Σημαντικές ελλείψεις ασφαλείας σε μερικά από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα της Βρετανίας και όχι μόνο αποκάλυψε έρευνα του περιοδικού «What Car?». Στην έρευνα αποδείχθηκε ότι πολλά από αυτά μπορεί να… κάνουν φτερά μέσα σε δευτερόλεπτα.
Αιτία, όσο και αν φαίνεται παράξενο, είναι η εξέλιξη της τεχνολογίας και ειδικά αυτή του keyless entry (είσοδος στο αυτοκίνητο χωρίς κλειδί) η οποία παρουσιάζει πολλά κενά ασφαλείας. Η συγκεκριμένη τεχνολογία προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα να ξεκλειδώσει το αυτοκίνητό του δίχως καν να βγάλει το κλειδί από την τσέπη, όπως και να εκκινήσει τον κινητήρα από το ειδικό μπουτόν.
Το κλειδί που έχουμε στην τσέπη ή την τσάντα μας εκπέμπει ένα σήμα-κώδικα, ο οποίος αναγνωρίζεται από το αυτοκίνητο. Ωστόσο ο κώδικας αυτός μπορεί να αναγνωριστεί και από άλλες συσκευές με τις οποίες είναι πλέον εφοδιασμένοι οι κλέφτες, να αποθηκευτεί και να αναπαραχθεί κατά το δοκούν και έτσι πολύ απλά ο κλέφτης γίνεται… νοικοκύρης. Μπορεί και να ξεκλειδώσει το αυτοκίνητο και εκκινήσει τον κινητήρα.
Το περιοδικό δοκίμασε να «διαρρήξει» διάφορα αυτοκίνητα και απέδειξε ότι το να κλέψεις ένα αυτοκίνητο με αυτή την τεχνολογία είναι πολύ ευκολότερο από ό,τι ένα άλλο με συμβατικό κλειδί. Ο μικρότερος χρόνος που μετρήθηκε ανάμεσα στα αυτοκίνητα της δοκιμής ήταν μόλις 10 δευτερόλεπτα!
Τρία αυτοκίνητα σημείωσαν τις χειρότερες επιδόσεις. Στην κορυφή ήταν το DS 3 Crossback, στην έκδοση Ultra Prestige, για το οποίο χρειάστηκαν μόλις 10 δευτερόλεπτα για να κλαπεί. Το Audi TT RS Roadster θα μπορούσε να απομακρυνθεί στο ίδιο χρονικό διάστημα.
Το Land Rover Discovery Sport του 2018 είχε καλύτερες επιδόσεις, αν και θα μπορούσε ακόμα να κλαπεί μέσα σε 30 δευτερόλεπτα επειδή δεν ήταν εξοπλισμένο με τη νέα τεχνολογία ultra-wide band της Jaguar Land Rover, η οποία εμποδίζει την αναπαραγωγή του σήματος του κλειδιού με τη μετάδοση σε ευρεία φάσμα συχνοτήτων. Αυτό το σύστημα είναι διαθέσιμο σε τρέχοντα μοντέλα.
Τα καλύτερα αποτελέσματα στις δοκιμές πέτυχαν η BMW X3 και το Ford Fiesta. Οι κλέφτες χρειάστηκαν 40’’ για να μπουν στο αυτοκίνητο και 20 για να το εκκινήσουν και να το πάρουν.
Πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων γνωρίζοντας το πρόβλημα έχουν υιοθετήσει πρόσθετα μέτρα ασφαλείας. Η Jaguar Land Rover μεταδίδει το σήμα από το κλειδί μέσα από πολλά κανάλια συχνότητας έτσι ώστε να μην μπορεί να εντοπιστεί ο κώδικας. Audi, BMW, Ford και Mercedes, έχουν σύστημα που εμποδίζει την αποστολή κωδικού αν το κλειδί είναι ακίνητο για αρκετό χρονικό διάστημα, πχ αν το έχετε ακουμπήσει στο σπίτι, κάπου κοντά στο αυτοκίνητο που είναι στο γκαράζ. Το σύστημα πρέπει να ανιχνεύσει πρώτα ότι το κλειδί μετακινήθηκε και μετά του δίνει εντολή να εκπέμψει σήμα.
Σε κάθε περίπτωση μαγική συνταγή δεν υπάρχει. Ο κάθε κατασκευαστής παίρνει μέτρα προφύλαξης αλλά τίποτα δεν είναι ικανό να σταματήσει τον κλέφτη αν «μας έχει βάλει στο μάτι». Έτσι καλό θα είναι να παίρνουμε και εμείς, ο καθένας ανάλογα με τις περιστάσεις, πρόσθετα μέτρα.
Ας δούμε μερικές από τις «επιδόσεις» που σημείωσαν τα αυτοκίνητα που πήραν μέρος στην έρευνα του περιοδικού:
- Audi TT RS Roadster: Είσοδος σε 5’’ – Εκκίνηση κινητήρα σε 5’’.
- BMW Χ3 xDrive20i M Sport: Είσοδος σε 40 ‘’ – Εκκίνηση κινητήρα σε 20 ‘’.
- DS 3 Crossback Puretech 155 Ultra Prestige: Είσοδος σε 5’’– Εκκίνηση κινητήρα σε 5 ‘’.
- Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST Line X 140 PS: Είσοδος σε 40’’ – Εκκίνηση σε 20 ‘’.
- Land Rover Discovery SD6 306 HSE: Είσοδος σε 20’’ – Εκκίνηση κινητήρα αδύνατη.
- Land Rover Discovery Sport TD4 180 HSE: Είσοδος σε 10’’ – Εκκίνηση κινητήρα σε 20’’.
- Mercedes A-Class A220 AMG Line: Είσοδος σε 30’’ – Εκκίνηση κινητήρα σε 20’’.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ