Τετάρτη 29 Ιουνίου 2022

Το νέο σέξι; Τα γυναικεία εσώρουχα που κοστίζουν 225 δολάρια και αφήνουν… πολλά στη φαντασία


Ο ιστορικός ευρωπαϊκός οίκος μόδας Balenciaga -γνωστός για την δημιουργία It bags για την Κέιτ Μος, το ντύσιμο της ελίτ του Χόλιγουντ στο κόκκινο χαλί και τη χαρακτηριστική μαύρη ολόσωμη φόρμα της Κιμ Καρντάσιαν στο Met Gala του 2021- αυτή τη φορά απασχολεί την κοινή γνώμη με ένα ζευγάρι σλιπ από ριπ ζέρσεϊ.


Το ψηλόμεσο, made in Italy εσώρουχο αφήνει πολλά στη φαντασία και δεν είναι αυτό που οι περισσότεροι θα θεωρούσαν καυτό. Παρόλα αυτά, η αξία του αγγίζει τα 225 δολάρια. Και, είναι μόνο για στεγνό καθάρισμα. Συγκριτικά, αναφέρει το δημοσίευμα ένα πακέτο 10 ομοίως μετριοπαθών βαμβακερών σλιπ κοστίζει 16 δολάρια και μπορεί να μπει στο πλυντήριο.


Τα όχι και τόσο σέξι εσώρουχα, αλλά και η εξωφρενική (για πολλούς) τιμή, έκαναν το κοινό να τα συγκρίνει με εκείνα που φορούσε η Ρενέ Ζελβέγκερ στην ρομαντική κομεντί «Το ημερολόγιο της Μπρίτζετ Τζόουνς» του 2001, αναφέρει η New York Post. Σε μια αξιομνημόνευτη στιγμή, ο Χιου Γκραντ σκίζει τη φούστα της Ζελβέγκερ για να αποκαλύψει μια εκπληκτική επιλογή ρομαντικών εσωρούχων, τα οποία ο Γκραντ θεωρεί «απολύτως τεράστια εσώρουχα».

Και ενώ στους περισσότερους τα εν λόγω εσώρουχα μπορεί να θυμίζουν εκείνα της… γιαγιάς, στην πραγματικότητα είναι αρκετά μοντέρνα, σύμφωνα με την Colleen Hill, συγγραφέα του βιβλίου «Exposed: A History of Lingerie» και επιμελήτρια κοστουμιών και αξεσουάρ στο Museum at FIT.

«Η σεξουαλικότητα σήμερα έχει να κάνει με την άνεση και την αυτοπεποίθηση. Κατά την τελευταία δεκαετία, έχουμε γίνει μάρτυρες ενός ενδιαφέροντος για στυλ εσωρούχων που προωθούν τη θετικότητα του σώματος και την ευκολία στη χρήση σε σχέση με τα παραδοσιακά σέξι ή τολμηρά στυλ», δήλωσε η Hill στην εφημερίδα The Post. «Υπάρχει, επίσης, μια σεξουαλικότητα στο να μην παίρνεις τον εαυτό σου πολύ στα σοβαρά».



Όταν η Balenciaga κατηγορήθηκε για «πολιτιστικό σφετερισμό»

Ωστόσο, αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ο δημοφιλής, ισπανικός οίκος προκαλεί το κοινό και γίνεται, στην κυριολεξία, πρωτοσέλιδο για ένα εσώρουχο. Μόλις τον περασμένο Σεπτέμβριο, ο οίκος δέχθηκε πυρά επειδή πούλησε ένα ζευγάρι φόρμες με την ονομασία «Trompe-L’Oeil» με μποξεράκια υφασμένα στο εσωτερικό τους, με τη ζήτηση για τα προϊόντα της Balenciaga να έχει μειωθεί μέσα σε 48 ώρες από τότε που η φόρμα των 1.190 δολαρίων «διασύρθηκε» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως ρατσιστική και ως χαρακτηριστικό παράδειγμα πολιτισμικού σφετερισμού.

Πιο συγκεκριμένα οι πωλήσεις του ισπανικού οίκους μόδας μειώθηκαν κατά 27% από τότε που ξέσπασε η διαμάχη στο διαδίκτυο, σύμφωνα με στοιχεία από το LoveTheSales.com, ένα διαδικτυακό κατάστημα πώλησης με έδρα το Λονδίνο.

«Αν μια μάρκα γίνει πρωτοσέλιδο για όλους τους λάθος λόγους, τις περισσότερες φορές θα δείτε αντιδράσεις στο διαδίκτυο, οι οποίες μπορούν να μεταφερθούν άμεσα στις αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών», δήλωσε ο συνιδρυτής του LoveTheSales, Stuart McClure, σύμφωνα με τη New York Post. «Τον Φεβρουάριο του 2019, παρακολουθήσαμε μια σημαντική πτώση στις πωλήσεις των προϊόντων Gucci (-23%), όταν η μάρκα κυκλοφόρησε ένα αμφιλεγόμενο πουλόβερ στο διαδίκτυο», συμπληρώνει.

«Τα brands πρέπει να είναι ευαίσθητα σε ολόκληρη την πελατειακή βάση, ειδικά σε αυτή την αρένα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, στην οποία δραστηριοποιούνται σήμερα οι περισσότεροι κολοσσοί της μόδας», πρόσθεσε.

Οι αντιδράσεις στο TikTok που επέφεραν και τη μείωση στη ζήτηση των προϊόντων του ισπανικού οίκου


Οι αντιδράσεις ξεκίνησαν με ένα βίντεο στο TikTok που διερευνούσε τις φόρμες «Trompe-L’Oeil», οι οποίες έρχονται με ενσωματωμένο σορτσάκι μπόξερ που είναι σχεδιασμένο να ξεπροβάλλει πάνω από τη ζώνη της μέσης –μιμούμενο το στυλ που είναι δημοφιλές στην κουλτούρα του χιπ χοπ.

«Αυτό μοιάζει ρατσιστικό. Αυτό μοιάζει πολύ ρατσιστικό, παιδιά» είπε ο χρήστης του TikTok @mr200m__, με πραγματικό όνομα Josiah Hyacinth.

«Έχουν μπλέξει αυτά τα μποξεράκια μέσα στο παντελόνι», συνέχισε ο Hyacinth. Το βίντεο, το οποίο έχει προβληθεί πάνω από 1,6 εκατομμύρια φορές, έχει λεζάντα: «Ξέρετε όταν κάτι μοιάζει ρατσιστικό @Balenciaga έχω ερωτήσεις».

Παρά τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν από την κοινή γνώμη, τότε, κανένας από τους εκπροσώπους της Balenciaga και της μητρικής εταιρείας Kering δεν απάντησε στο αίτημα της The Post για σχολιασμό.

Ωστόσο, η Ludivine Pont, επικεφαλής μάρκετινγκ της Balenciaga, τόνισε σε δήλωσή της στο CNN ότι «Σε πολλές από τις συλλογές μας, συνδυάζουμε διαφορετικά κομμάτια της γκαρνταρόμπας σε ένα μόνο ρούχο, όπως τζιν που τοποθετείται πάνω από παντελόνι φόρμας, σορτς cargo που συγχωνεύονται με τζιν και πουκάμισα με κουμπιά που τοποθετούνται πάνω από μπλουζάκια».

«Και αυτά τα παντελόνια Trompe L’Oeil ήταν μια προέκταση αυτού του οράματος», πρόσθεσε.

Η Marquita Gammage, αναπληρώτρια καθηγήτρια Αφρικανικών Σπουδών στο California State University, Northridge, δήλωσε στο CNN ότι ενοχλήθηκε από τα παντελόνια και τα θεωρεί ως «μαύρη κουλτούρα με την ελπίδα εξασφάλισης μεγάλων κερδών».

Η Gammage, η οποία είναι συγγραφέας του βιβλίου «Cultural Appropriation as ‘Agency Reduction» πρόσθεσε ότι το στυλ αυτό «έχει χρησιμοποιηθεί για να ποινικοποιήσει τους μαύρους, ειδικά τους μαύρους άνδρες, ως κακοποιούς και απειλή για την αμερικανική κοινωνία».

«Η ανδρική αθλητική φόρμα Trompe-L’Oeil της Balenciaga με την κόκκινη λεπτομέρεια από το μπόξερ εσωτερικά προκαλεί άμεση ανησυχία, δεδομένης της γκροτέσκης ομοιότητας με την εμβληματική αισθητική της αφροαμερικανικής χιπ χοπ που φορούσαν οι μαύροι Αμερικανοί για δεκαετίες και η οποία έχει οδηγήσει στη φυλάκιση και το θάνατο μαύρων ανδρών», δήλωσε η Gammage σε ένα email στο CNN.

«Το παντελόνι έχει παντού γραμμένη την εμπορική πολιτιστική οικειοποίηση-είναι σημαδεμένο με το όνομα Balenciaga».

Τα σχόλια της Gammage είναι μια προφανής αναφορά σε ελάχιστους νόμους σε διάφορες πολιτείες του αμερικανικού νότου που στοχεύουν όσους φορούν κρεμαστά παντελόνια κάτω από τη ζώνη, ανέφερε σε δημοσίευμεά της η New York Post, όπως ο νόμος κατά των κρεμαστών παντελονιών που ψηφίστηκε στη Λουιζιάνα το 2007 και καταργήθηκε μόλις το 2019.

Από το σύνολο των συλλήψεων που έγιναν βάσει αυτού του νόμου, το 96% αφορούσε μαύρους άνδρες, σύμφωνα με την εφημερίδα Shreveport Times, η οποία επικαλείται στοιχεία από το τοπικό αστυνομικό τμήμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ