Σάββατο 29 Φεβρουαρίου 2020

Αυτοί οι οδηγοί σπανίως φρενάρουν στις διαβάσεις

Οι οδηγοί των ακριβών αυτοκινήτων και οι μοτοσικλετιστές δύσκολα φρενάρουν σε μια διάβαση πεζών, αυξάνοντας τους κινδύνους για την οδική ασφάλεια.

Τα φανάρια και οι διαβάσεις πεζών φαίνεται πως δεν… αρμόζουν στα γρήγορα και ακριβά αυτοκίνητα, σύμφωνα με μία νέα μελέτη του Πανεπιστημίου της Νεβάδα, η οποία βρήκε ότι οι οδηγοί ακριβών αυτοκινήτων είναι λιγότερο πιθανό να σταματήσουν σε τέτοια σηματοδότηση.

Γενικότερα, τα στοιχεία της μελέτης που δημοσιεύθηκε στο Journal of Transport & Health έδειξαν ότι οι οδηγοί δύσκολα σταματούν για να παραχωρήσουν προτεραιότητα στους πεζούς που περιμένουν στις διαβάσεις για να διασχίσουν το δρόμο.

Από τα 461 αυτοκίνητα που εξέτασαν οι ερευνητές, μόνο το 28% μείωσε ταχύτητα για να επιτρέψει στους πεζούς να περάσουν. Παρόλα αυτά, το κόστος του κάθε αυτοκινήτου αποτελούσε σημαντικό παράγοντα πρόβλεψης για την υποχώρηση του κάθε οδηγού, με τις πιθανότητες ότι θα σταματήσει να μειώνονται κατά 3% για κάθε 1.000 δολάρια αύξηση στην αξία του αυτοκινήτου.

«Η μελέτη αναφέρει ότι οι πεζοί αντιμετωπίζουν πολλές προκλήσεις στην οδική ασφάλεια και το φαινόμενο αυτό εγείρει μεγάλη ανησυχία. Οι οδηγοί πρέπει να καταλάβουν ότι είναι νομικά υποχρεωμένοι να υποχωρούν. Είναι δύσκολο να πούμε αν δεν υποχωρούν επειδή δεν γνωρίζουν το νόμο ή επειδή δεν το θέλουν, γι’αυτό και χρειάζονται περισσότερες μελέτες που να εξετάζουν αυτά τα ενδεχόμενα. Μέχρι τότε, πάντως, το σοβαρότερο και πιο σημαντικό πράγμα είναι η εκπαίδευση των οδηγών», σημειώνει η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης και καθηγήτρια δημόσιας υγείας, Δρ. Courtney Coughenour.

Η μελέτη, η οποία ανέλυσε δεδομένα από κάμερες που είχε συλλέξει προηγούμενη έρευνα του ίδιου πανεπιστημίου, βρήκε, ακόμα, ότι γενικότερα οι μοτοσικλετιστές υποχωρούσαν πολύ λιγότερο όταν έβλεπαν άνδρες και έγχρωμους ανθρώπους να περιμένουν στη διάβαση, από ό,τι γυναίκες και λευκούς. Τα στοιχεία αυτά, μάλιστα, βρίσκονται σε αντιστοιχία με ευρήματα από προηγούμενες μελέτες με αντικείμενο την οδική συμπεριφορά υποχώρησης και η οποία, όπως φαίνεται, σχετίζεται με την κοινωνική τάξη, την εθνικότητα και το φύλο.

Η ερευνητική ομάδα ανέφερε, τέλος, ότι τα ευρήματα είναι σημαντικά για τη δημόσια υγεία, δεδομένου οι τραυματισμοί πεζών και η επιβίωση είναι περιορισμένα ακόμα και όταν η σύγκρουση γίνεται με χαμηλή ταχύτητα.

Σύμφωνα με στοιχεία του αμερικανικό Οργανισμού Οδικής Ασφάλειας, ο μέσος κίνδυνος ενός πεζού για σοβαρό τραυματισμό από διερχόμενο όχημα φτάνει το 10% για ταχύτητα πρόσκρουσης 25 χλμ/ώρα, το 25% για ταχύτητα 37 χλμ/ώρα, το 50% για ταχύτητα 50 χλμ/ώρα, το 75% για ταχύτητα 62 χλμ/ώρα και το 90% για ταχύτητα πρόσκρουσης 74 χλμ/ώρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ