Κατά τη διάρκεια της ζωής του, ένα μέσο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης καταναλώνει το ισοδύναμο μιας στοίβας βαρελιών καυσίμων, ύψους 25 ορόφων!
Μια μπαταρία ηλεκτρικού οχήματος (EV) χρησιμοποιεί μόλις 30 κιλά πρώτων υλών με ανακύκλωση σε σύγκριση με τα 17.000 λίτρα βενζίνης που καταναλώνονται από το μέσο αυτοκίνητο.
Αυτό σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δείχνει ότι η τρέχουσα εξάρτηση της Ευρώπης από το αργό πετρέλαιο υπερβαίνει κατά πολύ την ανάγκη της για πρώτες ύλες μπαταριών.
Το χάσμα αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω καθώς οι τεχνολογικές εξελίξεις μειώνουν την ποσότητα λιθίου που απαιτείται για την παραγωγή μιας μπαταρίας EV κατά το ήμισυ την επόμενη δεκαετία. Η απαιτούμενη ποσότητα κοβαλτίου θα μειωθεί κατά περισσότερο από τα τρία τέταρτα και το νικέλιο κατά περίπου το ένα πέμπτο.
Το 2035 πάνω από το ένα πέμπτο του λιθίου και το 65% του κοβαλτίου που απαιτείται για την παραγωγή μιας νέας μπαταρίας θα μπορούσε να προέλθει από την ανακύκλωση, σύμφωνα με τη μελέτη. Η T&E είπε ότι τα ποσοστά ανακύκλωσης, τα οποία απαιτούνται βάσει ενός νέου νόμου που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα μειώσουν σημαντικά τη ζήτηση EV για νέα υλικά – κάτι που δεν μπορεί να ειπωθεί για συμβατικά αυτοκίνητα.
Η Ευρώπη πιθανότατα θα παράγει αρκετές μπαταρίες για να προμηθεύσει τη δική της αγορά EV ήδη από το 2021, σύμφωνα με τη μελέτη. Ήδη 22 gigafactories μπαταριών έχουν προγραμματιστεί για την επόμενη δεκαετία με συνολική παραγωγική ικανότητα να επεκτείνεται στα 460 GWh το 2025, αρκετά για περίπου 8 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας.
Ο Lucien Mathieu, αναλυτής στην T&E, δήλωσε: «Όταν πρόκειται για πρώτες ύλες δεν υπάρχει απλώς σύγκριση. Κατά τη διάρκεια της ζωής του, ένα μέσο αυτοκίνητο ορυκτών καυσίμων καίει το ισοδύναμο μιας στοίβας βαρελιών πετρελαίου, ύψους 25 ορόφων. Εάν λάβετε υπόψη την ανακύκλωση υλικών μπαταρίας, θα χαθούν μόνο περίπου 30 κιλά μετάλλων – περίπου το μέγεθος τους. Αυτό απέχει πολύ από την τρέχουσα κατάσταση όπου ο στόλος αυτοκινήτων της Ευρώπης εξαρτάται σχεδόν εξ ολοκλήρου από τις εισαγωγές αργού πετρελαίου. Η αυξημένη απόδοση της μπαταρίας και η ανακύκλωση θα αφήσουν την ΕΕ σημαντικά λιγότερο εξαρτώμενη από τις εισαγωγές πρώτων υλών από ό, τι για το πετρέλαιο».
Συνολικά, τα EV είναι επίσης πολύ καλύτερα για το κλίμα, απαιτώντας 58% λιγότερη ενέργεια από ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της ζωής τους, σύμφωνα με τη μελέτη. Και, όπως δείχνει το εργαλείο ανάλυσης κύκλου ζωής της T&E , ακόμη και στην Πολωνία, η οποία έχει την πιο βρώμικη παροχή ηλεκτρικού ρεύματος στην ΕΕ, τα EV εκπέμπουν 22% λιγότερο CO2 από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ