλθε μερικός εξορθολογισμός στο άναρχο πεδίο των προωθητικών ενεργειών, τα φαινόμενα πλασματικών προσφορών που συνιστούν παραπλανητικές πρακτικές δεν έχουν εκλείψει.

Κι αυτό διότι, αν και ισχύει η προαναφερθείσα νομοθεσία αλλά και ο «Κώδικας δεοντολογίας για ανακοινώσεις μείωσης της τιμής (ιδίως σε προσφορές/εκπτώσεις/προωθητικές ενέργειες)», για την ώρα εφαρμόζονται στο υπόλοιπο λιανεμπόριο και όχι στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων.

Αιτία, σύμφωνα με τις εμπλεκόμενες πλευρές, είναι η πολυπλοκότητα που διέπει τον καθορισμό των τιμών στα σούπερ μάρκετ, τόσο λόγω των χιλιάδων κωδικών που αυτά διαθέτουν, όσο και λόγω του γεγονότος ότι οι προσφορές αποτελούν μέρος των εμπορικών συμφωνιών με τους προμηθευτές.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Καθημερινής, μέσα στο πρώτο δίμηνο του 2025 θα υπάρξουν προς αυτή την κατεύθυνση οι απαιτούμενες αλλαγές και σε αυτόν τον κλάδο, έτσι ώστε να καταπολεμηθούν οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, ειδικά όσον αφορά το πεδίο των προσφορών και εκπτώσεων.

Οι αλλαγές, οι οποίες θα υπάρχουν και στη σήμανση, και στον τρόπο παρουσίασης των προϊόντων μέσα στο κατάστημα, αλλά και στις σχέσεις μεταξύ προμηθευτών και λιανεμπόρων, θα επικεντρωθούν στο εάν εφαρμόζεται σωστά η νομοθεσία περί ανακοίνωσης μείωσης τιμής, στις προσφορές «1+1 δώρο», ενώ αποσαφήνιση του πλαισίου αναμένεται να υπάρξει και όσον αφορά τα προγράμματα επιβράβευσης.

Μάλιστα, για το αντικείμενο αυτό έχουν συσταθεί ειδικές ομάδες εργασίας από στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης με τη συμμετοχή και εκπροσώπων των αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Οι τελευταίοι, πάντως, ζητούν να υπάρξει μεταβατική περίοδος για τα αποθέματα προϊόντων σε προσφορά που θα βρίσκονται στις αποθήκες όταν τεθούν σε εφαρμογή οι νέοι κανόνες για τις προωθητικές ενέργειες.

Κανόνες αναμένεται να μπουν και στα προγράμματα επιβράβευσης πελατών, προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα παραπλανητικών εκπτώσεων που υποκρύπτονται πίσω από φαινομενικά εξατομικευμένες προσφορές.Ετσι, για παράδειγμα, εάν μια αλυσίδα διαφημίζει ότι μια μέρα διαθέτει όλα τα κατεψυγμένα λαχανικά με έκπτωση 20% σε όσους πελάτες έχουν κάρτα πιστότητας (είναι δηλαδή μέλη του προγράμματος επιβράβευσης), τότε αυτό δεν συνιστά προσωπική έκπτωση –που εν προκειμένω δεν θα ενέπιπτε στη νομοθεσία περί ανακοινώσεων μείωσης τιμής– αλλά γενική, ειδικά εάν πολλοί καταναλωτές διαθέτουν κάρτα ή είναι εύκολο να την αποκτήσουν εκείνη τη στιγμή στο κατάστημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ