Σε τελική ευθεία μπαίνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που αφορά την «Αναβάθμιση του σχολείου» με διατάξεις που αφορούν όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και κυρίως φέρει σημαντικές αλλαγές σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια. Το σχέδιο νόμου κατατέθηκε στη Βουλή και αναμένεται να συζητηθεί και να ψηφιστεί τις επόμενες μέρες.
Τράπεζα Θεμάτων, αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων σε Γυμνάσιο και Λύκειο, βάση του 10 στις ενδοσχολικές εξετάσεις και Αγγλικά από το Νηπιαγωγείο είναι μερικές από τις αλλαγές που έρχονται στα σχολεία από την επόμενη χρονιά. Παρεμβάσεις γίνονται και στις Πανελλαδικές με μικρές αλλαγές και επαναφορά της πανελλαδικής εξέτασης του μαθήματος των Λατινικών από το σχολικό έτος 2021-2022.
Νηπιαγωγεία
Το μάθημα των Αγγλικών μπαίνει δυναμικά στο σχολείο, με τα νήπια να ξεκινούν για πρώτη φορά σε αυτή την ηλικία τη διδασκαλία από μια εκπαιδευτικό Αγγλικών μαζί με τη νηπιαγωγό. Η εν λόγω πρωτοβουλία θα ξεκινήσει πιλοτικά με Υπουργική Απόφαση που θα γνωστοποιήσει τα επιλεγμένα σχολεία. Το μάθημα θα διδάσκεται μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων, με τη μέθοδο που ακολουθείται και στα υπόλοιπα μαθήματα.
Επιπλέον, ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη διαμορφώνεται στα 25 παιδιά για την επόμενη χρονιά. Φέτος, ίσχυε ο μέγιστος αριθμός ανά τάξη σε 22 άτομα με προσαύξηση 10%, δηλαδή μέχρι 24 νήπια. Βέβαια, ακόμα δεν είναι γνωστά τα μέτρα με τα οποία θα ξεκινήσουν την επόμενη σχολική χρονιά τα σχολεία, λόγω του κορονοϊού. Η επανεκκίνησή τους την ερχόμενη Δευτέρα για ένα μήνα προβλέπει μειωμένα τμήματα με μέγιστο αριθμό μαθητών τους 15 ανά τάξη.
Ο μέγιστος αριθμός των 25 μαθητών ανά τάξη ισχύει και για το Δημοτικό.
Δημοτικό
Ρομποτική, επαγγελματικός προσανατολισμός, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, οδική ασφάλεια και νεανική επιχειρηματικότητα είναι μερικές από τις θεματικές οι οποίες θα εισαχθούν πιλοτικά από τον Σεπτέμβρη στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια στο πλαίσιο τεσσάρων πυλώνων που αφορούν το Ευ ζην, το Περιβάλλον, την Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, καθώς και τη Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία.
Με Υπουργική Απόφαση, όπως ορίζει το νομοσχέδιο, το υπουργείο Παιδείας θα ορίσει τις σχολικές μονάδες αλλά και τη διάρκεια διδασκαλίας των νέων θεματικών. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς το πρόγραμμα θα αξιολογηθεί και το ΙΕΠ θα γνωμοδοτήσει για την καθολική εφαρμογή τους στα σχολεία.
Η βαθμίδα του Δημοτικού βρίσκεται στο επίκεντρο του υπουργείου Παιδείας με στόχο την αναβάθμιση του προγράμματος σπουδών, δεδομένου ότι τα βιβλία έχουν να ανανεωθούν από το 2003, σχεδόν 20 χρόνια.
Το ωρολόγιο πρόγραμμα ενισχύεται με τις νέες θεματικές και αυξάνονται και οι ώρες Αγγλικών για τους μικρούς μαθητές.
Γυμνάσιο
Αυξάνονται οι εξετάσεις στο Γυμνάσιο από την επόμενη σχολική χρονιά, με τους μαθητές που μέχρι πρότινος εξετάζονταν σε 4 μαθήματα από την επόμενη να εξετάζονται σε επτά, ανάμεσά τους το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών και τα Αγγλικά. Οπως σημείωσε η υπουργός Παιδείας, οι μαθητές τείνουν να εστιάζουν περισσότερο στα μαθήματα στα οποία καλούνται να εξεταστούν στο τέλος της χρονιάς, και γι’ αυτόν το λόγο ελήφθη η εν λόγω απόφαση.
Μέσος όρος
Η προαγωγή και η απόλυση στο Γυμνάσιο θα γίνεται από την επόμενη σχολική χρονιά με μέσο όρο 10 στα μαθήματα ή με μέσο όρο 13, εφόσον ο μαθητής έχει σε τέσσερα μαθήματα βαθμό κάτω από τη βάση. Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης, ο μαθητής παραπέμπεται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, πριν από την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους.
Επανέρχεται η αναγραφή της διαγωγής στους τίτλους σπουδών για τους μαθητές, η οποία είχε καταργηθεί πριν από λίγα χρόνια.
Σύμβουλος Σχολικής Ζωής
Ενας νέος θεσμός εισάγεται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με κάθε σχολική μονάδα να ορίζει δύο εκπαιδευτικούς ως Συμβούλους Σχολικής Ζωής. Ο ρόλος τους είναι να παρεμβαίνουν, να καθοδηγούν και να ενημερώνουν μαθητές, γονείς και κηδεμόνες σε θέματα παιδαγωγικής αντιμετώπισης ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα, όπως ενδεικτικά η διαχείριση κρίσεων και η πρόληψη ακραίων συμπεριφορών, οι μαθησιακές δυσκολίες, η συμπερίληψη και ενσωμάτωση, οι μαθητές με ιδιαίτερες δυνατότητες, κλίσεις και ταλέντα, η μετάβαση σε άλλες βαθμίδες, η σχολική κινητικότητα, η συμβουλευτική και οι ομάδες γονέων, και παράλληλα συμβάλλει στην καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Λύκειο
Η σημαντικότερη επιστροφή στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι αυτή του θεσμού της Τράπεζας Θεμάτων. Το υπουργείο Παιδείας καλείται να επαναφέρει μια πρακτική που προκάλεσε προβλήματα στο παρελθόν και να την επανασυστήσει στους μαθητές με στόχο να αναβαθμίσει τις ενδοσχολικές εξετάσεις.
Η εφαρμογή της ξεκινάει από την Α’ Λυκείου τον ερχόμενο Σεπτέμβρη και σταδιακά ανά χρόνο θα εφαρμοστεί και στις υπόλοιπες τάξεις. Το σχολικό έτος 2021-2022 θα εφαρμοστεί και στις απολυτήριες εξετάσεις της Γ’ Λυκείου. Τα θέματα των εξετάσεων ορίζονται κατά ποσοστό 50% με τυχαία επιλογή από Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας και κατά ποσοστό 50% από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες το αντίστοιχο μάθημα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Η εξεταστέα ύλη των μαθημάτων θα ορίζεται με Υπουργική Απόφαση μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου.
Αυστηροποίηση των όρων του απολυτηρίου ορίζει το νομοσχέδιο, με τη βάση του 10 να εντάσσεται και σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, ενώ μέχρι φέτος ήταν το 9,5.
Πανελλαδικές
Επιστρέφουν από την επόμενη χρονιά οι συντελεστές βαρύτητας στις πανελλαδικές εξετάσεις. Παράλληλα, οι Ομάδες Προσανατολισμού μειώνονται σε τρεις από τέσσερις με τη «συγχώνευση» των Ομάδων Θετικών Σπουδών και Υγείας. Οι μαθητές της συγκεκριμένης ομάδας Προσανατολισμού θα πρέπει να επιλέξουν μεταξύ της διδασκαλίας και της πανελλαδικής εξέτασης του μαθήματος των Μαθηματικών ή της Βιολογίας ανάλογα με το επιστημονικό πεδίο που θα επιλέξουν για την εισαγωγή τους σε σχολή ή τμήμα της επιλογής τους (Μαθηματικά για την εισαγωγή στο επιστημονικό πεδίο Θετικών ή Τεχνολογικών Σπουδών ή Βιολογία για την εισαγωγή τους στο επιστημονικό πεδίο των Επιστημών Υγείας).
Μετεγγραφές
Το νομοσχέδιο αλλάζει τα οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια για τους φετινούς υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων, ενισχύοντας στη μοριοδότηση ορισμένες κοινωνικές ομάδες όπως οι τρίτεκνοι, οι πολύτεκνοι και οι ορφανοί, ενώ παράλληλα εισάγει δύο νέες καινοτομίες:
-Τη βάση μετεγγραφής, η οποία ορίζεται στα 2.750 μόρια. Ο φοιτητής για να μπορέσει να λάβει τη μετεγγραφή δεν πρέπει να πληροί μόνο τα οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια, αλλά να έχει λάβει και μία βαθμολογία που βρίσκεται κοντά στη βάση εισαγωγής της σχολής που θέλει να εισαχθεί. Για παράδειγμα, με βάση τις περσινές βάσεις, η σχολή των Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ έχει βάση 18.014 μόρια. Έτσι, κάποιος φοιτητής που έχει εισαχθεί στη Μηχανολόγων Μηχανικών Δυτικής Μακεδονίας με βάση εισαγωγής 14.736 μόρια, θα πρέπει να έχει επιτύχει μέσο όρο 15.264 μόρια και πάνω για να λάβει μετεγγραφή στο ΕΜΠ. Η βάση μετεγγραφής στοχεύει στην εξάλειψη των θλιβερών φαινομένων όπου φοιτητές με βαθμούς κάτω από τη βάση πετύχαιναν μετεγγραφή σε υψηλόβαθμα τμήματα των κεντρικών πανεπιστημίων.
Παράλληλα, προβλέπεται β’ γύρος μετεγγραφών σε έναν φοιτητή, ώστε, εφόσον δεν «πιάνει» τη βάση μετεγγραφής, να δηλώσει κάποιο άλλο τμήμα παρεμφερούς αντικειμένου. Ενας φοιτητής που θέλει να μετεγγραφεί στην Πληροφορική του ΑΠΘ στη Θεσσαλονίκη, εφόσον δεν πληροί τα ακαδημαϊκά κριτήρια, μπορεί να δηλώσει το τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής στο Διεθνές Πανεπιστήμιο. Οι νέες αντιστοιχίες θα περιλαμβάνονται σε επερχόμενη Υπουργική Απόφαση.
Τράπεζα Θεμάτων, αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων σε Γυμνάσιο και Λύκειο, βάση του 10 στις ενδοσχολικές εξετάσεις και Αγγλικά από το Νηπιαγωγείο είναι μερικές από τις αλλαγές που έρχονται στα σχολεία από την επόμενη χρονιά. Παρεμβάσεις γίνονται και στις Πανελλαδικές με μικρές αλλαγές και επαναφορά της πανελλαδικής εξέτασης του μαθήματος των Λατινικών από το σχολικό έτος 2021-2022.
Νηπιαγωγεία
Το μάθημα των Αγγλικών μπαίνει δυναμικά στο σχολείο, με τα νήπια να ξεκινούν για πρώτη φορά σε αυτή την ηλικία τη διδασκαλία από μια εκπαιδευτικό Αγγλικών μαζί με τη νηπιαγωγό. Η εν λόγω πρωτοβουλία θα ξεκινήσει πιλοτικά με Υπουργική Απόφαση που θα γνωστοποιήσει τα επιλεγμένα σχολεία. Το μάθημα θα διδάσκεται μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων, με τη μέθοδο που ακολουθείται και στα υπόλοιπα μαθήματα.
Επιπλέον, ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη διαμορφώνεται στα 25 παιδιά για την επόμενη χρονιά. Φέτος, ίσχυε ο μέγιστος αριθμός ανά τάξη σε 22 άτομα με προσαύξηση 10%, δηλαδή μέχρι 24 νήπια. Βέβαια, ακόμα δεν είναι γνωστά τα μέτρα με τα οποία θα ξεκινήσουν την επόμενη σχολική χρονιά τα σχολεία, λόγω του κορονοϊού. Η επανεκκίνησή τους την ερχόμενη Δευτέρα για ένα μήνα προβλέπει μειωμένα τμήματα με μέγιστο αριθμό μαθητών τους 15 ανά τάξη.
Ο μέγιστος αριθμός των 25 μαθητών ανά τάξη ισχύει και για το Δημοτικό.
Δημοτικό
Ρομποτική, επαγγελματικός προσανατολισμός, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, οδική ασφάλεια και νεανική επιχειρηματικότητα είναι μερικές από τις θεματικές οι οποίες θα εισαχθούν πιλοτικά από τον Σεπτέμβρη στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια στο πλαίσιο τεσσάρων πυλώνων που αφορούν το Ευ ζην, το Περιβάλλον, την Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, καθώς και τη Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία.
Με Υπουργική Απόφαση, όπως ορίζει το νομοσχέδιο, το υπουργείο Παιδείας θα ορίσει τις σχολικές μονάδες αλλά και τη διάρκεια διδασκαλίας των νέων θεματικών. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς το πρόγραμμα θα αξιολογηθεί και το ΙΕΠ θα γνωμοδοτήσει για την καθολική εφαρμογή τους στα σχολεία.
Η βαθμίδα του Δημοτικού βρίσκεται στο επίκεντρο του υπουργείου Παιδείας με στόχο την αναβάθμιση του προγράμματος σπουδών, δεδομένου ότι τα βιβλία έχουν να ανανεωθούν από το 2003, σχεδόν 20 χρόνια.
Το ωρολόγιο πρόγραμμα ενισχύεται με τις νέες θεματικές και αυξάνονται και οι ώρες Αγγλικών για τους μικρούς μαθητές.
Γυμνάσιο
Αυξάνονται οι εξετάσεις στο Γυμνάσιο από την επόμενη σχολική χρονιά, με τους μαθητές που μέχρι πρότινος εξετάζονταν σε 4 μαθήματα από την επόμενη να εξετάζονται σε επτά, ανάμεσά τους το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών και τα Αγγλικά. Οπως σημείωσε η υπουργός Παιδείας, οι μαθητές τείνουν να εστιάζουν περισσότερο στα μαθήματα στα οποία καλούνται να εξεταστούν στο τέλος της χρονιάς, και γι’ αυτόν το λόγο ελήφθη η εν λόγω απόφαση.
Μέσος όρος
Η προαγωγή και η απόλυση στο Γυμνάσιο θα γίνεται από την επόμενη σχολική χρονιά με μέσο όρο 10 στα μαθήματα ή με μέσο όρο 13, εφόσον ο μαθητής έχει σε τέσσερα μαθήματα βαθμό κάτω από τη βάση. Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης, ο μαθητής παραπέμπεται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, πριν από την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους.
Επανέρχεται η αναγραφή της διαγωγής στους τίτλους σπουδών για τους μαθητές, η οποία είχε καταργηθεί πριν από λίγα χρόνια.
Σύμβουλος Σχολικής Ζωής
Ενας νέος θεσμός εισάγεται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με κάθε σχολική μονάδα να ορίζει δύο εκπαιδευτικούς ως Συμβούλους Σχολικής Ζωής. Ο ρόλος τους είναι να παρεμβαίνουν, να καθοδηγούν και να ενημερώνουν μαθητές, γονείς και κηδεμόνες σε θέματα παιδαγωγικής αντιμετώπισης ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα, όπως ενδεικτικά η διαχείριση κρίσεων και η πρόληψη ακραίων συμπεριφορών, οι μαθησιακές δυσκολίες, η συμπερίληψη και ενσωμάτωση, οι μαθητές με ιδιαίτερες δυνατότητες, κλίσεις και ταλέντα, η μετάβαση σε άλλες βαθμίδες, η σχολική κινητικότητα, η συμβουλευτική και οι ομάδες γονέων, και παράλληλα συμβάλλει στην καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Λύκειο
Η σημαντικότερη επιστροφή στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι αυτή του θεσμού της Τράπεζας Θεμάτων. Το υπουργείο Παιδείας καλείται να επαναφέρει μια πρακτική που προκάλεσε προβλήματα στο παρελθόν και να την επανασυστήσει στους μαθητές με στόχο να αναβαθμίσει τις ενδοσχολικές εξετάσεις.
Η εφαρμογή της ξεκινάει από την Α’ Λυκείου τον ερχόμενο Σεπτέμβρη και σταδιακά ανά χρόνο θα εφαρμοστεί και στις υπόλοιπες τάξεις. Το σχολικό έτος 2021-2022 θα εφαρμοστεί και στις απολυτήριες εξετάσεις της Γ’ Λυκείου. Τα θέματα των εξετάσεων ορίζονται κατά ποσοστό 50% με τυχαία επιλογή από Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας και κατά ποσοστό 50% από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες το αντίστοιχο μάθημα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Η εξεταστέα ύλη των μαθημάτων θα ορίζεται με Υπουργική Απόφαση μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου.
Αυστηροποίηση των όρων του απολυτηρίου ορίζει το νομοσχέδιο, με τη βάση του 10 να εντάσσεται και σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, ενώ μέχρι φέτος ήταν το 9,5.
Πανελλαδικές
Επιστρέφουν από την επόμενη χρονιά οι συντελεστές βαρύτητας στις πανελλαδικές εξετάσεις. Παράλληλα, οι Ομάδες Προσανατολισμού μειώνονται σε τρεις από τέσσερις με τη «συγχώνευση» των Ομάδων Θετικών Σπουδών και Υγείας. Οι μαθητές της συγκεκριμένης ομάδας Προσανατολισμού θα πρέπει να επιλέξουν μεταξύ της διδασκαλίας και της πανελλαδικής εξέτασης του μαθήματος των Μαθηματικών ή της Βιολογίας ανάλογα με το επιστημονικό πεδίο που θα επιλέξουν για την εισαγωγή τους σε σχολή ή τμήμα της επιλογής τους (Μαθηματικά για την εισαγωγή στο επιστημονικό πεδίο Θετικών ή Τεχνολογικών Σπουδών ή Βιολογία για την εισαγωγή τους στο επιστημονικό πεδίο των Επιστημών Υγείας).
Μετεγγραφές
Το νομοσχέδιο αλλάζει τα οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια για τους φετινούς υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων, ενισχύοντας στη μοριοδότηση ορισμένες κοινωνικές ομάδες όπως οι τρίτεκνοι, οι πολύτεκνοι και οι ορφανοί, ενώ παράλληλα εισάγει δύο νέες καινοτομίες:
-Τη βάση μετεγγραφής, η οποία ορίζεται στα 2.750 μόρια. Ο φοιτητής για να μπορέσει να λάβει τη μετεγγραφή δεν πρέπει να πληροί μόνο τα οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια, αλλά να έχει λάβει και μία βαθμολογία που βρίσκεται κοντά στη βάση εισαγωγής της σχολής που θέλει να εισαχθεί. Για παράδειγμα, με βάση τις περσινές βάσεις, η σχολή των Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ έχει βάση 18.014 μόρια. Έτσι, κάποιος φοιτητής που έχει εισαχθεί στη Μηχανολόγων Μηχανικών Δυτικής Μακεδονίας με βάση εισαγωγής 14.736 μόρια, θα πρέπει να έχει επιτύχει μέσο όρο 15.264 μόρια και πάνω για να λάβει μετεγγραφή στο ΕΜΠ. Η βάση μετεγγραφής στοχεύει στην εξάλειψη των θλιβερών φαινομένων όπου φοιτητές με βαθμούς κάτω από τη βάση πετύχαιναν μετεγγραφή σε υψηλόβαθμα τμήματα των κεντρικών πανεπιστημίων.
Παράλληλα, προβλέπεται β’ γύρος μετεγγραφών σε έναν φοιτητή, ώστε, εφόσον δεν «πιάνει» τη βάση μετεγγραφής, να δηλώσει κάποιο άλλο τμήμα παρεμφερούς αντικειμένου. Ενας φοιτητής που θέλει να μετεγγραφεί στην Πληροφορική του ΑΠΘ στη Θεσσαλονίκη, εφόσον δεν πληροί τα ακαδημαϊκά κριτήρια, μπορεί να δηλώσει το τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής στο Διεθνές Πανεπιστήμιο. Οι νέες αντιστοιχίες θα περιλαμβάνονται σε επερχόμενη Υπουργική Απόφαση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ