Τα κακοσυντηρημένα αυτοκίνητα, η παλαιότητα των οχημάτων στη χώρα μας, οι αυξημένες θερμοκρασίες αλλά και η πιθανότητα κακής ποιότητας (νοθευμένα) των καυσίμων, δημιουργούν ένα εκρηκτικό… κοκτέιλ στους Ελληνικούς δρόμους…
Σύμφωνα με πηγές της Τροχαίας, αυτές τις ημέρες σχεδόν καθημερινά, αυτοκίνητα αναφλέγονται στους Εθνικούς δρόμους. Η συντήρηση του αυτοκινήτου σε αυτές τις περιπτώσεις είναι το Α και το Ω.
Ποιο τεχνικά, ας δούμε τι γίνεται όσον αφορά στην απαγωγή θερμότητας στο χώρο του κινητήρα. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα στριμωγμένο περιβάλλον στο οποίο γειτνιάζουν συμπιεστές και εναλλάκτες που δουλειά τους είναι αποβάλλουν θερμότητα στο περιβάλλον ψύχοντας τον αέρα είτε του θαλάμου επιβατών, είτε αυτόν που προορίζεται για συμπίεση και εισαγωγή στο θάλαμο καύσης του κινητήρα.
Επιπλέον καθότι στο χώρο του κινητήρα συντελείται καύση, αναπτύσσονται υψηλές θερμοκρασίες. Η θερμότητα αποβάλλεται μέσω του συστήματος εξάτμισης αλλά και από τα ψυγεία νερού και λαδιού. Τελικά όλη αυτή η θερμότητα καταλήγει στην ατμόσφαιρα. Η αύξηση της θερμοκρασίας του αέρα πάνω από ένα σημείο οδηγεί σε αντίστοιχη μείωση της θερμοχωρητικότητας του μέσου, για συγκεκριμένη χρονική στιγμή και συγκεκριμένη ποσότητα αέρα.
Διευκρινίζουμε εδώ ότι ναι μεν οι μηχανικοί ορθώς θεωρούν άπειρη τη θερμοχωρητικότητα του περιβάλλοντος, στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως δε θέλουμε να ψυχθεί κάποτε ο χώρος του κινητήρα αλλά άμεσα. Επιπλέον ο αέρας χρήζει περισσότερης ψύξης για να συμπιεστεί ή να δροσίσει.
Ως αποτέλεσμα της αύξησης θερμοκρασίας του αέρα έχουμε αρχικά αύξηση της θερμοκρασίας στο χώρο του κινητήρα. Μετά από ένα σημείο αυτό οδηγεί σε αύξηση της κατανάλωσης, πτώση της απόδοσης και τελικά σε λειτουργία ασφαλείας εφόσον τα μεγέθη ξεπεράσουν κάποιες κρίσιμες τιμές. Επηρεάζονται περισσότερο οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες τόσο βενζίνης όσο και πετρελαίου. Να τονίσουμε εδώ πως όλοι οι ντίζελ κινητήρες είναι υπερτροφοδοτούμενοι.
Προτείνουμε ανεπιφύλακτα να μην ανεβάζετε στροφές στον κινητήρα, να μην τον πιέζετε για ώρα, να οδηγείτε ήπια και να μην ρυθμίζετε το κλιματιστικό κάτω από τους 22 βαθμούς Κελσίου.
Μ’ αυτό τον τρόπο πιθανόν αμβλύνονται τα προβλήματα και πιθανόν θα ξεπεράσουμε τον καύσωνα χωρίς προβλήματα. Περιττό ίσως αλλά θα το αναφέρουμε ξανά ότι είναι απαραίτητο το αυτοκίνητό μας να είναι καλοσυντηρημένο για να ανταπεξέρχεται χωρίς προβλήματα σε τέτοιες συνθήκες.
Σύμφωνα με πηγές της Τροχαίας, αυτές τις ημέρες σχεδόν καθημερινά, αυτοκίνητα αναφλέγονται στους Εθνικούς δρόμους. Η συντήρηση του αυτοκινήτου σε αυτές τις περιπτώσεις είναι το Α και το Ω.
Ποιο τεχνικά, ας δούμε τι γίνεται όσον αφορά στην απαγωγή θερμότητας στο χώρο του κινητήρα. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα στριμωγμένο περιβάλλον στο οποίο γειτνιάζουν συμπιεστές και εναλλάκτες που δουλειά τους είναι αποβάλλουν θερμότητα στο περιβάλλον ψύχοντας τον αέρα είτε του θαλάμου επιβατών, είτε αυτόν που προορίζεται για συμπίεση και εισαγωγή στο θάλαμο καύσης του κινητήρα.
Επιπλέον καθότι στο χώρο του κινητήρα συντελείται καύση, αναπτύσσονται υψηλές θερμοκρασίες. Η θερμότητα αποβάλλεται μέσω του συστήματος εξάτμισης αλλά και από τα ψυγεία νερού και λαδιού. Τελικά όλη αυτή η θερμότητα καταλήγει στην ατμόσφαιρα. Η αύξηση της θερμοκρασίας του αέρα πάνω από ένα σημείο οδηγεί σε αντίστοιχη μείωση της θερμοχωρητικότητας του μέσου, για συγκεκριμένη χρονική στιγμή και συγκεκριμένη ποσότητα αέρα.
Διευκρινίζουμε εδώ ότι ναι μεν οι μηχανικοί ορθώς θεωρούν άπειρη τη θερμοχωρητικότητα του περιβάλλοντος, στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως δε θέλουμε να ψυχθεί κάποτε ο χώρος του κινητήρα αλλά άμεσα. Επιπλέον ο αέρας χρήζει περισσότερης ψύξης για να συμπιεστεί ή να δροσίσει.
Ως αποτέλεσμα της αύξησης θερμοκρασίας του αέρα έχουμε αρχικά αύξηση της θερμοκρασίας στο χώρο του κινητήρα. Μετά από ένα σημείο αυτό οδηγεί σε αύξηση της κατανάλωσης, πτώση της απόδοσης και τελικά σε λειτουργία ασφαλείας εφόσον τα μεγέθη ξεπεράσουν κάποιες κρίσιμες τιμές. Επηρεάζονται περισσότερο οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες τόσο βενζίνης όσο και πετρελαίου. Να τονίσουμε εδώ πως όλοι οι ντίζελ κινητήρες είναι υπερτροφοδοτούμενοι.
Προτείνουμε ανεπιφύλακτα να μην ανεβάζετε στροφές στον κινητήρα, να μην τον πιέζετε για ώρα, να οδηγείτε ήπια και να μην ρυθμίζετε το κλιματιστικό κάτω από τους 22 βαθμούς Κελσίου.
Μ’ αυτό τον τρόπο πιθανόν αμβλύνονται τα προβλήματα και πιθανόν θα ξεπεράσουμε τον καύσωνα χωρίς προβλήματα. Περιττό ίσως αλλά θα το αναφέρουμε ξανά ότι είναι απαραίτητο το αυτοκίνητό μας να είναι καλοσυντηρημένο για να ανταπεξέρχεται χωρίς προβλήματα σε τέτοιες συνθήκες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ